Από την πλατωνική μίμηση έως το ηθικό δικαίωμα του καλλιτέχνη να είναι ο εαυτός του Από την τεχνική στην τέχνη H τέχνη ως μίμηση - Πλάτων Μίμηση / Δημιουργία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Advertisements

ΡΑΦΑΗΛ ΑΓΓΕΛΟΣ [ζωγράφος]
Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.
Ο Goya, ο Beethoven και ο Ρομαντισμοσ. .
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ & Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
ΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ Παρουσίαση - Ανάλυση - Κριτική του ομώνυμου δοκίμιου του Mark Poster Μια εργασία του Δημήτρη Καλαμαρά.
Η πνευματικότητα του καλλιτέχνη
Μαρία Μπελούμπαση Άρτεμις Παγάνη
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
Εισαγωγή στο σενάριο   Τι είναι το σενάριο. Α. H τέχνη του να σκέφτεσαι σε εικόνες. -Προ-σχεδιο της τελικής ταινίας Β.Στο σενάριο δεν μπορείς να περιγράψεις.
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
project: οψεις της ψυχολογιας
Ελ Γκρέκο.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ
Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Τίτλος: Σχολική Ζωή και Τέχνη
ΦΑΝΤΑΣΟΥ ΕΝΑΝ ΚΟΣΜΟ.
ΕΙΚΟΝΕΣ-ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
Έλληνες Λογοτέχνες: Άγγελος Σικελιανός Τμήμα: Ε΄1 Μιχαέλα Τ. Μαρινα Μ. Ηλιάννα Κ.
Η Ζωγραφική του 20ου αιώνα
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Συχνά οι επιφάνειες των όψεων, ή τα πλάνα, τέμνονται σε γωνίες που δεν έχουν κάποιο αναγνωρίσιμο βάθος. Ο κυβισμός επηρέασε βαθειά τον καλλιτεχνικό.
Η Τέχνη στην Αναγέννηση
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Βυζαντινή Λογοτεχνία Το Βυζάντιο υπήρξε ο μοναδικός χώρος ελληνικής παιδείας κατά τους μέσους αιώνες και η βυζαντινή.
Η Χρυσή Τομή Στη Ζωγραφική
ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΞΕΝΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Τα αναμνηστικά κέρματα των 2 ευρώ είναι ειδικά κέρματα που εκδίδονται από τις χώρες μέλη της ευρωζώνης με την ευκαιρία κάποιας ιστορικής επετείου ή για.
ΠΑμπλο Πικασο.
Ένα εισαγωγικό ταξίδι στον κόσμο της τέχνης..  Η τέχνη, ως δημιούργημα του ανθρώπου, είτε υπηρετεί τη θρησκεία, τις πεποιθήσεις, τα ιδανικά είτε εξυπηρετεί.
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
5/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 8 Φιλίππα Χατζησταύρου Συμπεριφορισμός.
ΗΘΙΚΟΣ ΣΧΕΤΙΚΙΣΜΟΣ.
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
#2_γεωμετρία επιμέλεια_Σύμος Χαραλάμπους
Π Ι Κ Α Σ Ο Γ Κ Ε Ρ Ν Ι Κ Α.
Αναγέννηση: Γράμματα Τέχνη
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
PAUL CEZANNE M O N T S A I N T – V I C T O I R E.
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Η δυτική ζωγραφική από τον 14ο αιώνα έως τον 18ο αιώνα
(Βάσει του έργου του Φρίντριχ Νίτσε «Η γέννηση της τραγωδίας»)
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΔΥΤΙΚΗ τεχνη Υπεύθυνος καθηγητής: κ. Καπετανάκης Παρασκευή Πυρπιρή Β2 Σχ. Έτος:
Φρούτα και ζωγραφική.
ΔΥΤΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β2 Σχολική χρονιά: Σχολείο: Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Μαριάννα Αδαμάκη.
Τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά των Ευρωπαίων
Η δυτική ζωγραφική τον 14ο -18ο αιώνα
Οπτική γλώσσα ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΑΦΙΣΑ
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Βασικες Εννοιες Φυσικών Επιστημών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Από την πλατωνική μίμηση έως το ηθικό δικαίωμα του καλλιτέχνη να είναι ο εαυτός του Από την τεχνική στην τέχνη H τέχνη ως μίμηση - Πλάτων Μίμηση / Δημιουργία Πηγμαλίων Λούσιαν Φρόυντ Λεονάρντο ντα Βίντσι: ποιητής πραγμάτων / ποιητής ονείρων

Σχήματα: Όταν αναφερόμαστε σε αλλαγές στην τέχνη, εννοούμε αλλαγές στα σχήματα, διαδοχικές βελτιώσεις. Τι είναι σχήματα; Δεν ζωγραφίζουμε ό,τι βλέπουμε, αλλά βλέπουμε ό,τι ζωγραφίζουμε To τι / Το πώς Ένα παιδικό «σπίτι» Η ελληνική επανάσταση. (Το σχήμα της έναντι της αιγυπτιακής) Σύγκριση αιγυπτιακής / ελληνικής τέχνης.

