Το μεγάλο ταξίδι προς την ανακάλυψη του εαυτού μας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
Advertisements

Ανάπτυξη στην εφηβική ηλικία
Προσωπικές δεξιότητες
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
Μανούση Χρύσα Ζώτου Γιώτα Στράτου Γεωργία Λιάκου Ντίνα Γυμνάσιο Ζίτσας
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
ΕΦΗΒΕΙΑ,Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Αρίφι Ιωάννα, α4/γ.
Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ - ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Χαρακτηριστικά των εφήβων χρηστών που προσέγγισαν τη ΣΤΡΟΦΗ το 2002.
Νέοι και Κοινωνικά Δίκτυα
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
“The Perks of Being a Wallflower” Stephen Chbosky (2012) 3 η συνάντηση προβολή.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
«Οι έφηβοι είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στις ανεπιθύμητες επιδράσεις της χρήσης ουσιών, λόγω του μεταβατικού χαρακτήρα και της ρευστότητας των συναισθημάτων.
Τι ΕΙναι η βια;. Τι ΕΙναι η βια; Που ςυμβαινει; Σχολείο Σπίτι Δουλειά Ανάμεσα σε διαφορετικά κράτη Άνθρωποι σε επαφή με διαφορετική δύναμή.
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ
ΕΦΗΒΕΙΑ.
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ερευνητική Εργασία ΕΦΗΒΕΙΑ: Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΣ!
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Παρουσίαση σε Power-Point του φυλλαδίου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
Φροντίζω τον εαυτό μου Κίνδυνοι τροχαίων ατυχημάτων από
Ψυχολογία των νέων 1)Η μετάβαση της παιδικής στην εφηβική ηλικία
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Θέμα: Λόγοι που οδηγούν τους νεους στα ναρκωτικά ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: Υφαντής Μιχάλης Υφαντής Μιχάλης Παναγιώτης Κουτσοπανάγος.
Θετικές & αρνητικές επιδράσεις Το ηλεκτρονικό παιχνίδι είναι η πρώτη ποιοτικά διαφορετική μορφή παιχνιδιού μετά από εκατοντάδες χρόνια, ενώ αρχίζουν.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
H ευτυχία των παιδιών, οδηγός για την επιτυχία Ελιζάνα Πολλάτου, αναπ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Θέμα 3ο Γονείς Εξάμηνο Ε΄.
4ο ΜΑΘΗΜΑ ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΑΣ ΛΙΑΓΚΗΣ
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Εφηβεία: Περίοδος κρίσης και εμπειριών..
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Αγκαζαριάν Μαρία Παπαδημητρίου Χριστίνα Πολυχρόνη Χαρά Μακρή Εύη Ρέτζιου Αθηνά.
AITIA Τα αίτια της νευρικής ανορεξίας φαίνεται να είναι πολυπαραγοντικά. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κοινωνίας, του τρόπου σκέψης, του συναισθήματος αλλά.
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Γονείς και Πανελλήνιες Εξετάσεις
Εφηβεία Επιμέλεια: Πετράκου Ελένη.
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Αποσυνδετικές διαταραχές
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το μεγάλο ταξίδι προς την ανακάλυψη του εαυτού μας εφηβεία Το μεγάλο ταξίδι προς την ανακάλυψη του εαυτού μας

Τι είναι η εφηβεία; Είναι μια « ουδέτερη ζώνη » ; Είναι μια « ουδέτερη ζώνη » ; Είναι ένα τούνελ όπου εξαφανίζονται οι νέοι άνθρωποι για λίγα χρόνια ;

« Αν παρομοιάσουμε τη ζωή με ένα μεγάλο εξερευνητικό ταξίδι με σταθμούς και χρονοδιαγράμματα , τότε πρέπει να παραδεχτούμε πως η εφηβεία είναι το λιγότερο προγραμματισμένο και οριοθετημένο κομμάτι του ταξιδιού.» Martin Herbert Καθηγητής ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Leicester , Αγγλία

Η εφηβεία είναι μια ξεχωριστή αναπτυξιακή φάση που τοποθετείται χρονικά μεταξύ της παιδικής ηλικίας και της ωριμότητας, με ραγδαίες βιοσωματικές και νοητικές αλλαγές και εξελίξεις στην ψυχολογική ανάπτυξη του ατόμου.

