Δομίνικος Θεοτοκόπουλος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιμελήτρια: Μαρία Γαϊτανίδου
Advertisements

ΔΟΜΗΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΟΜΗΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ – Ο ΕΛΛΗΝΑΣ.
ΕΛ - ΓΚΡΕΚΟ ΝΙΚΟΥ ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΚΑΤΣΑΟΥΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΑΣΟΣ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ
Σημαντικές εκκλησίες και Τεμένη στη πόλη της Λευκωσίας
Mανιερισμός ( ).
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ
Ικτίνος και Καλλικράτης
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΟΥ ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ
Το κεντρικό κτήριο του Μουσείου βρίσκεται στην ανατολική Θεσσαλονίκη στη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας 68. Πρόκειται για έπαυλη των αρχών του 20αι., γνωστή.
Ελ Γκρέκο.
 Α περίοδος : ΚΡΗΤΗ  Β περίοδος : ΙΤΑΛΙΑ  Γ περίοδος : ΙΣΠΑΝΙΑ.
Τα σημαντικότερα έργα του Που βρίσκονται σήμερα.
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ Ο Λεονάρντο γεννήθηκε στο Βίντσι της Ιταλίας στις 15 Απριλίου του 1452. Το πλήρες όνομά του ήταν "Leonardo di ser Piero da Vinci",
Ειρήνη Αλεξίου Σοφία Μάντρα
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
Η Γέννηση του Ιησού Μέσα από τον Ευαγγελιστή Ματθαίο, τη βυζαντινή τέχνη και το Δομήνικο Θεοτοκόπουλο.
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
.. H πλατεία του Αγίου Μάρκου είναι η μοναδική πραγματική πλατεία στη Βενετία (οι υπόλοιπες ανοιχτές περιοχές θεωρούνται campi). Η πλατεία του Αγίου.
Η αναγέννηση ήταν η εποχή όπου όλα ξαναγεννήθηκαν.(1453)
Κατερίνα Α & Θέμης Κ Πληροφορίες Άγιοι Θεόδωροι, με το χαρακτηριστικό πασίγνωστο οκτάγωνο τρούλο, η μεγαλύτερη και αρχαιότερη εκκλησία του Μυστρά. Διατηρεί.
Ένας ναός με ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή μας
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ.
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΥΡΤΙΑΣ ΑΙΤΩΛΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
54Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
El Greco
30. Μια πρώτη γνωριμία με τους Ρωμαιοκαθολικούς χριστιανούς
Οι Ιταλοί καλλιτέχνες τις Αναγέννησης
Έργα κρητών ζωγράφων της Αναγέννησης
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ:ΚΑΡΑΙΣΚΟΥ ΡΑΝΙΑ ΟΜΑΔΑ Δ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΧΩΡΙΟ
Η βυζαντινή Κύπρος Κεφάλαιο 37 ο Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Αξιοθέατα και μνημεία των λαών της Ευρώπης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. Σχολικό έτος Κατερίνα Γαλλιού ΣΤ’2.
Μαθέα Άννα Μπρουκάκη Ελισάβετ Παπαδοπούλου Ερμιόνη Παπαδόπουλος Κυριάκος Χατζηϊωάννου Παναγιώτης 25/2/ ο Γενικό Λύκειο Καβάλας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ Το Άγιο Όρος αποτελεί αυτοδιοίκητο τμήμα του Ελληνικού Κράτους, που βρίσκεται στη χερσόνησο του Άθω της Χαλκιδικής στη Μακεδονία. Ελληνικού.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Από τον μαθητή της Α’τάξης του 2ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης Αλέξανδρο Τρόντζο. Επιβλέπων καθηγητής: Γιαννίκης Γεώργιος, Θεολόγος 2ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης.
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (El Greco) : 1541 –1614 μ.Χ.
 Η Αναγέννηση εμφανίζεται στα μέσα του 14 ου αι. (1350) στη Βόρεια Ιταλία με κύριο χαρακτηριστικό τη μελέτη του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού.
Οι διασημότεροι πίνακες του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου Οι μαθητές της Β΄1 τάξεως: Κωνσταντίνος Καραδούκας και Κούρτη Πελαγία. Επιβλέποντες καθηγητές: Σμαράγδα.
Παλαιολόγεια Αναγέννηση 14 ος αιώνας. ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΕΙΑΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Η παλαιολόγεια δυναστεία υπήρξε η μακροβιότερη που πέρασε από την Αυτοκρατορία,
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Στ’ Sandro Botticelli, H Άνοιξη.
ΠΑΝΑΓΙΑ, Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. Το πρόσωπό της στην τέχνη.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
BENETIA KAI BYZANTIO Η Βενετία των Ελλήνων.
Η ΤΕΧΝΗ τηΣ ΑναγγΕνησηΣ
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Γαβαλά Ει. Επιμέλεια: Ιρένα Κιοσάνη
ΔΟΜΙΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ – ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ
EL GRECO (Με αφορμή τον πίνακά του, Ο Άγιος Μαρτίνος και ο ζητιάνος ,στην αρχαία ελληνική γλώσσα, στην ενότητα 5, Η ελεημοσύνη βασίλισσα τον αρετών, μου.
Υστεροβυζαντινή περίοδος ( )
Αναγέννηση: Γράμματα Τέχνη
ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ.
To Κίνημα των Ναζαρηνών στην Ελλάδα
Θρησκευτικά Β’ Γυμνασίου.
ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ & ΠΙΚΑΣΟ (PICASSO)
Η δυτική ζωγραφική από τον 14ο αιώνα έως τον 18ο αιώνα
Το κίνημα των Ναζαρηνών
Ναός του Αγίου Παντελεήμονος Θεσσαλονίκης!
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
Καστρο κερκυρασ 13ο Γυμνασιο πατρων 2017 Λυδία Χείρα Β'1.
El Greco Η ιστορία του Έλληνα Ζωγράφου 1541–1614.
Να βρείτε πληροφορίες για τον Τζιότο και για τον Ραφαήλ
Τζιότο και Ραφαήλ Δικαίος Κερκουλας.
 Η χώρα μας εξαιτίας της μακρόχρονης ιστορίας της, διατηρεί πολυάριθμα μουσεία με ποικίλα θέματα.  Ωστόσο, οι νεοέλληνες δεν δείχνουν μεγάλη ευαισθησία.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δομίνικος Θεοτοκόπουλος Ο Δομίνικος Θεοτοκόπουλος γνωστός επίσης με το ιταλικό προσωνύμιο El Greco , δηλαδή ο Έλληνας, ήταν Κρητικός ζωγράφος, γλύπτης και αρχιτέκτονας της Ισπανικής αναγέννησης. Έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην Ιταλία και στην Ισπανία. Εκπαιδεύτηκε αρχικά ως αγιογράφος στην Κρήτη, που αποτελούσε τότε τμήμα της ενετικής επικράτειας, και αργότερα ταξίδεψε στη Βενετία. Στην Ιταλία επηρεάστηκε από τους μεγαλύτερους δασκάλους της ιταλικής τέχνης, όπως ο Τιντορέτο και τον Τιτσιάνο, του οποίου υπήρξε μαθητής, υιοθετώντας στοιχεία από τον μανιερισμό. Το 1577 εγκαταστάθηκε στο Τολέδο όπου έζησε μέχρι το τέλος της ζωής του και ολοκλήρωσε ορισμένα από τα πιο γνωστά έργα του.

