ΣΟΛΩΜΟΣ «ΚΡΗΤΙΚΟΣ» Αποσπασμα 1 ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Τεχνολογίες Web Απαραίτητες γνώσεις για την υλοποίηση της άσκησης.
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Ίσως να μην υπάρχουν άλλες λέξεις που να χρησιμοποιήθηκαν με τόσο άστοχο και ανεύθυνο τρόπο, όσο οι λέξεις και . Γιατί.
«ΜΑΘΗΤΕΙΑ για ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ» Πρόγραμμα Επαγγελματικής Εμπειρίας Απόφοιτων Τεχνικής Εκπαίδευσης με Υποτροφία από το Υπουργείο Παιδείας Σύγχρονες και ποιοτικές.
Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Εβδομάδα Επιστήμης & Τεχνολογίας.
ΜΟΝΑΞΙΑ «Γιατί εμένα η ψυχή μου»
Παράδειγμα eTwinning καλής πρακτικής
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Το σπίτι μου.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΠΩΣ Ο ΘΕΟΣ ΕΔΩΣΕ ΤΙΣ ΔΕΚΑ ΕΝΤΟΛΕΣ ΣΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ
«Δείπνο για τέσσερις» Κατσαρίδου Σοφία Ευθιμιάδου Αλεξάνδρα
Εισαγωγή στο σενάριο   Τι είναι το σενάριο. Α. H τέχνη του να σκέφτεσαι σε εικόνες. -Προ-σχεδιο της τελικής ταινίας Β.Στο σενάριο δεν μπορείς να περιγράψεις.
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
«Γυναίκες εσμεν αθλιώτατον φυτόν»
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ ΤΑΞΗ : Γ΄ Θεωρητική ΤΜΗΜΑ : 3o ΜΑΘΗΜΑ : Λογοτεχνία Κατεύθυνσης Υπεύθυνη Καθηγήτρια : ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Βάια «Όνειρο στο Κύμα» του.
 Ζάκυνθος (νόθο παιδί του Κόντε Νικολάου Σολωμού και της Αγγελικής Νίκλη)  Ιταλία - σπουδές και μελέτη της ιταλικής ποιητικής παράδοσης 
Ο ΟΡΚΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
Η 12 η από τις 12 Προτροπές Να έχω Κέντρο της Αγάπης μου τον Άνθρωπο.
Προφορική (Απευθείας ) Επικοινωνία
1. Σκοπός του ΜΘ στη Δημόσια Εκπαίδευση είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν: α) την αντίληψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τη σχέση του ανθρώπου με τον.
Εξάντας Ελλήνων Φόβος Αρχή και τέλος είναι ένα. Αντώνιος Περιπατητής.
ΘΥΜΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ.
32. Ο Ινδουϊσμός (Α’) Σελίδες
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
Φέρε με πάλι στους παλιούς καιρούς, καρδιά νοσταλγική, κι άσε με εκεί μονάχο σα ναυαγό που πρόφτασε την ώρα πόλαμψε η αστραπή κι' αρπάχτηκε στο βράχο.
Εξάντας Ελλήνων Κακία.
Ποίηση και μαθηματικά.
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ… ΜΑΡΙΝΑ.
Τι είναι το wiki; Wiki και φιλολογικά μαθήματα. Λεωφορείο στη Χαβάη! γρήγορα – γρήγορα!
Πάσχα μέγα, Πάσχα των πιστών
ΘΥΜΗΣΟΥ ΣΩΜΑ ΑΠΌ ΤΟΝ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ!!!.
Μηχανισμοί του αρχαίου θεάτρου:
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΟΙΗΣΗ
Απεικόνιση του Θεού στον ιουδαϊσμό και στον ισλαμισμό
Ο ρατσισμός επιστρέφει Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 και από το 2000 όλο και εντονότερα η Ευρώπη ξαναβλέπει μπροστά της εφιάλτες ενός παρελθόντος,
Ο αγαπημένος μας τραγουδιστής
1Κεφάλαιο 4 Κανόνες Σύνταξης HTML Όλες οι ετικέτες εσωκλείονται μεταξύ των χαρακτήρων “ “. Κάθε τι που βρίσκεται μεταξύ των χαρακτήρων “ ”, αποτελεί σχόλιο.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Γ. Ρίτσος Ανυπόταχτη Πολιτεία. ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ για την ενότητα «Παράδοση και μοντερνισμός στην ποίηση» ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ - ΥΠΕΥΘΥΝΗ.
