ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΕ ΘΥΜΑΤΑ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΥΠΝΙΚΗΣ ΑΠΝΟΙΑΣ
Advertisements

Όλα γύρο από το άγχος.
Επιπτώσεις του ηλεκτρονικού εκφοβισμού
Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ AΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ               ΜΑΝΕΝΤΗ ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΤΖΕΦΡIΟΥ ΤΡΙΣΕΥΓΕΝΗ.
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
«Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό»
Κατανοώντας το άγχος και το φόβο
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Αυτοκτονικότητα και κατάθλιψη: Κατανόηση και θεραπεία
Η κατάθλιψη στους ηλικιωμένους
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Ψυχιατρικές Διαταραχές και Υ π οστηριζόμενη Εργασία.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΩMΑΤΙΚΗ ΝΟΣΟ
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Πανελλήνιες, Άγχος και Οικογένεια
ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
4.4 Τρόπος ζωής και ασθένειες
Άγχος και burnout: Παράγοντες άγχους και εξουθένωσης
ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Καταθλιψη Λύκειο Μεσοβουνίων
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ.
Κομοτηνή 30/11/11 Θεοφάνης Βορβολάκος Ψυχίατρος Λέκτορας ΔΠΘ
Διαταραχές της διάθεσης
Κατάθλιψη «Η κατάθλιψη είναι σαν ένα πένθος για κάτι αγαπημένο που έχει χαθεί. Είτε είναι πρόσωπο είτε είναι ιδέα είτε πρόκειται για μια κατάσταση» Σίγκμουντ.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞ Η εργασία πραγματοποιήθηκε από τις φοιτήτριες: ΜΑΤΣΑ ΜΑΡΙΑ ΚΑΣΜΙΡΙΔΟΥ ΑΜΑΛΙΑ-ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΑΚΗ ΚΛΕΛΙΑ.
Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2016
Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟΥ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ 1.Καταθλιπτική διάθεση. 2.Απώλεια ενδιαφέροντος και ευχαρίστησης. 3.Μειωμένη ενέργεια.
Αναπληρωτής Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
ΑΓΧΩΔΕΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015.
Ψυχιατρική Ενότητα 11: Συναισθηματικές διαταραχές, κατάθλιψη, μανιοκατάθλιψη, υποστροφική μελαγχολία Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας.
TM KEΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΑΣΧΟΝΤΑ. Το φυσιολογικό και το παθολογικό άγχος Το φυσιολογικό άγχος είναι μία υγιής, φυσιολογική αντίδραση που.
Τα 5 στάδια του πένθους Το 1969 η ψυχίατρος Kübler-Ross εισήγαγε για πρώτη φορά «τα 5 στάδια του πένθους». Τα στάδια αυτά αποτελούν τις υγιείς ψυχικές.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Κατάθλιψη «Η κατάθλιψη είναι σαν ένα πένθος για κάτι αγαπημένο που έχει χαθεί. Είτε είναι πρόσωπο είτε είναι ιδέα είτε πρόκειται για μια κατάσταση» Σίγκμουντ.
ΑΛΚΟΟΛ: Ο «αθώος» φίλος του ανθρώπου
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ & ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Εκφοβισμός στα σχολεία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Αγκαζαριάν Μαρία Παπαδημητρίου Χριστίνα Πολυχρόνη Χαρά Μακρή Εύη Ρέτζιου Αθηνά.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ Project:βία και παραβατικότητα (LA VITA E BELLA)
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΝ ΠΑΤΡΩΝ
Συνέπειες από τον εθισμό στο διαδίκτυο Εργασία: πελεκασησ κ
ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ
Κλεαρχοσ σταματουλακησ Ψυχολογοσ- Life coach
(ΦΟΒΙΕΣ, ΙΔΕΟΨΥΧΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ,
Αποσυνδετικές διαταραχές
ΨΥΧΟΓΗΡΙΑΤΡΙΚΗ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΕ ΘΥΜΑΤΑ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ

Θύματα και οικογένειες: αποδέκτες παράπλευρων συνεπειών Εφόσον: Τα θύματα έχουν διαρκή και σταθερή σχέση με το οικογενειακό και φιλικό τους περιβάλλον Δεν μπορούν να εννοηθούν ανεξάρτητα αυτού του συνόλου ανθρώπων Η ποιότητα ζωής κάθε μονάδας αυτού του συνόλου επηρεάζει το ίδιο το σύνολο

Ενδεικτικές Συνέπειες Ι 72% απουσία ενδιαφέροντος σε καθημερινές δραστηριότητες 37% αυτοκτονικός ιδεασμός 50% κατανάλωση αλκοόλ και ψυχοφαρμάκων 70% δυσκολίες στην οδήγηση 46% μείζων κατάθλιψη 27% εμφάνιση ψυχοπαθολογικών φοβιών 35% διαταραχές πρόσληψης τροφής ( F.E.V.R., 1997)

Ενδεικτικές Συνέπειες ΙΙ Άμεσα 100% αγχώδη και καταθλιπτικά συμπτώματα 50% φοβία σε ταξίδια Μεσοπρόθεσμα ( 6-12 μήνες) 40% έχασαν τη δουλειά τους 19% αίσθημα ανηδονίας 14% χρήση ψυχοφαρμάκων 5% ασθενιοφοβία 90% διαταραχή μετατραυματικού stress ( Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α Κατερίνης,1999)

Συνεπώς: Κατακόρυφη πτώση ποιότητας ζωής Συνεπώς: Κατακόρυφη πτώση ποιότητας ζωής Χαρακτηρίζεται από τη δυνατότητα δημιουργίας, ανάπτυξης, εργασίας, σχεδιασμού, προσδοκίας, διασκέδασης, αγάπης των μελών της Προστατεύει τη σωματική- ψυχική- κοινωνική ευεξία της Καλλιεργεί και συμμετέχει στη δημιουργία και προάσπιση των ηθικών αξιών και πεποιθήσεων ( Κατόγλου, Χ., 2000)

(Α) Κοινωνικές Επιπτώσεις Διαταραχή αυτονομίας Διαταραχή λειτουργικότητας Διαταραχή δομής

Τι είναι η διαταραχή αυτονομίας; Προσδιορίζεται από: Αλλαγές στο επίπεδο αυτονομίας της καθημερινότητας Παροχή βοήθειας από άτομα εκτός πυρήνα Συγγενείς ή επαγγελματίες

Τι είναι η διαταραχή λειτουργικότητας; Προσδιορίζεται από: Έκπτωση λόγω οργανικής βλάβης ή περιβαλλοντικών περιορισμών Δυσκολίες σε επαγγελματικό και κοινωνικό επίπεδο λόγω ψυχολογικής επιβάρυνσης

Τι είναι η διαταραχή δομής; Προσδιορίζεται από: Πυρήνα της οικογένειας μετά το ατύχημα Περιγραφή μοναδικής στέγης οικογένειας Αλλαγές συνθηκών και καταστάσεων

(Β) Ψυχολογικές επιπτώσεις Αγχώδεις διαταραχές Διαταραχές διάθεσης Διαταραχές προσωπικότητας

1. Αγχώδεις διαταραχές

Ανομοιογενής ομάδα διαταραχών οι οποίες έχουν τα εξής κοινά χαρακτηριστικά Το παθολογικό άγχος είναι το κυρίαρχο σύμπτωμα στην κλινική τους εικόνα Δεν αποδιοργανώνουν την προσωπικότητα στο σύνολό της, αλλά επηρεάζουν μόνο μερικές λειτουργίες της Δεν καταργούν την εναισθησία Δεν διαταράσσουν τον έλεγχο της πραγματικότητας

Τι είναι το άγχος; Δυσάρεστη συναισθηματική κατάσταση που περιλαμβάνει αισθήματα (α) τάσης (β) φόβου (γ) τρόμου Απάντηση σε κίνδυνο του οποίου η πηγή είναι άγνωστη ή μη αναγνωρίσιμη Έχει ψυχολογική και φυσιολογική διάσταση Κοινή αντίδραση, που θεωρείται παθολογική αν δημιουργεί προβλήματα στην λειτουργικότητα

(Α) Διαταραχή Πανικού Επαναλαμβανόμενες Προσβολές Πανικού που συνοδεύονται από: Ανησυχία μήπως ξανασυμβούν Ανησυχία για τις επιπτώσεις τους Σημαντική αλλαγή συμπεριφοράς Εμφανίζονται ξαφνικά, κορυφώνονται σε λίγα λεπτά και διαρκούν 5`- 30` Η συχνότητα και η βαρύτητα ποικίλλει Μιμούνται «οργανικές» διαταραχές Ανάπτυξη νευρικότητας και φόβου ανάμεσα στις προσβολές

Προσβολή Πανικού Διακριτή περίοδος έντονου φόβου κατά την οποία αναπτύχθηκαν αιφνίδια και κορυφώθηκαν μέσα σε 10 λεπτά: Επιτάχυνση καρδιακού παλμού Εφίδρωση Τρόμος Δύσπνοια Αίσθημα πνιγμονής Πόνος-δυσφορία στο στήθος Ναυτία Αποπραγματοποίηση/Αποπροσωποίηση Φόβος απώλειας ελέγχου Φόβος ότι θα πεθάνει Παραισθήσεις Ρίγη ή ξαφνικά αισθήματα ζέστης Αίσθημα ζάλης, αστάθειας, λιποθυμίας

(Β)Φοβικές Διαταραχές Τι είναι φοβία; Επίμονος και παράλογος φόβος για ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, χώρο, δραστηριότητα ή κατάσταση που έχει σαν αποτέλεσμα το άτομο να επιθυμεί έντονα την αποφυγή του

Φοβίες Διακρίνονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες (α) Αγοραφοβία (β)Ειδική φοβία (γ)Κοινωνική φοβία (Φόβος μερών ή (Φόβος συγκεκριμένων (Φόβος ταπείνωσης ή καταστάσεων απ’όπου αντικειμένων ή καταστάσεων) αμηχανίας σε κοινωνι- η φυγή είναι δύσκολη) κές καταστάσεις)

(Γ) Διαταραχή μετά από ψυχοτραυματικό stress Τα άτομα έχουν βιώσει ένα ψυχοτραυματικό γεγονός, ιδιαίτερα απειλητικού ή καταστροφικού χαρακτήρα, π.χ. φυσική καταστροφή, μάχη, πυρκαγιά, βασανισμός, βιασμός, σοβαρό δυστύχημα Για την εκδήλωση της διαταραχής σημασία έχει η υποκειμενική ενόχληση και όχι η αντικειμενική ένταση του στρες

Βασικά χαρακτηριστικά Αναβίωση της τραυματικής εμπειρίας διαμέσου ονείρων/ σκέψεων Επίμονη τάση αποφυγής ερεθισμάτων που υπενθυμίζουν την αρχική τραυματική εμπειρία και άμβλυνση της απαντητικότητας σε αυτά τα ερεθίσματα Επίμονη υπερεγρήγορση Αποσυνδετικά συμπτώματα, κρίσεις πανικού, κατάθλιψη, αισθήματα ταπείνωσης και απόρριψης

(Δ)Διαταραχή από οξύ στρες Συμβαίνει ως απάντηση σε ακραίο τραυματικό γεγονός Συνοδεύεται από τυπικά διασχιστικά συμπτώματα και έντονο άγχος Επαναβίωση του γεγονότος Άγχος, κατάθλιψη

2. Διαταραχές της Διάθεσης

Κλινικές μορφές κατάθλιψης Μείζων κατάθλιψη ( Μονοπολική κατάθλιψη) Ήπια ή ελάσσων κατάθλιψη Δυσθυμική διαταραχή

Σημειολογία κατάθλιψης Συναίσθημα -Καταθλιπτική διάθεση -Ανηδονία -Άγχος Φυτικό νευρικό σύστημα -Διαταραχή του ύπνου -Διαταραχή της όρεξης -Κόπωση,εξάντληση -Ελάττωση της libido -Ψυχοκινητική επιβράδυνση -Ψυχοκινητική διέγερση Κινητοποίηση -Απώλεια ενδιαφέροντος -Ανημποριά, έλλειψη ελπίδας -Σκέψεις ή απόπειρες αυτοκτονίας Σκέψη-Αντίληψη -Αισθήματα-σκέψεις ενοχής και αναξιότητας -Δυσκολία στη συγκέντρωση -Ψύχωση Σωματικά ενοχλήματα

3.Διαταραχές Προσωπικότητας

(α) Παράξενη, εκκεντρική ή αλλόκοτη συμπεριφορά Αδικαιολόγητη ανησυχία Υπερβολική καχυποψία Τρομαγμένη όψη Αδυναμία διάκρισης πραγματικού- φανταστικού Ελλιπής συγκέντρωση Διαταραχή σε ύπνο και όρεξη Αναίτιο γέλιο ή κλάμα Ενασχόληση με υπερφυσικές καταστάσεις Ασυνήθιστη εμμονή σε θρησκευτικές τελετουργίες Έκπτωση λειτουργικότητας

(β) Διαταραχή Προσαρμογής Δυσπροσαρμοστική αντίδραση ως απάντηση σε αναγνωρίσιμο ψυχοκοινωνικό σρεσσογόνο παράγοντα Έντονη υποκειμενική ενόχληση Σημαντική έκπτωση λειτουργικότητας

Εν κατακλείδι: Αλλαγές και διαταραχές Στον οικογενειακό ιστό Στην καθημερινή λειτουργικότητα Στην κοινωνική δραστηριότητα Στην επαγγελματική απόδοση Στην ψυχική ισορροπία

«Το προλαμβάνειν είναι καλύτερο του θεραπεύειν» Eν κατακλείδι: «Το προλαμβάνειν είναι καλύτερο του θεραπεύειν»