2.1 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στοιχειώδης γεννήτρια συνεχούς ρεύματος
Advertisements

… όταν η ταχύτητα αλλάζει
Κεφάλαιο 9: Περιστροφή Στερεού Σώματος
Φυσική A’ Λυκείου 1.1 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
Φύλλο εργασίας Ευθύγραμμες κινήσεις.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
Μονόμετρα και Διανυσματικά Μεγέθη
Γιατί μαθαίνουμε Φυσική;
Δύναμη: αλληλεπίδραση μεταξύ δύο σωμάτων ή μεταξύ ενός σώματος και του περιβάλλοντός του (πεδίο δυνάμεων). Δυνάμεις επαφής Τριβή Τάσεις Βάρος Μέτρο και.
Στοιχειώδης γεννήτρια εναλλασσόμενου ρεύματος
Ταχύτητα: το πηλίκο της μετατόπισης δια τη χρονική διάρκεια υ=Δχ/Δt
ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ.
Αν θέλουμε να περιγράψουμε με ακρίβεια τις κινήσεις χρειαζόμαστε και άλλα μεγέθη. Κατά τη διάρκεια κάθε κίνησης ένα άλλο μέγεθος που αλλάζει συνεχώς.
Φυσική Α Λυκείου Μηχανική ΠΡΟΤΥΠΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ.
Ταχύτητα Νίκος Αναστασάκης 2010.
3.2 ΔΥΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
Αντικείμενο μελέτης της Φυσικής είναι:
Μεταβαλλόμενη Κίνηση σε μία διάσταση
Θέση και μετατόπιση x2=8 Δx=8-3=5 x1=3 x1=-2 x2=3 Δx=3-(-2)=5
Κεφάλαιο 15 Κίνηση Κυμάτων
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ 1. Μεγέθη που χαρακτηρίζουν μια ταλάντωση
1.3 ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ & ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ & ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
2ο΄ Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
Φυσική Β’ Λυκείου Κατεύθυνσης
Copyright © 2009 Pearson Education, Inc. Κεφάλαιο 3 Κίνηση σε 2 και 3 διαστάσεις, Διανύσματα.
2.2 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ.
ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ – ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Κινηματική.
1. Ευθύγραμμη κίνηση. Ένα σώμα κινείται πάνω σε μια ευθεία.
Ευθύγραμμη Ομαλή Κίνηση
Ερωτήσεις Σωστού - Λάθους
Kίνηση.
5.1 ΕΡΓΟ & ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
ΥΛΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗ Η κίνηση είναι χαρακτηριστική ιδιότητα της ύλης. Κίνηση παρατηρούμε από τους μακρινούς γαλαξίες έως μέχρι το εσωτερικό των ατόμων. Η.
2.2 Η έννοια της ταχύτητας.
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ. Σταθερή μηδενική ταχύτητα Περιγραφή της κίνησης: Το σώμα είναι ακίνητο, μπορεί να έχει οποιαδήποτε θέση.
Κινήσεις στερεών σωμάτων
Κυκλοφοριακός Φόρτος Κυκλοφοριακή Πυκνότητα
ΕΝΕΡΓΕΙΑ Τεστ 7 /11/2011. Για να βρω τις τελικές ταχύτητες θα πρέπει να βρω τις τελικές κινητικές ενέργειες από το θεώρημα: Μεταβολή της κινητικής ενέργειας.
Πόση είναι η μετατόπιση του καθενός;
 Ένα σώμα κινείται πάνω σε μια ευθεία.  Από μια θέση πάει σε μια άλλη.  Πως θα μελετήσουμε την κίνηση; 1. Ευθύγραμμη κίνηση.
1 Σύνθεση Ταλαντώσεων. 2 Αρχή της Ανεξαρτησίας ή Αρχή της Επαλληλίας των κινήσεων Όταν ένα κινητό εκτελεί ταυτόχρονα 2 ή περισσότερες κινήσεις, κάθε μία.
Τεστ στα Μαθηματικά δεκαδικά κλάσματα δεκαδικοί αριθμοί δεκαδικά κλάσματα δεκαδικοί αριθμοί.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός 1 Η έννοια της ταχύτητας.
Εργο W Σταθερή δύναμη F που μετακινεί σώμα για διάστημα s (χωρίς περιστροφή). Όπου φ η γωνία που σχηματίζει η δύναμη με την μετατόπιση. Μονάδα μέτρησης.
Φυσική του στερεού σώματος
Μετατροπές μονάδων Σε πολλά μεγέθη, πολλές μονάδες τους, φτιάχνονται ξεκινώντας από μία που τη λέω βασική. π.χ. για το μέγεθος μήκος: Βασική μονάδα είναι.
ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗ ΚΙΝΗΣΗ Μεταβαλλόμενη λέμε μια κίνηση κατά τη διάρκεια της οποίας η ταχύτητα (ως διάνυσμα) δε μένει σταθερή.
ο χρόνος 2η εργαστηριακή άσκηση
Φυσική Β’ Γυμνασίου Ασκήσεις.
Η έννοια της ταχύτητας.
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Tο φαινόμενο ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗ ΚΙΝΗΣΗ 2 Μεταβαλλόμενη λέμε μια κίνηση κατά τη διάρκεια της οποίας η ταχύτητα (ως διάνυσμα) δεν μένει σταθερή.
Δυναμική (του υλικού σημείου) σε μία διάσταση.
Το Βάρος Βάρος λέγεται η ελκτική δύναμη την οποία
ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΥΜΑΤΑ.
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ «ΘΕΣΗΣ» ? Πού βρίσκεται;
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
Γενική μεθοδολογία στις κινήσεις (1)
ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ
Θέση Αλέξης Μπρες. o Φέρνουμε την ευθεία πάνω στην οποία είναι το αντικείμενο, τη θέση του οποίου θέλουμε να περιγράψουμε. o Επιλέγουμε ένα σημείο αναφοράς.
Μετατροπές μονάδων Σε πολλά μεγέθη, πολλές μονάδες τους, φτιάχνονται ξεκινώντας από μία που τη λέω βασική. π.χ. για το μέγεθος μήκος: Βασική μονάδα είναι.
Eυθύγραμμη ομαλά μεταβαλλόμενη κίνηση
*ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ονομάζονται οι ποσότητες που μπορούν να μετρηθούν και χρησιμοποιούνται για την περιγραφή των φυσικών φαινομένων. Παραδείγματα φυσικών μεγεθών:
 Γνωριμία με φύση και ανθρώπινο πολιτισμό  Συμβολή στην ανάπτυξη του ανθρώπινου πολιτισμού  Κατανόηση διαδικασιών που γίνονται καθημερινά γύρω μας 
Έργο Ισχύς = ΙΣΧΥΣ W P = t χρονικό διάστημα Σύμβολο : P
Μεταγράφημα παρουσίασης:

