Ο κόσμος είναι … μαθηματικά!!!

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Advertisements

ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
ΣΤΟΧΟΙ: Με τη συμπλήρωση του διδακτικού στόχου αυτού ο/η μαθητής/τρια πρέπει: 1. Να μπορεί να διχοτομεί ευθεία γραμμή και γωνία.
ΤΡΙΓΩΝΑ.
Leonardo Pisano ή Fibonacci (1180 – 1250 μ.Χ.)
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Έρευνα «Η θέση και ο ρόλος των ασκήσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο» Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.
Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.
Ερευνητική εργασία «Μαγικοί αριθμοί»
Τα Μαθηματικά την Αρχαία Ελλάδα.
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
Όμιλος Μαθηματικά και Λογοτεχνία Μαντώ Γεωργούλη A’2 Αναστασία Κασαπίδη A’3 Ρήγας Διονυσόπουλος A’2.
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΙΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Π λ ύ γ ω ν α Γρηγόρης Τάσιου.
Τ ρ ί γ ω ν α Ιωάννης Τάσιου.
Μάθημα: Ερευνητική Εργασία ( Project ) Τμήμα : ΒPr ~ 3
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Επιστημονικός Συνεργάτης ΤΕΙ Καβάλας
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 3) 1 Από κοινού κατανομή δύο ΤΜ Στην περίπτωση που υπάρχουν δύο ΤΜ ενδιαφέροντος, η συνάρτηση κατανομής.
ΤΡΙΓΩΝΑ. ΤΡΙΓΩΝΑ Το σχήμα που προκύπτει είναι το τρίγωνο ΑΒΓ Το τρίγωνο Α Β Γ Ορίζουμε τρία σημεία Α, Β, Γ πάνω στο επίπεδο 2. Ενώνουμε τα σημεία.
Πολιτιστικό πρόγραμμα
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Στοιχεία από τα Διανύσματα
Πυθαγόρας ο Σάμιος ( πΧ)
2.3 ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Το 90% της γνώσης μας προέρχεται από τους αρχαίους Έλληνες φιλόσοφους και επιστήμονες. Μόνο το υπόλοιπο 10% προέρχεται από τον υπόλοιπο.
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Διδακτική Μαθηματικών Ι
Μελέτη της ευθύγραμμης ομαλής κίνησης.  Θέση - χρόνος - μετατόπιση - χρονικό διάστημα - ταχύτητα  Οι Στόχοι: 1.Να υπολογίζεις την ταχύτητα ενός σώματος.
Τι είναι ο αριθμός φ; The beauty is the harmony between the parts themselves but also between the parts and the whole! Albrecht Dürer, “About Measurement”
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ.
Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ.
Χρυσός αριθμός Φ Εργασία στο πρότζεκτ των μαθητριών: Τρόφιν Στεφανία Λυρίτη Μίρκα Ντόκα Ιφιγένεια Μερμβελιωτάκη Ξένια.
Χρυσh τομh.
Πάμε ξανά στις ξαστεριές …
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
Άσκηση 1 : Δίνονται οι συντεταγμένες δυο σημείων Χ ο = m, Y ο = m, X 1 = m, Y 1 = m. Μετρήθηκαν οι γωνίες θλάσης (β 1 =250 g.2345.
ΕΥΚΛΕΙΔΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ο ΒΑΣΙΚΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ( )
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
Ο ΚΥΚΛΟΣ. Θυμάμαι ότι: Κύκλος είναι μια κλειστή καμπύλη γραμμή της οποίας όλα τα σημεία απέχουν εξίσου από το κέντρο Ο. Ο Ακτίνα (α) είναι ένα ευθύγραμμο.
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II Καθ. Πέτρος Π. Γρουμπός Διάλεξη 8η Στοχαστικά Σήματα - 1.
Ο αριθμοσ φ Χριστίνα Λιακοπούλου Γιώργος Μαυροματίδης
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ, ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ…
ΤΡΙΓΩΝΑ.
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ; – ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΠΩΣ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΤΑΙ ΟΡΙΣΜΟΣ
ΓΕ.Λ ΕΞΑΠΛΑΤΑΝΟΥ «ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΛΟΥΝΤΕΜΗΣ»
Ο μαγικός αριθμός Φ.
Είναι ίσα μεταξύ τους δύο τρίγωνα με 5 ζεύγη κύριων στοιχείων τους ίσα? Επιμέλεια: Κουρτέση Γεωργία - Μαθηματικός.
ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ FIBONACCI Μαθήτρια: Δήμητρα Δεληβοριά Υπεύθυνη Καθηγήτρια:
ΤΟ ΗΛΙΟΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.. ΑΠΌ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΑΡΧΟ ΤΟΝ ΣΑΜΙΟ ΣΤΟ ΝΕΥΤΩΝΑ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Οι αριθμοί Φιμπονάτσι - το αριθμητικό σύστημα της φύσης
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
1ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
Μαθηματικά: Γεωμετρικοί τόποι
ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ
Πυθαγόρας ο Σάμιος ( πΧ). Με λίγα λόγια…  υπήρξε σημαντικός Έλληνας φιλόσοφος, μαθηματικός, γεωμέτρης και θεωρητικός της μουσικής.  θεμελιωτής.
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
«Μαθηματικά στην καθημερινότητα»
ΤΡΙΓΩΝΑ.
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
ΕΦΑΠΤΟΜΕΝΕΣ ΣΤΟΧΟΙ: Να μπορείτε να Δίνετε τον ορισμό της Εφαπτομένης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο κόσμος είναι … μαθηματικά!!!

