Ερευνητική Εργασία Θέμα: Όδός Ονείρων στη Μαγεμένη Πόλη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πα. Μακ.
Advertisements

Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπ. Μακεδ.
συμπληρωματικό υλικό για την διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης
ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ,Η ελληνιδα που συγκίνησε το κόσμο
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ επιμέλεια: Πέννυ Δ.
Πολιτιστικό πρόγραμμα
ΤΜΗΜΑ AΠ Δ. Στράτου και Δ. Σαμίου Η συμβολή τους στην Ελληνική παράδοση « Αντικριστός ».
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Διονύσης Σαββόπουλος
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ
ΠΟΙΗΣΗ<<Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ>>
Η γειτονιά που γέμισε ήχους
Οδυσσεας Ελυτης.
1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗ
ΟΙ ΔΙΑΛΑΜΠΑΔΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
Οδυσσέας Ελύτης 1ο Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Μενέλαος Λουντέμης.
«ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΑΘΩΟΤΗΤΑ» Βιβλιοθήκη Ζαγοράς Βιβλιοθήκη Ζαγοράς Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011 Δευτέρα 28 Νοεμβρίου :00 μμ 12:00 μμ Το Πολυμέρειο Λύκειο.
Λευτέρης Δάλπης Ε΄2 1ο πρότυπο Πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ- ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙΟΥ
Εντεχνο (συγχρονο) λαικο τραγουδι
ΜΑΡΙΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΜΠΛΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Διαθεματική Ανάλυση και Παρουσίαση Ποιήματος
 Γεννήθηκε στο Βόλο και σε ηλικία 6 ετών άρχισε μαθήματα πιάνου.  Το 1989, ξεκίνησε η προσωπική του σταδιοδρομία ως συνθέτης και ερμηνευτής ταυτόχρονα.
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Γιώργος Νταλάρας Τμήμα: ΣΤ΄1 Βασίλης Βρ. Βασίλης Β.
Άλκη Ζέη.
ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΗΛ (1873 – 1934)
«ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ» ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Θέμα: ΤΟ ΛΑΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΣαββόπουλοςΞαρχάκοςΛοΐζος Επιμέλεια: Επιμέλεια: Βαζελάκης Δημήτριος, Ηρειώτης Θεόδωρος, Βαζελάκης Δημήτριος, Ηρειώτης Θεόδωρος, Καλο-Καράγιαννης Άγγελος.
ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Διονύσης Καρατζάς Ο Διονύσης Καρατζάς είναι ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους πατρινούς ποιητές.
Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα. Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με το Μάνο Λοΐζο: Φώντας Λάδης Τμήμα : Στ’1 Έλενα Γ. Φρόσω Κ.
Tα πρωτα βήματα Μετά τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο, κατά τα τέλη της δεκαετίας του 1940 το μπουζούκι έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των κατώτερων οικονομικά.
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΣΗ:ΑΘΗΝΑ ΓΚ.
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Γιάννης Πάριος
Έντεχνο λαϊκό τραγούδι
ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Τα ΠΛΗΚΤΡΑ του πιανου Όταν το πιάνο εφευρέθηκε ως ένα μουσικό όργανο, είχε εντελώς διαφορετική όψη από ότι στις μέρες μας. Έβλεπες μόνον άσπρα πλήκτρα.
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
ΝΕΟ ΚΥΜΑ Ο όρος νέο κύμα προήλθε από το ομώνυμο κινηματογραφικό κίνημα nouvelle vague.
Ορισμός του "ρεμπέτη" Ο όρος ρεμπέτης σημαίνει επαναστάτης που ζει ζωή εκτός νόμου. Μεγάλοι μουσικοί όπως ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Μίκης Θεοδωράκης προσπάθησαν.
TO ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ-ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ. Τα άτομα που συνέβαλαν σημαντικά στην εξέλιξη και κοινωνικοποίηση του ρεμπέτικου τραγουδιού. Ο Μάρκος Βαμβακάρης.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με το Μάνο Λοΐζο: Γιάννης Νεγρεπόντης Τάξη:ΣΤ’1 Αγγέλα Π. Άννα Κ.
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
1η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2015 θέμα: ''Διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού- παρτιτούρας και εξαγωγή.
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
 Ο όρος « μοντερνισμός » αρχικά τοποθετείται στο δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα και αναπτύχθηκε πλήρως στις τέσσερις πρώτες δεκαετίες του 20 ου αιώνα.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΚΟΛΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ ● ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ● ΚΑΠΡΑΝΗ ΜΑΡΙΑ.
ΣΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Σχέδιο Δράσης Β’ Τετραμήνου Μελοποιημένη ποίηση.
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ. Οι μαθητές του Μπελλένειου Γυμνασίου Λέρου.
Εκδήλωση για την 1 η Απριλίου 1955 Τα παιδιά της Β’2 παρουσίασαν ένα όμορφο πρόγραμμα με θεατρικά, τραγούδια και ποιήματα. Τα παιδιά της Α’ τάξης τραγούδησαν.
Μουσική παράσταση μνήμης για τον αγώνα του Οκτώβρη του 1940 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΤΑΣ 27 Οκτώβρη 2016 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Γιαννούτσος Παναγιώτης Επιμέλεια.
17 Νοεμβρίου 1973 Μνήμη Πολυτεχνείου Τριάντα τρία χρόνια μετά.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ-COMENIUS Ο ΤΟΠΟΣ ΜΟΥ ΟΠΩΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Γ΄ ΤΑΞΗ Αθανάσιος Παπίας Στόχος είναι να εμπεδώσουν οι μαθητές την αρχή, ότι με την παρέμβαση.
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΣΤ ΤΑΞΗΣ
Η αριθμητικη στην ποιηση του ελυτη
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
Λευτέρης Δάλπης 1ο Πειραματικό σχολείο
Στέφανος Σκαρπέλλος (Φιλόλογος) Σωτηρία Διαμαντοπούλου (Φιλόλογος)
Οδυσσεας Ελυτης.
Ο θησαυρός της Βαγίας της Ζωρζ Σαρή.
«Ειρήνη» Γιαννησ ριτσοσ ποίημα
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Χρήστος Λεοντής
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Η εξέλιξη της ποίησης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ερευνητική Εργασία Θέμα: Όδός Ονείρων στη Μαγεμένη Πόλη Περιγραφή: Αναφορά στην μουσική δεκαετία του 60 στην Ελλάδα. Τάξη : Α΄ Λυκείου Μαθητής : Αντώνης Δημητρακόπουλος Υπεύθυνη Project : Ζαφειράτου Αικατερίνη

