Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση υλοποιεί μια διαδικασία ανταλλαγής μάθησης μεταξύ εκπαιδευτή – εκπαιδευομένων, που πραγματοποιείται ανεξάρτητα χρόνου και τόπου Έχει ιδιαίτερη αξία για όσους μαθαίνουν καλύτερα σκεπτόμενοι για το περιεχόμενο επιθυμούν να δουλέψουν στο δικό τους χρόνο μπορούν να ακολουθήσουν οδηγίες από τον εκπαιδευτή τους Λόγοι χρήσης ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Οι εκπαιδευόμενοι: εξετάζουν το εκπαιδευτικό υλικό σύμφωνα με το πρόγραμμά τους μπορούν να ιεραρχήσουν τα θέματα του εκπαιδευτικού υλικού έχουν το χρόνο να σκεφτούν για το περιεχόμενο μπορούν να επιλέξουν το μαθησιακό στυλ που προτιμούν Υλοποίηση βασισμένη στην παιδαγωγική θεωρία του κοινωνικού εποικοδομητισμού αξιοποίηση του open source λογισμικού moodle (www.moodle.org) πρόσβαση μέσω web : www.sch.gr/e-learning ή e-learning.sch.gr
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση Πολλαπλές μορφές οργάνωσης μαθημάτων: Θεματική Ημερολογιακή Κοινωνική Εύχρηστος οδηγός δημιουργίας και διαχείρισης μαθήματος Υποστήριξη πολλαπλών ρόλων χρηστών Διαχειριστής Δημιουργός μαθήματος Απλός εκπαιδευτής (χωρίς δικαιώματα προσθήκης εκπαιδευτικού υλικού) Μαθητής Επισκέπτης Ταξινόμηση μαθημάτων σε θεματικές ενότητες Πιστοποίηση των χρηστών και μέσω LDAP ΠΣΔ Δυνατότητα περιορισμού της πρόσβασης στο μάθημα σε συγκεκριμένους χρήστες (με την χρήση κλειδιού)
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση Υποστήριξη διαφόρων τρόπων παρουσίασης του εκπαιδευτικού υλικού (πηγές πληροφοριών): Βιβλίο (Book) – Το εκπαιδευτικό υλικό παρουσιάζεται σε μορφή βιβλίου Απλό κείμενο μέσω ενσωματωμένου editor Εξωτερικές Ιστοσελίδες Υποστήριξη αρχείων πολυμέσων (εικόνας, ήχου κλπ.) Wiki Πακέτα τύπου Scorm Λεξικό όρων του μαθήματος (Γλωσσάρι) Οργάνωση δραστηριοτήτων – Ημερολόγιο Παρουσιολόγιο μαθητών
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση Εργαλεία επικοινωνία Ομάδες συζητήσεων (Forum) Chat Διάλογοι – Προσωπικά μηνύματα
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση Δραστηριότητες αξιολόγησης Quiz διαφόρων τύπων Πολλαπλής επιλογής Σύντομης απάντησης True/False Αριθμητική ερώτηση Eργασίες (Assignments): Υποβολή ασκήσεων, εκθέσεων κλπ. Εργαστήριο (Workshop): Δημιουργία εργασίας με βάση το πρότυπο του εκπαιδευτή και Δυνατότητα αξιολόγησης των εργασιών των μαθητών από τους συναδέλφους τους Έρευνα (Survey): Αξιολόγηση του μαθήματος από τον μαθητή
Στατιστικά Χρήσης Γενικά στατιστικά χρήσης Ομάδες συζήτησης Αξιολόγηση Ενότητες μαθημάτων 9 Αριθμός μαθημάτων 59 Χρήστες ΠΣΔ που χρησιμοποίησαν την υπηρεσία 5.223 Δημιουργοί μαθημάτων – εκπαιδευτές 62 Χρήστες ΠΣΔ που εγγράφηκαν σε κάποιο μάθημα 2.682 Ομάδες συζήτησης Πλήθος ομάδων συζητήσεων 204 Πλήθος συζητήσεων 432 Αξιολόγηση Πλήθος quiz 42 Πλήθος μαθημάτων με quiz 21 Πλήθος χρηστών που επιχείρησαν επίλυση 145 Πλήθος προσπαθειών 437 Ανάπτυξη – υποστήριξη Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Προστιθέμενη αξία από ΠΣΔ στη βασική διανομή του moodle
Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Τάξης http://eclass.sch.gr
Βασικά Χαρακτηριστικά Αποτελεί ένα ολοκληρωμένο εργαλείο για την ηλεκτρονική διαχείριση των μαθημάτων που διδάσκονται μέσα στο σχολείο, βασισμένο στα πρότυπα του Παγκόσμιου Ιστού. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, καθώς ενισχύει την κλασσική εκπαιδευτική πρακτική που λαμβάνει χώρα μέσα στη σχολική τάξη. Εστιάζει στο δίπτυχο: ωρολόγιο πρόγραμμα και διδακτικό προσωπικό κάθε σχολικής μονάδας Δεν επιχειρεί να αντικαταστήσει την παραδοσιακή διδασκαλία με εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, αλλά να στηρίξει και να εμπλουτίσει την υπάρχουσα εκπαιδευτική διαδικασία με νέες δυνατότητες (βασισμένες στις ΤΠΕ), κάνοντας εποικοδομητική χρήση των υποδομών. Πρόσβαση μέσω του λογαριασμού των εκπαιδευτικών στο ΠΣΔ.
Στατιστικά Χρήσης Περιεχόμενο – χρήστες (3/10/2007) Σχολικό Έτος 2006 – 2007 2.065 ηλεκτρονικά μαθήματα 1.058 συμμετέχοντα σχολεία Σχολικό Έτος 2007 - 2008 482 ηλεκτρονικά μαθήματα 209 συμμετέχοντα σχολεία Συνολικά: 3.582 εγγεγραμμένοι εκπαιδευτικοί Στατιστικά επισκεψιμότητας (ανά μήνα) μέσος όρος επισκέψεων: 5.087 Ανάπτυξη – υποστήριξη: Ομάδα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης του Πανεπιστήμιου Αθηνών