Άραγε ο κόσμος θα ήταν ο ίδιος χωρίς την χρυσή τομή; Τα 7 θαύματα του αρχαίου κόσμου δεν θα είχαν κατασκευασθεί. Η Αμερική είναι πιθανό πως δεν θα είχε ανακαλυφθεί αν ο Κολόμβος δεν γνώριζε τι σημαίνει τριγωνομετρία και πως αυτή χρησιμοποιείται για την μελέτη των ουράνιων σωμάτων. Ο άνθρωπος θα ζούσε με την πεποίθηση πως ο ουρανός που αντικρίζουμε έχει όρια καθώς δεν θα μπορούσε να κατανοήσει την έννοια ενός αέναου σύμπαντος και σίγουρα δεν θα είχε τα μέσα να το εξερευνήσει. Το σημερινό βιοτικό επίπεδο δεν θα ήταν ίδιο καθώς όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα αποτελούν κύριο δημιούργημα της επιστήμης των μαθηματικών.

Ευκλείδης: (325-265 π.Χ.) <<πατέρας της γεωμετρίας>>. Ευκλείδης: (325-265 π.Χ.) <<πατέρας της γεωμετρίας>>.

Στα Στοιχεία του Ευκλείδη παρέχεται ο πρώτος γνωστός γραπτός ορισμός, του τι είναι η χρυσή αναλογία: "Μια ευθεία γραμμή λέγεται ότι έχει κοπεί σε ακραίες και μέση αναλογία, όταν, όπως ολόκληρη η γραμμή είναι στο μεγαλύτερο τμήμα, έτσι είναι η μεγαλύτερη στη μικρότερη''.

Φειδίας: (490-430 π.Χ.) είναι ίσως ο σημαντικότερος γλύπτης της αρχαιότητας

Η χρυσή τομή συμβολίζεται με το γράμμα Φ προς τιμή του Φειδία που την εφάρμοσε στην αρχιτεκτονική του και τη γλυπτική.

Ο πιο απλός τρόπος για να το ορίσει κανείς επεξηγείται στο παρακάτω σχήμα: Ας υποθέσουμε ότι θέλουμε να χωρίσουμε ένα ευθύγραμμο τμήμα σε δύο άνισα μέρη, κατά τρόπο ώστε η αναλογία του συνολικού του μήκους προς το μήκος του μεγαλύτερου μέρους να ισούται με την αναλογία του μήκους του μεγαλύτερου μέρους προς το μήκος του μικρότερου. Στο σχήμα μας, δηλαδή, θέλουμε ο λόγος ΑΓ δια ΑΒ να ισούται με το λόγο ΑΒ δια ΒΓ. Η τομή στο Β είναι εκείνη που επιτυγχάνει το αποτέλεσμα αυτό, και στη μοναδική αυτή «χρυσή τομή» ο λόγος ΑΓ/ΑΒ και ΑΒ/ΒΓ ισούται πάντοτε (ανεξάρτητα από τα μήκη των εκάστοτε ευθύγραμμων τμημάτων) με 1,618..., δηλαδή με το Φ.

Ακολουθία Φιμπονάτσι 1,1,2,3,5,8,13,21,34,55,89,144,233,377,610,987,1597,2584,4181,6765…

Συνεχίζοντας ο Φιμπονάτσι παρατήρησε πως με την διαίρεση ενός όρου της ακολουθίας του με τον αμέσως προηγούμενο προσεγγίζει αρκετά τον αριθμό Φ.

Το τρίγωνο Πασκάλ

Πυθαγόρας: (585-500π.Χ.) φιλόσοφος, μαθηματικός και εξαίρετος γεωμέτρης.

Τη χρυσή τομή εισήγαγε και υπολόγισε ο Πυθαγόρας (585 –500 π. Χ Τη χρυσή τομή εισήγαγε και υπολόγισε ο Πυθαγόρας (585 –500 π.Χ.),που γεννήθηκε στη Σάμο, και ίδρυσε σημαντικότατη φιλοσοφική σχολή στον Κρότωνα της Μεγάλης Ελλάδας (Κάτω Ιταλία ).

<<Ο άνθρωπος μοιάζει με κλάσμα όπου ο αριθμητής είναι ο πραγματικός του εαυτός και ο παρονομαστής η ιδέα που έχει για τον εαυτό του. Όσο μεγαλύτερος είναι ο παρονομαστής, τόσο μικρότερο είναι το κλάσμα και όσο ο παρονομαστής διογκώνεται τόσο το κλάσμα τείνει προς το μηδέν>> -Λέων Τολστόι-Ρώσος συγγραφέας

Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ: ΚΟΥΣΕΡΗ ΜΑΡΙΑΛΕΝΑ ΛΥΣΙΓΑΚΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΠΑΚΡΙΤΖΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΠΕΤΡΟΣ