Γενικό Λύκειο Αμυνταίου Τάξη Α Τμήμα Α’1

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προφίλ του θύματος Διαφορετικότητα (ανεπτυγμένη μαθητική κουλτούρα, διαφορετική θρησκεία/εθνικότητα ή αναπηρία) Άγχος, ανασφάλεια Ευαίσθητα, εσωστρεφή,
Advertisements

ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή
ΛΕΜΕ ΌΧΙ Στο σχολικο εκφοβισμο
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
«Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό»
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΌΧΙ ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!!.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Επιμελήθηκαν οι: Αλέξανδρος Π. Βλαδίμηρος Ε. Νίκος Π.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Ενδοσχολική βία στο ελληνικό σχολείο
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας,
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: RAINBOW TEAM ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ (BULLYING)
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
3o ΛΥΚΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΙΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ-Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΘΕΜΑ:Η ΒΙΑ ΣΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ:ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΟΜΑΔΑ: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΙΩΣΗΦ.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΙΑΝΟΣ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Εκφοβισμός στα σχολεία
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ PROJECT
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γενικό Λύκειο Αμυνταίου Τάξη Α Τμήμα Α’1 Project 1ου τετραμήνου Γενικό Λύκειο Αμυνταίου Τάξη Α Τμήμα Α’1 Παραβατικές συμπεριφορές των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον- <<Ενδοσχολική βία>>

Ομάδες Α`,Β` A` ομάδα: AMBITIOUS TEAM Εισαγωγή-Περιγραφή βίας-Ορισμός βίας-Τι θεωρείται βία, τι όχι -Περιστατικά βίας Χειριστής υπολογιστών: Άτσκα Τζόη Γραμματέας: Γκιώνα Αντζέλικα Γραμματέας: Ζέζιου Χριστίνα Συντονιστής: Άτσκα Γκλέα Φροντιστής: Γιαννιτσοπούλου Μαριαλένα Φροντιστής: Γεωργιάδου Γεωργία Β` ομάδα: DREAM TEAM Μορφές -Αίτια βίας -Επεξεργασία Ερωτηματολογίου Χειριστής υπολογιστών: Αρκουδόπουλος Χρήστος Γραμματέας: Ζούγκας Βασίλης Συντονιστής: Καλεντζής Κώστας Φροντιστής: Κάγκα Ελευθερία Φροντιστής: Κοντίνης Σπύρος

Ομάδες Γ`,Δ` Γ` ομάδα: ΧΤΥΠΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ SHAKER Χαρακτηριστικά θύτη, θύματος-Κύκλος βίας-Παράγοντες Κινδύνου-Συνέπειες Χειριστής υπολογιστών: Αμπατζίδης Χάρης Γραμματέας: Αξιώτη Νίκη Συντονιστής: Ιωαννίδου Σεβαστή Φροντιστής: Κίτσε Δημήτρης Φροντιστής: Ζήκος Πέτρος Δ` ομάδα: TEEN GIRLS Τρόποι πρόληψης αντιμετώπισης(εικόνες, βιντεάκια) Χειριστής υπολογιστών: Βολιώτη Αγγελική Γραμματέας: Καρακώστα Δήμητρα Συντονιστής: Δρίλη Αφροδίτη Φροντιστής: Καϊσίδου Ερμιόνη Φροντιστής: Έλκα Ελισάβετ Συντονιστής: Καλλιμάνης Θεόδωρος ΠΕ11.

Εισαγωγή Το πιο συχνό φαινόμενο που απασχολεί το κοινωνικό σύνολο είναι η σχολική βία. Στόχος μας είναι : η ευαισθητοποίηση κάθε εμπλεκόμενου φορέα και η κινητοποίηση των εαυτών μας, των συμμαθητών , των καθηγητών και των γονιών μας

Πώς εκδηλώνεται η βία; Η ενδοσχολική βία ως: Χειρονομίες Σπρωξιές Ξυλοδαρμοί Φραστικές επιθέσεις Βρισιές Προσβολές Απειλές Εκβιασμοί Καταστροφή προσωπικών αντικειμένων Κλοπές.