Οδός Ονείρων στη Μαγική Πόλη...

20 Μαρτίου 1961 Θέατρο Κεντρικόν Λίγο πριν ξεκινήσει η συναυλία του Μίκη Θεοδωράκη στα καμαρίνια γίνεται χαμός. Τα μέλη της ορχήστρας του ΕΙΡ (Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας ) απειλούν οτι δεν πρόκειται να βγουν να παίξουν. Πάνω περιμένουν ο Μπιθικώτσης , ο Χιώτης, ο Καζαντζίδης με τη Μαρινέλλα, η Μαίρη Λίντα , ο Τέρης Χρυσός και ο Χατζιδάκης στο πιάνο. Σύγκρουση «κλασσικών» με « λαϊκούς». Τελικά το πάντρεμα έγινε, η συναυλία ξεκινάει με όλα τα επακόλουθα. Το κυριότερο επακόλουθο ήταν οτι ανάμεσα στις κρυστάλλινες πενιές του Χιώτη και στα λαρύγγια των σπάνιων φωνών των τραγουδιστών ξεχύθηκαν οι στίχοι του Γκάτσου, του Χριστοδούλου, του Λειβαδίτη...Πριν από δυο χρόνα αυτό είχε γίνει με τον Ρίτσο , σε λίγο με το Σεφέρη.

Έτσι μέσα απο τις τρομερές συγκρούσεις, παλιού και καινούριου, τις διαμάχες για την ελληνικότητα ή όχι του μπουζουκιού, για το ποιόν και το ήθος των τραγουδιστών ξεκίνησε αυτή η περίφημη δεκαετία του ΄60.

Σε μια Ελλάδα που απέχει πολύ λίγο από την κατοχή και τον εμφύλιο, οι άνθρωποι άρχισαν να κάνουν όνειρα μέσα από την «Οδό Ονείρων» του Μάνου Χάτζιδάκη και να χτίζουν στα ερείπια τη «Μαγική Πόλη» τους, του Μίκη Θεοδωράκη.

Μάνος Χατζιδάκις

Ο Μάνος Χατζιδάκις ήταν ο πρώτος που ανακάλυψε τη δύναμη , την ομορφιά και την αλήθεια του λαϊκού τραγουδιού. Η οπτική γωνία απο την οποία έβλεπε το λαϊκό τραγούδι ήταν διαφορετική καθώς ήταν επηρεασμένος από τους μεγάλους Ευρωπαικούς κλασικούς συνθέτες, Μπαχ, Σούμπερτ. Έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα και σημασία στον τρόπο με τον οποίο παρουσίασε ρυθμικά και έντυσε αρμονικά τις μελωδίες του.

Από τη διάλεξη του για το ρεμπέτικο τραγούδι Από τη διάλεξη του για το ρεμπέτικο τραγούδι. 31 Ιανουαρίου 1949, στο Θέατρο Τέχνης. «Κάποτες θα κοπάσει η φασαρία γύρω τους κι αυτά θα συνεχίσουν ανενόχλητα το δρόμο τους. Ποιος ξέρει τι καινούργια ζωή μας επιφυλάσσουν τα «νωχελικά 9/8» για το μέλλον. Όμως εμείς θα ’χουμε πια για καλά νοιώσει στο μεταξύ τη δύναμή τους. Και θα τα βλέπουμε πολύ φυσικά και σωστά να υψώνoυν τη φωνή τους στον άμεσο περίγυρό μας και να ζουν πότε για να μας ερμηνεύουν και πότε για να μας συνειδητοποιούν το βαθύτερο εαυτό μας.»

Και ενώ σε κάποια γειτονιά συνέβαιναν τα παραπάνω... σε κάποια άλλη συνοικία …….

Μίκης Θεοδωράκης

Το πιο σημαντικό έργο του Μίκη Θεοδωράκη θεωρείται η μελοποιημένη ποίηση, δηλαδή η σύνθεση λαϊκής μουσικής, χρησιμοποιώντας ως στίχους ποιήματα σπουδαίων ποιητών, όπως ο Γιάννης Ρίτσος, ο Γιώργος Σεφέρης , ο Οδυσσέας Ελύτης. Χάρη στην μελοποιημένη ποίηση του, η Ελλάδα αποτελεί ίσως τη μοναδική χώρα στον κόσμο, στην οποία μεγάλο ποσοστό ανθρώπων συνήθιζε να ακούει μελοποιημένη βραβευμένη ποίηση, κατά τη διάρκεια των καθημερινών δραστηριοτήτων τους.

Το 1964, ο Μίκης Θεοδωράκης αναλαμβάνει να μελοποιήσει αποσπάσματα από το "Αξιον Εστί" σε συνεργασία με τον Οδυσσέα Ελύτη. Το αποτέλεσμα είναι ο ομώνυμος δίσκος που έμεινε στην ιστορία, με τη φωνή του Γρηγόρη Μπιθικώτση ως σολίστα και του Μάνου Κατράκη ως αφηγητή. 

«Ας βγει η ψυχή της μουσικής μας ακέραιη, ντυμένη με πάχνη και δροσοσταλίδες, χορεύοντας με το ρωμαίικο νταούλι. Ας αφήσουμε τις επιδείξεις για τους λαούς που έχασαν την ψυχή τους και ας τραγουδήσουμε απλά τους καϋμούς και τις ελπίδες της Ρωμιοσύνης.»

Σταύρος Ξαρχάκος

Ο Ξαρχάκος αρχίζει την καριέρα του γράφοντας μουσική για το έργο «Κόκκινα Φανάρια». Ανάμεσα στη ελιτίστικη πρωτοπορία του Χατζηδάκι και στο δυναμικό αγωνιστικό αίτημα του Θεοδωράκη, η περίπτωση του Ξαρχάκου βρίσκει τη χρυσή τομή των αισθητικών απαιτήσεων του μέσου Έλληνα της δεκαετίας του 60.