Η εφηβεία  στα κορίτσια αρχίζει γύρω στο 12ο έτος της ηλικίας και τελειώνει γύρω στο 18ο  στα αγόρια αρχίζει γύρω στο 14ο έτος της ηλικίας και τελειώνει γύρω στο 20ο οφείλεται στις ορμόνες του φύλου που παράγονται σε μικρές αρχικά, αλλά σταδιακά σε όλο και μεγαλύτερες ποσότητες : τεστοστερόνη στα αγόρια οιστραδιόλη στα κορίτσια προκαλούν μια ορμονική έκρηξη που μετατρέπεται σε αναπτυξιακές και βιολογικές εκρήξεις με επεκτάσεις στην ψυχολογία του ατόμου

Στην εφηβεία πραγματοποιούνται : Βιοσωματικές αλλαγές Νοητικές αλλαγές Συναισθηματικές αλλαγές Ο πιο σημαντικός αναπτυξιακός στόχος της εφηβείας είναι η ανάγκη του ατόμου να διαμορφώσει την ταυτότητά του.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός εφήβου; Είναι αρνητικοί για όλα και τους ’φταίνε τα πάντα’. Επιζητούν την αυτονομία τους: οι έφηβοι αναζητούν να βρουν ποιοι είναι και που πάνε, θέλουν να αποφασίζουν οι ίδιοι για τη ζωή τους Έχουν μία τάση για απομόνωση: θέλουν την ησυχία τους, κλείνονται στο δωμάτιο με τις ώρες και δεν συμμετέχουν σε οικογενειακές εκδηλώσεις. Είναι υπερευαίσθητοι, θίγονται και προσβάλλονται πολύ εύκολα Είναι ισχυρογνώμονες και πεισμώνουν πολύ: συνήθως όμως τα θέματα για τα οποία επιμένουν δεν είναι τόσο σημαντικά για τη ζωή τους, παρά έχουν να κάνουν με το πώς θα κόψουν τα μαλλιά τους, εάν θα φορέσουν σκουλαρίκι ή εάν θα καθαρίσουν ή όχι το δωμάτιο τους. Είναι ρομαντικοί: έχουν οράματα και σχέδια για ένα κόσμο πιο δίκαιο, έντιμο και καλό. Για αυτό και αρκετά συχνά ασχολούνται με το γράψιμο, τη σύνθεση, με τη μουσική ως τρόπους έκφρασης αυτών των σκέψεων και συναισθημάτων τους.

Που πηγαίνω και τι ζητάω από αυτή τη ζωή; Αναζήτηση της προσωπικής ταυτότητας. Ποιος είμαι; Τι αξίζω; Που πηγαίνω και τι ζητάω από αυτή τη ζωή; Η ταυτότητα είναι ο τρόπος που ο έφηβος αντιλαμβάνεται τον εαυτό του, και συμπεριλαμβάνει την αυτοεκτίμηση του και τους προσωπικούς του στόχους. Ο έφηβος διέρχεται από μια κρίση ταυτότητας μέχρι να ανακαλύψει ποιος είναι.

Χαρακτηριστικά της κρίσης ταυτότητας είναι: η σύγχυση των ρόλων η υιοθέτηση αναγκών και επιθυμιών που συχνά επιβάλλονται από την οικογένεια ή τους φίλους. έντονες μεταπτώσεις στη διάθεση του εφήβου υπερευαισθησία κλείσιμο στον εαυτό τους νεύρα παθητικότητα, ανία μελαγχολία ονειροπόληση.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ Άγχος κατάθλιψη

Καταχρήσεις Κάπνισμα Κατανάλωση αλκοόλ Χρήση ουσιών

Αλλαγές στη συμπεριφορά των εφήβων. Κυκλοθυμία έντονα συναισθήματα ανασφάλεια ισχυρή ευαισθητοποίηση για τα γύρω τους ζητήματα και για τα παγκόσμια γεγονότα αμφισβήτηση των γονέων τους επιζήτηση επαφής με τους συνομηλίκους τους.

Ζήστε την εφηβεία σας !

Για΄μας η εφηβεία έχει ……………….

Κόκκινο χρώμα Χαρά, έρωτας

κόκκινο Χαρά, έρωτας

γαλαζοπράσινο όπως τα όνειρά μας

Όσα και τα συναισθήματά μας

μοβ μοβ και χαρά και λύπη και χαρά

τιρκουάζ Όπως η ελευθερία όπως η ελευθερία

λευκόλευκό λευκό όπως η ελπίδα

Είναι ……………….. ανθισμένο χωράφι

είναι ……………… καταιγίδα

Είναι ………………………….. ονειροπαγίδα

Είναι……………... ρυάκι που κυλά

θάλασσα Είναι ……………….

ή άνοιξη Είναι ………… άνοιξη

Η εφηβεία είναι …….. καλοκαίρι Είναι ……………….. ελευθερία, ξεγνασιά

τρέλα όνειρα φως διχασμός εμπειρία λύπη έρωτας