Σκοπός του θύτη Το ρόλο του θύτη διαδραματίζουν αγόρια και κορίτσια είτε μεμονωμένα είτε σε ομάδες. Οι δράστες: Αρέσκονται στο να αρχίζουν καβγάδες Διακρίνονται από επιθετικότητα Επιζητούν να έχουν γύρω τους άτομα που τους φοβούνται Χρησιμοποιούν λέξεις με σκοπό να βλάψουν, να ταπεινώσουν ή και να εξευτελίσουν ένα άλλο άτομο.

Περιστατικό βίας που υπέστη γνωστή τραγουδίστρια Η Tulisa Contostavlos αποκαλύπτει τη χειρότερη νύχτα της ζωής της όταν ήταν 16 χρονών έπεσε θύμα βιασμού από φίλο της. Κάποιο βράδυ βγήκε με την παρέα της σε ένα club. Άρχισε να αισθάνεται δυσφορία και λιποθύμησε. Ξύπνησε σε ένα άγνωστο σπίτι, το σπίτι του αγοριού της, ο οποίος την είχε κακοποιήσει σεξουαλικά.

Moρφές σχολικής βίας Λεκτική βία Σωματική βία Ψυχολογική βία Σεξουαλική βία Ηλεκτρονική βία Ρατσιστική βία Κοινωνική βία

Λεκτική Βία

Σωματική Βία

Ψυχολογική Βία

Ρατσιστική Βία

Αίτια Σχολικής Βίας Σκηνές βίας από ΜΜΕ. (τηλεόραση, ηλεκτρονικά παιχνίδια) Χαρακτηριστικά προσωπικότητας των μαθητών. (επιθετική συμπεριφορά, ανεπαρκής κοινωνικοποίηση, εξωτερικά χαρακτηριστικά) Το περιβάλλον του σχολείου και ο τρόπος Διδασκαλίας. Οικογενειακό περιβάλλον (ενδοοικογενειακή βία) Εκπαιδευτικό Σύστημα (έλλειψη παιδείας , καλλιέργειας) Κοινωνικές Διαφορές (καταγωγή, χρώμα ,θρησκεία)

Παράγοντες κινδύνου: Οικογένεια, Σχολείο, Κοινότητα Κοινωνία Κοινότητα Σχολείο Οικογένεια Άτομο

Η οικογένεια Γονείς αυταρχικοί, τιμωρητικοί και καθόλου υποστηρικτικοί. Η χρήση βίας ως μέθοδος επίλυσης προβλημάτων. Συναισθηματική παραμέληση και έλλειψη τρυφερότητας. Συχνά ξεσπάσματα θυμού και σωματικές τιμωρίες. Βίαιη συμπεριφορά των γονιών προς τα παιδιά τους. Ανοχή των γονιών στη βίαιη συμπεριφορά των παιδιών τους. Έλλειψη ορίων που εκλαμβάνεται από τα παιδιά ως αδιαφορία.

Το σχολείο Ανταγωνιστικότητα, έλλειψη συνεργασίας στη μάθηση. Έλλειψη ενθάρρυνσης μαθητικών πρωτοβουλιών και δημιουργικότητας στη μάθηση. Αδιαφορία ή ανοχή στη βίαιη συμπεριφορά. Μειωμένο ενδιαφέρον για τη συναισθηματική ζωή των παιδιών. Έλλειψη συνεργασίας με τους γονείς, μη συμμετοχή τους στη σχολική ζωή. Έλλειψη κώδικα συμπεριφοράς και συνολικής σχολικής πολιτικής. Έλλειψη προγραμμάτων ψυχοκοινωνικής αγωγής.  

Η κοινότητα Υψηλά επίπεδα ανεργίας και εγκληματικότητας. Έλλειμμα επικοινωνίας μεταξύ των πολιτισμικών ομάδων. Υψηλή πυκνότητα πληθυσμού. Ανεπάρκεια ελεύθερων χώρων, αθλητισμού και ψυχαγωγίας. Κοινωνικές ανισότητες.