Τη δεκαετία του 60 γράφει τα καλύτερα τραγούδια του. Τη δεκαετία του 60 γράφει τα καλύτερα τραγούδια του.

Εκείνη την εποχή ξεπροβάλλουν και άλλοι ταλαντούχοι συνθέτες. Μίμης Πλέσσας : Ένα χαρισματικό ταλέντο, ένας προικισμένος μουσικός που υπηρέτησε όλα τα είδη του τραγουδιού με την ίδια πάντα επιτυχία. Γιάννης Μαρκόπουλος : Το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητάς του βρίσκεται στο θέατρο και τον κινηματογράφο.

Νέο Κύμα Κυριότερος εκπρόσωπος του Νέου Κύματος είναι ο Γιάννης Σπανός. Φεύγει για τη Γαλλία το 1959 όπου για δυο τρία χρόνια παίζει σε μπουάτ της αριστερής όχθης του Παρισιού. Το 1963 επιστρέφει στην Ελλάδα και μέχρι το 1969 γράφει τραγούδια με το ύφος του Νέου Κύματος.

Άλλοι εκπρόσωποι του Νέου Κύματος είναι ο Γιώργος Ζωγράφος, Λάκης Παπάς κλπ.

Γιώργος Ζαμπέτας Γιώργος Ζαμπέτας : Ανήκει στους καλλιτέχνες εκείνους που διατηρώντας τον αυθορμητισμό της λαϊκής φόρμας, κατάφερε να μιλήσει μια γλώσσα πιο καινούρια και πιο σημερινή.

Διονύσης Σαββόπουλος Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 κατεβαίνει από τη Θεσσαλονίκη καβάλα σε ένα φορτηγό ένας καλλιτέχνης με μια περίεργη φωνή και με ένα εντελώς πρωτότυπο και ασυνήθιστο τρόπο ερμηνείας. Δεν είναι άλλος από τον Διονύση Σαββόπουλο.

Σταύρος Κουγιουμτζής Είναι αναντίρρητα ο μεγάλος τραγουδοποιός αυτής της γενιάς των επιγόνων της σχολής Θεοδωράκη-Χατζηδάκι. Η προσφορά του αποτελεί σταθμό και τα τραγούδια του είναι από τις ωραιότερες στιγμές του νεότερου ελληνικού τραγουδιού.

Δήμος Μούτσης Ένα από τα πιο αξιόλογα ταλέντα, που γέννησε το ελληνικό τραγούδι. Παρά το γεγονός οτι αντρώθηκε και αυτός σ’ενα μουσικό περίγυρο διάχυτο από τις μελωδίες του Χατζηδάκι και του Θεοδωράκη, ανήκει στον αστερισμό εκείνων των ονομάτων που κινούνται σε δική τους τροχιά. Με το τραγούδι «Στην Ελευσίνα μια φορά» πρωτοεμφανίζεται ο Μανώλης Μιτσιάς, ο οποίος υπήρξε ανακάλυψη του συνθέτη.

Μάνος Λοΐζος Είναι και αυτός ένας από τους πιο σημαντικούς νέους συνθέτες τραγουδιών, που εμφανίζονται στα μέση της δεκαετίας του ’60. Βγήκε από την αγκαλιά του Μίκη Θεοδωράκη, κάνοντας πολύ γρήγορα ένα αξιοζήλευτο όνομα. Ο πρώτος του μεγάλος δίσκος «Σταθμός» κυκλοφόρησε το 1969 και ο δεύτερος «Θαλασσογραφίες» το 1970.

Μίμης Πλέσσας Μετά το 1968 ξεκινά μια περίοδος για τον Πλέσσα γεμάτη από θαυμάσιες συνθέσεις. «Ο δρόμος» είναι ένας σταθμός στην καριέρα του και από τις πιο ωραίες στιγμές στη διαδρομή του ελληνικού τραγουδιού.

Κάπου εδώ τα φώτα της μαγικής πόλης θα σβήσουν... Ευχόμαστε οι δρόμοι των ονείρων σας να είναι πάντα φωτισμένοι και μελωδικοί... Καλό σας Βράδυ!!