ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΣΤΟΧΙΑΣ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ
Advertisements

Διαλυτοτητα στερεων σε υγρα
ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ Ή ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ ;
ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΥΦΛΕΚΤΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΑΕΡΟΖΟΛ σύμφωνα με την ΟΔΗΓΙΑ της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ 2008/47/EC που τροποποιεί την Οδηγία της Επιτροπής 75/324/EEC.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ – ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
1. Πού διδάσκω; Τάξη: Γ’ Λυκείου Επίπεδο-αποδοχή μαθητών: Μέτριο
Μαρίνα Ν. Δεσποτίδου Χημικός, Μ. Sc. Υποψήφιος Διδάκτορας Ε. Μ. Π
Δυνατότητες Ελέγχου Εργαστηρίων ΕΒΕΤΑΜ
« ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΥΓΧΡΟΝΙΚΗΣ ΛΗΨΗΣ ΚΑΙ
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
Γ΄Λυκείου Κατεύθυνσης
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Β΄ Γυμνασίου
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Χημείας Α΄Γενικού Λυκείου Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης
Εργαστήριο Φυσικής ΙΙ. ΑΣΦΑΛΕΙΑ ! ! ! ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΜΕ ΡΕΥΜΑ ΣΤΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΠΡΙΝ ΝΑ ΕΛΕΓΧΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ! ! !
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου
«Αναλυτική Χημεία – Ενόργανη Ανάλυση»
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΤΥΛ ΚΤΕΝΙΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
ΓΡΑΜΜΙΚΗ ΠΑΛΙΝΔΡΟΜHΣΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ ΤΕΤΡΑΓΩΝΩΝ
ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΣΤΑΘΕΡΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ
«Η οργάνωση της γνώσης»
Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 50/ Δ.Σ.) σας αποστέλλουμε τις παρακάτω οδηγίες σχετικά με τη διδασκαλία.
ΧΗΜΕΙΑ ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΛΥΜΑΤΩΝ
ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ, ΟΞΕΑ, ΒΑΣΕΙΣ, pH. ΟΓΚΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΞΙΚΟΥ ΟΞΕΟΣ
Υπολογισμός μέσης & στιγμιαίας
Περιεκτικότητα %w/w - %w/v - %v/v.
Εργαστήριο Φυσικής Υποδείξεις για τη συγγραφή των γραπτών εργασιών
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΕ ΥΔΑΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ ΓΙΝΟΜΕΝΟ ΙΟΝΤΩΝ ΝΕΡΟΥ Kw
pH εκφράζει πόσο όξινο είναι ένα διάλυμα
καρβοξυλικών οξέων, υδατανθράκων,
3.2 ΧΗΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Εργαστήριο Φυσικής Χημείας | Τμήμα Φαρμακευτικής Δημήτριος Τσιπλακίδης
Εξουδετέρωση.
ΥΔΡΟΣΤΑΤΕΣ Οι υδροστάτες είναι όργανα με τα οποία ελέγχουμε την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος προς τον καυστήρα και τον κυκλοφορητή, ανάλογα με τη θερμοκρασία.
ΗλεκτρολύτεςΗλεκτρολύτες. 1. Τα οξέα, κατά Lewis, είναι δέκτες ασύζευκτου ζεύγους ηλεκτρονίων. Σωστό ή λάθος; 2. Οποιοδήποτε υγρό είναι είτε οξύ είτε.
Κανόνες Ασφαλείας (1 από 3)
Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε) Ενότητα 7: Εκτίμηση των αντοχών εκτυπωμένων μελανιών σε χημικούς παράγοντες – σαπούνια, απορρυπαντικά, αλκάλια Δρ. Σταματίνα.
Γ.Ζ.Καπελώνης ΕΚΦΕ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ Το «σενάριο» Αφού ολοκληρώσουμε τη διδασκαλία στο κεφάλαιο 3 οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν την εργαστηριακή άσκηση «Προσδιορισμός.