Ο κύκλος της βίας Κύκλος της βίας Θύτης Θύμα Δέχεται τη βία Υποστηρικτής θύματος Αποδοκιμάζει τη βία,και βοηθά ή προσπαθεί να βοηθήσει το θύμα Πιθανός Υποστηρικτής Αποδοκιμάζει τη βία,πιστεύει ότι πρέπει να βοηθήσει,δεν το κάνει Παρατηρητής Αδιαφορεί για τη βία και το θύμα Κρυφός Υποστηρικτής Δεν υποστηρίζει ανοιχτά την πράξη,διασκεδάζει με αυτήν Φανερός Υποστηρικτής Υποστηρίζει την πράξη ανοιχτά,δεν παίρνει ενεργό μέρος Ακόλουθος Δεν ξεκινά τη βία,παίρνει ενεργό μέρος Θύτης Ξεκινά τη βία,παίρνει ενεργό μέρος

Χαρακτηριστικά Θύτη Ανάγκη να κυριαρχεί τους άλλους. Ο θύτης δεν διακρίνει την εκδικητικότητα από την επιθετικότητα. Όταν βλάπτει τους άλλους νιώθει μια ικανοποίηση και μια αίσθηση κύρους.

Χαρακτηριστικά Θύματος Άτομο ντροπαλό, συνεσταλμένο , επιφυλακτικό , με πολλές ανασφάλειες και εσωστρεφές. Χαμηλή αυτοεκτίμηση Διαφορετικής εθνικότητας ή θρησκείας.

Ο αμέτοχος παρατηρητής: Δεν αξιολογεί ως αρνητική και ως μη αποδεκτή την εκδήλωση σχολικής βίας, Κάποιες φορές του προκαλούν ευχαρίστηση τέτοια συμβάντα. Δεν θεωρούν ότι γίνεται κάτι κακό. Το διασκεδάζουν οι ίδιοι. «Του/της άξιζε», φράση που λένε για το πρόσωπο που υπέστη βία.

Πώς καταλαβαίνουμε ότι ένα παιδί έχει υποστεί ενδοσχολική βιά; Η μειωμένη διάθεσή του ή η άρνησή του να πάει στο σχολείο. Αδικαιολόγητες απουσίες. Απροσδόκητη μαθησιακή πτώση. Περνά το χρόνο του στα διαλείμματα κοντά στους εκπαιδευτικούς και στα γραφεία. Καθυστερεί να πάει στο σχολείο ή αργεί να γυρίσει στο σπίτι. Αλλάζει τις διαδρομές από τις οποίες συνήθιζε να πηγαίνει από το σχολείο,στο σπίτι. Τα ρούχα του είναι συχνά σκισμένα και κατεστραμμένα. Σημάδια και μελανιές στο σώμα του. Χάνει συχνά τα πράγματα του. Ζητάει χρήματα από τους γονείς του, γιατί χάνει αυτά που του δίνουν. Αρνείται να συμμετέχει σε σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες. Ξαφνικές αλλαγές στη διάθεσή του. Παραπονιέται για ψυχοσωματικά προβλήματα.

Συνέπειες ενδοσχολικής βίας Μαθησιακή πτώση. Καταφεύγουν στο αλκοόλ και σε διάφορες ουσίες (ναρκωτικά). Φτωχικές φιλικές σχέσεις. Αποκτούν υψηλή αυτοεκτίμηση, με αποτέλεσμα να ασκούν όλο και περισσότερη βία, πιστεύοντας έτσι ότι θα γίνουν πιο δημοφιλής και θα ανέβουν στα μάτια των συμμαθητών τους. Γίνονται επιθετικά προς την ίδια τους την οικογένεια.

Στα θύματα: Σημάδια στο σώμα και στη συμπεριφορά τους. Εμφανής έλλειψη διάθεσης να πάει σχολείο. Πολλές απουσίες. Καθυστερεί να πάει σχολείο. Αλλάζει το καθιερωμένο του δρομολόγιο. Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, δεν βγαίνει από την τάξη. Αρνείται να πάρει μέρος σε σχολικές δραστηριότητες. Γυρνάει συχνά στο σπίτι με μελανιές ή σκισμένα ρούχα.

