1 Ψάχνοντας ένα βιβλίο. 2 3 4 Προκειμένου να προσδιοριστεί το στίγμα του βιβλίου, θα σας παρουσιάσω κάποιους από τους προβληματισμούς μου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στάσιμα κύματα.
Advertisements

Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
© 2002 Thomson / South-Western Slide 2-1 Κεφάλαιο 2 Διαγράμματα και Γραφήματα Περιγράφικής Στατιστικής.
«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
Ερωτηματολόγιο Συλλογής Απαιτήσεων Εφαρμογών Υψηλών Επιδόσεων
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Θρασύβουλος Κων. Μαχαίρας
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
Ταλαντωσεις – Συνθεση Ταλαντωσεων – Εξαναγκασμενες Ταλαντωσεις
Επιμέλεια: Διογένης Κοσμόπουλος 2ο ΓΕΛ Αργυρούπολης.
Καλή και δημιουργική χρονιά.
Τα στοιχειώδη περί γεωδαιτικών υπολογισμών
1 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΦΥΜΑΤΙΩΣΗΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Ευάγγελος Μαρίνης Επίτιμος Διευθυντής Μικροβιολογικού.
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Καλή και δημιουργική χρονιά.
ΕΛΙΑ-ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Ανάλυση του λευκού φωτός και χρώματα
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Αμείωτες Ηλεκτρικές Ταλαντώσεις
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
1 Θρασύβουλος Κων. Μαχαίρας Θρασύβουλος Κων. ΜαχαίραςΠροβληματισμοί κατά τη διδασκαλία της σύνθεσης κινήσεων (α΄ μέρος) (α΄ μέρος)
Κεφάλαιο 2ο Πεπερασμένα αυτόματα.
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
Εξάσκηση στην προπαίδεια
Αποτελέσματα μετρήσεων σύστασης σώματος
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 Οκτώβριος 2011 © ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ.
ΙΣΧΥΣ Η χρονική συνάρτηση της στιγμιαίας ισχύος προκύπτει από τη σχέση
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
1/5/ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΛΙΑΚΗΣ ΑΝΤΙΝΟΒΟΛΙΑΣ 1/5/ (πηγή: HELIOAKMI).
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ TVXS.GR Η Palmos Analysis είναι μέλος της ESOMAR και της WAPOR και έχει Αριθμό Μητρώου 11 στο Μητρώο Επιχειρήσεων και.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Μαγνητική ροή.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
1 Α. Βαφειάδης Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Μάθημα Προηγμένες Αρχιτεκτονικές Υπολογιστών Κεφαλαίο Τρίτο Συστήματα.
Σοφία Τζελέπη, App Inventor ΜΕΡΟΣ B’ Σοφία Τζελέπη,
Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσιτηλ.: τηλ.: ΧΟΡΗΓΟΣ: Μέλος του δικτύου :
Εργαστήριο Δασικής Διαχειριστικής & Τηλεπισκόπησης Ασκήσεις Δασικής Διαχειριστικής Ι Διδάσκων Δημήτριος Καραμανώλης, Επίκουρος Καθηγητής Άσκηση 4.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
Δομές Δεδομένων 1 Στοίβα. Δομές Δεδομένων 2 Στοίβα (stack)  Δομή τύπου LIFO: Last In - First Out (τελευταία εισαγωγή – πρώτη εξαγωγή)  Περιορισμένος.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ-ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ
Dr. Holbert Νικ. Α. Τσολίγκας Χρήστος Μανασής
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
Συνδυαστικά Κυκλώματα
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
1 Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΙΙ (C++) Κληρονομικότητα.
ANAKOINWSH H 2η Ενδιάμεση Εξέταση μεταφέρεται στις αντί για , την 24 Νοεμβρίου στις αίθουσες ΧΩΔ και 110 λόγω μη-διαθεσιμότητας.
Α2 Λυκείου Αργυράδων Ρωτήθηκαν συνολικά 162 άτομα.
Ελένη Γ. Παλούμπα Χημικός, Ε.Κ.Φ.Ε. Λακωνίας ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ.
2-1 Ανάλυση Αλγορίθμων Αλγόριθμος Πεπερασμένο σύνολο εντολών που, όταν εκτελεστούν, επιτυγχάνουν κάποιο επιθυμητό αποτέλεσμα –Δεδομένα εισόδου και εξόδου.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
1 Νέα Θεωρία Μεγέθυνσης Ενδογενής μεγέθυνση. 2 Συνάρτηση παραγωγής προϊόντος Υ t = Y(K, L, A) Y t = [(1-α k )·K t ] α · [(1-α L )·A t ·L t ] 1-α 0
Ερωτήσεις Σωστού - Λάθους
Σε κρυφές ομορφιές της Φύσης και των Μαθηματικών.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΡΑΛΛΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: 155 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.
1 Σύνθεση Ταλαντώσεων. 2 Αρχή της Ανεξαρτησίας ή Αρχή της Επαλληλίας των κινήσεων Όταν ένα κινητό εκτελεί ταυτόχρονα 2 ή περισσότερες κινήσεις, κάθε μία.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ψάχνοντας ένα βιβλίο

2

3

4 Προκειμένου να προσδιοριστεί το στίγμα του βιβλίου, θα σας παρουσιάσω κάποιους από τους προβληματισμούς μου.

5 Ίσως σας φανούν εξεζητημένοι, με αυτονόητες τις απαντήσεις και χωρίς να φέρνουν στο προσκήνιο τίποτε ουσιαστικό.

6 Όμως τα πράματα δεν είναι έτσι!!!

7 Ψάχνοντας ακόμη και τα πιο ״μικρά״ θέματα της Φυσικής, πλήθος ερωτημάτων προέκυψαν.

8 Οι απαντήσεις όμως που έπρεπε να δώσω, αμφισβητούσαν αρκετά από όσα σήμερα διδάσκονται ως Φυσική.

9 Συγχρόνως έβαζαν σε κριτική και κρίση, ό,τι διδασκόταν ως Φυσική και παλιότερα, αφού αρκετές παρανοήσεις διαιωνίζονται,

10 όχι μόνο στα βιβλία, που κατά καιρούς υπήρχαν και υπάρχουν στο Λύκειο, αλλά και σε αρκετά πανεπιστημιακά βιβλία.

11 Ας αρχίσουμε με κάποια θέματα που θεωρούνται αυτονόητα, εξεζητημένα και κατά κοινή ομολογία τελείως «απλά».

12 Σε κάποια σημεία στις παρακάτω διαφάνειες, θα χρησιμοποιηθεί ορολογία που δεν υιοθετείται στις σελίδες του βιβλίου.

13 Γίνεται όμως, προκειμένου να αναδειχτούν καλύτερα τα θέματα που επελέγησαν για τη σημερινή παρουσίαση.

14 Ερώτημα: Μπορούμε να πούμε ότι Μπορούμε να πούμε ότι απλή αρμονική ταλάντωση είναι μια γραμμική ταλάντωση με εξίσωση x=Aημ(ωt+φ);

15 Η ανάλυση του ερωτήματος έφερε στο προσκήνιο έφερε στο προσκήνιο την έννοια του πλάτους την έννοια του πλάτους διέλυσε τελείως τις έννοιες διέλυσε τελείως τις έννοιες φάση και αρχική φάση φάση και αρχική φάση ταλάντωσης ταλάντωσης

16 διέλυσε τελείως τη σύνθεση διέλυσε τελείως τη σύνθεση των απλών αρμονικών των απλών αρμονικών ταλαντώσεων ίδιας ταλαντώσεων ίδιας συχνότητας και διεύθυνσης συχνότητας και διεύθυνσης απειλεί σοβαρά απειλεί σοβαρά τον τρόπο διδασκαλίας τον τρόπο διδασκαλίας της συμβολής κυμάτων. της συμβολής κυμάτων.

