Η Παιχνιδιάρα Αλφαβήτα της Μαριορής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΤΡΑΚΗ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΕΤΡΟΥ,Β1
Advertisements

Αξέχαστα... Ποιος δεν θα ήθελε να επιστρέψει στα χρόνια που:
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΥΟ ΔΟΝΤΙΟΥ ΠΙΚΙ - ΠΙΚΙ.
Γεωργία Αναστασίου Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΔΑΛΙΟΥ
Δημιουργία παρουσίασης:
Κανόνες χρήσης του Διαδικτύου για μαθητές
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
 Σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μέσα σε έναν Μικρόκοσμο  με την βοήθεια μιας Μικρογλώσσας.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Α’ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΝΗΠΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ 01/10/ /01/2013 Φοιτήτρια Σηφάκη Ελένη επόπτρια καθηγήτρια:Τσαούλα Κων/να.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Ασκήσεις Συνδυαστικής
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
Όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΑ.
Twitter & Facebook ΣΠΥΡΟΣ ΑΡΜΕΝΗΣ. Όλα ξεκίνησαν όταν δημιουργήθηκαν αυτά τα δύο sites.
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Δημιουργία παρουσίασης:
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Τ Ο ΤΕΤΡΆΓΩΝΟ Αιμιλία Αριστείδου. Ά ΣΚΗΣΗ 1 Στο φόντο βρίσκεται ο μικρός Ανδρέας και δίπλα του παρουσιάζει το σχήμα τετράγωνο. Γεια σας φίλοι μου! Σήμερα.
Δημιουργία παρουσίασης:
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
ΠΑΤΑ ΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟ f5 ΣΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ
Δυο δυο, στο θρανίο δυο δυο! Τα μικρόβια την τανάλια τη φοβούνται!
Γινόμαστε, μικροί ερευνητές...
ΜΙΑ Η ΜΑΛΛΟΝ ΔΥΟ ΟΜΟΡΦΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Λαχνίσματα ΓΙΩΡΓΟΣ.
Georgakopoulou Anna. Εμείς«Ανήκειν;»και βέβαια«Ανήκειν»
Ιστορία των ελληνικών χαρακτήρων
Πώς βρέθηκαν τα παιχνίδια στο νησί των ξεχασμένων παιχνιδιών;
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η
Κ ΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΉ ΑΓΩΓΉ ! Αιμιλία Αριστείδου. Τις Τίνας της άρεσε πολύ να παίζει με τα παιχνίδια της στην αυλή του σπιτιού της. Όμως κάθε φορά που έβγαινε.
Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο ΔΔΜΝ Ναυστάθμου Κρήτης
A Β για το φως και τη σκιά Ένα αλφάβητο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
PROJECT με θέμα ¨χριστούγεννα¨
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
ΕΠΙΜΕΛΙΑ: Κατερίνα Μαράντη Ηλέκτρα Γιαντζίκη Δημήτρης Βασιλείου Νικόλας Έρτσος.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
E2 Τάξη Τίτλος προγράμματος: «Ασφάλεια στο διαδίκτυο»
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Τα υπέρ και τα κατά Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
α. ο μ υ θ ο ς τ η ς π ε ρ σ ε φ ο ν η ς β. ο μ υ θ ο ς τ ο υ ε γ κ ε λ α δ ο υ γ. ο μ υ θ ο ς τ η ς α ρ α χ ν η ς.
Ένα γράμμα για την Ιωάννα Χατσίκου Ιωάννα
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
 Παίζοντας οι ίδιοι παραδοσιακά παιχνίδια ( Μακριά γαϊδούρα, τυφλόμυγα, κυνηγητό) και διακινδυνεύοντας τα σχόλια των συμμαθητών μας!!!  Ρωτώντας.
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Συνέντευξη με νήπια.
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Καλά αλλά γρήγορα γιατί έχω κανονίσει να βγω με τους φίλους μου.
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
ΣΟΦΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΟΜΟΓΛΟΥ.
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
ΌΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΣΤ2΄ του 1ου Δημοτικού Σχολείου και της ΣΤ΄ του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Περάμου σας παρουσιάζουν τη βιωματική εργασία.
Παίζουμε παντομίμα; Χατσίκου Ιωάννα
για να σχηματίσω τη λέξη
Γεια σας! Τι κάνετε, ελπίζω να είστε όλοι καλά!
Emotions
Ούρδας Ιωάννης Παιδιά ας μιλήσουμε για οικοσυστήματα Οικοσυστήματα τι είναι πάλι αυτό.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Παιχνιδιάρα Αλφαβήτα της Μαριορής Πάτα το πλήκτρο f5 του υπολογιστή σου για να ξεκινήσει η προβολή.

ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΗΧΕΙΑ! Κάνε κλικ με το ποντίκι για να δεις τη συνέχεια! Ή πάτα τα βελάκια στο πληκτρολόγιο. ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΗΧΕΙΑ!

«μετὰ παιδιᾶς τε καὶ ἡδονῆς μανθάνειν» Πλάτων, «Νόμοι»

Στη μαμά μου, Σπυριδούλα Διώχνου, νηπιαγωγό. Που έχει να λέει ακόμη για εκείνον τον Αη – Βασίλη και το «μόνο ατά μου έφελε;» (παράπονο ενός νηπίου που δεν κάτεχε από οικονομική δυσπραγία και ήθελε και άλλα παιχνιδάκια…) Και στον πατέρα μου. Θεόφιλο Λαμπρίδη, δάσκαλο. Που άρχισε να μου διδάσκει τον κόσμο με το παραμύθι : «Η Μαριορή του μυλωνά» Και βέβαια σε όλους τους φίλους των παιδικών (και όχι μόνο) χρόνων που μου έμαθαν πως το παιχνίδι χρειάζεται κυρίως φίλους και όχι αντικείμενα… Αλλά και στο Δάσκαλό μου, το Δημήτρη Λιαντίνη, που μας μύησε στις ωδίνες της αγωγής και στη βασανιστική χροιά της, συνιστώντας μας να επιτελούμε το παιδευτικό γεγονός στο μεταίχμιο του παιδεμού και του παιχνιδιού (της παιδείας και της παιδιάς), όπως έλεγε και ο Πλάτων…

Μια αλφαβήτα με παιχνίδια κάθε γράμμα και ένα παιχνίδι! Παιχνίδια από την αρχαία Ελλάδα, παραδοσιακά παιχνίδια, παιχνίδια σύγχρονα. Στόχος να μάθουν τα παιδάκια της Πρώτης την Αλφαβήτα παίζοντας και μαθαίνοντας την Αλφαβήτα, να διδαχθούν και να παίξουν καινούργια παιχνίδια. Αυτή «Η Παιχνιδιάρα Αλφαβήτα» αποτελεί το βασικό κορμό του ομώνυμου project που θα υλοποιήσει η Α΄1 τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ηγουμενίτσας κατά το σχολικό έτος 2012 – 2013. Επομένως η χρήση της θα συνδυαστεί και με άλλο υλικό (πχ πληροφορίες για τα παιχνίδια) και δράσεις ανάλογες. Η εκπαιδευτικός Μαρία Λαμπρίδου

Τα παιδία παίζει και μαθαίνει!

ΑΣΤΡΑΓΑΛΟΙ αστράγαλοι Α α

ΒΟΛΟΙ βόλοι Β β

ΓΙΟ ΓΙΟ γιο γιο Γ γ

ΔΙΕΛΚΥΣΤΙΝΔΑ διελκυστίνδα Δ δ

ΕΝΝΕΑΔΑ εννεάδα Ε ε

ΖΑΡΙΑ ζάρια Ζ ζ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ηλεκτρονικά παιχνίδια Η η

ΘΕΑΤΡΟ θέατρο Θ θ

ΙΥΓΞ ίυγξ Ι ι

ΚΟΥΚΛΕΣ κούκλες Κ κ

Λ λ ΛΑΧΝΙΣΜΑΤΑ λαχνίσματα Άκατα μάκατα σούκουτου μπε άμπε φάμπε ντομινέ άκατα μάκατα σούκουτου μπε άμπε φάμπε βγε. Α μπε μπα μπλομ του κίθε μπλομ α μπε μπα μπλομ μπλιμ μπλομ. ΛΑΧΝΙΣΜΑΤΑ λαχνίσματα Λ λ