Στους μαθητές-παρατηρητές: Φόβο μήπως γίνουν οι ίδιοι ο επόμενος στόχος Ενοχές, γιατί δεν κατάφεραν να βοηθήσουν τα θύματα. Ενδέχεται οι μάρτυρες να αναπτύξουν βίαιη συμπεριφορά.

Επιπτώσεις Νιώθουν έντονο άγχος και αισθήματα ανασφάλειας Έχουν φοβίες Παρουσιάζουν σχολική άρνηση Απουσιάζουν συχνά από το σχολείο Οδηγούνται σε σχολική αποτυχία Εμφανίζουν μαθησιακές δυσκολίες Πονοκέφαλοι Άσθμα Γαστρεντερικές διαταραχές Χρόνιοι πόνοι Αϋπνίες Χρόνια κόπωση Πόνοι στα γεννητικά όργανα, στη λεκάνη και στην πλάτη που προκαλούνται από το στρες και την υπερένταση Εφιάλτες Αίσθηση αδυναμίας Απόγνωση Μειωμένη αυτοεκτίμηση Ενοχές Αναβίωση της βίας Οξείες συναισθηματικές αντιδράσεις

Τα παιδιά θύτες, δηλαδή αυτά που ασκούν τη βία και τον εκφοβισμό, αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο: Απομάκρυνση από το σχολείο. Διακοπή της σχολικής φοίτησης. Εμφάνιση τάσεων φυγής από το σπίτι. Εξέλιξη σε ποσοστό που προσεγγίζει το 50%, σε ενήλικες με αντικοινωνική και παραβατική συμπεριφορά.

Πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας Το πρόβλημα της ενδοσχολικής βίας έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις τις μέρες μας. Τα φαινόμενα πληθαίνουν ολοένα και περισσότερο κι εμφανίζονται με διάφορες μορφές. Οι επιπτώσεις του επηρεάζουν τόσο το σχολικό περιβάλλον όσο και την κοινωνία.

Κύριοι υπεύθυνοι για την πρόληψη της ενδοσχολικής βίας θεωρούνται τόσο οι γονείς όσο και οι καθηγητές, οι συμμαθητές και οι διευθυντές που έρχονται αντιμέτωποι καθημερινά με τέτοιου είδους φαινόμενα.

Τρόποι αντιμετώπισης Δημιουργία κανόνων ενάντια στην ενδοσχολική βία και σύνοψή τους στον Σχολικό Κανονισμό. Ενεργή υποστήριξη των μαθητικών συμβουλίων. Διεξαγωγή προγραμμάτων και βιωματικών εργαστηρίων με σκοπό την ενίσχυση της αίσθησης συνεργασίας μεταξύ των μαθητών. Εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί θα λειτουργούν ως διαμεσολαβητές σε περίπτωση διαμάχης μεταξύ των μαθητών.

Παρέμβαση ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών κ. τ. λ Παρέμβαση ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών κ.τ.λ. για την επίλυση σοβαρών προβλημάτων. Συχνότερη επικοινωνία μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών. Παρατήρηση τυχόν ασυνήθιστων συμπεριφορών των παιδιών από το οικογενειακό περιβάλλον. Προβολή από τα Μ.Μ.Ε. εκπομπών και μορφωτικών προγραμμάτων με περιορισμένες σκηνές βίας και καλή χρήση της ελληνικής γλώσσας.

Ενέργειες κάθε μέλους ανάλογα με τον ρόλο του στο σχολικό περιβάλλον Ενέργειες διευθυντή: Καταγραφή του περιστατικού Διατήρηση αρχείου καταγραφής των περιστατικών Διευκρίνιση αν πρόκειται για επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά Επικοινωνία με τους γονείς του παιδιού Καθορισμός των ποινών που θα επιβληθούν Σχεδιασμός του τρόπου παρακολούθησης του προβλήματος

