Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού
Advertisements

Απλά παραδείγματα συνεργασιών. «8 μήνες- 8 αξίες» •Στόχος: Μέσω δραστηριοτήτων στα πλαίσια 8 πανανθρώπινων αξιών και στα δύο αδελφοποιημένα σχολεία, τα.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Γεωργία Αναστασίου Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΔΑΛΙΟΥ
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΧΝΙΔΙΑ
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’1-2 ‘Τα συναισθήματα’
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
«O κήπος με τις 11 γάτες» Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής Δημοτικό σχολείο Πτελεού Σχολικό έτος Υπεύθυνη εκπαιδευτικός :Δέσποινα Φούντα.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ας γνωριστούμε κι ας μοιραστούμε»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Διονύσιος Βυθούλκας Διευθυντής-Φιλόλογος
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Το αγαπημένο μου μάθημα
Οι μαθητές να: 1.Επεξηγούν τη σχέση συναισθήματος και συμπεριφοράς 1.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαι καλά με εμένα & με τους άλλους» Σχολικό έτος /Θ Δημ. Σχολ. Ροδοδάφνης.
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Τίτλος Προγράμματος: «Εγώ και οι άλλοι. Πόσο ίδιοι μα και πόσο διαφορετικοί.»  Στοιχεία εκπαιδευτικού  Ονοματεπώνυμο: Νασιούδη Γεωργία  Ειδικότητα :
Δημοτικό Σχολείο Αγίου Ιωάννη Μαλούντας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Βιωματική δράση Α΄Γυμνασίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε όλοι διαφορετικοί, είμαστε όλοι ίσοι.» Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
«Σχολική Αυλή – Διάλειμμα» 20 Μαΐου Είμαστε οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ2 τάξης του 4 ου Δημοτικού Σχολείου Πτολεμαΐδας. Ήρθαμε εδώ για να.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 3: Τα Συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Η ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑ: 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΓΚΑΘΙΑΣ-ΚΥΨΕΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Α' ΜΑΘΗΤΕΣ: 15 ΔΑΣΚΑΛΑ: ΜΑΝΙΑ ΑΘΗΝΑ.
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΘΕΜΑ : «ΜΑΓΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ»
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Όλοι για την ομάδα και η ομάδα για όλους!» Σχολικό έτος 2012- 2013 1/θέσιο Δ.Σ. Κέρτεζης Καλαβρύτων

Να συστηθούμε: Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Γκούτη Ελένη Τάξεις: Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄, Στ΄ Οι ομάδες στις οποίες χωρίστηκαν οι μαθητές ήταν τρεις και το κριτήριο ήταν ηλικιακό. Δηλαδή, η Α΄και Β΄μαζί, η Γ΄και η Δ΄μαζί και το ίδιο η Ε΄και Στ΄. Οι ομάδες αυτές συνεργάζονται και στα μαθήματα βοηθώντας η μία την άλλη. Παρόλα αυτά υπήρχε ένας έντονος ανταγωνισμός μεταξύ τους ο οποίος διακρινόταν από την τάση των μεγαλύτερων να επιβληθούν στους ηλικιακά μικρότερους.

Φωτογραφίες ομάδων Ο χώρος συνάντησης Οι ομάδες Οι ανεξάρτητοι! Οι αισιόδοξοι! Οι χαρούμενοι!

Το θέμα αυτό επιλέχτηκε από την υπεύθυνη του προγράμματος επειδή η ανομοιογένεια της σχολικής τάξης δημιουργούσε καθημερινά τριβές την ώρα του μαθήματος και του διαλείμματος. Να επισημανθεί ότι στο 1/θέσιο είναι αναγκασμένοι όλοι οι μαθητές όλων των ηλικιών να βρίσκουν μια δραστηριότητα για το διάλειμμα στην οποία μπορούν να συμμετάσχουν όλοι, ο καθένας στο βαθμό που μπορεί. Όπως είναι επόμενο, αυτό δεν μπορεί να λειτουργήσει ομαλά σε πολλές περιπτώσεις με αποτέλεσμα να αισθάνονται κάποια μικρότερα παιδιά αδικημένα και παραμελημένα. Στόχος του προγράμματος ήταν να κατανοήσουν όλοι οι μαθητές ότι οι κανόνες αλληλοσεβασμού και συνεργασίας θα προσφέρουν ομαλή και ισορροπημένη σχολική ζωή.

