ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία Επανάληψη Εργαστηρίου Στυλιανή Πετρούδη ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ανάλυση λευκού φωτός και χρώματα
Advertisements

Ανάκλαση και διάθλαση του φωτός
Μηχανικά κύματα.
Κεφάλαιο 3 ον OΠΤΙΚΗ.
Αρχές Επικοινωνίας με ήχο και εικόνα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16 Αρχές επικοινωνίας με ήχο και εικόνα
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
Διάθλαση σε 2 διαστάσεις
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αρχές επικοινωνίας με ήχο και εικόνα (Κεφάλαιο 16)
Κεφάλαιο 3 TΑΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ
Οπτικές Ίνες Οι οπτικές ίνες είναι πολύ λεπτά νήματα από πλαστικό ή γυαλί, με διάμετρο μικρότερη των 8μm όπου από μέσα τους, μεταδίδονται ψηφιακά δεδομένα,
Εισαγωγικές έννοιες στην Κυματική Φυσική
ΘΕΜΑ : ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 1 περίοδος.
Δείκτης Διάθλασης Το φώς διαδίδεται μέσα στο νερό με μικρότερη ταχύτητα από ότι στο κενό. Αυτό περιγράφεται με το δείκτη διάθλασης Η διαφορετική ταχύτητα.
Ανάκλαση και διάδοση σε ένα όριο.
Νεύτωνας (Isaac Newton ).
Επιμέλεια Κωστούλας Γεώργιος Κανδρέλης Σταύρος Νάστος Αλέξανδρος.
Τεστ (χρήση διαφανειών- Αρχής Huygens)
Αρχές επικοινωνίας με ήχο και εικόνα (Κεφάλαιο 16)
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 7
5.3 XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΥΜΑΤΩΝ.
Ζαχαριάδου Αικατερίνη
Κεφάλαιο 15 Κίνηση Κυμάτων
Ζαχαριάδου Αικατερίνη
6.1 ΦΩΣ: ΟΡΑΣΗ & ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
ΣΥΝΟΨΗ (5) 42 Το ηλεκτρομαγνητικό φάσμα
8.2 ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΘΛΑΣΗΣ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ
Οπτική, Καθρέφτες και Διαφάνεια σωμάτων
Πως διαδίδονται τα Η/Μ κύματα σε διαφανή διηλεκτρικά ?
ΑΝΑΚΛΑΣΗ - ΔΙΑΘΛΑΣΗ Φυσική Γ λυκείου Θετική & τεχνολογική κατεύθυνση
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
Ολική (εσωτερική) ανάκλαση του φωτός
8.3 ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ 8.4 ΤΟ ΧΡΩΜΑ.
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
Οπτικές Επικοινωνίες Μαρινάκης Ιωάννης (2009)
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
7.2 ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΕ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: ΕΙΔΩΛΑ
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Οπτικά φαινόμενα (Ανάκλαση – Διάθλαση)
Test διάθλαση, φακοί.
ΤΟ ΦΩΣ.
Είδη Πολώσεων: Γραμμική Πόλωση
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ.
1ο ΕΠΑ.Λ. ΣΟΦΑΔΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ Β’ ΤΑΞΗ
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 5
1 Αρχές επικοινωνίας με ήχο και εικόνα (Κεφάλαιο 16) Συστήματα επικοινωνίας με ήχο και εικόνα Παραδείγματα: 1.Τηλέγραφος 2.Τηλέφωνο 3.Τηλεόραση 4.Ραδιόφωνο.
Didaskw.blogspot.com Φυσική – Γ’ Γυμνασίου Το φως.
Βασικά στοιχεία Τηλεσκοπίου Ενίσχυση Φωτός Μεγέθυνση Γ. Νικολιδάκης.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός Κ Υ Μ Α Τ Ι Κ Η.
Κ Υ Μ Α Τ Ι Κ Η.
Όταν το φως περνά από τον αέρα σε ένα άλλο διαφανές υλικό ή από ένα διαφανές υλικό στον αέρα, αλλάζει πορεία. Διάθλαση ονομάζουμε.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΘΛΑΣΗΣ ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΔΕΣΜΗΣ ΣΕ ΠΡΙΣΜΑ
Μια εισαγωγή του φαινόμενου της διάθλασης για το γυμνάσιο
Άσκηση Εφαρμογής Νόμου Snell (2.3)
Βασικες Εννοιες Φυσικης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΟΠΤΙΚΗ Οπτική ονομάζεται ο κλάδος της Φυσικής που μελετά τη συμπεριφορά και τις ιδιότητες του φωτός, ενώ επιπλέον περιγράφει και τα φαινόμενα που διέπουν.
ΑΝΑΚΛΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΘΛΑΣΗ ΜΗΚΟΣ ΚΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ
Φυσική – Γ’ Γυμνασίου didaskw.blogspot.com Το φως.
ΦΩΣ & ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Τα παιχνίδια του φωτός (2)
ΑΝΑΚΛΑΣΗ ΤΟΥ ΟΡΑΤΟΥ ΦΩΤΟΣ
2 ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας Ανάκλαση και διάθλαση του φωτός.
Οπτικές Ίνες.
Συμβολή – Ανάκλαση – Διάθλαση
ΑνΑκλαση και διAθλαση του φωτΟΣ
THN EΡΓΑΣΙΑ ΕΚΑΝΑΝ ΜΑΝΔΥΛΗ ΓΩΓΩ ΓΚΕΤΑ ΡΙΝΕΒΑ ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΑΚΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ.
ΔΙΠΛΗ ΔΙΑΘΛΑΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία Επανάληψη Εργαστηρίου Στυλιανή Πετρούδη ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ ΣΗΜΕΡΑ Ηλεκτρικά Κυκλώματα Ηλεκτρικές Μηχανές Λέιζερ και Οπτικές ίνες