Ενέργειες εκπαιδευτικών: Διάλογος με το παιδί που εκφοβίζεται Ακρόαση με προσοχή και σοβαρότητα των όσων έχει να σας πει Συζήτηση με τους γονείς του παιδιού Οδήγηση του παιδιού που εκφοβίζεται στο γραφείο του διευθυντή Υποστήριξη του παιδιού που εκφοβίζεται

Ενέργειες συμμαθητών: Προσδιορισμός των συμμαθητών που ήταν παρόντες στο περιστατικό Διευκρίνιση για το είδος της συμμετοχής τους(απλοί παρατηρητές, υποστηρικτές του νταή) Συζήτηση με τους παρατηρητές Πληροφόρηση των παρατηρητών για την σωστή συμπεριφορά τους απέναντι στο βίαιο περιστατικό

Ενέργειες γονιών παιδιού που εκφοβίζεται: Συνεργασία με το σχολείο Παροχή υποστήριξης και ασφάλειας στο κακοποιημένο παιδί Συζήτηση με το παιδί για τα συναισθήματά του και για τις ανάγκες του Συχνή παρακολούθηση της κατάστασης (ψυχικής και σωματικής) του παιδιού Επίσκεψη σε έναν ειδικό ψυχικής υγείας για παιδιά

Ενέργειες γονιών παιδιού που εκφοβίζει: Συζήτηση με τον διευθυντή του σχολείου και τους δασκάλους Συνεργασία με το σχολείο Παρακολούθηση της εξέλιξης της κατάστασης

Συμβουλές στα παιδιά θύματα-παρατηρητές της σχολικής βίας: Θύμα: Να μιλήσει για το περιστατικό Να μιλήσει απευθείας με τον θύτη Παρατηρητής: Να μιλήσει σε κάποιον από το σχολικό περιβάλλον για το περιστατικό Να καταγράψει τι συνέβη σε αυτό το παιδί που έπεσε θύμα ενδοσχολικής βίας

Τρόποι πρόληψης Σε επίπεδο σχολείου: Σύνταξη Σχολικής Επιτροπής ενάντια στον εκφοβισμό και την ενδοσχολική βία Σύνταξη Διακήρυξης του σχολείου ενάντια στη βία Αύξηση της επίβλεψης του σχολικού χώρου από αρμόδιους καθηγητές Ευαισθητοποίηση και συνεργασία με τους γονείς

Σε επίπεδο τάξης: Συζήτηση στην τάξη για τον ορισμό και τις μορφές της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού Συζήτηση για τις επιπτώσεις του εκφοβισμού στην ζωή του θύτη, του θύματος αλλά και των απλών παρατηρητών Ενημέρωση σχετικά με το γιατί η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός δεν είναι αποδεκτά Τρόποι και προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από τους μαθητές Στήριξη και παροχή βοήθειας και συμβουλών από μαθητές σε συμμαθητές τους Ενθάρρυνση των μαθητών να δουλεύουν ομαδικά Ενθάρρυνση των παιδιών να εκφράζουν με παραγωγικό και θετικό τρόπο τον θυμό του

http://www.youtube.com/watch?v=fkHuA8XxKaY

Ο μαθητής θα πρέπει να γνωρίζει ότι είναι βασικό του δικαίωμα να πηγαίνει στο σχολείο χωρίς να φοβάται

Η 6η Μαρτίου έχει πλέον ανακηρυχτεί επισήμως ως παγκόσμια μέρα κατά της σχολικής βίας

Στα πλαίσια της πρόληψης έχουν εφαρμοστεί κάποια προγράμματα κατά του εκφοβισμού. Στόχος των προγραμμάτων αυτών είναι: Η ενημέρωση σχετικά με το πρόβλημα της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού Η βελτίωση των συμβουλευτικών υπηρεσιών και της επιτήρησης Η ενίσχυση της ενσυναίσθησης του θύτη, έτσι ώστε να καταλάβει πως αισθάνεται το θύμα Η ενίσχυση του ρόλου όλων των παρευρισκομένων στο σχολικό χώρο Η αύξηση της υποστήριξης προς τα θύματα Η επίλυση του προβλήματος