 Το απόσπασμα του Ερωτόκριτου περιγράφει την συναισθηματική κατάσταση του ίδιου, δηλώνει τον έρωτα του και παρομοιάζει την επιθυμία του για έρωτα όπως.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ.
Κ.Π. Καβάφης “Όσο μπορείς”.
ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΣΟΛΩΜΟΥ «Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ» Κατερίνα Τζάμου, Δρ. Φιλόλογος
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. Γιάννης Ρίτσος Γραμματολογικά στοιχεία Γεννήθηκε το 1909 στη Μονεμβασιά της Λακωνίας και πέθανε το 1990.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ : ΣΚΙΆ Αγραφιώτη Δήμητρα Διαμαντάκη Μυρτώ Κλαίρ Σταύρου Κατερίνα.
ΑΦΗΓΗΣΗ Ορισμός (ενότητα 3) Μορφές αφήγησης (ενότητα 3) Δομή αφηγηματικού κειμένου (ενότητα 3) Το ρήμα στην αφήγηση (ενότητα 5) Οπτική γωνία (ενότητα 8)
Διαβάζοντας με το παιδί μου: οφέλη και στρατηγικές
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
(απόσπασμα από δοκίμιο του Νίκου Δήμου)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Είσαι της επιστήμης το καμάρι, είσαι της τεχνικής ο Παρθενών… Από το ποίημα «Λιλιπούπολη»
Επιστήμη και θρησκεία στην κατανόηση του κόσμου..
Η δυτική ζωγραφική από τον 14ο αιώνα έως τον 18ο αιώνα
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Λ. Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΔΥΤΙΚΗ τεχνη Υπεύθυνος καθηγητής: κ. Καπετανάκης Παρασκευή Πυρπιρή Β2 Σχ. Έτος:
ΔΥΤΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β2 Σχολική χρονιά: Σχολείο: Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Μαριάννα Αδαμάκη.
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
Η δυτική ζωγραφική τον 14ο -18ο αιώνα
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
ΚΡΗΤΙΚΟΣ – Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΟΛΩΜΟΣ «ΚΡΗΤΙΚΟΣ» Αποσπασμα 1 ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ ΣΟΛΩΜΟΣ «ΚΡΗΤΙΚΟΣ» Αποσπασμα 1 ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ ΠΡΟΣΩΠΑ: O Κρητικός και η αρραβωνιαστικιά του ΧΡΟΝΟΣ: Νύχτα, απόλυτο σκοτάδι. Στιγμιαίες αστραπές ΤΟΠΟΣ: Μέση του πέλαγους (πιθανώς ναυαγισμένοι) ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΜΟΤΙΒΑ Ευάριθµο πλήθος θεµάτων. Τα κυριότερα είναι: ο έρωτας, ο θάνατος, η φύση, η πατρίδα, η γυναίκα, η ελευθερία, η αγωνιστικότητα, η πίστη και η θρησκεία.

Αφηγηματολογικές παρατηρήσεις (Τεχνικές) Αφηγηματολογικές παρατηρήσεις (Τεχνικές) Η αφήγηση ξεκινά in media res δεν αρχίζει δηλαδή από την αρχή της ιστορίας (δηλ. τη γέννηση ή τα παιδικά χρόνια του ήρωα) αλλά από τα «µισά» της (δηλ. από το ναυάγιο και µετά). Η αφήγηση ξεκινά ex adrupto δηλ. απότοµα, χωρίς καµιά εισαγωγή. Αναφέρεται σε δύο ανθρώπους που παλεύουν µε τα κύματα χωρίς να εξηγήσει ούτε ποιοι είναι ούτε πώς βρέθηκαν εκεί ούτε ποια είναι η µεταξύ τους σχέση. (Τρόποι) Στο απόσπασµα κυριαρχεί η περιγραφή, η οποία µάλιστα ακολουθεί τη φορά της όρασης: ρώτα εστιάζει µπροστά («...τ ’ακρογιάλι» στ.1), έπειτα άνω («αστροπελέκι μου...» στ.2-3) και τελικά γύρω γύρω (« έλαγα ... ουρανός ... ακρογιαλιές ... βουνά» στ.5-6)

Εκφραστικά Μέσα Η προσωποποίηση της αστραπής στο στ.2 , όπως και όλες οι προσωποποιήσεις των φυσικών στοιχείων μέσα στο ποίηµα, δηλώνει την επικοινωνία –ή τουλαχιστον την απόπειρα επικοινωνίας– ανάµεσα στον άνθρωπο και τη φύση και προβάλλει τη θεϊκή υπόσταση των φυσικών στοιχείων. Ο πλεονασµός «ξαναφέξε άλι»(στ.2) δηλώνει την έντονη επιθυµία του ήρωα να δει το φως της αστραπής και να μπορέσει έτσι να αντιληφθεί πού βρίσκεται. Η χρήση του επιθέτου «καλό» για το αστροπελέκι: α) σχετίζεται µε την ευεργετική του λειτουργία (=φωτίζει τα σκοτάδια) και β) δηλώνει την προσπάθεια του ανθρώπου να αποκαταστήσει την επικοινωνία του µε τη φύση και να συμφιλιωθεί μαζί της. Οι πληθυντικοί αριθµοί (« έλαγα», «ακρογιαλιές», «βουνά», «φωνές») τονίζουν την απεραντοσύνη της πλάσης και δημιουργούν στον αναγνώστη µια αίσθηση δέους. Οι εικόνες : α) των κεραυνών που πέφτουν µε δυνατό θόρυβο κοντά στην κοπέλα (οπ τικοακουστική εικόνα) και β) της πλάσης που αντηχεί στον ήχο της βροντής (ακουστική εικόνα) δημιουργούν µια αίσθηση δέους α έναντι στη μαινόµενη φύση. Το υπερβατό σχήµα του στ.5

ΜΟΤΙΒΟ ΦΥΣΗΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ Στην ενότητα αυτή κυριαρχεί το µοτίβο της φύσης, το οποίο γίνεται αντικείµενο πολύπλευρης επεξεργασίας. Ο Σολωµός παρουσιάζει τη φύση ως ένα πεδίο όπου δρουν άλογες φυσικές δυνάµεις (τρικυµία, αστροπελέκια, βροντές), που έχουν διαθέσεις εχθρικές απέναντι στον άνθρωπο. Κάποιοι ερµηνευτές του Κρητικού υποστηρίζουν ότι το θέµα του ποιήματος είναι η τραγική σύγκρουση του ανθρώπου µε τη φύση: Ο άνθρωπος (στην παρούσα περίπτωση, ο Κρητικός) έχει ως κεντρικό στόχο να διαφυλάξει τη ζωή του και να εκπληρώσει το ηθικό του χρέος, ενώ η φύση υψώνεται εχθρική απέναντί του και του θέτει ανυ- περβλητα εμπόδια.

ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ : (τέλη 18ου – μέσα 19ου ) Συγκρούεται με το ορθολογικό πνεύμα του διαφωτισμού και τον κλασσικισμό. Αμφισβητεί όλους τους κανόνες, την τυποποίηση, την παράδοση. Στη θέση αυτών τοποθετεί το συναίσθημα, τη φαντασία, το απόλυτο, το υπερβολικό, το συγκινησιακό, το ιδανικό. Οδηγείται στο παράδοξο και το μυστηριώδες, σε μια νοσταλγική διάθεση για τα περασμένα, σε κάποια μελαγχολία ή απαισιοδοξία. Η εικόνα είναι το βασικό στοιχείο του έργου μαζί με τον έντονο ρυθμό Ιδιαίτερη επιμονή στο “εγώ” του δημιουργού ή του ήρωα (έντονος ατομικισμός). Στη σελίδα http://www.greek-language.gr/greekLang/literature/anthologies/european/ndx01.html σας δίνεται το ποίημα του ΓΚΑΙΤΕ, "Το εξωτικό". Να το συγκρίνετε τον "Κρητικό" και να διαπιστώσετε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Ρομαντισμού, όπως σας δίνονται παρακάτω