Η αξιοποίηση δυναμικών μοντέλων και μοτίβων ως συνδετικών κρίκων στα Μαθηματικά που διδάσκονται στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο Η αξία του μοτίβου στη διδασκαλία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνέδριο Μαθηματικών σε A΄ τάξη
Advertisements

Υποθέτοντας ότι ο τελεστής ^ δεν είναι διαθέσιμος στην Γλώσσα Προγραμματισμού, να γραφτεί αλγόριθμος που να υπολογίζει την παράσταση xν, όπου xR, νZ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Μηχανικών Η/Υ Τηλεπικοινωνιών και δικτύων Εργασία για το μάθημα: Διδακτική της πληροφορικής.
Διδακτική της Πληροφορικής
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά
Διδάσκοντας με τη βοήθεια λογισμικού υπολογιστικών φύλλων
ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμος Μαθήματα.
Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.
Σοφία Πιτέρη, Μαθηματικός, M.Sc., Ph.D.
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
Πολλαπλασιασμός κλασμάτων
Συνεργασιακή δράση «Γλώσσα και Μαθηματικά μέσα από τη λογοτεχνία»
Γιάννης Σταματίου Μερικά προβλήματα μέτρησης
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Σχετικά με κλασματικές παραστάσεις
ΗΥ302 Διδακτική της Πληροφορικής Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO Writer Ομάδα Εργασία: Αλεβίζου Βασιλική (Α.Μ.:1029) Κοφφινά Ιωάννα (Α.Μ.:1035) Τριανταφυλλίδου.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
Δουλεύει για όλους τους αριθμούς! Η δεύτερη ΓΡΑΨΕ δεν θα εκτελεστεί ποτέ!
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ.
Παράθυρο μαθηματικού μοντέλου Παράθυρο σημειώσεων Παράθυρο γραφικής Πίνακας τιμών Επιλογή πλέγματος Επιλογή Υπόβαθρου.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
Εργαστήριο Δασικής Διαχειριστικής & Τηλεπισκόπησης Δασική Διαχειριστική Ι Διδάσκων Δημήτριος Καραμανώλης, Επίκουρος Καθηγητής Μάθημα 3 ο.
Προγράμματα Συμβολικών Μαθηματικών.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
Κρισιμο συμβαν στην διδασκαλια τηΣ ΔιαταξηΣ
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΥΜΒΑΝ ΖΑΝΝΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Γ ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ( ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ) ΠΛΥΤΑ ΕΛΕΝΗ 08/03/2013.
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη Διδάσκουσα Πόταρη Δ. Καρατράσογλου Αθανασία Δ
Πληροφορική 2 Γλώσσες Προγραμματισμού 1. Γλώσσες προγραμματσιμού  Επιτρέπουν την κωδικοποίηση των αλγορίθμων  Η εκτέλεση ενός προγράμματος θα πρέπει.
ΘΕΩΡΙΑ ΑΛΓΕΒΡΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ :G5TA15-16 ΜΑΘΗΜΑ : ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: CV ΕΤΟΣ :
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 1: Σύγκριση δραστηριοτήτων (καθοδηγούμενων/διερευνητικών) Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 3 ΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ζώη ΠανωραίαΞενιάς Κωνσταντίνος.
ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτρια:
Δράση: ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Πρόταση για την αναδιάρθρωση και τον εξορθολογισμό.
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Διάλεξη 4: Απλοποίηση (βελτιστοποίηση) λογικών συναρτήσεων με την μέθοδο του χάρτη Karnaugh (1ο μέρος) και υλοποίηση με πύλες NAND -
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ I
Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Μάθημα επιλογής 7ο εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
ΘΕΩΡΙΑ ΑΛΓΕΒΡΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο
ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ; – ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΠΩΣ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΤΑΙ ΟΡΙΣΜΟΣ
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Αριθμοί- αλγεβρικές εκφράσεις
Αναπαράσταση Αλγορίθμου
Εργαστήριο Παιδαγωγικές Εφαρμογές και ΤΠΕ
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη»
Πως φτιάχνουμε γραφική παράσταση
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη»
Στα μαθηματικά του Γυμνασίου με βάση τα Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Θέμα: Επιλέξτε μια προτεινόμενη δραστηριότητα από τη θεματική περιοχή των Στοχαστικών Μαθηματικών (Πιθανότητες, Στατιστική) από το έγγραφο «Μαθηματικά.
Υπολογιστικά Φύλλα Περιεχόμενο κελιού - Πράξεις
2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η αξιοποίηση δυναμικών μοντέλων και μοτίβων ως συνδετικών κρίκων στα Μαθηματικά που διδάσκονται στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο Η αξία του μοτίβου στη διδασκαλία των Μαθηματικών Η αξία του μοτίβου στη διδασκαλία των Μαθηματικών Κεΐσογλου Στέφανος Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών Ζυμπίδης Δημήτριος, Σχ. Σύμβουλος Δασκάλων

ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (2011) Οι δύο υποτροχιές με τις οποίες θα ασχοληθούμε Αριθμοί - Άλγεβρα ΑριθμοίΆλγεβρα Φυσικοί Αλγεβρικές Παραστάσεις Ισότητα- Ανισότητα Κανονικότητες - Συναρτήσεις ΔεκαδικοίΚλασματικοί ΑκέραιοιΡητοίΆρρητοι- Πραγματικοί

ΜΟΤΙΒΟ (pattern) Πρότυπο Τύπος Τύπος Μοντέλο Μοντέλο Κανόνας Κανόνας Θα μπορούσαμε να υποθέσουμε ότι κάθε δομημένο σύνολο είναι ένα pattern. Μουσική Μουσική Ποίηση Ποίηση Αλγόριθμος Αλγόριθμος

1) Ανακάλυψη του πυρήνα. 2) Δραστηριότητες με στόχο την πρόβλεψη ενός στοιχείου που βρίσκεται σε μια συγκεκριμένη θέση. 2) Δραστηριότητες με στόχο την πρόβλεψη ενός στοιχείου που βρίσκεται σε μια συγκεκριμένη θέση. 3) Ανακάλυψη του κανόνα που δημιουργεί το μοτίβο και λεκτική διατύπωση. ΣΥΜΜΕΤΑΒΟΛΕΣ - ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ Αξιοποίηση αριθμητικών μοτίβων στο Δημοτικό

1) Δημιουργία πίνακα τιμών 3) Γραφική παράσταση με βάση τις τιμές του πίνακα ΣΥΜΜΕΤΑΒΟΛΕΣ - ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ Αξιοποίηση αριθμητικών μοτίβων στο Γυμνάσιο 2) Έκφραση του κανόνα με χρήση παραμέτρων ή μεταβλητών

1) Πειραματισμός με το δυναμικό μοντέλο μέχρι να ανακαλυφθεί ένας κανόνας. Διατύπωση στη φυσική γλώσσα. 2) Τυποποίηση του κανόνα. Αυστηρή διατύπωση στη μαθηματική γλώσσα. Χρήση συμβόλων για τον κανόνα της Ευκλείδειας διαίρεσης. 2) Τυποποίηση του κανόνα. Αυστηρή διατύπωση στη μαθηματική γλώσσα. Χρήση συμβόλων για τον κανόνα της Ευκλείδειας διαίρεσης. 3) Εφαρμογές είτε μέσω του δυναμικού μοντέλου είτε στο τετράδιο. ΑΡΙΘΜΟΙ – ΕΥΚΛΕΙΔΕΙΑ ΔΙΑΙΡΕΣΗ Αξιοποίηση δυναμικών μοντέλων στο Δημοτικό και Γυμνάσιο.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1 Για την παραπάνω δραστηριότητα Στην ΣΤ΄ Δημοτικού ο κανόνας να διατυπωθεί λεκτικά και στην Α΄ Γυμνασίου να γραφεί ο αλγεβρικός τύπος

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2 Βρείτε τα μοτίβα που σχηματίζονται, διατυπώστε αρχικά τους κανόνες λεκτικά και στη συνέχεια γράψτε τους αλγεβρικούς τύπους