Τηλέφωνα διαφόρων γραμμών στήριξης για παιδιά και εφήβους: Γραμμή Στήριξης Παιδιών και Εφήβων:11611 Γραμμή Σύνδεσμος για την Ψυχοκοινωνική Υγεία Παιδιών και Εφήβων:801 801 1177

H βία είναι ένα φαινόμενο κοινωνικό και η πρόληψή της θα πρέπει να ξεκινήσει με την βελτίωση των συνθηκών ζωής. Οι παράγοντες που εντείνουν την κοινωνική αποδιοργάνωση είναι η οικονομική κατάσταση και η μαζική μετανάστευση. Η βελτίωση της ποιότητας ζωής σε σχέση με την υγεία, την εκπαίδευση και τη δικαιοσύνη μπορεί να μειώσει τις κοινωνικές ανισότητες και τον κοινωνικό αποκλεισμό προσφέροντας έτσι ίσες ευκαιρίες για όλους τους ανθρώπους αλλά και μειώνοντας τις πιθανότητες θυματοποίησης από άλλους ανθρώπους.

Βιβλιογραφία www.epsype.gr e-psychologist greekschools.net Αλεξάνδρα Καππάτου Ψυχολόγος Τα ΝΕΑ online

Ο σκοπός της έρευνας Κύριος σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της ύπαρξης βίας στο ελληνικό σχολείο

Δειγματοληψία – συμπλήρωση ερωτηματολογίου Ο συνολικός αριθμός των ερωτηματολογίων που συμπληρώθηκαν ανέρχεται στα 100. Το μοιράσαμε στο σχολείο μας, καθώς επίσης και στα γειτονικά μας Λύκεια.

Τα αποτελέσματά μας, επιβεβαιώνουν ότι η πιο διαδεδομένη μορφή βίας στα σχολεία της περιοχής μας, είναι η λεκτική βία, ενώ σε μικρότερο βαθμό εμφανίζονται όλες οι μορφές βίας.

Ο θύτης νιώθει τύψεις, ενοχές, ενώ μεγάλο είναι και το ποσοστό των μαθητών που νιώθουν ικανοποίηση και ευχαρίστηση μετά από την άσκηση βίας. Το προφίλ του θύτη, όπως διαμορφώθηκε από την έρευνά μας, είναι συνήθως αγόρι και χαρακτηρίζεται από επιβλητικό παρουσιαστικό και χαμηλή επίδοση στο σχολείο.

ΠΩΣ ΝΙΩΘΕΙΣ ΟΤΑΝ ΚΑΝΕΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΟΠΩΣ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ; ΝΙΩΘΩ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΥ ΕΚΔΙΚΗΘΗΚΑ

Οι περισσότεροι μαθητές του σχολείου μας έχουν παραστεί σε σκηνικό βίας στο σχολικό τους περιβάλλον, πράγμα που σημαίνει ότι το πρόβλημα παρουσιάζει σημαντική διάδοση. Ευχάριστο είναι το ότι οι περισσότεροι μαθητές – παρατηρητές συμβάλλουν στα περιστατικά βίας βοηθώντας το θύμα, γεγονός που αποδεικνύει την ανάγκη για μια ήρεμη σχολική ζωή. Το συναίσθημα των παιδιών – παρατηρητών που κυριαρχεί είναι λύπη. Υπάρχει όμως και ένα μέρος μαθητών που γίνονται συνεργοί στις προθέσεις των θυτών. Τα παιδιά αυτά νιώθουν ικανοποίηση. Τέλος κάποιοι άλλοι μαθητές αδιαφορούν για το γεγονός κάνοντας ότι δεν βλέπουν……….

Δράσεις που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της εργασίας Βρήκαμε ένα slogan και το κάναμε πανό

ΤΟ ΠΑΝΟ ΜΑΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ

Το τραγούδι μας σε στίχους της μαθήτριας Χριστίνας Ζέζιου

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΜΑΣ ΣΕ ΣΤΙΧΟΥΣ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΖΕΖΙΟΥ

Το θεατρικό μας, σε σενάριο που επιμελήθηκε όλη η τάξη, με “θύμα” τη μαθήτρια Γκλέα Άτσκα.