bus

% (gold) 1 st band: orange = 3 2 nd band: orange = 3 3 rd band: red = 2 (i.e ) 4 th band: gold = 5% 33 x 10 2 = 3300 S = 3.3 k S

Νόμος του Οhm V = I.R I= V/R R = V/I P = VI Οι νόμοι του Kirchoff:

Ηλεκτρικές Μηχανές

Pout: Μηχανική ισχύς εξόδου (W) N: Tαχύτητα (r/min) T: Ροπή (N.m)

Συντελεστής Απόδοσης η= Pout / Pin ΑπώλειεςPin-Pou

Διάθλαση του Φωτός Όταν το φως συναντήσει την επιφάνεια που διαχωρίζει το μέσον στο οποίο διαδίδεται από ένα άλλο διαφανές μέσο, στο οποίο διαδίδεται με διαφορετική ταχύτητα, ένα μέρος του ανακλάται και το υπόλοιπο μέρος του διαθλάται, δηλαδή περνάει στο δεύτερο μέσο, αλλάζοντας πορεία. Η γωνία που σχηματίζει η διαθλώμενη ακτίνα με την κάθετη στην επιφάνεια λέγεται γωνία διάθλασης. Η γωνία διάθλασης είναι αντιστρόφως ανάλογη του δείκτη διάθλασης (n) του οπτικού υλικού. Όταν μια ακτίνα διέρχεται από ένα υλικό α σε ένα υλικό b στο οποίο η ταχύτητα του φωτός είναι μικρότερη (nb > nα), τότε η γωνία διάθλασης είναι μικρότερη από τη γωνία πρόσπτωσης, δηλαδή η διαθλώμενη ακτίνα πλησιάζει στην κάθετη, στο σημείο πρόσπτωσης. Αντίθετα αν η ταχύτητα του φωτός στο δεύτερο υλικό (b) είναι μεγαλύτερη της ταχύτητάς του στο πρώτο (nb < nα), η διαθλώμενη ακτίνα απομακρύνεται από την κάθετη. Ο δείκτης διάθλασης (n) ενός οπτικού υλικού είναι η “ οπτική πυκνότητα ” του υλικού. Μεγαλύτερος δείκτης σημαίνει μικρότερη ταχύτητα (v) φωτός στο υλικό. n γυαλιού > n νερού > n αέρα v στο γυαλί < v στο νερό < v στον αέρα θ b στο γυαλί < θ b στο νερό < θ b στον αέρα

Διάθλαση του Φωτός Η σχέση της γωνίας διάθλασης και γωνίας πρόσπτωσης δίνεται από τον νόμο του Snell: n a ημ(θ a ) = n b ημ(θ b ) Στο φαινόμενο της διάθλασης οφείλονται πολλές οφθαλμαπάτες, όπως το φαινομενικό σπάσιμο μιας ράβδου που ένα τμήμα της είναι βυθισμένο στο νερό. Μια άλλη οφθαλμαπάτη φαίνεται στο σχήμα. Το μάτι αντιλαμβάνεται το φως σαν να διαδίδεται ευθύγραμμα. Έτσι βλέπει το ψάρι στην προέκταση της ακτίνας (εστιγμένη γραμμή), πιο κοντά στην επιφάνεια από ότι είναι πραγματικά.