Δραστηριότητες γνωριμίας και δεσίματος ομάδας. Η δράση μας Οκτώβριος Ποιοι είμαστε; Τι ξεχωριστό έχει ο καθένας μας; Μας επισκέφθηκε το Δ.Σ. Σκεπαστού, γνωριστήκαμε, γνώρισαν το χωριό μας και το σχολείο μας και παίξαμε ομαδικά παιχνίδια στο προαύλιο. Η επικοινωνία μας συνεχίστηκε και στη συνέχεια της χρονιάς. Μιλήσαμε στο Skype και οι μαθητές του Δ.Σ. Σκεπαστού μας έκαναν ερωτήσεις για τον τόπο μας και τα εθιμά μας. Δραστηριότητες γνωριμίας και δεσίματος ομάδας.

Η ομάδα μου και το σχολείο μου Νοέμβριος Οι πρώτες «συνελεύσεις». Οι μαθητές λένε τη γνώμη τους και διατυπώνουν προτάσεις για ομαλή συμβίωση στα πλαίσια του σχολείου. Χρήση υλικού (προτεινόμενων δραστηριοτήτων) από το Κέντρο Έρευνας και εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών- Πρόγραμμα προαγωγής της ψυχικής υγείας και της μάθησης (Χρυσή Χατζηχρήστου). Οι μαθητές συνεργάζονται. Δουλεύουν όλοι μαζί για να φτιάξουν ένα νόστιμο γλύκισμα!  

Σέβομαι τον συμμαθητή μου Σέβομαι τους συμμαθητές μου Δεκέμβριος Ζωρζ Σαρή, Τα στενά παπούτσια Ελένη Κατσαμά, Σαν τα χελιδόνια Δύο βιβλία που επιλέχτηκαν από τη «μεγάλη» ομάδα, μιλούν για συναισθήματα και διαφορετικότητα. Οι τρεις Σωματοφύλακες. Βιβλίο που επιλέχτηκε από μαθητή της ομάδας των «Αισιόδοξων». Συζητήθηκε το δέσιμο των πρωταγωνιστών και η πίστη για την ομάδα. Η πρώτη μας παρουσίαση βιβλίου. Οι μαθητές εκτίθενται μπροστά στους συμμαθητές τους.

Η γλώσσα του σώματος Ιανουάριος Τι είναι η γλώσσα του σώματος; Πώς δείχνουμε τι νιώθουμε και τι σκεφτόμαστε; Πώς καταλαβαίνουμε τι νιώθει ο άλλος; Ένας μαθητής δείχνει με το σώμα του ένα συναίσθημα και οι μαθητές καλούνται να το αναγνωρίσουν.

Δραστηριότητες αναγνώρισης και έκφρασης συναισθημάτων Φεβρουάριος Συναισθήματα Πώς τα εκφράζουμε; Ευχάριστα Αγάπη Χαρά Ευτυχία Ενθουσιασμός Περηφάνεια Αισιοδοξία Δυσάρεστα Λύπη Μίσος Ζήλεια Οργή Φόβος Άγχος Δραστηριότητες αναγνώρισης και έκφρασης συναισθημάτων

Οι τέσσερις εποχές και τα συναισθήματα. Η θεματική των εποχών χρησιμοποιήθηκε αντί του θερμομέτρου των συναισθημάτων. Οι μαθητές χρωμάτισαν με ζεστά χρώματα τις εποχές και τους μήνες που νιώθουν θετικά συναισθήματα και με ψυχρά χρώματα τις εποχές και τους μήνες που νιώθουν αρνητικά συναισθήματα. Π.χ. Ο Σεπτέμβριος ζωγραφίστηκε από τους περισσότερους με ψυχρά χρώματα (μπλε, γαλάζιο, γκρι, πράσινο) επειδή τελειώνουν οι διακοπές τους και ξαναρχίζουν τα σχολεία. Κάποιοι μαθητές συνδύασαν να συναισθήματα και με τον καιρό (θερμά χρώματα την άνοιξη και το καλοκαίρι). «Ο παππούς ο Χρόνος»

Σχολική βία- επίλυση συγκρούσεων Μάρτιος Ένας μαθητής, ψάχνοντας στο διαδίκτυο για τα ζώα, «έπεσε» κατά λάθος σε ένα βίντεο που έδειχνε πώς σφάζουν τις αγελάδες στα σφαγεία. Μόλις το είδε αυτό ο ίδιος καθώς και οι υπόλοιποι μαθητές, αντέδρασε βίαια μπροστά στο τρομακτικό θέαμα και το έκλεισε. Τα παιδιά φώναζαν και είπαν οτι ένιωσαν φρίκη. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε την αρχή μιας μεγάλης συζήτησης πάνω στο θέμα «Η βία φέρνει βία.» Τι είναι η σχολική βία; Πώς την αναγνωρίζουμε; Πώς την αντιμετωπίζουμε; Ανάγνωση αποσπασμάτων βιβλίων που πραγματεύονται ή περιέχουν τη σχολική βία. Π.χ. Ο μικρός Νικόλας, Μου έκλεψαν το όνομά μου. Παρακολούθηση αποσπάσματος της ταινίας «Τα μπλε γυαλιά». http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=afycaBavaaQΤι πιστεύουμε ότι θα γίνει στη συνέχεια; Πώς θα θέλαμε να τελειώσει η ιστορία; Μέσα από συζήτηση οι μαθητές των δύο μεγαλύτερων ομάδων ανακάλυψαν πως υπάρχει και στο δικό τους σχολείο μια μορφή σχολικής βίας...

Παρουσίαση Αποτελεσμάτων Η ομάδα των «Ανεξάρτητων» γράφει στιχομυθίες με θέμα τη σχολική βία. Όλοι οι μαθητές της τάξης ζωγραφίζουν αφίσα κατά της σχολικής βίας. Οι αφίσες κρεμώνται στον τοίχο της τάξης και αναρτώνται επίσης στο Ιστολόγιο του Δ.Σ. Κέρτεζης. http://blogs.sch.gr/dimkert/ Δύο μαθήτριες της ομάδας των «Ανεξάρτητων» και μία της ομάδας των «Χαρούμενων» παρουσιάζουν στην υπόλοιπη τάξη κουκλοθέατρο με θέμα τη σχολική βία και τίτλο «Για όλα υπάρχει λύση.» Το κουκλοθέατρο αυτό θα παρουσιαστεί στην γιορτή λήξης του σχολικού έτους.

Αξιολόγηση Τι καταφέραμε Πού δυσκολευτήκαμε Γνωρίσαμε και αναγνωρίσαμε τα συναισθήματά μας. Νιώσαμε τη χρησιμότητα της ομάδας. Δουλέψαμε μαζί για ένα συγκεκριμένο στόχο. Βρήκαμε τρόπους να λύνουμε ειρηνικά τις διαφορές μας. Να παραδεχτούμε την ύπαρξη κάποιων αρνητικών συναισθημάτων. Να ξεχωρίσουμε το ρόλο που έχουμε στο μάθημα από το ρόλο που έχουμε στις ομαδικές δραστηριότητες και στο προαύλιο. Να ξεπεράσουμε οι μεγαλύτεροι την εχθρικότητα προς τους μικρότερους («μας χαλάνε το παιχνίδι», «δεν ξέρουν, είναι μικρά»)

Ενδεικτικές φωτογραφίες δραστηριοτήτων ομάδων. Παράρτημα Ενδεικτικές φωτογραφίες δραστηριοτήτων ομάδων. Σημείωση:Τα φύλλα δραστηριοτήτων που χρησιμοποιήθηκαν είναι από το «Κέντρο Έρευνας και εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών- Πρόγραμμα προαγωγής της ψυχικής υγείας και της μάθησης (Χρυσή Χατζηχρήστου)».

Ομαδικές δραστηριότητες Σκυταλοδρομία «Τρελοπατιτούρα» Ομαδική κατασκευή Κουκλοθέατρο με θέμα τη σχολική βία