Υφολογικά, η τεχνοτροπία του Ελ Γκρέκο θεωρείται έκφραση της Βενετικής σχολής και του μανιερισμού όπως αυτός διαμορφώθηκε στο δεύτερο μισό του 16ου αιώνα. Παράλληλα χαρακτηρίζεται από προσωπικά στοιχεία , προϊόντα της τάσης του για πρωτοτυπία, τα οποία όμως δεν βρήκαν μιμητές στην εποχή του, γεγονός που δεν ευνόησε και τη συνέχειά τους. Η μπαρόκ τεχνοτροπία που εκτόπισε τον μανιερισμό, αλλά και τα αμέσως μεταγενέστερα καλλιτεχνικά ρεύματα που δεν αντιμετώπισαν ευμενώς το ύφος του, είχαν ως αποτέλεσμα να αγνοηθεί το έργο του Γκρέκο τους επόμενους αιώνες. Στη διάρκεια του 20ού αιώνα, αναγνωρίστηκε ως πρόδρομος της μοντέρνας τέχνης που αξιοποίησε στοιχεία της Ανατολικής και Δυτικής παράδοσης , διατηρώντας μέχρι σήμερα δεσπόζουσα θέση ανάμεσα στους μείζονες ζωγράφους όλων των εποχών.

Προσωπογραφία του Τζούλιο Κλόβιο, λάδι σε μουσαμά, 58x56 εκ

Το Μαρτύριο του Αγίου Μαυρίκιου (1580-82), λάδι σε μουσαμά, 448x301 εκ

Τρίπτυχο της Μόντενα (κύρια όψη), περ Τρίπτυχο της Μόντενα (κύρια όψη), περ. 1560-65, Τέμπερα σε ξύλο, 37 x 23,8 εκ. (μεσσαίο φύλλο), 24 x 18 εκ. (πλάγια φύλλα), Μόντενα, Γκαλέρια Εστένσε

El Espolio – Ο διαμερισμός των ιματίων του Χριστού, 1577-9, λάδι σε μουσαμά, 285 x 173 εκ., Τολέδο, Καθεδρικός Ναός

Προσωπογραφία του Χόρχε Μανουέλ Θεοτοκόπουλου, 1600-5, λάδι σε μουσαμά, 74 x 51,5 εκ., Σεβίλλη, Μουσείο Καλών Τεχνών

Β1: ΓΚΕΚΑ ΑΡΕΤΗ