Αντίδραση του Πλάτωνα: Η ψευδαίσθηση συσκοτίζει τη μόνη διάκριση που δέχεται ψεύδος / αλήθεια. Αλλά η τέχνη εισάγει το λυκόφως. Ο καλλιτέχνης, ενώ δεν κοιμάται, ονειρεύεται. Το πώς; Η ασπίδα του Αχιλλέα.

Σχήματα Ανατολή / Χριστιανισμός (θεία αποκάλυψη / δέος / υποταγή) Αναγέννηση (πρότυπα / αυτόπτης μάρτυς / Αμπέρτι / προοπτική) Ντα Βίντσι: καθόλου / καθολική ιδέα / ιδέα / Πλάτων Ακαδημίες ( ) Ο προικισμένος καλλιτέχνης / οι κανόνες / τα θέματα

Αντίδραση, 19ος αιώνας Αναμέτρηση με τη συγκεκριμένη οπτική εμπειρία. Ρουσώ στον Αιμίλιο. Η φράση του Κόνσταμπλ, προσπαθώ να ξεχάσω. Ο Απολλώνιος είχε ήδη παρατηρήσει ότι στη μίμηση (στον πίνακα) συμμετέχει και ο θεατής, αφού προβάλλει πράγματα που έχει στο μυαλό του. (Με την προβολή ασχολείται ολόκληρος κλάδος της ψυχολογίας). Οι ιμπρεσιονιστές

Μεταϊμπρεσιονιστές [Γλώσσα (Langue) είναι το κοινωνικό μέρος της γλώσσας και είναι ανεξάρτητη από άτομο σε άτομο. Oμιλία (Parole)]. Αντικείμενο Υποκείμενο Tο βίωμα του καλλιτέχνη, που φτάνει κάποτε σε εκρηκτική ένταση, προβάλλεται στα αντικείμενα του εξωτερικού κόσμου, τα φορτίζει και τα μεταμορφώνει ή τα παραμορφώνει. H τέχνη ισοδυναμεί εδώ με υπαρξιακή μαρτυρία και ηθική κρίση. Σεζάν / Mondrian / Γεωμετρική αφαίρεση. Bαν Γκογκ / Φωβισμός / Γέφυρα / Αφηρημένος εξπρεσιονισμός της αμερικανικής σχολής.

Κρίση της ευρωπαϊκής αυθεντίας και το δίδαγμα των ξένων πολιτισμών Ιαπωνισμός. Οριενταλισμός. Πρωτογονισμός του Γκωγκέν. H συνειδητή επιλογή του Γκωγκέν και άλλων καλλιτεχνών ισοδυναμεί με καταγγελία των φυλετικών διακρίσεων, που υπήρξε πρόσχημα των Eυρωπαίων για την αποικιοκρατική πολιτική, η οποία συστηματοποιείται και κορυφώνεται αυτή την εποχή από τα επίσημα κράτη. Τέχνη της μαύρης Αφρικής. Πικάσο. Δεσποινίδες της Αβινιόν (1907). H τέχνη γίνεται μάρτυρας της βαθύτατης κρίσης των αξιών του δυτικού πολιτισμού που απηχεί η σύγχρονη λογοτεχνία και φιλοσοφία και θα επιβεβαιώσει σε λίγο η ιστορία με την έκρηξη του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου.

Η ανεικονική τέχνη: Καντίνσκυ, Πρώτη ανεικονική ακουαρέλα, (1910) Γερμανική φιλοσοφία, δεσπόσουσα η ιδέα της ενδοσυμπάθειας ή ενσυναίσθησης. Συγκινησιακή προσέγγιση του έργου της τέχνης από τον δέκτη. Bίλχελμ Bόρινγκερ Και πάλι στον Πλάτωνα: Φίληβος Εξηγεί στον Πρώταρχο την ευφροσύνη που προκαλούν τα όμορφα χρώματα και σχήματα. [...] τις ευθείες, τις καμπύλες, τα επίπεδα που από τη φύση τους έχουν παντοτινή ομορφιά. Kαι η ηδονή που μας δίνουν είναι εγγενής και δεν εξαρτάται από τη δική μας διάθεση. Tο ίδιο ισχύει και για τα χρώματα.

Βιβλιογραφία E. H. Gombrich, Tέχνη και ψευδαίσθηση, Mελέτη για την ψυχολογία της εικαστικής αναπαράστασης, Mετάφραση Aνδρέας Παππάς, Eκδόσεις Nεφέλη, Bιβλιοθήκη της τέχνης, Aθήνα Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, Εισαγωγή στη μοντέρνα τέχνη. Σημειώσεις Ιστορίας της τέχνης, Εκδ. Αδάμ, Αθήνα Πλάτων, Φίλοιβος. Monroe C. Beardsley, Iστορία των Aισθητικών Θεωριών, Mετάφραση Δημοσθένης Kούρτοβικ, Παύλος Xριστοδουλίδης, Eπιμέλεια Παύλος Xριστοδουλίδης, Eκδόσεις Nεφέλη, Aθήνα 1989.