2.1 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

Ποιά μεγέθη είναι σημαντικά στη μελέτη των κινήσεων; Στόχοι μαθήματος Ποιά μεγέθη είναι σημαντικά στη μελέτη των κινήσεων; Ποιά η διαφορά μετατόπισης και θέσης; Τί είναι το σημείο αναφοράς; Ποιά η διαφορά χρονικού διαστήματος και χρονικής στιγμής; Τί είναι τα διανύσματα;

Α. Τα μεγέθη που συμμετέχουν στην μελέτη των κινήσεων με τα σύμβολα και τις μονάδες τους   Μέγεθος Σύμβολο Μεγέθους Μονάδες Χρόνος t s (δευτερόλεπτα), min (λεπτά), h (ώρες) Μετατόπιση -Θέση x m (μέτρα), cm (εκατοστά), mm (χιλιοστά), km (χιλιόμετρα) Ταχύτητα v m/s (μέτρα ανά δευτερόλεπτο), km/h (χιλιόμετρα ανά ώρα) Επιτάχυνση α m/s2

Α. Τα μεγέθη που συμμετέχουν στην μελέτη των κινήσεων με τα σύμβολα και τις μονάδες τους   Μέγεθος Σύμβολο Μεγέθους Μονάδες Χρόνος t s (δευτερόλεπτα), min (λεπτά), h (ώρες) Μετατόπιση -Θέση x m (μέτρα), cm (εκατοστά), mm (χιλιοστά), km (χιλιόμετρα) Ταχύτητα v m/s (μέτρα ανά δευτερόλεπτο), km/h (χιλιόμετρα ανά ώρα) Επιτάχυνση α m/s2