Χημεία Γραφικών Τεχνών (Ε) Ενότητα 7: Παρασκευή διαλυμάτων ορισμένης μοριακότητας (Μ) και κανονικότητας (Ν) Δρ. Σταματίνα Θεοχάρη Καθηγήτρια Εφαρμογών.
Θεωρητικό μέρος Πυκνότητα ενός σώματος είναι η μάζα που περιέχεται στη μονάδα του όγκου του σώματος και δίνεται από τη σχέση d=m/V, όπου m η μάζα και.
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
Έλεγχος Ποιότητας και Τεχνολογία Μεταλλικών Υλικών
Medilab.pme.duth.gr Δρ. Π. Ν. Μπότσαρης 1 ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΕΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ κ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΥΛΙΚΩΝ, ΔΙΕΡΓΑΣΙΩΝ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΧΗΜΙΚΩΝ ΔΙΕΡΓΑΣΙΩΝ - ΑΣΚΗΣΗ 8 - ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΣΕ ΧΗΜΙΚΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΑ ΠΛΗΡΟΥΣ ΑΝΑΔΕΥΣΗΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΕΡΓΟΥ CSTR ΠΙΛΟΤΙΚΗΣ.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ & ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός ΜEd – MSc Εκπαιδευτικός.
ΕΥΡΙΔΙΚΗ ΗΛΙΑ 8ο ΕΞΑΜΗΝΟ Α.Μ : Z15880 ΑΦΠ ΚΑΙ ΓΜ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΔΑΦΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ- Γ.Π.Α 9 ΙΟΥΛΙΟΥ-31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2012.
8. ΣΥΜΠΛΟΚΟΜΕΤΡΙΚΕΣ ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΕΙΣ Οι συμλοκομετρικές ογκομετρήσεις βασίζονται στο σχηματισμό συμπλόκων ενώσεων, με ελάχιστες εφαρμογές μέχρι το 1945, που.
1 Βιοχημεία - Αρχές Βιοτεχνολογίας - Προσδιορισμός συγκέντρωσης πρωτεϊνών, Τμήμα Τεχνολόγων γεωπόνων, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Παρασκευή σαπουνιού Μάντζιου Μαρία χημικός. σαπούνια ονομάζονται τα άλατα των ανωτέρων μονοκαρβοξυλικών οξέων (παλμιτικού, στεατικού και ελαϊκού) με νάτριο.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γ΄ Λυκείου Ρυθμιστικά Διαλύματα – Ογκομέτρηση Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Αντώνης Χρονάκης.
Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε) Ενότητα 7: Εκτίμηση των αντοχών εκτυπωμένων μελανιών σε χημικούς παράγοντες – σαπούνια, απορρυπαντικά, αλκάλια Δρ. Σταματίνα.
ΕΝΖΥΜΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΟΞΥΓΑΛΑΚΤΙΚΗΣ ΖΥΜΩΣΗΣ Εργαστήριο Χημείας & Τεχνολογίας Τροφίμων - Άσκηση 8η.
 Να αποφεύγεις το τρέξιμο και τις χειρονομίες με τα εργαλεία.  Να διατηρείς ελεύθερους τους διαδρόμους.  Να ρωτάς τον καθηγητή σου αν δεν ξέρεις πώς.
ΥΔΡΟΣΤΑΤΕΣ Οι υδροστάτες είναι όργανα με τα οποία ελέγχουμε την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος προς τον καυστήρα και τον κυκλοφορητή, ανάλογα με τη θερμοκρασία.
-Προσεκτική προετοιμασία και κατανόηση του πειράματος πριν την εκτέλεσή του.
