ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ Από τα παιδιά της Β΄ Τάξης 1ου Δημοτικού σχολείου Φιλύρου
ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΣΕ ΟΜΑΔΑ • Γνωριμία με την Τάξη
1.Δημιουργώντας μια Τάξη που ενδιαφέρεται. • Μαγικός κύκλος • Μαγικό κοχύλι • Κανόνες Τάξης 2.Μαθαίνω να συνεργάζομαι. • Μεταβίβασε το χαμόγελο. • Καθρέφτης. 3.Κάνοντας το σχολείο ένα χώρο που ενδιαφέρεται.
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
1. Αναγνώριση συναισθημάτων Φατσούλες με βασικά συναισθήματα Περιγραφή συναισθημάτων και το πλαίσιο που αυτά δημιουργούνται Ημερολόγιο συναισθημάτων
2. Μη λεκτική επικοινωνία Καθρέφτη ,καθρεφτάκι μου. Να αναγνωρίζουν συναισθήματα μη λεκτικά. Παντομίμα συναισθημάτων. Να εκφράζουν συναισθηματικές καταστάσεις με το σώμα τους. Ζωγραφίζω το σώμα μου. Να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα που έχουν για την σωματική τους εικόνα .
3. ΕΚΦΡΑΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ Πίνακας συναισθημάτων. Να κατανοήσουν την διαβάθμιση ανάμεσα στα συναισθήματα και να τη χρησιμοποιούν σωστά στο λόγο τους. Μιλάμε ξεκάθαρα. Να καταλάβουν περίπλοκες συναισθηματικές αντιδράσεις. Να μιλάνε για τα συναισθήματά τους με σαφήνεια και αμεσότητα. Συναισθηματικά γυαλιά. Να συνδέσουν συναισθήματα , σκέψεις πράξεις.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΑΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
1. ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ Ζευγάρια. Να αντιληφθούν πως όλοι μοιάζουμε αλλά και διαφέρουμε μεταξύ μας. Τα λουλούδια. Ανακαλύπτουμε την ποικιλομορφία που υπάρχει στην Τάξη και ομορφαίνει τη ζωή μας. Οι μαρκαδόροι. Να κατανοήσουν και να αποδεχτούν τις διαφορές μεταξύ τους Ούτε καλύτερος ούτε χειρότερος…. απλά διαφορετικός. Να αποδέχονται και να σέβονται τη διαφορετικότητα.
2. ΑΠΟΔΟΧΗ ΕΑΥΤΟΥ Παρουσιάζω τον εαυτό μου. Να εξοικειωθούν με την έκθεση του εαυτού τους στους άλλους. Εγώ , ο Μοναδικός Εαυτός μου. Να κατανοήσουν ότι ο καθένας από μας είναι ξεχωριστός και μοναδικός. Θλιμμένη παπαρούνα. Να αποδέχονται τα χαρακτηριστικά της εμφάνισής τους αλλά και της προσωπικότητάς τους.
ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ
1. ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ ΑΝΑΚΡΙΒΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ Η Μάγισσα , ο Εξωγήινος. Να αναγνωρίσουν την ανακρίβεια των πληροφοριών. Να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο δεχόμαστε τις πληροφορίες σαν αληθινές και τις γενικεύουμε. Εντοπισμός στερεοτύπων. Να αναγνωρίζουν συμπεριφορές που πηγάζουν από προκαταλήψεις και στερεότυπα , στην καθημερινή μας ζωή.
2. ΟΤΑΝ ΤΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΜΑΣ ΑΓΓΙΖΟΥΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ Σωματικές διαφορές. Να συνειδητοποιήσουν τα στερεότυπα που υπάρχουν για το σωματότυπο και το σωματικό μέγεθος.
3. ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΩΝ Εσένα θα σου άρεσε ; Να συνειδητοποιήσουν την έννοια των διακρίσεων που μπορεί να υφίστανται κάποιες ομάδες. Δε σε παίζουμε. Να εντοπίζουν τη διάκριση και τις συνέπειές της και να επιχειρούν να αποκαταστήσουν τη δικαιοσύνη.
ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ
1. ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΡΟΛΩΝ Φανταστείτε ότι πρόκειται για σας. Να ασκηθούν στο να αναπτύξουν την ικανότητα της ενσυναίσθησης. Ζω με διαφορετικό τρόπο. Να μπουν στη θέση ατόμων με αναπηρία.
2. ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Το λεξικό της αγάπης. Να μάθουν τις λέξεις και τις εκφράσεις που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να εκφράσουν ενσυναίσθηση.