1.3 ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αποφάσεις Τιμολόγησης
Advertisements

Ελαστικότητα 4η Διάλεξη.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Σχέση ισοτιμίας και εισοδήματος
Ο ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Ζήτηση των Αγαθών..
1.3.2 Αγορά Μορφές αγοράς Παπαδοπούλου Άννα.
Η ΑΓΟΡΑ 3η Διάλεξη.
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Msc Αντωνία Μανιάτη.
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Αγαθά είναι τα μέσα που ικανοποιούν τις ανθρώπινες ανάγκες.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ 5η Διάλεξη.
1.2 ΠΑΡΑΓΩΓΗ- ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Η Νεοκλασική Πολιτική Οικονομία της Παραγωγής και των Αγορών
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Βαγής Σαμαθρακής1 ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Τμήμα Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων.
ΑΝΕΡΓΙΑ 13η Διάλεξη.
ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ 9η Διάλεξη.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
3ο ΓΕΛ Κορίνθου (Ασημακόπουλος Γ. ΠΕ 09 - Μπόγια Π. ΠΕ 10) 5.1 ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΑ Ανταλλακτική αξία ενός αγαθού είναι οι μονάδες ενός αλλού.
Ζήτηση χρήματος: εξαρτάται από ονομαστικό επιτόκιo, i
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ/ ΤΙΜΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ/ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Η/Υ
Οι προσδιοριστικοί παράγοντες της ζήτησης
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 4η
ΤΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΑΓΑΘΩΝ
ΜΟΡΦΕΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Κεφάλαιο 6 Το μοντέλο της πλήρους απασχόλησης Β μέρος
Οικονομία και περιβάλλον ΙΙ Βασικά στοιχεία μικροοικονομίας
Σιδηροπούλου Κική,Σαββίδου Γιώτα Τμήμα Α’5. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Oικονομικοί πόροι Oικονομικοί πόροι Oι οικονομικοί πόροι είναι οι εξής Oι οικονομικοί πόροι είναι.
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Βαγής Σαμαθρακής 2 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ &
Αρχές Γεωργικής Οικονομίας και Οργάνωση Γεωργικών Επιχειρήσεων 3 η Διάλεξη.
Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική Ενότητα 2: ΖΗΤΗΣΗ. Διάλεξη 3. Γεώργιος Θεοδοσίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, T.E.I. Θεσσαλίας.
Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική Ενότητα 4: Ζήτηση Προσφορά και Αγορά. Διαλέξεις 6 έως 7. Γεώργιος Θεοδοσίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης.
Μικροοικονομική Ι Ενότητα # 2: Ελαστικότητες Διδάσκων: Πάνος Τσακλόγλου Τμήμα: Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών.
Κεφαλαιο 5 Τιμολόγηση Υπηρεσιών.
ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΖΗΤΗΣΗ Δρ. Α. Καταραχιά Επίκουρος Καθηγήτρια Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής ΤΕΙ Δ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΜΣ "ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ &
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Προσφορά, ζήτηση και δυνάμεις της αγοράς Κεφάλαιο 4 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any.
1 Βασικές Έννοιες της Οικονομικής Επιστήμης (Επανάληψη ή Εισαγωγή) Τι είναι Οικονομικό Υπόδειγμα; Όφελος Κόστος Αγορές Ελαστικότητα Εξωτερικότητες Οικονομικά.
Διάλεξη 7 Μακροοικονομία. Κεϋνσιανός Σταυρός Πραγματική δαπάνη (Υ): το ποσό που τα νοικοκυριά, οι επιχειρήσεις και το κράτος δαπανούν σε αγαθά και υπηρεσίες,
Μακροοικονομία Διάλεξη 8. Ισορροπία στο Υπόδειγμα IS-LM Καμπύλη IS: ισορροπία στην αγορά αγαθών Υ = C(Y – T) + I(r) + G Καμπύλη LM: ισορροπία στην αγορά.
1 To πρότυπο υπόδειγμα του εμπορίου Κοινά χαρακτηριστικά υποδειγμάτων διεθνούς εμπορίου: Προσφορά προϊόντος - σχετική προσφορά Ζήτηση προϊόντος – σχετική.
Εισαγωγή στην Οικονομική Ι Ζήτηση, Προσφορά, Ελαστικότητες.
Μακροοικονομία Διάλεξη 5. Πληθωρισμός: μετράει τη μεταβολή του γενικού επιπέδου των τιμών Τα αίτια του Πληθωρισμού 1)Η θεωρία του πληθωρισμό ζήτησης:
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3.
7 ΜΙΣΘΟΙ.
ΟΛΙΚΗ ΖΗΤΗΣΗ Με τον όρο ολική ζήτηση αναφερόμαστε στη
Oι τιμές των αγαθών προσδιορίζονται στην αγορά από την αλληλεπίδραση των δυνάμεων της ζήτησης και της προσφοράς.
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
BA (Hons) Economics for Business Year 2 B2099 APPLIED MICROECONOMICS Lecture 2 Ελαστικότητα - Elasticity Panagiotis Koutsouvelis (Module leader) Maria.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ 2.3 Οικογενειακός προϋπολογισμός
Θεωρία Διεθνούς Εμπορίου: μονοπωλιακός ανταγωνισμός
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1.3 ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 1.3.1 Προσφορά και ζήτηση Παπαδοπούλου Άννα (από το βιβλίο Τεχνολογία Β΄ΗΛΙΑΔΗΣ-ΒΟΥΤΣΙΝΟΣ)

Κάθε άνθρωπος μπορεί: να επιλέξει τα προϊόντα που θέλει από μια μεγάλη ποικιλία ομοειδών προϊόντων (ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, τις ανάγκες, την προέλευση ή τις συνήθειές του).

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν όλα τα αγαθά και να έχουν τις υπηρεσίες που επιθυμούν, όμως κάθε καταναλωτής είναι ελεύθερος να διαλέξει και να αποφασίσει τι θα αγοράσει

Η ανεπάρκεια των προσφερομένων οικονομικών αγαθών και υπηρεσιών σε συνδυασμό με την ελευθερία της επιλογής που έχουν τόσο οι παραγωγοί όσο και οι καταναλωτές αποτελεί την ουσία της ελεύθερης οικονομίας (ή οικονομία της αγοράς)

Βασικός νόμος της οικονομίας είναι ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης Σύμφωνα με αυτόν η τιμή ενός προϊόντος διαφοροποιείται ανάλογα με την προσφορά και την ζήτηση που υπάρχει γι αυτό.

Προσφορά-------------Ζήτηση Εννοούμε την ποσότητα των προϊόντων που είναι διαθέσιμη στην αγορά. Εννοούμε την ποσότητα των προϊόντων που είναι διατεθειμένοι να αποκτήσουν (αγοράσουν) οι καταναλωτές σε συγκεκριμένη τιμή.

Η ζήτηση για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία επηρεάζει την προσφορά. Αυτό είναι φυσικό γιατί όταν η ζήτηση ενός προϊόντος είναι μεγάλη (δηλαδή πολλοί καταναλωτές επιθυμούν και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για να το αποκτήσουν) τότε αυξάνεται και το ενδιαφέρον των παραγωγικών μονάδων για την παραγωγή του προϊόντος αυτού.

Οι παραγωγικές μονάδες προσπαθούν να προσαρμόσουν την παραγωγή τους στα «θέλω» των καταναλωτών προκειμένου να έχουν πωλήσεις και συνεπώς κέρδη

Η ζήτηση επηρεάζεται από τους παρακάτω παράγοντες: 1.Την τιμή του προϊόντος. Όσο αυξάνεται η τιμή ενός προϊόντος τόσο μειώνεται η ζήτησή του. Ακραίες περιπτώσεις: Ανελαστική ζήτηση και Απείρως ελαστική ζήτηση

Ανελαστική------Απείρως ελαστική ζήτηση Ανελαστική------Απείρως ελαστική ζήτηση Να μην μειώνεται η ζητούμενη ποσότητα ενός προϊόντος οποιαδήποτε και αν είναι η αύξηση της τιμής του. Να μηδενίζεται η ζητούμενη ποσότητα από ένα προϊόν, εάν αυξηθεί η τιμή του έστω και κατά μικρό ποσοστό.

2. Το εισόδημα των καταναλωτών. 3. Τις προτιμήσεις των καταναλωτών. 4.Τις τιμές των υποκατάστατων και των συμπληρωματικών προϊόντων. Αύξηση της τιμής σε ένα υποκατάστατο αυξάνει τη ζήτηση των υπολοίπων υποκατάστατων. Αντίθετα αύξηση της τιμής σε ένα συμπληρωματικό, μειώνει τη ζήτηση των υπολοίπων συμπληρωματικών.

5. Το πλήθος των καταναλωτών. 6. Το είδος του προϊόντος. 7. Την εποχή. 8.Tην ηλικία των καταναλωτών.