17 Άλλα ερωτήματα: Η θέση x=0 είναι πάντα Η θέση x=0 είναι πάντα θέση ισορροπίας; θέση ισορροπίας; Υπάρχουν ταλαντώσεις Υπάρχουν ταλαντώσεις που έχουν πολλές που έχουν πολλές θέσεις ισορροπίας; θέσεις ισορροπίας;

18 Πότε βολεύει το πλάτος Πότε βολεύει το πλάτος μιας ταλάντωσης μιας ταλάντωσης να εκληφθεί ως συνεχής να εκληφθεί ως συνεχής συνάρτηση του χρόνου; συνάρτηση του χρόνου; Ποιό τίμημα υπάρχει, Ποιό τίμημα υπάρχει, αν απομακρυνθούμε αν απομακρυνθούμε από μια τέτοια απαίτηση; από μια τέτοια απαίτηση;

19 Γιατί η ενέργεια Γιατί η ενέργεια οποιασδήποτε οποιασδήποτε ταλάντωσης δε μπορεί ταλάντωσης δε μπορεί να είναι εκθετική να είναι εκθετική συνάρτηση του χρόνου; συνάρτηση του χρόνου;

20 Τελικά τί είναι πλάτος ; Συνδέεται με την ενέργεια και πότε;

21 Τα ερωτηματικά άρχισαν να διαπλέκονται και η μία αναθεώρηση άρχισε να επηρεάζει τόσο πολύ την άλλη,

22 ώστε όλα τελικά εξωθούσαν σε μια γενική επανατοποθέτηση όσων μέχρι τότε διδάσκονταν ως Φυσική.

23 Η ανάλυση των ερωτημάτων αποκάλυψε ότι η ενότητα αποκάλυψε ότι η ενότητα φθίνουσες ταλαντώσεις, φθίνουσες ταλαντώσεις, τόσο στα σχολικά, τόσο στα σχολικά, όσο και σε αρκετά όσο και σε αρκετά πανεπιστημιακά βιβλία, πανεπιστημιακά βιβλία, είναι γεμάτη παρανοήσεις. είναι γεμάτη παρανοήσεις.

24 Άλλα ερωτήματα, αφορμή για περιπλανήσεις στη Φυσική

25 Έχουμε δικαίωμα να παραλληλίζουμε την κυκλική συχνότητα, μονόμετρο θετικό μέγεθος, με τη γωνιακή ταχύτητα, κορυφαίο διανυσματικό μέγεθος;

26 Γιατί η περίοδος των ταλαντώσεων δεν εξαρτάται από τις αρχικές συνθήκες, αλλά από τις παραμέτρους του συγκεκριμένου συστήματος;

27 Ποιά αντικείμενα στην ύλη της Γ΄ Λυκείου και όχι μόνο, διδάσκονται ως φυσικά φαινόμενα, ενώ δεν είναι;

28 Πού πηγαίνει η ενέργεια, όταν μειώνεται «το πλάτος» στα διακροτήματα;

29 Έχουμε διατήρηση της ενέργειας στις σύνθετες κινήσεις; Αν ναι, με ποιά μορφή εφαρμόζεται; Αν όχι, γιατί παραβιάζεται;

30 Γιατί η αρχική ενέργεια του ταλαντωτή, δεν παίζει κανένα ρόλο στη μόνιμη κατάσταση μιας εξαναγκασμένης ταλάντωσης;

31 Πότε δεν υπάρχει μεταβατικό στάδιο στην εξαναγκασμένη ταλάντωση;

32 Τί είναι ο συντονισμός και γιατί, θεωρητικά τουλάχιστον, είναι σπάνιο φαινόμενο;

33 Υπάρχει διδακτικό κόστος, που στα κυκλώματα δεν ορίζουμε το ρεύμα, ένα θαυμάσιο διανυσματικό φυσικό μέγεθος;

34 Έχουμε δικαίωμα την ένταση του ρεύματος, ένα μονόμετρο θετικό μέγεθος να τη σημειώνουμε πάντα ως διάνυσμα,

35 κάποιες φορές μάλιστα και... καμπύλο, ακολουθώντας τη διαδρομή του σύρματος σε ένα κύκλωμα;

36 Πειραματικές διατάξεις του σχολικού βιβλίου, αποτελούν λανθασμένη επιλογή, γιατί δεν εξασφαλίζουν το σκοπό για τον οποίο στήθηκαν.

