Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στρεφόμενο πλαίσιο - Εναλλασσόμενη τάση
Advertisements

Στοιχειώδης γεννήτρια συνεχούς ρεύματος
Στρεφόμενο πλαίσιο - Εναλλασσόμενη τάση
αναγνωρίζει μια ημιτονοειδή κυματομορφή
3.0 ΠΑΘΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 3.2 ΠΥΚΝΩΤΕΣ ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ.
ΙΔΑΝΙΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΣ
ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΠΗΓΩΝ
Δύναμη: αλληλεπίδραση μεταξύ δύο σωμάτων ή μεταξύ ενός σώματος και του περιβάλλοντός του (πεδίο δυνάμεων). Δυνάμεις επαφής Τριβή Τάσεις Βάρος Μέτρο και.
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ
Κύκλωμα RLC Ζαχαριάδου Κατερίνα ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ.
Στοιχειώδης γεννήτρια εναλλασσόμενου ρεύματος
Ο μαθητής να μπορεί να Στόχος
(α) αναφέρει τους τρόπους σύνδεσης των τριών φάσεων εναλλακτήρα,
ΙΣΧΥΣ Η χρονική συνάρτηση της στιγμιαίας ισχύος προκύπτει από τη σχέση
(α) εξηγεί τη λειτουργία του μετασχηματιστή υπό φορτίο
RLC, σε σειρά Στόχος Ο μαθητής να κατανοεί
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Μ ά θ η μ α «Ηλεκτροτεχνία - Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις» / Ενότητα 1η
Μαγνητική ροή.
Στιγμιαία τιμή εναλλασσόμενης τάσης και του εναλλασσόμενου ρεύματος
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ Σ’ ΈΝΑ ΚΥΚΛΩΜΑ
Ηλεκτρεγερτική δύναμη (ΗΕΔ) πηγής
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ ΣΕ ΣΕΙΡΑ
Χρονικά μεταβαλλόμενες κυματομορφές
Κατανοεί τη συμπεριφορά της χωρητικής, αντίστασης στο Ε.Ρ.
Κυκλώματα εναλλασσόμενου ρεύματος
τη συμπεριφορά της επαγωγικής, αντίστασης στο Ε.Ρ.
Διανυσματική παράσταση εναλλασσόμενων μεγεθών
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
RL, παράλληλα Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
σχεδιάζει το τρίγωνο των ισχύων σε σύνθετα κυκλώματα Ε.Ρ .
Αντιστάσεις παράλληλα
2.3 ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑΣ Ι
Η ΙΣΧΥΣ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ 3 : Κανόνες του Kirchhoff
Αντιστάσεις σε σειρά-παράλληλα
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ
Αντιστάσεις σε σειρά Δύο ή περισσότερες αντιστάσεις, λέμε ότι είναι συνδεδεμένες σε σειρά όταν το άκρο της μίας αντίστασης συνδέεται με την αρχή της άλλης.
9. ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΑ ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ
ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ
3.0 ΠΑΘΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 3.2 ΠΥΚΝΩΤΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ.
Εισαγωγή στα Ηλεκτρονικά
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΕΤΡΗΣΗ ΙΣΧΥΟΣ.
ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ Σ’ ΈΝΑ ΚΥΚΛΩΜΑ
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Μονοφασικές Ασύγχρονες Μηχανές
Hλεκτρικά Κυκλώματα 4η Διάλεξη.
Στρεφόμενο πλαίσιο - Εναλλασσόμενη τάση
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ 3 : Κανόνες του Kirchhoff
Ηλεκτρικές δυναμικές γραμμές
Aρχές Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικής Μερικές βοηθητικές σημειώσεις
ΜΕΓΙΣΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΙΣΧΥΟΣ
Συνδεσμολογία R - L Σειράς
Ενεργός ένταση και ενεργός τάση
L C, παράλληλα Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
A.C. Μεγέθη Το ημιτονικό εναλλασσόμενο ρεύμα i δίνεται από την σχέση
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ
ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΕΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ
Συνδεσμολογία R - C Σειράς
Χριστόπουλος Κωνσταντίνος
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ
ΙΣΧΥΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΟ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟ ΡΕΥΜΑ
1o ΣΕΚ ΛΑΡΙΣΑΣ Μίχας Παναγιώτης
RC, σε σειρά Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
Κανόνες του Kirchhoff.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υπολογισμός της σύνθετης αντίστασης, του ρεύματος και της τάσης κυκλωμάτων RLC παράλληλα Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να κατανοεί και να υπολογίζει τη σύνθετη αντίσταση, το ρεύμα και την τάση κυκλωμάτων RLC παράλληλα.

Στην πράξη τα κυκλώματα αποτελούνται από περισσότερα στοιχεία κατάλληλα συνδυασμένα, ώστε να σχηματίζουν σύνθετες συνδεσμολογίες, η αντίσταση των οποίων ονομάζεται συνθέτη αντίσταση. Το αποτέλεσμα της συνεργασίας όλων των στοιχείων δεν μπορούμε να το προβλέψουμε παρά μόνο με υπολογισμούς. Κύκλωμα με R,L και C συνδέονται παράλληλα και τροφοδοτούνται με εναλλασσόμενη τάση. Απεικονίζοντας το κύκλωμα και τα διανυσματικά μεγέθη (στον οριζόντιο άξονα τοποθετείται το κοινό μέγεθος, δηλαδή η τάση), προκύπτουν τα πιο κάτω: ΙC>IL IC I IC-IL φ V IR IL

Το ρεύμα ΙR είναι συμφασικό προς την τάση V και το διάνυσμα του τοποθετείται στον ίδιο άξονα με αυτή. Το ρεύμα ΙC προπορεύεται της τάσης V κατά 900, γι’αυτό το διάνυσμα του είναι κάθετο στο V και βρίσκεται στον θετικό ημιάξονα. Το ρεύμα ΙL βραδυπορεί της τάσης V κατά 900 , γι’αυτό το διάνυσμα του είναι κάθετο στο V και βρίσκεται στον αρνητικό ημιάξονα. Το ρεύμα ΙL είναι αντίθετο διανυσματικά από το ρεύμα ΙC και έτσι αφαιρείται από το ΙC. Το αποτέλεσμα ΙC- ΙL προστιθέμενο διανυσματικά με το ΙR δίνει το ολικό ρεύμα του κυκλώματος. Δηλαδή η διαγώνιος του σχηματιζόμενου παραλληλόγραμμου ΙC- ΙL και ΙR δίνει το άθροισμα των δύο ρευμάτων, δηλαδή το ολικό ρεύμα Ι. Η γωνία φ μεταξύ του συνισταμένου ρεύματος Ι και της τάσης V είναι η διαφορά φάσης μεταξύ τάσης και έντασης του κυκλώματος.

α) το ρεύμα στην ωμική αντίσταση R, που είναι Αν V είναι η ενεργός τιμή της τάσης και Ι η ενεργός τιμή της έντασης που περνάει από το κύκλωμα, τότε το ρεύμα Ι αντισταθμίζει τρία πράγματα: α) το ρεύμα στην ωμική αντίσταση R, που είναι και το οποίο είναι συμφασικό με την τάση. β) το ρεύμα στην επαγωγική αντίσταση XL =ωL, που είναι και το οποίο έπεται (βραδυπορεί) της τάσης κατά 90°. γ) το ρεύμα στη χωρητική αντίσταση , που είναι και το οποίο προπορεύεται της τάσης κατά 90°.

V IR IC IC-IL IL I φ Και σύμφωνα με το νόμο του Οhm προκύπτει ότι ο όρος αποτελεί τη σύνθετη αντίσταση Ζ του κυκλώματος. Δηλαδή

Η διαφορά φάσης μεταξύ ρεύματος και τάσης είναι φΖ και ισχύει: V IR IC IC-IL IL I φ

όπως φαίνεται και στη διανυσματική παράσταση Τα στιγμιαία μεγέθη του κυκλώματος εύκολα προκύπτουν και είναι: και