Α. Τα μεγέθη που συμμετέχουν στην μελέτη των κινήσεων με τα σύμβολα και τις μονάδες τους   Μέγεθος Σύμβολο Μεγέθους Μονάδες Χρόνος t s (δευτερόλεπτα), min (λεπτά), h (ώρες) Μετατόπιση -Θέση x m (μέτρα), cm (εκατοστά), mm (χιλιοστά), km (χιλιόμετρα) Ταχύτητα v m/s (μέτρα ανά δευτερόλεπτο), km/h (χιλιόμετρα ανά ώρα) Επιτάχυνση α m/s2

Ποιά είναι η διαφορά μετατόπισης και θέσης;

Ποιά είναι η διαφορά μετατόπισης και θέσης; Αν ένας άνθρωπος αλλάξει τη θέση του, μετακινηθεί, μετατοπιστεί πώς μπορώ να βρώ το νούμερο που εκφράζει αυτή τη μετατόπιση; Α Τ

Ποιά είναι η διαφορά μετατόπισης και θέσης; Αν ένας άνθρωπος αλλάξει τη θέση του, μετακινηθεί, μετατοπιστεί πώς μπορώ να βρώ το νούμερο που εκφράζει αυτή τη μετατόπιση; Α Τ x= 4 m

Ποιά είναι η διαφορά μετατόπισης και θέσης; Αν ένας άνθρωπος αλλάξει τη θέση του, μετακινηθεί, μετατοπιστεί πώς μπορώ να βρώ το νούμερο που εκφράζει αυτή τη μετατόπιση; Κι αν ένας άνθρωπος δεν αλλάξει τη θέση του, δεν μετατοπιστεί, ποιό νούμερο εκφράζει τη θέση του και ποιό τη μετατόπισή του; Α Τ x= 4 m

Για να βρούμε τη θέση αυτού του ανθρώπου χρειάζεται να καθορίσουμε ένα σημείο όπου θα αρχίσουμε να μετράμε, ένα σημείο μηδέν, που ονομάζεται σημείο αναφοράς.

Η θέση του ανθρώπου βρίσκεται αν μετρήσουμε Σ.Α. x= 3 m Για να βρούμε τη θέση αυτού του ανθρώπου χρειάζεται να καθορίσουμε ένα σημείο όπου θα αρχίσουμε να μετράμε, ένα σημείο μηδέν, που ονομάζεται σημείο αναφοράς. Η θέση του ανθρώπου βρίσκεται αν μετρήσουμε την απόσταση του ανθρώπου από το σημείο αναφοράς.

Άρα η θέση είναι διαφορετική από τη μετατόπιση. Σ.Α. x= 3 m Για να βρούμε τη θέση αυτού του ανθρώπου χρειάζεται να καθορίσουμε ένα σημείο όπου θα αρχίσουμε να μετράμε, ένα σημείο μηδέν, που ονομάζεται σημείο αναφοράς. Η θέση του ανθρώπου βρίσκεται αν μετρήσουμε την απόσταση του ανθρώπου από το σημείο αναφοράς. Άρα η θέση είναι διαφορετική από τη μετατόπιση. Ποιά είναι η διαφορά και πώς μπορώ να την εκφράσω με σύμβολα;

Σ.Α. Α Τ Δx= 4 m xΑ= 2 m xΤ= 6 m Αν xΑ η θέση του ανθρώπου αρχικά και x T η θέση του ανθρώπου στο τέλος πώς μπορούμε να υπολογίσουμε τη μετατόπισή του Δx;

Σ.Α. Α Τ Δx= 4 m xΑ= 2 m xΤ= 6 m Αν xΑ η θέση του ανθρώπου αρχικά και x T η θέση του ανθρώπου στο τέλος πώς μπορούμε να υπολογίσουμε τη μετατόπισή του Δx; Δx = x T – x A

Το Δ γενικά δηλώνει Διαφορά τελικής –αρχικής κατάστασης Σ.Α. Α Τ Δx= 4 m xΑ= 2 m xΤ= 6 m Αν xΑ η θέση του ανθρώπου αρχικά και xT η θέση του ανθρώπου στο τέλος πώς μπορούμε να υπολογίσουμε τη μετατόπισή του Δx; Δx = x T – x A Το Δ γενικά δηλώνει Διαφορά τελικής –αρχικής κατάστασης

Άρα το σχήμα γίνεται ώς εξής: Και ισχύει ότι: Δx = x T – x A Δηλ. Μετατόπιση = Τελική Θέση – Αρχική Θέση Σ.Α. Α Τ Δx= 4 m xΑ= 2 m xΤ= 6 m

Μετατόπιση Δx Θέση x Τελική Θέση x T Αρχική Θέση x A

Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 4 m και πήγε στη θέση 9 m πόση ήταν η μετατόπισή του;

Βάζουμε πρώτα το σημείο αναφοράς. Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 4 m και πήγε στη θέση 9 m πόση ήταν η μετατόπισή του; Βάζουμε πρώτα το σημείο αναφοράς. Οι θετικές θέσεις στα δεξιά και οι αρνητικές στα αριστερά

Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 4 m και πήγε στη θέση 9 m πόση ήταν η μετατόπισή του; Σ.Α. Α xΑ= 4 m

Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 4 m και πήγε στη θέση 9 m πόση ήταν η μετατόπισή του; Τ Σ.Α. Α xΑ= 4 m xΤ= 9 m

Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 4 m και πήγε στη θέση 9 m πόση ήταν η μετατόπισή του; Τ Σ.Α. Α Δx = x T – x A Δx = 9 m – 4 m Δx= 5 m xΑ= 4 m xΤ= 9 m

1) Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 4 m και πήγε στη θέση 9 m πόση ήταν η μετατόπισή του; Τ Σ.Α. Α Δx= 5 m Δx = xT – xA Δx = 9 m – 4 m Δx= 5 m xΑ= 4 m xΤ= 9 m

1) Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 4 m και πήγε στη θέση 9 m πόση ήταν η μετατόπισή του; Τ Σ.Α. Α Δx= 5 m Δx = xT – xA Δx = 9 m – 4 m Δx= 5 m xΑ= 4 m xΤ= 9 m

1) Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 4 m και πήγε στη θέση 9 m πόση ήταν η μετατόπισή του; Τ Σ.Α. Α Δx= 5 m Δx = xT – xA Δx = 9 m – 4 m Δx= 5 m xΑ= 4 m xΤ= 9 m Σ.Α. Α xA= 8 m

1) Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 4 m και πήγε στη θέση 9 m πόση ήταν η μετατόπισή του; Τ Σ.Α. Α Δx= 5 m Δx = xT – xA Δx = 9 m – 4 m Δx= 5 m xΑ= 4 m xΤ= 9 m Σ.Α. Τ Α xT = 2 m xA= 8 m

1) Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 4 m και πήγε στη θέση 9 m πόση ήταν η μετατόπισή του; Τ Σ.Α. Α Δx= 5 m Δx = xT – xA Δx = 9 m – 4 m Δx= 5 m xΑ= 4 m xΤ= 9 m Σ.Α. Τ Α Δx = xT – xA Δx = 2 m – 8 m Δx= - 6 m xT = 2 m xA= 8 m

1) Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 4 m και πήγε στη θέση 9 m πόση ήταν η μετατόπισή του; Τ Σ.Α. Α Δx= 5 m Δx = xT – xA Δx = 9 m – 4 m Δx= 5 m xΑ= 4 m xΤ= 9 m Σ.Α. Τ Α Δx= - 6 m Δx = xT – xA Δx = 2 m – 8 m Δx= - 6 m xT = 2 m xA= 8 m

1) Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 4 m και πήγε στη θέση 9 m πόση ήταν η μετατόπισή του; Τ Σ.Α. Α Δx= 5 m Δx = xT – xA Δx = 9 m – 4 m Δx= 5 m xΑ= 4 m xΤ= 9 m Σ.Α. Τ ( - ) Α Δx= - 6 m Δx = xT – xA Δx = 2 m – 8 m Δx= - 6 m xT = 2 m xA= 8 m

3) Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 2 m και πήγε στη θέση – 6 m πόση ήταν η μετατόπισή του;

3) Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 2 m και πήγε στη θέση – 6 m πόση ήταν η μετατόπισή του; Σ.Α. Α xΑ= 2 m

3) Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 2 m και πήγε στη θέση – 6 m πόση ήταν η μετατόπισή του; Τ Σ.Α. Α xΑ= 2 m xΤ= - 6 m

3) Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 2 m και πήγε στη θέση – 6 m πόση ήταν η μετατόπισή του; Τ Σ.Α. Α Δx = xT – xA Δx = (- 6 m) – 2 m Δx= - 8 m xΑ= 2 m xΤ= - 6 m

3) Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 2 m και πήγε στη θέση – 6 m πόση ήταν η μετατόπισή του; Τ Σ.Α. Α Δx= - 8 m Δx = xT – xA Δx = (- 6 m) – 2 m Δx= - 8 m xΑ= 2 m xΤ= - 6 m

3) Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 2 m και πήγε στη θέση – 6 m πόση ήταν η μετατόπισή του; Τ Σ.Α. Α Δx= - 8 m Δx = xT – xA Δx = (- 6 m) – 2 m Δx= - 8 m xΑ= 2 m xΤ= - 6 m

3) Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 2 m και πήγε στη θέση – 6 m πόση ήταν η μετατόπισή του; Τ Σ.Α. Α Δx= - 8 m Δx = xT – xA Δx = (- 6 m) – 2 m Δx= - 8 m xΑ= 2 m xΤ= - 6 m Σ.Α. Α xA= - 8 m

3) Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 2 m και πήγε στη θέση – 6 m πόση ήταν η μετατόπισή του; Τ Σ.Α. Α Δx= - 8 m Δx = xT – xA Δx = (- 6 m) – 2 m Δx= - 8 m xΑ= 2 m xΤ= - 6 m Σ.Α. Α Τ xT= - 3 m xA= - 8 m

3) Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 2 m και πήγε στη θέση – 6 m πόση ήταν η μετατόπισή του; Τ Σ.Α. Α Δx= - 8 m Δx = xT – xA Δx = (- 6 m) – 2 m Δx= - 8 m xΑ= 2 m xΤ= - 6 m Σ.Α. Α Τ Δx = xT – xA Δx = (- 3 m) – (- 8 m) Δx= 5 m xT= - 3 m xA= - 8 m

3) Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 2 m και πήγε στη θέση – 6 m πόση ήταν η μετατόπισή του; Τ Σ.Α. Α Δx= - 8 m Δx = xT – xA Δx = (- 6 m) – 2 m Δx= - 8 m xΑ= 2 m xΤ= - 6 m Σ.Α. Α Τ Δx= 5 m Δx = xT – xA Δx = (- 3 m) – (- 8 m) Δx= 5 m xT= - 3 m xA= - 8 m

Ασκήσεις Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 10 m και πήγε στη θέση – 3 m, πόση ήταν η μετατόπισή του; 2) Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση – 4 m και πήγε στη θέση – 1 m, πόση ήταν η μετατόπισή του; 3) Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση 7 m και μετατοπίστηκε κατα + 7 m (προς τα δεξιά), που βρέθηκε στο τέλος; 4) Αν ένας άνθρωπος βρισκόταν στη θέση – 3 m και μετατοπίστηκε κατα - 9 m (προς τα αριστερά), που βρέθηκε στο τέλος; 5) Αν ένας άνθρωπος μετατοπίστηκε κατά – 2 m και βρέθηκε στο τέλος στη θέση 7 m, που βρισκόταν στην αρχή;

Χρόνος: χρονική στιγμή t και χρονικό διάστημα Δt Ότι ισχύει για τη θέση x και τη μετατόπιση Δx, ισχύει και για τη χρονική στιγμή t και το χρονικό διάστημα Δt.