37 Υπάρχουν διαγράμματα, που ενώ διατείνονται ότι αποδίδουν κάποιο φυσικό φαινόμενο δε δικαιολογούνται από οποιαδήποτε μαθηματική επεξεργασία. Με άλλα λόγια είναι λάθος!

38 Εντούτοις και οι πειραματικές διατάξεις και τα διαγράμματα χρησιμοποιούνται χρησιμοποιούνται για κάλυψη φαινομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων.

39... μερικές ακόμη διαπιστώσεις

40 Οι διεγείρουσες δυνάμεις υψηλής συχνότητας αγνοούνται από τον ταλαντωτή, όχι όμως λόγω... αδράνειας.

41 Οι εξαναγκασμένες ταλαντώσεις είναι πάντα σύνθετες κινήσεις.

42 Περίοδος ενός διακροτήματος δεν είναι η χρονική απόσταση μεταξύ δύο διαδοχικών μηδενισμών του πλάτους.

43 Όταν το πλάτος στο συντονισμό γίνεται μέγιστο,

44...δεν έχουμε «βέλτιστο τρόπο» μεταφοράς ενέργειας από το διεγέρτη στον ταλαντωτή.

45 Στην εξαναγκασμένη ταλάντωση με απόσβεση, όταν η ταχύτητα γίνεται συμφασική με τη διεγείρουσα δύναμη,

46...ο ταλαντωτής το αγνοεί και συνεχίζει να μειώνει την ενέργειά του.

47 Στο συντονισμό δεν υπάρχει τίποτε βέλτιστο, παρά μόνο η μεγιστοποίηση του πλάτους ταλάντωσης.

48 Το κύκλωμα LC είναι ένα πανέμορφο παράδειγμα, μιας καταπληκτικής συμβίωσης διαφορετικών ״πλασμάτων״...

49...φυσικής αντικειμενικότητας, μαθηματικών συμβόλων και απλών συμβάσεων.

50 Κατά τη διδασκαλία του όμως θυσιάζονται ορισμοί, κακοποιούνται έννοιες της Φυσικής και καταργούνται ολόκληροι νόμοι της Φύσης.

51 Πολλές φορές σε μια άσκηση με κύκλωμα LC, δε μπορούμε να σχεδιάσουμε τo κύκλωμα, ακόμη και αν μας δώσουν τα στοιχεία που ψάχνουμε.

52 Το εννοιολογικό και φορμαλιστικό κόστος της αρχής της ανεξαρτησίας των κινήσεων είναι μεγάλο.

53 Κάποιες φορές, η εφαρμογή της σε μονοδιάστατα κυρίως προβλήματα, οδηγεί σε παραλογισμούς!!!

54 Τελικά αυτό το βιβλίο, αν δεν ήταν μια έντονη καταγγελία για όσα διαδραματίζονται στη Φυσική Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου και για όσα αναγκαζόμαστε να γράφουμε και να διδάσκουμε...

55...θα ήταν μια κίνηση απόγνωσης, ενός Φυσικού που έμεινε μόνος ένα Σαββατόβραδο ακούγοντας τους θρύλους μιας χειμωνιάτικης βροχούλας

56 Θρασύβουλος Κων. Μαχαίρας Φυσικός Γενικού Λυκείου Αγριάς Μαγνησίας τηλέφωνο: τηλέφωνο: