ANIMATION ΚΑΙ VIDEO Animation: γραφικά μοντέλα και αλλαγή σε σχήμα, θέση στο χώρο Computer Animation: δημιουργία τρισδιάστατων σχημάτων και rendering ξεχωριστή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ “Σύνθεση πληροφοριών αισθητήρων για την ασφαλή πλοήγηση έντροχου ρομποτικού οχήματος” Αθανάσιος.
Advertisements

Εκπαιδευτικά υλικά.
Αριστερό κλίκ για έναρξη….
Χαρακτηριστικά εικόνας
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων
Animation Η παρουσίαση βασίζεται στην προσπάθεια να αναδειχθεί η αξία της βιωματικής μάθησης στη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία και ο ρόλος που διαδραματίζουν.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Pivot a time travel.
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
ΟΙ “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης.
Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες: Επεξεργασία φιλμ Επίπεδο γνώσεων: Προχωρημένοι χρήστες.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
Οι “multi-Διαστασεις” Των Multimedia
Χαρακτηριστικά συνθετικής κίνησης 1 Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
H Mathematica στην υπηρεσία της Φυσικής
Βλάχου Ευα Computer Designer Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ: Αναμόρφωση Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α. Ανάπτυξη Κεντρικής Δράσης Υποστήριξης Προπτυχιακών Προγραμμάτων.
Δημιουργία εκπαιδευτικού παιχνιδιού
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Τα στάδια δημιουργίας μιας ταινίας
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Δισδιάστατα γραφικά 2D Επίσης τα δισδιάστατα γραφικά μπορούν να διακριθούν δύο μεγάλες κατηγορίες: Διανυσματικά γραφικά (Vector Graphics): Χρησιμοποιούνται.
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. OI “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ Τι είναι τα πολυμέσα? Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας.
Για τη διδασκαλία των πολυμέσων 1/15 ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης,
Δημιουργία Παρουσίασης
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
Γραφικά υπολογιστών στο web Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο 2012 Πέτρος Αγγελάτος Διονύσης Ζήνδρος Εικόνα: © Gamagio Limited.
MACROMEDIA FLASH ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ. Τι είναι το flash; To macromedia flash είναι ένα ισχυρό εργαλείο για τη γρήγορη και εύκολη δημιουργία κινούμενων εφέ υψηλής.
Σχεδιομελέτη προϊόντων με τη χρήση Η/Υ Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Διοίκησης Τεχνολογίας Νοέμβριος 2007 Δρ. Φώτης Χ. Κίτσιος.
Εικονικοί τρισδιάστατοι κόσμοι ΠΜΣ:Δυνητικές κοινότητες Παρουσίαση : Θεοδωρίδη Άννα
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Προοπτική
Ηλίας Λεοντιάδης Δεκέμβριος Η εργασία Δημιουργία ενός γηπέδου μπάσκετ Δημιουργία ενός γηπέδου μπάσκετ Ύπαρξη μπάλας που θα αναπηδάει στο γήπεδο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  Επιμορφωτής:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ: ΣΗΜΕΙΑ
Μουσεία και Εικονική Πραγματικότητα
Κινηματογράφος : Προβάλλοντας με δυο διαστάσεις τρισδιάστατα όντα και αλλάζοντας μέγεθος. Κινηματογραφιστές.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
1 Συνθετικές εικόνες Τεχνικές και πρότυπα 3D γραφικών και κίνησης.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά1 Σχεσιακή Άλγεβρα.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΗ ΤΩΝ ΡΕΥΣΤΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σκοπός της κινηματικής είναι η περιγραφή της κίνησης του ρευστού Τα αίτια που δημιούργησαν την κίνηση και η αναζήτηση των.
Διαστάσεις Εργαστήριο Μηχανολογικού Σχεδιασμού Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης Επ. Καθηγητής Μπότσαρης Παντελεήμων Lesson 3 1 Γραμμές διαστάσεων.
Κινούμενη Εικόνα - Animation. … κάποτε ήταν το Κινούμενο Σχέδιο  Τα κινούμενα σχέδια είναι ταινίες, στις οποίες πρωταγωνιστούν ζωγραφιστές φιγούρες αντί.
Ο φωτογραφικός φακός Στα πλαίσια του μαθήματος Φωτογραφίας στο τμήμα Συντήρησης Έργων Τέχνης και Αρχαιοτήτων, στα Δ.ΙΕΚ Σπάρτης Ρήγου Θάλεια.
1 Γενικές Έννοιες για το Χώρο Ι Η Αντίληψη του Χώρου 4 Γνωστική (ή γνωσιολογική) χαρτογράφηση είναι μία διαδικασία που αποτελείται από μία σειρά ψυχολογικών.
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΕ Η/Υ. Τι είναι το λογισμικό CAD ? Είναι η σχεδίαση με τη βοήθεια του Η/Υ ή όπως έχει επικρατήσει διεθνώς με το ακρώνυμο:
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΘΕΜΑ: ANIMATION 4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων1.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
3Δ ΓΡΑΦΙΚΑ Δ.Ι.Ε.Κ. ΠΥΛΑΙΑΣ - ΧΟΡΤΙΑΤΗ
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Γραφιστικός Σχεδιαμός
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Διανυσματικές Εικόνες
Δομικα στοιχεια πολυμΕσων
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΘΑΡΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Γραφιστικός Σχεδιαμός
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β΄ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΙΑ ΠΕ03
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ANIMATION ΚΑΙ VIDEO Animation: γραφικά μοντέλα και αλλαγή σε σχήμα, θέση στο χώρο Computer Animation: δημιουργία τρισδιάστατων σχημάτων και rendering ξεχωριστή σχεδίαση καρέ και συνδυασμός αυτών γραφικές μεταβάσεις μεταξύ σχημάτων (μορφοποιήσεις)

ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ Stop Frame Animation (κυρίως ’60s): Σχεδίαση ξεχωριστά κάθε χαρακτήρα σε κυψελοειδές χαρτί Τοπίο ξεχωριστά σε χαρτί και τοποθέτηση σε μηχάνημα καταγραφής εικόνων Τοποθέτηση πάνω σε αυτό των χαρακτήρων στις σωστές θέσεις, και φωτογράφηση της συνολικής εικόνας Παραγωγή κάθε καρέ με τον τρόπο αυτό

ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ 2 ½ Dimensional Animation: Κάθε καρέ αποτελείται από πολλές κυψέλες Μια κυψέλη για κάθε χαρακτήρα Μια κυψέλη για το περιβάλλον Μετακίνηση κυψέλης περιβάλλοντος για δημιουργία σχετικής κίνησης χαρακτήρων Λιγότερο χρονοβόρα από τη Stop Frame

ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ Rotascoping: Phenakistoscope & Stroboscope: Αντιγραφή εικόνων από έτοιμη ταινία Προσαρμογή στο σενάριο της νέας ταινίας Έλεγχος συμβατότητας αντικειμένων Όταν βρω σωστό αντικείμενο εξοικονομώ χρόνο Phenakistoscope & Stroboscope: Συσκευές από τους Dr. Joseph Antoine Plateau και Dr. Simon Ritter Έκαναν χρήση 2 περιστρεφόμενων δίσκων για εντύπωση κίνησης

ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ Phenakistoscope Αποτέλεσμα animation

ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΜΕΘΟΔΟΣ: ΑΝΑΛΥΣΗ Storyboard: πρόχειρη σχεδίαση σε χαρτί βασικών μερών animation Διευκολύνονται όσοι εμπλέκονται στη δημιουργία Δίνει μια ιδέα της οικονομικής έκτασης του έργου Modeling: Μορφοποίηση και σχεδίαση χαρακτήρων σύμφωνα με το storyboard Ιεράρχηση αντικειμένων (π.χ. ανθρώπινο σώμα)

ΜΕΘΟΔΟΙ MODELING Φυσικό Modeling: Χρήση scanners και 3D ηλεκτρομαγνητικών ανιχνευτών για λήψη εικόνας φυσικού αντικειμένου Απεικόνιση αντικειμένου βάσει γεωμετρικών σχημάτων (τρίγωνα, πολύγωνα) Εισαγωγή καρτεσιανών συντεταγμένων σχημάτων για επεξεργασία Digitizing: χωρισμός αντικειμένου σε φέτες μέσω laser σύμφωνα με τελική ανάλυση Οι δισδιάστατες φέτες συνδυάζονται κατά τον άξονα z

ΜΕΘΟΔΟΙ MODELING Ορθογώνιες Φωτογραφίες: Εύρεση γεωμετρικών σχημάτων στην επιφάνεια των αντικειμένων βάσει ελάχιστης αλλοίωσης Φωτογράφηση αντικειμένου υπό διαφορετικές γωνίες Μεγέθυνση σε κατάλληλο χαρτί (tracing paper) για εύρεση ακμών και χαρακτηριστικών Ευθυγράμμιση σχημάτων μέσω digitizer Ταίριασμα κοινών ακμών σχημάτων για εύρεση συντεταγμένων σημείων

ΣΕΝΑΡΙΟ/ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΙΝΗΣΗΣ Δρόμοι Κίνησης: Αλληλουχία θέσεων αντικειμένου (μονοπάτι) Τμήματα αντικειμένου μπορούν να έχουν ανεξάρτητα μονοπάτια (ιεραρχία) Προκύπτει ρεαλιστικότερη κίνηση Παράδειγμα: Το ανθρώπινο σώμα αποτελείται από τμήματα με διαφορετικά μονοπάτια κίνησης (πόδια, χέρια, κεφάλι κλπ.)

ΣΕΝΑΡΙΟ/ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΙΝΗΣΗΣ Κινηματική: Θέση, ταχύτητα, επιτάχυνση, περιστροφικές αντιστοιχίες Γρήγορες κινήσεις αποδίδονται με τοποθέτηση καρέ σε μεγαλύτερη απόσταση Δύο τρόποι εφαρμογής Κινηματικής: κανονική και αντίστροφη Κανονική: κορυφή προς βάση ιεράρχηση κίνησης (σημεία σύνδεσης απαραίτητα) Αντίστροφη: ο animator επιλέγει το σημείο αρχής της κίνησης (ο Η/Υ υπολογίζει συντεταγμένες που ικανοποιούν τις συνθήκες)

ΣΕΝΑΡΙΟ/ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΙΝΗΣΗΣ Κινηματική (συνέχεια): Φυσικές και ρεαλιστικές κινήσεις μέσω motion capture Καταγράφονται ψηφιακά κινήσεις ηθοποιού Τα δεδομένα της πραγματικής κίνησης συνδυάζονται με τον animation χαρακτήρα

ΣΕΝΑΡΙΟ/ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΙΝΗΣΗΣ Δυναμική: Προσθήκη ρεαλιστικότητας στην κίνηση Ψευδαίσθηση βαρύτητας, μάζας, αντίστασης, μορφοποίησης Ο Η/Υ υπολογίζει την κίνηση βάσει των πιο πάνω μεγεθών Παράδειγμα: κίνηση μαλλιών στον αέρα, ή σημαία που κυματίζει

ΣΕΝΑΡΙΟ/ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΙΝΗΣΗΣ In-betweening: O animator δημιουργεί μόνο τα key-frames Τα key-frames εμφανίζουν τις κύριες διαφοροποιήσεις (αλλαγή θέσης, σχήματος, μεγέθους, ταχύτητας) Ο Η/Υ υπολογίζει ενδιάμεσα frames Παράδειγμα: σχεδίαση ανθρώπου που κινείται σε κάποια βασικά στάδια κίνησης

ΣΕΝΑΡΙΟ/ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΙΝΗΣΗΣ Onionskinning: Τεχνική επιπέδων: κάθε animation αποτελείται από συνδυασμό επιπέδων που αλληλοκαλύπτονται Στο παρελθόν: χρωματιστά πλαστικά κομμάτια κάλυπταν το ένα το άλλο Συνήθως κάθε χαρακτήρας ήταν διαφορετικό κομμάτι Onionskinning χρησιμοποιείται και σε άλλες περιπτώσεις στους Η/Υ

2D/3D ANIMATION 2-D: 3-D: Συνήθως animations είναι τρισδιάστατα Δισδιάστατα κάνουν χρήση κυψελών Morphing είναι η πιο διαδεδομένη τεχνική (μορφοποίηση εικόνας) 3-D: Συστήματα animation βασίζονται σε χρονικά μεταβαλλόμενες παραμέτρους (τροχιές) Ζεύγη (χρόνος, παράμετρος) καθορίζουν κατάσταση animation

2D/3D ANIMATION 3-D (συνέχεια): Μεγαλύτερη ευελιξία λόγω χρήσης state-variable αντί world-variable Τροχιές μπορούν να χειριστούν ως ανεξάρτητες Ιεραρχική προσέγγιση: πρώτα καθορίζεται η γενική κίνηση και μετά οι λεπτομέρειες

2D/3D ANIMATION Particle System: Για περιγραφή φυσικών φαινομένων (βροχή, φωτιά κλπ.) ή ομάδων παρόμοιων αντικειμένων Προσδιορίζεται κατάσταση και κανόνες συμπεριφοράς particle ή particle group O animator καθορίζει κίνηση βασικών particles Βάσει δυνάμεων μεταξύ particles καθορίζεται η κίνηση των υπόλοιπων Παράδειγμα: σμήνος πουλιών

2D/3D ANIMATION Rendering: Σκηνές με γραφικές λεπτομέρειες (φωτισμοί, σκιές, επιφάνειες) Rendering σχημάτων και σκηνής σε μια αναπαράσταση

2D/3D ANIMATION Wire Frame: O animator πρέπει να δώσει ένα σωστό βασικό χρώμα σε κάθε επιφάνεια του αντικειμένου Όσο υψηλότερη ποιότητα απαιτούμε, τόσο πιο χρονοβόρα η διαδικασία

2D/3D ANIMATION Flat Shading: Εφαρμόζει μοντέλο φωτισμού για να καθορίσει μια τιμή έντασης Η τιμή χρησιμοποιείται για σκίαση ολόκληρου πολύγωνου

2D/3D ANIMATION Gouraud: Δημιουργεί σκίαση βάσει παρεμβολής τιμών έντασης Εξαλείφει τις ασυνέχειες έντασης

2D/3D ANIMATION Phong: Σκίαση βάσει παρεμβολής καθέτων των επιφανειών

2D/3D ANIMATION Ray Tracing: Ακτίνα φωτός ξεκινά από το σημείο θέασης Ακολουθείται ίχνος ακτίνας μέσω επιπέδου εικόνας Καθορίζεται σημείο τρισδιάστατης σκηνής που χτυπά

2D/3D ANIMATION Radiosity: Η πιο σύγχρονη μέθοδος rendering Υπολογίζει πόση ενέργεια φωτός καταλήγει σε κάθε επιφάνεια εξαιτίας του φωτός που εκπέμπεται από όλες τις άλλες επιφάνειες Λαμβάνονται υπόψη οι επιδράσεις αντικειμένων μεταξύ τους Απαιτεί χρόνο και υπολογιστική ισχύ

TEXTURES Texture Mapping: Textures είναι σχέδια σε επιφάνειες 2-D textures είναι εικόνες ή ζωγραφιές 3-D textures δίνουν ψευδαίσθηση βάθους και όγκου Τρισδιάστατη αίσθηση μέσω 2-D textures σε διαφορετικές κλίμακες Texture mapping και wrapping: μέθοδοι κάλυψης επιφάνειας (αίσθηση ότι αποτελούνται από κάποιο υλικό)

TEXTURES Image Mapping: Reflectance Mapping: Για να παράγουμε animation μέσα σε άλλο animation Επιτρέπεται η χρήση animating 2-D texture πάνω σε κινούμενο αντικείμενο Reflectance Mapping: Για εμφάνιση ανακλάσεων περιβάλλοντος πάνω σε επιφάνειες αντικειμένων Ανάκλαση βάσει καμπυλών, σχήματος, γωνίας μεταξύ εικόνων και επιφανειών ανάκλασης Reflectance mapping

TEXTURES Procedural Mapping: Bump Mapping: Παράδειγμα: Φθορά αντικειμένων και επιφανειών από αιτίες όπως φωτιά, ζέστη κλπ. Bump Mapping: Μίμηση ανωμαλιών επιφανειών χωρίς γεωμετρικές τροποποιήσεις του μοντέλου Παράδειγμα: δέρμα κροκόδειλου, επιφάνεια βράχου Bump mapping

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ Πολυπλοκότητα ανθρώπινης κίνησης: Κίνηση είναι σύνθεση από εκατοντάδες συντονισμένες μικροκινήσεις (περιστροφές συνδέσμων, μυών, αντιδράσεις κλπ.) Αδυναμία πειστικής προσέγγισης ανθρώπινης κίνησης από μαθηματικό μοντέλο Μελετήθηκε από τη βιο-μηχανική και τη ρομποτική Προσέγγιση: ανάλυση κίνησης σε μικρές, απλές κινήσεις (πολυεπίπεδος προγραμματισμός) Κινήσεις τμημάτων συνδέονται παραμετρικά και δυναμικά (με χρήση αντίστροφης Κινηματικής)

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ Δευτερεύουσα κίνηση: Έχει να κάνει με αντικείμενα της σκηνής μη ενεργά (κίνηση εξαρτάται από άλλα αντικείμενα) Παράδειγμα: αθλητική στολή πρέπει να ακολουθεί κίνηση αθλητή Μπορεί ο animator να καθορίσει τη φυσική του συστήματος Σύνδεση της βασικής κίνησης με τις παθητικές για παραγωγή της δευτερεύουσας Επίδραση μπορεί να είναι μονόδρομη ή αμφίδρομη

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ Αρχιτεκτονική: Σχεδίαση όψεων κτιρίων στον Η/Υ και αποτέλεσμα σε 3-D Πελάτης βλέπει εσωτερικό υπό όποια γωνία Μηχανικός μελετά συμπεριφορά κατασκευής (σεισμοί, αντίξοες καιρικές συνθήκες) Βελτιστοποίηση κατασκευής από τεχνικής πλευράς Εύρεση μηχανικών σφαλμάτων και ελλείψεων

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ Τέχνη: Προσφέρει βασικά εργαλεία ανάπτυξης σε επίπεδο που συμβατικά δεν είναι εύκολο Αναπαράσταση βούρτσας, spray, αερογράφου, πινέλων Ελευθερία επιλογής από παλέτες εκατομμυρίων χρωμάτων Παράγονται εύκολα φωτισμοί και σκιάσεις Δυνατότητα επέμβασης εκ των υστέρων (διόρθωσης, αλλαγής)

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ Παιδεία: Engineering: Κινούμενες εικόνες για δυσνόητες έννοιες του κόσμου μας (μικρόκοσμος, σύμπαν) Με video και κινούμενα σχέδια γίνεται πιο ενδιαφέρον το μάθημα ιδίως για μικρά παιδιά Engineering: Μελέτη συμπεριφοράς μερών κατασκευής στη λειτουργία και αλληλεπίδρασή τους Έλεγχος αντοχής, καλής λειτουργίας, ασκούμενων δυνάμεων Εργαλεία CAD για δημιουργία κινούμενων μοντέλων με λεπτομέρεια

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ Παραγωγή Film: Ταινίες κάνουν όλο και πιο πολύ χρήση ειδικών εφέ από Η/Υ Για σκηνές που είναι απίθανο να γυριστούν πραγματικά (π.χ. μάχες με διαστημόπλοια κι εξωγήινους) Ακριβά σκηνικά (σε χρόνο και χρήμα) παρακάμπτονται (π.χ. εντυπωσιακά κτίρια) Ξεχωριστά γυρίσματα με τους ηθοποιούς στο περιβάλλον τους και προσθήκη των εφέ μετά (π.χ. Star Wars, Star Trek, Jurassic Park)

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ Στρατιωτικές Εκπαιδεύσεις: Προγράμματα προσομοίωσης για εκπαίδευση σε χειρισμό αεροπλάνων, υποβρυχίων ή τανκ Αποφυγή κτιριακών, ανθρώπινων, οικονομικών απωλειών Λάθη δεν αποβαίνουν μοιραία και αποκτάται εμπειρία Προσαρμόζουμε κατά βούληση τις συνθήκες της άσκησης (διάφορα σενάρια)

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ TV: Video: Χρήση πολύχρωμων και ευχάριστων γραφικών στο υπόβαθρο σε διάφορες εκπομπές Ο θεατής προσελκύεται περισσότερο σε εκπομπές συνήθως ανιαρές (π.χ. πρόγνωση καιρού) Video: Πριν το computer animation, μέθοδος κυψέλης, εργασία καρέ-καρέ (τοποθέτηση σε μικρή απόσταση μεταξύ τους) Με τις νέες μεθόδους βελτιώθηκε η απόδοση και ποιότητα (ουσιαστικά το animation είναι video)

BIOMHXANIA ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ Animation αναπτύσσεται παρέχοντας οικονομικά κι επαγγελματικά οφέλη Πολλές εταιρείες (και όλο και πιο πολύ) ασχολούνται με ανάπτυξη λογισμικού: Adobe Systems Inc. Alias|Wavefront AutoDesk MacroMedia Silicon Graphics Strata Inc. ViewPoint Datalabs κλπ.

ΠΑΚΕΤΑ ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ 3DStudio Max (Autodesk): 3DStudio (Autodesk): Βασίζεται σε αντικειμενοστραφή δομή 3DStudio (Autodesk): Είναι πρόγραμμα για 3D γραφικά Χρησιμοποιήθηκε σε σχολεία και μικρές επιχειρήσεις παραγωγής Περιέχει 2D modeler για σχεδιασμό 2D αντικειμένων O 3D Lofter τα επεξεργάζεται για να παράγει 3D μέσω στροβιλισμών και αναπτυγμάτων Διαθέτει και animator με εύχρηστο editor

ΠΑΚΕΤA ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ LightWave3D Adobe Photoshop Θεωρείται από τα καλύτερα προγράμματα 3D γραφικών για PC Χρησιμοποιήθηκε και για παραγωγή σειρών επιστημονικής φαντασίας (π.χ. SeaQuest, Babylon 5) Adobe Photoshop Από τα κορυφαία προγράμματα τόσο για επεξεργασία ψηφιακής εικόνας όσο και δημιουργίας γραφικών εξ αρχής Τρέχει σε περιβάλλοντα Windows και Mac

ΠΑΚΕΤA ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ Adobe Premiere Alias|Wavefront Εργαλείο για ψηφιοποίηση video και επέμβαση κατόπιν με special effects Τρέχει σε περιβάλλοντα Windows και Mac Alias|Wavefront Από τα κορυφαία πακέτα animation Ένωση δύο ισχυρών εταιρειών Πολύ καλό για δημιουργία πολύπλοκων και περίεργων στη δομή μοντέλων Έχει εύχρηστο interface και εύκολη επικοινωνία με παρόμοια πακέτα

ΠΑΚΕΤA ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ Animator Studio (AutoDesk) Elastic Reality Για επεξεργασία και δημιουργία animation Ελαχιστοποιεί το χρόνο δημιουργίας video και animation Τρέχει σε περιβάλλον Windows Elastic Reality Από τα καλύτερα προγράμματα morphing Τρέχει μόνο σε Mac και SGI Παραγωγή morphing βάσει τμημάτων και όχι βάσει σημείων όπως σε άλλες εφαρμογές Δυνατότητα μορφοποίησης και video και εικόνων

SoftImage Strata Studio Pro ΠΑΚΕΤA ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ Κυρίως σε μεγάλα στούντιο παραγωγής animation (μεγάλες δυνατότητες) Strata Studio Pro To πιο διαδεδομένο πρόγραμμα 3D γραφικών για Macintosh Είναι graphics renderer με δυνατότητες και για animation Χρησιμοποιήθηκε σε πολλά γραφικά παιχνιδιών (π.χ. Myst)

ΠΑΚΕΤA ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ Director Προϊόν της MacroMedia για Windows Είναι εύχρηστο και για χρήστες χωρίς εμπειρία σε animation Animation θεωρείται σα φιλμ όπου παίρνουν μέρος ηθοποιοί (cast members) Ο cast member δημιουργείται με κατάλληλα εργαλεία ή εισάγοντας έτοιμη εικόνα (gif ή aiff) Δυνατότητα πολλών αλλαγών με χρήση εργαλείων Καθορίζεται η ταχύτητα και η τροχιά του κάθε cast member Το control panel βοηθάει στη μετακίνηση στο animation στο σημείο που θέλουμε να επεξεργαστούμε