Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Advertisements

ΣΧΠ102 To σχολικό περιβάλλον και η οργάνωση του στο Δημοτικό Σχολείο Στέλιος Ορφανός Χειμερινό Εξάμηνο 2009.
1.3 Ο κοινωνικός περίγυρος – Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Διασύνδεση των σχολικών μονάδων με τις τοπικές κοινωνίες.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Λειτουργία και Δυναμική της ομάδας
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων. Διαφορές θεωρητικών-εργαστηριακών μαθημάτων Μαθήματα Θεωρητικά Εργαστηριακά Σε σχολική αίθουσα Σε εργαστήριο Ένας διδάσκων.
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
ΔΙΑΝΘΡΩΠIΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ KAI ΑΛΛΑ ΣΥΝΑΦΗ ΘΕΜΑΤΑ.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 1 Ο (15/02/2013): ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π.
Η επίδραση της κουλτούρας των συνομηλίκων στα πλαίσια του σχολείου.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Το αναλυτικό πρόγραμμα του μέλλοντος
εκπαιδευτικη μεταβαση
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
Κεφάλαιο 1ο Θεωρητική Θεμελίωση
Διδάσκουσα: Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
7ο Δημοτικό Σχολείο Χίου
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)

Η σχολική τάξη ως κοινωνικό υποσύστημα

Η σχολική τάξη ως κοινωνικό υποσύστημα Υποσύστημα: ένα ξεχωριστό σύστημα ενταγμένο στις λειτουργικές δομές ενός άλλου, ευρύτερου συστήματος Σχολική τάξη Σχολείο Εκπαιδευτικό σύστημα κοινωνία

Η σχολική τάξη ως κοινωνικό υποσύστημα Η σχολική τάξη λειτουργεί ως ένα δυναμικό πλέγμα σχέσεων που αλληλοεπηρεάζεται στη βάση κοινών εμπειριών. Οι εμπειρίες αυτές σχηματίζουν αντιλήψεις και εισάγουν νέες γνώσεις, διαμορφώνοντας δεσμούς φιλίας και αλληλοκατανόησης στα μέλη της τάξης Talcott Parsons

Η σχολική τάξη ως κοινωνικό υποσύστημα Παράλληλα με την παροχή γνώσεων, η τάξη λειτουργεί και ως εργαστήριο κοινωνικοποίησης και συναισθηματικής ωρίμανσης, καλλιεργώντας στους μαθητές κοινωνικές δεξιότητες όπως: > να μαθαίνουν αποτελεσματικά > να συνεργάζονται με τους άλλους > να διαδραματίζουν σημαντικούς ρόλους στο σχολείο και την κοινωνία

Παράγοντες που επηρεάζουν τη λειτουργία της σχολικής τάξης

Παράγοντες που επηρεάζουν τη λειτουργία της σχολικής τάξης 1) οι υλικοτεχνικές υποδομές 2) το μέγεθος της τάξης 3) η προσωπικότητα του εκπαιδευτικού 4) η ομοιογένεια του μαθητικού δυναμικού 5) το γνωστικό υπόβαθρο του μαθητικού δυναμικού 6) ο διευθυντής της σχολικής μονάδας της οποίας αποτελεί υποσύστημα η τάξη 7) οι επιδράσεις του εξωτερικού περιβάλλοντος 8) η ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική

Η σχολική τάξη ως κοινωνικό υποσύστημα - το ανθρώπινο δυναμικό -

Η σχολική τάξη ως κοινωνικό υποσύστημα - το ανθρώπινο δυναμικό - Σχολική τάξη: ένα μωσαϊκό ετερόκλητων προσωπικοτήτων εκπαιδευτικός μαθητές ρόλοι Επιστημονική επάρκεια 1) γνωστικό υπόβαθρο Παιδαγωγική κατάρτιση 2) στοιχεία προσωπικότητας

Η σχολική τάξη ως κοινωνικό υποσύστημα - ο εκπαιδευτικός - Παράγοντες που επηρεάζουν το ρόλο και τη λειτουργία του εκπαιδευτικού στο κοινωνικό υποσύστημα της σχολικής τάξης

Η σχολική τάξη ως κοινωνικό υποσύστημα - ο εκπαιδευτικός - 1) Η προσωπικότητα και η ψυχοσύνθεση του εκπαιδευτικού 2) Η καθημερινή συναναστροφή με τους συναδέλφους 3) Οι ιεραρχικές δομές της σχολικής μονάδας 4) Η φιλοσοφία και το στυλ διοίκησης της σχολικής μονάδας 5) Το Αναλυτικό Πρόγραμμα και το πρόγραμμα μαθημάτων της σχολικής μονάδας 6) Η ευρύτερη εκπαιδευτική πολιτική

Η σχολική τάξη ως κοινωνικό υποσύστημα - το μαθητικό δυναμικό - Παράγοντες που επηρεάζουν το ρόλο και τη λειτουργία του μαθητικού δυναμικού στο κοινωνικό υποσύστημα της σχολικής τάξης

Η σχολική τάξη ως κοινωνικό υποσύστημα - το μαθητικό δυναμικό - Το γνωστικό υπόβαθρο Η συναισθηματική και ψυχολογική ωριμότητα Οι επιδράσεις της οικογένειας Η κουλτούρα της τοπικής κοινωνίας Οι ιεραρχικές δομές της σχολικής μονάδας Η φιλοσοφία και το στυλ διοίκησης της σχολικής μονάδας

Η σχολική τάξη ως κοινωνικό υποσύστημα Ο εκπαιδευτικός ρόλος του σχολείου, η μετάδοση δηλαδή της γνώσης καθώς και η κοινωνικοποίηση που την συνοδεύει, εκπληρώνονται στη βάση ανθρώπινων σχέσεων και προκαθορισμένων ρόλων που υπάρχουν και αναπτύσσονται μέσα στον σχολικό οργανισμό

Η σχολική τάξη ως κοινωνικό υποσύστημα Η θεσμοθέτηση της σχολικής κοινότητας, στηρίζεται στην ύπαρξη νόμων που διέπουν κάθε διάσταση της λειτουργίας της, και στην ύπαρξη κανόνων, ρόλων και ιεραρχίας που προσδιορίζει ένα μεγάλο μέρος των σχέσεων μέσα στο σχολικό περιβάλλον

Η σχολική τάξη ως κοινωνική ομάδα Κοινωνική ομάδα: το σύνολο δυο ή περισσοτέρων ατόμων που αλληλεπιδρούν συχνά μεταξύ τους, έχουν κοινούς στόχους και έχουν συνείδηση του ξεχωριστού δεσμού που τα ενώνει

Η σχολική τάξη ως κοινωνική ομάδα στη σχολική τάξη, η προϋπόθεση των κοινών στόχων δεν τηρείται ακριβώς Ο κάθε μαθητής εργάζεται, πασχίζει για τον εαυτό του. Οι μαθητές αντιμετωπίζουν κοινούς σκοπούς, όχι όμως πάντοτε από κοινού, αλλά ατομικά.

Η σχολική τάξη ως κοινωνική ομάδα Επίσης, ένα βασικό στοιχείο που χαρακτηρίζει τη σχολική τάξη είναι ότι η συνεύρεση των μαθητών σ’ αυτήν δεν είναι αποτέλεσμα της βούλησής τους, της ελεύθερης επιλογής τους αλλά αποτέλεσμα θεσμών και νόμων και επομένως είναι κατά μια έννοια επιβεβλημένη και αναγκαστική.

Η σχολική τάξη ως κοινωνική ομάδα Για κάποιους κοινωνιολόγους της εκπαίδευσης (Pages, Knowles, Labelle), η σχολική τάξη είναι μια εν δυνάμει κοινωνική ομάδα για κάποιους άλλους (Filloux, Argyle) όχι η σχολική τάξη ως ομάδα έχει μια προσωρινότητα, καταρχήν με την έννοια ότι η διάρκεια ζωής της είναι συγκεκριμένη και το τέλος της εκ των προτέρων και με ακρίβεια γνωστό και αναπόφευκτο.

Η σχολική τάξη ως κοινωνική ομάδα Έχει επίσης και μια προσωρινότητα σε καθημερινή βάση, με την έννοια ότι καταλύεται στα διαλείμματα, όπου τότε σχηματίζονται πραγματικές ομάδες-παρέες και επανασυγκροτείται με την αρχή κάθε διδακτικής ώρας.