Χρόνος: χρονική στιγμή t και χρονικό διάστημα Δt Ότι ισχύει για τη θέση x και τη μετατόπιση Δx, ισχύει και για τη χρονική στιγμή t και το χρονικό διάστημα Δt. Τ Α tΤ= 6 s tΑ= 2 s

Χρόνος: χρονική στιγμή t και χρονικό διάστημα Δt Ότι ισχύει για τη θέση x και τη μετατόπιση Δx, ισχύει και για τη χρονική στιγμή t και το χρονικό διάστημα Δt. Οι χρονικές στιγμές tA και tT περιγράφουν τι έδειχνε το χρονόμετρο όταν ο άνθρωπος το κοίταξε. Τ Α tΤ= 6 s tΑ= 2 s

Χρόνος: χρονική στιγμή t και χρονικό διάστημα Δt Ότι ισχύει για τη θέση x και τη μετατόπιση Δx, ισχύει και για τη χρονική στιγμή t και το χρονικό διάστημα Δt. Οι χρονικές στιγμές tA και tT περιγράφουν τι έδειχνε το χρονόμετρο όταν ο άνθρωπος το κοίταξε. Το διάστημα Δt περιγράφει το χρονικό διάστημα που πέρασε Τ Α Δt= 4 s tΤ= 6 s tΑ= 2 s

Χρόνος: χρονική στιγμή t και χρονικό διάστημα Δt Ότι ισχύει για τη θέση x και τη μετατόπιση Δx, ισχύει και για τη χρονική στιγμή t και το χρονικό διάστημα Δt. Οι χρονικές στιγμές tA και tT περιγράφουν τι έδειχνε το χρονόμετρο όταν ο άνθρωπος το κοίταξε. Το διάστημα Δt περιγράφει το χρονικό διάστημα που πέρασε Το Σ. Α. περιγράφει τη χρονική στιγμή που πάτησε το χρονόμετρο για να αρχίσει να μετρά Τ Α Σ.Α. Δt= 4 s tΤ= 6 s tΑ= 2 s

Χρόνος: χρονική στιγμή t και χρονικό διάστημα Δt Ότι ισχύει για τη θέση x και τη μετατόπιση Δx, ισχύει και για τη χρονική στιγμή t και το χρονικό διάστημα Δt. Οι χρονικές στιγμές tA και tT περιγράφουν τι έδειχνε το χρονόμετρο όταν ο άνθρωπος το κοίταξε. Το διάστημα Δt περιγράφει το χρονικό διάστημα που πέρασε Το Σ. Α. περιγράφει τη χρονική στιγμή που πάτησε το χρονόμετρο για να αρχίσει να μετρά Δt = tT – tA Τ Α Σ.Α. Δt= 4 s tΤ= 6 s tΑ= 2 s

Παράδειγμα Αν ένας άνθρωπος τη χρονική στιγμή 2 s βρισκόταν στη θέση 4 m και τη χρονική στιγμή 9 s βρισκόταν στη θέση 12 m, πόση ήταν η μετατόπισή του και πόσο χρόνο χρειάστηκε για να μετακινηθεί;

Αν ένας άνθρωπος τη χρονική στιγμή 2 s βρισκόταν στη θέση 4 m και Παράδειγμα Αν ένας άνθρωπος τη χρονική στιγμή 2 s βρισκόταν στη θέση 4 m και τη χρονική στιγμή 9 s βρισκόταν στη θέση 12 m, πόση ήταν η μετατόπισή του και πόσο χρόνο χρειάστηκε για να μετακινηθεί; Σ.Α.T. Α Τ xΑ= 4 m xΤ= 12 m

Αν ένας άνθρωπος τη χρονική στιγμή 2 s βρισκόταν στη θέση 4 m και Παράδειγμα Αν ένας άνθρωπος τη χρονική στιγμή 2 s βρισκόταν στη θέση 4 m και τη χρονική στιγμή 9 s βρισκόταν στη θέση 12 m, πόση ήταν η μετατόπισή του και πόσο χρόνο χρειάστηκε για να μετακινηθεί; Σ.Α.T. Α Τ Δx= 8 m Δx = xT – xA Δx = 12 m – 4 m Δx= 8 m xΑ= 4 m xΤ= 12 m

Αν ένας άνθρωπος τη χρονική στιγμή 2 s βρισκόταν στη θέση 4 m και Παράδειγμα Αν ένας άνθρωπος τη χρονική στιγμή 2 s βρισκόταν στη θέση 4 m και τη χρονική στιγμή 9 s βρισκόταν στη θέση 12 m, πόση ήταν η μετατόπισή του και πόσο χρόνο χρειάστηκε για να μετακινηθεί; Σ.Α.T. Α Τ Δx= 8 m Δx = xT – xA Δx = 12 m – 4 m Δx= 8 m xΑ= 4 m xΤ= 12 m