Ολική Ανάκλαση Όταν ακτίνες προσπίπτουν στη διαχωριστική επιφάνεια δύο διαφανών μέσων με δείκτες διάθλασης nα > nb κάποιες ακτίνες υφίστανται ολική ανάκλαση Αυτό συμβαίνει στην περίπτωση της ακτίνας 3 του σχήματος. Η γωνία θα για την οποία η διαθλώμενη ακτίνα κινείται παράλληλα προς τη διαχωριστική επιφάνεια των δύο μέσων ονομάζεται κρίσιμη γωνία (ή οριακή γωνία) και συμβολίζεται με θ crit. Όταν η γωνία πρόσπτωσης γίνει μεγαλύτερη από τη θ crit, η ακτίνα ανακλάται ολικά από τη διαχωριστική επιφάνεια. n a ημ(θ crit ) = n b ημ(90 o ) n a = n b / ημ(θ crit )

Μετάδοση Πληροφοριών Διαμόρφωση σημαίνει ότι το σήμα προστίθεται σε ένα αρμονικό υψίσυχνο κύμα, που παράγεται στον πομπό και έχει ορισμένη συχνότητα (φέρουσα συχνότητα.) Η διαμόρφωση αυτή ονομάζεται διαμόρφωση κατά πλάτος ή ΑΜ (από τις λέξεις amplitude modulation ) όταν στο φέρον κύμα δημιουργούνται “κορφές” και “κοιλάδες” που σντιστοιχούν στο κύμα του ήχου. Το σήμα μπορεί να διαμορφωθεί και στη συχνότητά του. Η διαμόρφωση αυτή λέγεται διαμόρφωση κατά συχνότητα ή FM (frequency modulation) Στη διαμόρφωση κατά συχνότητα στο φέρον κύμα δημιουργούνται πυκνώματα και αραιώματα. Όσο πιο ισχυρό είναι το ηχητικό σήμα τόσο πιο έντονα είναι τα πυκνώματα και αραιώματα που δημιουργούνται στο φέρον κύμα. Το πλεονέκτημα αυτής της διαμόρφωσης είναι ότι το διαμορφωμένο κύμα δεν επηρεάζεται σημαντικά από παράσιτα. Τα παράσιτα, κατά τη συμβολή τους με το διαμορφωμένο κύμα, επηρεάζουν κυρίως τα πλάτη και λιγότερο τις συχνότητες. Πληροφορία (ήχος, φωνή κλπ) Φέρον Κύμα Διαμόρφωση AMΔιαμόρφωση FM +

Τα Laser και οι Εφαρμογές τους Η λέξη Laser δημιουργήθηκε από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων που περιγράφουν το φαινόμενο πανό στο οποίο βασίζεται η λειτουργία της συσκευής. Δηλαδή “Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation” που θα μπορούσες να αποδοθεί στα ελληνικά σαν “ενίσχυση φωτός με εξαναγκασμένη εκπομπή ακτινοβολίας” Έχουμε δηλαδή να κάνουμε με ένα ενισχυτή φωτός. Ο Einstein το 1917 περιέγραψε για πρώτη φορά την έννοια της εξαναγκασμένης εκπομπής, ότι δηλαδή μια δέσμη από φως μπορεί να εξαναγκάσει άτομα να δώσουν εκπομπή φωτός με χαρακτηριστικά όμοια με το αρχικό φως αλλά ιδέα της κατασκευής ενός Laser έμεινε παραμελημένη. Το 1954 οι Towens και Schawlow κατόρθωσαν να κατασκευάσουν μία συσκευή παραγωγής και ενίσχυσης μικροκυμάτων που την ονόμασαν MASER από τα αρχικά των λέξεων Microwave Amplification by Stimulated Emission of Radiation, λέξεις που αποτελούν και τις αρχές της φυσικής πάνω στις οποίες στηρίζεται η παραγωγή του φαινομένου.

Α. Σκέδαση από Σωματίδια και Φυσαλίδες Μια ακτίνα παραλληλισμένη όπως αυτή από ένα λέιζερ, δεν μπορεί να είναι ορατή παρά μόνο εάν φτάσει κατ’ ευθείαν στο μάτι. Και όμως! Στο εργαστήριο βλέπουμε την ακτίνα. Γιατί; Μικρά σωματίδια, π.χ. σκόνη στον αέρα, ανακλούν μέρος της ακτίνα το οποίο φτάνει στο μάτι και γίνεται έτσι “ορατή”. Το φαινόμενο της σκέδασης δεν προκαλείται όμως μόνο από σωματίδια. Είναι αρκετή η ύπαρξη απλά διαφοράς στο δείκτη διάθλασης του σωματιδίου και του γύρω χώρου. Παρ’ όλο που δεν μπορούμε να δούμε την διαφορά με το γυμνό μάτι, ένα μικρό μέρος της ακτινοβολίας απορροφάτε κατά την διάρκεια της σκέδασης και χάνεται με την μορφή, συνήθως, θερμότητας. Θα παρατηρήσετε αυτά τα φαινόμενα στα επόμενα πειράματα