Περιεχόμενα 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ 2 ΑΓΩΓΙΜΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ 3
ΥΔΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΥΔΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ (σημασία - κατανομή του νερού στον πλανήτη- δραστηριότητες που συμβάλλουν στη διατάραξη του υδρολογικού κύκλου) Αίτια.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΥΔΑΤΩΝ ΤΑΠΗΤΟΚΑθΑΡΙΣΤΗΡΙΟΥ
Έλεγχος Ποιότητας και Τεχνολογία Μεταλλικών Υλικών
Χειρισμός Χημικών Ουσιών
ΔΕΙΚΤΕΣ Πρόκειται για ασθενείς ηλεκτρολύτες (οργανικά οξέα ή βάσεις) με χαρακτηριστική ιδιότητα το διαφορετικό χρώμα αδιαστάτων μορίων και χαρακτηριστικών.
1 Ο ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑς1ο ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ 10 ΧΡΟΝΙΑ Υ.Σ.Ε.Φ.Ε ( ) 10 Χρόνια εργαστήριο Φυσικών Επιστημών.
Ατυχήματα στο σπίτι και σε δημόσιους χώρους
ΥΔΡΟΣΤΑΤΕΣ Οι υδροστάτες είναι όργανα με τα οποία ελέγχουμε την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος προς τον καυστήρα και τον κυκλοφορητή, ανάλογα με τη θερμοκρασία.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ
Ηλεκτρολύτες.
Ηλεκτρολύτες.
Πειράματα Χημείας για το Λύκειο Σχολ. έτος
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ιονίων Νήσων Τμήμα Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων Εργαστήριο Φυσικής-Μηχανικής Δρ. Νίκος Αραβαντινός-Ζαφείρης.
ΥΔΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΥΔΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ (σημασία - κατανομή του νερού στον πλανήτη- δραστηριότητες που συμβάλλουν στη διατάραξη του υδρολογικού κύκλου) Αίτια.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΛΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΧΗΜΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Γ. ΦΟΥΝΤΟΥΚΙΔΗΣ ΔΡ. ΧΗΜΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ   

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΕΩΝ 1. Στατιστική επεξεργασία μετρήσεων. 1. Στατιστική επεξεργασία μετρήσεων. 2. Γραμμική παλινδρόμηση. Μέθοδος ελαχίστων τετραγώνων. 3. Ισοζύγιο ενέργειας. 4. Χημική ισορροπία, οξέα, βάσεις, pH. Ογκομετρική ανάλυση οξικού οξέος. 5. Χημική ανάλυση νερού. Προσδιορισμός σκληρότητας. 6. Διαλυμένο οξυγόνο στο νερό (DO). 1ο γραπτό διαγώνισμα. Η 1η γραπτή εξέταση διαρκεί 20 min, περιλαμβάνει την ύλη των ασκήσεων 1-6 και έχει συντελεστή βαρύτητας 30%.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΕΩΝ 7. Αφαλάτωση νερού με Αντίστροφη Ώσμωση (RO). 8. Προσδιορισμός BOD και COD. 9. Διάβρωση των μετάλλων. 10. Μετάδοση θερμότητας. Θερμικές απώλειες. 11. Θερμική ανάλυση. Διαγράμματα φάσεων κραμάτων. 12. Χημική κινητική. Ταχύτητα αντίδρασης. 13. Υδρόλυση. Ρυθμιστικά διαλύματα. 14. Καθίζηση σωματιδίων. Κοκκομερική ανάλυση με αραιόμετρο. 2ο γραπτό διαγώνισμα στο σύνολο της ύλης. Διάρκεια 2 ώρες. Συντελεστής βαρύτητας 40%.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ Η 1η γραπτή εξέταση διαρκεί 20 min, περιλαμβάνει την ύλη των ασκήσεων 1-6 και έχει συντελεστή βαρύτητας 30%. Η 2η γραπτή εξέταση διαρκεί 2 ώρες, περιλαμβάνει την ύλη όλων των ασκήσεων και έχει συντελεστή βαρύτητας 40%. Υποχρεωτική μια προφορική εξέταση με συντελεστή βαρύτητας 30%.

ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οι σπουδαστές πρέπει να παραδίδουν για κάθε εργαστηριακό μάθημα φύλλο έργου. Στο πάνω μέρος του φύλλου έργου θα συμπληρώνονται τα στοιχεία του σπουδαστή: Εργαστηριακό δίωρο (πχ Τρίτη 11-13), Ονοματεπώνυμο, Αριθμός Μητρώου, Τμήμα (πχ Μηχανολογίας), ημερομηνία διεξαγωγής της εργαστηριακής άσκησης. Στο κύριο μέρος του φύλλου έργου θα συμπληρώνονται οι πίνακες με τις μετρήσεις και τους υπολογισμούς, καθώς και οτιδήποτε άλλο ζητείται (διαγράμματα, απαντήσεις σε ερωτήματα κτλ). Η παράδοση του φύλλου έργου για κάθε εργαστηριακή άσκηση πρέπει να γίνεται στο αμέσως επόμενο εργαστηριακό μάθημα, διαφορετικά δεν θα γίνεται δεκτό και ο σπουδαστής θα θεωρείται απών για την συγκεκριμένη άσκηση. Εάν κάποιος σπουδαστής δεν κάνει τις διορθώσεις που του έχουν υποδειχθεί ή δεν τις καταθέσει στο αμέσως επόμενο εργαστηριακό μάθημα, θα θεωρείται απών για την συγκεκριμένη άσκηση.

Κανόνες Ασφαλείας 1. Κατά την χρήση χημικών ουσιών πρέπει να είναι γνωστές οι επικίνδυνες ιδιότητες της χημικής ουσίας και να λαμβάνονται τα κατάλληλα μέτρα προστασίας. 2. Προτού χρησιμοποιήσετε κάποιο αντιδραστήριο να διαβάζετε καλά την ετικέτα του. 3. Η χρήση αντιδραστηρίων που εκλύουν τοξικούς ατμούς γίνεται πάντα στον απαγωγό. 4. Μετά το τέλος κάθε εργασίας ή πειράματος να πλύνετε καλά με σαπούνι τα χέρια σας και να ξεπλύνετε με άφθονο νερό. 5. Να ξεπλένετε αμέσως και με άφθονο νερό τα μάτια ή τα χέρια σας μετά από επαφή με οποιοδήποτε αντιδραστήριο.

Κανόνες Ασφαλείας 6. Σε περίπτωση προσβολής από οξύ: Πλύσιμο με άφθονο νερό, μετά με κορεσμένο διάλυμα όξινου ανθρακικού νατρίου και πάλι με άφθονο νερό. Σε περίπτωση δημιουργίας χημικού εγκαύματος η παραπάνω διαδικασία συμπληρώνεται με χρήση αντισηπτικού υγρού, στέγνωμα και επάλειψη με ειδική αλοιφή. 7. Σε περίπτωση προσβολής από αλκάλια: Πλύσιμο με άφθονο νερό, μετά με 1% οξικό οξύ ή βορικό οξύ και πάλι με νερό. Σε περίπτωση εγκαύματος ακολουθείται η ίδια με την παραπάνω συμπληρωματική διαδικασία. 8. Για προστασία των ματιών από κάθε είδους κίνδυνο πρέπει να φοράτε τα ειδικά προστατευτικά γυαλιά.

Κανόνες Ασφαλείας Να ενημερωθείτε για τη θέση των πυροσβεστήρων και την λειτουργία τους. Εάν συμβεί ανάφλεξη υγρού χρησιμοποιείστε τον πυροσβεστήρα. Εάν συμβεί ανάφλεξη των ρούχων σας τυλιχθείτε με την αντιπυρική κουβέρτα ή ένα βαρύ παλτό. Χρησιμοποιείστε, αν υπάρχει, τον καταιωνιστήρα νερού. Να βεβαιώνεστε ότι οι ηλεκτρικές συσκευές είναι γειωμένες. Να αναφέρετε οποιοδήποτε ατύχημα που συνέβη. Να επιθεωρείτε το Εργαστήριο σχολαστικά πριν φύγετε από αυτό, να τακτοποιείτε τις συσκευές, τα σκεύη και τα αντιδραστήρια και να κλείνετε τους διακόπτες ρεύματος, υγραερίου, νερού.