ΜΗΛΑ μήλα Μ μ

ΝΕΥΡΟΣΠΑΣΤΟ νευρόσπαστο Ν ν

ΞΥΛΙΚΙ ξυλίκι Ξ ξ

ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ολυμπιακά παιχνίδια Ο ο

ΠΕΝΤΟΒΟΛΑ πεντόβολα Π π

ΡΑΚΕΤΕΣ ρακέτες Ρ ρ

ΣΒΟΥΡΕΣ σβούρες Σ σ ς

ΤΡΙΛΙΖΑ τρίλιζα Τ τ

ΥΠΕΡΚΑΤΑΣΚΟΠΟΙ υπερκατάσκοποι Υ υ

ΦΙΔΑΚΙ φιδάκι Φ φ

ΧΑΡΤΑΪΤΟΣ χαρταϊτός Χ χ

ΨΗΛΑΦΙΝΔΑ ψηλαφίνδα Ψ ψ

ΩΜΙΛΛΑ ώμιλλα Ω ω

η Παιχνιδιάρα Αλφαβήτα της Μαριορής; "Μόνο ατά μας έφελε" η Παιχνιδιάρα Αλφαβήτα της Μαριορής; Αν ρωτάτε για τα γραμματάκια, ναι! δεν έχει άλλα η ελληνική Αλφαβήτα! 24 κεφαλαία και 25 πεζά (μικρά)! Τα παιχνίδια όμως φυσικά και δεν τελειώνουν εδώ. Ετοιμαστείτε να παίξουμε!

ΔΕΣ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΔΕΞΙ ΒΕΛΑΚΙ ΣΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ. Πάτα το πλήκτρο esc του υπολογιστή σου για να συνεχίσεις παίζοντας με όσα έμαθες! ΔΕΣ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΔΕΞΙ ΒΕΛΑΚΙ ΣΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ.

ΟΛΑ ΤΑ … ΠΑΙΓΝΙΔΙΑ ΦΕΡΤΑ! ΑΛΦΑ, ΒΗΤΑ, ΓΑΜΜΑ, ΔΕΛΤΑ, ΟΛΑ ΤΑ … ΠΑΙΓΝΙΔΙΑ ΦΕΡΤΑ! ΟΔΗΓΙΑ Προσπάθησε να θυμηθείς πώς λένε το κάθε παιγνίδι της Παιγνιδιάρας Αλφαβήτας! Αν χρειαστεί, γύρνα πίσω με τα βελάκια του υπολογιστή σου και δες ξανά τις ονομασίες των παιγνιδιών.

Α μπε μπα μπλομ του κίθε μπλομ α μπε μπα μπλομ μπλιμ μπλομ.

Τράβα με το ποντίκι το γραμματάκι για να βρεις πού κρύβεται Πού ΄ν’ το, πού ΄ν’ το το … παιγνιδάκι; Τράβα με το ποντίκι το γραμματάκι για να βρεις πού κρύβεται το κάθε παιγνιδάκι!

Λ λ Α α Ζ ζ Π π Φ φ Β β Η η Μ μ Ρ ρ Χ χ Θ θ Ν ν Σ σ ς Γ γ Ψ ψ Τ τ Ι ι Α μπε μπα μπλομ του κίθε μπλομ α μπε μπα μπλομ μπλιμ μπλομ. Λ λ Α α Ζ ζ Π π Φ φ Β β Η η Μ μ Ρ ρ Χ χ Θ θ Ν ν Σ σ ς Γ γ Ψ ψ Τ τ Ι ι Δ δ Ξ ξ Ω ω Ε ε Κ κ Ο ο Υ υ

Κλότσο εδώ και κλότσο εκεί Πέρασε κι ένα γατί και ρωτάει πώς και τι. Κλότσο εδώ και κλότσο εκεί φύγανε τα γράμματα, μείνανε τα πράγματα! Μόλις όμως φύγει η γάτα, … δουλεύει το ποντίκι! Και βάζει στις θέσεις τους όλα τα γραμματάκια που κλότσησε το άτακτο γατί!