Αν ένας άνθρωπος τη χρονική στιγμή 2 s βρισκόταν στη θέση 4 m και Παράδειγμα Αν ένας άνθρωπος τη χρονική στιγμή 2 s βρισκόταν στη θέση 4 m και τη χρονική στιγμή 9 s βρισκόταν στη θέση 12 m, πόση ήταν η μετατόπισή του και πόσο χρόνο χρειάστηκε για να μετακινηθεί; Σ.Α.T. Α Τ Δx= 8 m Δx = xT – xA Δx = 12 m – 4 m Δx= 8 m xΑ= 4 m xΤ= 12 m tΑ= 2 s tΤ= 9 s

Αν ένας άνθρωπος τη χρονική στιγμή 2 s βρισκόταν στη θέση 4 m και Παράδειγμα Αν ένας άνθρωπος τη χρονική στιγμή 2 s βρισκόταν στη θέση 4 m και τη χρονική στιγμή 9 s βρισκόταν στη θέση 12 m, πόση ήταν η μετατόπισή του και πόσο χρόνο χρειάστηκε για να μετακινηθεί; Σ.Α.T. Α Τ Δx= 8 m Δx = xT – xA Δx = 12 m – 4 m Δx= 8 m xΑ= 4 m xΤ= 12 m tΑ= 2 s tΤ= 9 s Δt = tT – tA Δt = 9 s – 2 s Δt= 7 s

Αν ένας άνθρωπος τη χρονική στιγμή 2 s βρισκόταν στη θέση 4 m και Παράδειγμα Αν ένας άνθρωπος τη χρονική στιγμή 2 s βρισκόταν στη θέση 4 m και τη χρονική στιγμή 9 s βρισκόταν στη θέση 12 m, πόση ήταν η μετατόπισή του και πόσο χρόνο χρειάστηκε για να μετακινηθεί; Σ.Α.T. Α Τ Δx= 8 m Δx = xT – xA Δx = 12 m – 4 m Δx= 8 m xΑ= 4 m xΤ= 12 m tΑ= 2 s tΤ= 9 s Δt = tT – tA Δt = 9 s – 2 s Δt= 7 s Δt= 7 s

Αν ένας άνθρωπος τη χρονική στιγμή 2 s βρισκόταν στη θέση 4 m και Παράδειγμα Αν ένας άνθρωπος τη χρονική στιγμή 2 s βρισκόταν στη θέση 4 m και τη χρονική στιγμή 9 s βρισκόταν στη θέση 12 m, πόση ήταν η μετατόπισή του και πόσο χρόνο χρειάστηκε για να μετακινηθεί; Ποιό είναι το σημείο αναφοράς του χρόνου; Δx= 8 m Σ.Α.T. Α Τ Δt= 7 s x= 0 m xΑ= 4 m xΤ= 12 m tΑ= 2 s tΤ= 9 s

Αν ένας άνθρωπος τη χρονική στιγμή 2 s βρισκόταν στη θέση 4 m και Παράδειγμα Αν ένας άνθρωπος τη χρονική στιγμή 2 s βρισκόταν στη θέση 4 m και τη χρονική στιγμή 9 s βρισκόταν στη θέση 12 m, πόση ήταν η μετατόπισή του και πόσο χρόνο χρειάστηκε για να μετακινηθεί; Δx= 8 m Σ.Α.T. Α Τ Δt= 7 s x= 0 m xΑ= 4 m xΤ= 12 m tΑ= 2 s tΤ= 9 s Σ.Α.X. t= 0 s

Διανυσματικά Μεγέθη Υπάρχουν μεγέθη τα οποία δεν μπορούν να περιγραφούν απλά από ένα νουμερό. Χρειάζεται να προσδιορίσουμε και τη διεύθυνση και τη φορά, δηλαδή το «προς τα πού».

Διανυσματικά Μεγέθη Υπάρχουν μεγέθη τα οποία δεν μπορούν να περιγραφούν απλά από ένα νουμερό. Χρειάζεται να προσδιορίσουμε και τη διεύθυνση και τη φορά, δηλαδή το «προς τα πού». Π.χ. 1) Δεν αρκεί να πω ότι μετακινήθηκα 3 m, χρειάζεται να δηλώσω προς τα που (προς τα αριστερά). 2) Δεν αρκεί να πω ότι τρέχω με 20 km/h, χρειάζεται να δηλώσω και ότι κινούμαι προς την Πάτρα.

Διανυσματικά Μεγέθη Υπάρχουν μεγέθη τα οποία δεν μπορούν να περιγραφούν απλά από ένα νουμερό. Χρειάζεται να προσδιορίσουμε και τη διεύθυνση και τη φορά, δηλαδή το «προς τα πού». Αυτά τα μεγέθη που χρειάζονται ένα «προς τα που» είναι η θέση - μετατόπιση και η ταχύτητα και λέγονται διανυσματικά.  

Διανυσματικά Μεγέθη Υπάρχουν μεγέθη τα οποία δεν μπορούν να περιγραφούν απλά από ένα νουμερό. Χρειάζεται να προσδιορίσουμε και τη διεύθυνση και τη φορά, δηλαδή το «προς τα πού». Αυτά τα μεγέθη που χρειάζονται ένα «προς τα που» είναι η θέση - μετατόπιση και η ταχύτητα και λέγονται διανυσματικά.   Αντίθετα, μεγέθη που δεν χρειάζονται το «προς τα που» λέγονται μονόμετρα.

Διανυσματικά Μεγέθη Υπάρχουν μεγέθη τα οποία δεν μπορούν να περιγραφούν απλά από ένα νουμερό. Χρειάζεται να προσδιορίσουμε και τη διεύθυνση και τη φορά, δηλαδή το «προς τα πού». Αυτά τα μεγέθη που χρειάζονται ένα «προς τα που» είναι η θέση - μετατόπιση και η ταχύτητα και λέγονται διανυσματικά.   Αντίθετα, μεγέθη που δεν χρειάζονται το «προς τα που» λέγονται μονόμετρα. Π.χ. 1) Αν πω ότι πέρασε μια ώρα δεν έχει νόημα το «1 h προς τα αριστερά». 2) Αν πω ζυγίζω 80 kg δεν έχει νόημα το «80 kg προς τη δύση».

Διανυσματικά Μεγέθη Υπάρχουν μεγέθη τα οποία δεν μπορούν να περιγραφούν απλά από ένα νουμερό. Χρειάζεται να προσδιορίσουμε και τη διεύθυνση και τη φορά, δηλαδή το «προς τα πού». Αυτά τα μεγέθη που χρειάζονται ένα «προς τα που» είναι η θέση - μετατόπιση και η ταχύτητα και λέγονται διανυσματικά.   Αντίθετα, μεγέθη που δεν χρειάζονται το «προς τα που» λέγονται μονόμετρα. Μονόμετρα μεγέθη είναι η μάζα, ο χρόνος και η πυκνότητα.

Διανυσματικά Μεγέθη Όλα τα διανυσματικά μεγέθη μπορούν να αναπαρασταθούν από ένα βέλος. Η κατεύθυνση του βέλους δείχνει την κατεύθυνση του μεγέθους και το μήκος του βέλους είναι ανάλογο του μέτρου του.

Ασκήσεις Αν ένας άνθρωπος τη χρονική στιγμή 8 s βρισκόταν στη θέση 10 m και τη χρονική στιγμή 18 s βρισκόταν στη θέση – 3 m, πόση ήταν η μετατόπισή του και πόσο χρόνο χρειάστηκε για να μετακινηθεί; Αν ένας άνθρωπος τη χρονική στιγμή 3 s βρισκόταν στη θέση 7 m και τη χρονική στιγμή 20 s βρισκόταν στη θέση – 3 m, πόση ήταν η μετατόπισή του και πόσο χρόνο χρειάστηκε για να μετακινηθεί; Αν ένας άνθρωπος τη χρονική στιγμή 5 s βρισκόταν στη θέση – 6 m και μέσα σε 12 s μετατοπίστηκε κατα – 8 m, πού βρισκόταν στο τέλος και πότε βρέθηκε εκεί;