Α α Ζ ζ Μ μ Σ σ ς Λ λ Θ θ Π π Γ γ Η η Ρ ρ Β β Ο ο Ι ι Ν ν Υ υ Ε ε Τ τ Α μπε μπα μπλομ του κίθε μπλομ α μπε μπα μπλομ μπλιμ μπλομ. Λ λ Θ θ Π π Γ γ Η η Ρ ρ Β β Ο ο Ι ι Ν ν Υ υ Ε ε Τ τ Κ κ Ξ ξ Δ δ Ψ ψ Χ χ Φ φ Ω ω

Δεν πρόλαβε να φύγει το γατί, να σου ο μάγος Μπερδεμένος! Άντε τώρα το ποντικάκι να ξεμπερδέψει τα γράμματα που μπέρδεψε ο μάγος!!! Βάλε με το ποντίκι του υπολογιστή σου δίπλα σε κάθε παιγνίδι το γράμμα που του ταιριάζει! Σημείωση για τους μεγάλους: Η σειρά των εικόνων ακολουθεί τη σειρά διδασκαλίας του βιβλίου. Μπορούμε λοιπόν να επιλέξουμε σε ποια περίοδο θα παίξουμε με το παιδί στην κάθε καρτέλα. (3 καρτέλες, από 8 γράμματα η καθεμιά).

Τ τ Κ κ Α α Σ σ ς Ν ν Ε ε Π π Ο ο

Ρ ρ Η η Γ γ Ι ι Λ λ Θ θ Χ χ Μ μ Α μπε μπα μπλομ του κίθε μπλομ α μπε μπα μπλομ μπλιμ μπλομ. Η η Γ γ Ι ι Λ λ Θ θ Χ χ Μ μ

Β β Ψ ψ Φ φ Υ υ Ξ ξ Ω ω Ζ ζ Δ δ

Πάτα shift + f5 για να δεις και ... να ακούσεις τη συνέχεια!

Κάνε κλικ με το ποντίκι για να δεις τη συνέχεια! Ή πάτα τα βελάκια στο πληκτρολόγιο.

Αρκετά νομίζω παίξαμε μπροστά στον υπολογιστή Αρκετά νομίζω παίξαμε μπροστά στον υπολογιστή. Που πρέπει να ξέρεις ότι δεν κάνει να τον χρησιμοποιείς για πολλή ώρα και όταν είσαι μεγάλος μα περισσότερο όταν είσαι παιδί! Ας πάρουμε τώρα χαρτόνια, χρώματα, ψαλίδια, περιοδικά για να κόψουμε εικόνες και ό,τι άλλο χρειάζεται για να φτιάξουμε τη δική μας παιχνιδιάρα αλφαβήτα! Με τα δικά μας παιγνίδια! Όπου δυσκολευτείς να βρεις παιγνίδι, μπορείς να δανειστείς από αυτό εδώ το Αλφαβητάρι. Προσπάθησε όμως να μη δανειστείς πολλά, γιατί εκτός από την υπερβολική χρήση του υπολογιστή λένε πως και τα πολλά δάνεια δεν κάνουν καλό! Και γενικά να αποφεύγεις τις υπερβολές, «ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ» που έλεγαν και οι αρχαίοι Έλληνες ακολουθώντας το χρυσό κανόνα του «ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ». Μ’ αυτόν τον κανόνα κατάφεραν να δημιουργήσουν και το σπουδαίο πολιτισμό τους που γνωρίσαμε λίγο κι εμείς μέσα από τα παιχνίδια που έπαιζαν τότε τα παιδιά. Αν θέλεις να γνωρίσεις καλύτερα τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, μπορείς να επισκεφθείς το Αρχαιολογικό Μουσείο της περιοχής σου. Και μην ξεχάσεις να αναζητήσεις εκεί και τα παιχνίδια! Παιγνίδια μιας άλλης εποχής θα συναντήσεις επίσης και στα Λαογραφικά Μουσεία. Ζήτα επίσης από τους παππούδες σου να σου μάθουν μερικά από τα παλιά, τα παραδοσιακά μας παιχνίδια.

Η γωνιά των παιχνιδιών του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηγουμενίτσας Προσπάθησε να διακρίνεις στην εικόνα ποια από τα παιχνίδια αυτά υπάρχουν και στην Παιχνιδιάρα Αλφαβήτα της Μαριορής.

Μια αρχαία κούκλα που έγινε διάσημη! Tο φως (Φοίβος) και η σοφία (Aθηνά) μασκότ του 2004 Mε τα ονόματα «Φοίβος» και «Aθηνά», που παραπέμπουν στον Aπόλλωνα και στην αρχαία θεά της σοφίας, βάπτισε η Oργανωτική Eπιτροπή των Oλυμπιακών Aγώνων του 2004 τις δύο μασκότ της διοργάνωσης. Oι χαρακτήρες των δύο μασκότ, που παρουσιάστηκαν χθες σε ειδική τελετή στο Zάππειο, βασίζονται σε αρχαία ελληνική κούκλα του 7ου π.Χ. αιώνα. Η συγκεκριμένη κούκλα, αντίγραφο της οποίας είχαν λάβει οι Oλυμπιονίκες της πρώτης σύγχρονης Oλυμπιάδας του 1896, ανήκει στη συλλογή του ελληνικού αρχαιολογικού μουσείου στη Ραφήνα και λέγεται «Δαίδαλα». H έμπνευση για τον «Φοίβο» και την «Aθηνά» είναι μια κωδωνόσχημη κούκλα από τερακότα, με κινητά άκρα που συνδέονται με σύρμα με τον κορμό, η οποία στην ακμή του ελληνικού πολιτισμού είχε εξελιχθεί από ένα σχήμα ειδώλου σε πραγματικό παιχνίδι για τα παιδιά. ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 5/4/2002

ΑΛΛΕΣ ΙΔΕΕΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑΡΙΚΕΣ Με τη βοήθεια του πατέρα σου κατασκεύασε χαρταετό. Ζήτησε από το κρεοπωλείο της γειτονιάς σου να σου φυλάξουν μερικά κότσια από αρνάκια και κατσικάκια. Είναι αυτά που οι αρχαίοι Έλληνες τα έλεγαν αστραγάλους! Μάζεψε από την παραλία πέντε στρογγυλά βοτσαλάκια και ζήτα από τους παππούδες σου να σου μάθουν να παίζεις πεντόβολα. Το ίδιο μπορείς να κάνεις για να μάθεις να παίζεις βόλους, αυτούς όμως θα τους αγοράσεις από κατάστημα παιχνιδιών. Εκτός βέβαια και κάνεις μια βόλτα στην εξοχή και μαζέψεις μπουσλίγκες από τα δέντρα που λέγονται γρανίτσες! Συζήτησε με τους γονείς σου και τους δασκάλους σου για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και ρώτα τους ποιους κινδύνους παρουσιάζουν. Φέρε πληροφορίες στο σχολείο για τα παραδοσιακά παιχνίδια του τόπου σου. Ζήτα επίσης από συμμαθητές σου που κατάγονται από άλλη χώρα να σου μάθουν παιγνίδια που παίζουν στη δική τους πατρίδα. Με τη βοήθεια της μαμάς σου χάρισε ένα παιχνιδάκι σου σε παιδιά που δεν έχουν δικά τους. Κάλεσε τους φίλους σου στο σπίτι σου και παίξτε μαζί!

Τώκωρακα έκεφτακασεκε ηκη ώκωρακα νακα σαςκα πωκω ακαντίκιοκο! Μεκε ακαγάκαπηκη Μακαρικιοκορήκη Κι αν δεν κατάλαβες τι θέλω να σου πω, φρόντισε να μάθεις κορακίστικα! Και να τα παίζεις με όσους αγαπάς!

Τέλος