Ενδοσχολική βία – σχολικός εκφοβισμός

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

X I ΣΤΟ ΒULLYING.
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
ΛΕΜΕ ΌΧΙ Στο σχολικο εκφοβισμο
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Η ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!! 54ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΑΜΙΓΟΥ
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Δεν είναι μαγκιά. Δεν είναι αστείο. Σταματήστε το!
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
«Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό»
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
1ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΛΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ – Α1
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Βαλεντίνα Μιχαήλ Στ’1.
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Ενδοσχολική βία στο ελληνικό σχολείο
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας,
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ερευνητική εργασία της Ά Λυκείου Υπεύθυνος καθηγητής: Σουσαμλής Παναγιώτης.
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΒULLING... Το μπούλινκ (σχολικός εκφοβισμός) εμφανίζεται στα σχολεία ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ του κόσμου ως λεκτική, σωματική, σεξουαλική,
Μια εργασία του Νικόλα Ρώσση, Φάνη Κουσσουρή και του ‘Ιωνα Καπράλου ΄΄Τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού αυξάνονται ραγδαία στη χώρα μας. Εκεί δε που το.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Ονομα ομαδασ: ‘’NUMBER 2’’
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΙΑΝΟΣ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Εισηγητές: Αλεξίου Εύα, Φερλές Χρήστος
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-PROJECT
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ η βία δεν είναι μαγκιά.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ PROJECT
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ « Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΜΕ ΑΦΟΡΑ»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενδοσχολική βία – σχολικός εκφοβισμός Ερευνητική εργασία –project Α΄ Λυκείου 3ου ΓΕΛ Τρικάλων

Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός - bullying Είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Ιδιαιτερότητες της επιθετικότητας Απρόκλητη, αδικαιολόγητη, άδικη, επαναλαμβανόμενη, ασκείται από ένα ισχυρότερο παιδί («δράστης») σε ένα ασθενέστερο («θύμα»), έχει στόχο να προκαλέσει φόβο, ανησυχία, ή πόνο, το ισχυρότερο παιδί αντλεί από αυτήν κάποιο όφελος (π.χ., ευχαρίστηση, κοινωνικό κύρος, απόκτημα), το ασθενέστερο παιδί δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Δεν είναι πείραγμα, γιατί δεν είναι αμοιβαίο, δεν γίνεται με παιγνιώδη και φιλικό τρόπο, δεν σταματά όταν ενοχλείται το παιδί. Δεν είναι ισότιμη σύγκρουση, είναι ασύμμετρη αλληλεπίδραση, είναι συστηματική κατάχρηση δύναμης. Εξ ορισμού, το παιδί χρειάζεται βοήθεια.

Μορφές σχολικού εκφοβισμού λεκτική βία (προσβολή της προσωπικότητας, βρισιές, απειλές) σωματική βία (σκούντημα, σπρώξιμο, ξυλοδαρμός, χτυπήματα στο πρόσωπο ή στο σώμα) σεξουαλική βία(ενοχλητικές χειρονομίες) ηλεκτρονική βία(μέσω sms ή email) Ψυχολογική βία (εκβιασμός, απομόνωση, αποκλεισμός από παρέες συμμαθητών) Απώλεια, κλοπή ή καταστροφή προσωπικών αντικειμένων

Τα παιδιά –θύματα εμφανίζουν στο μέλλον: Τα παιδιά – θύματα Βάσει διεθνών και ελληνικών ερευνητικών δεδομένων, εμφανίζουν χαμηλή αυτοεκτίμηση, αδυναμία επίλυσης προβλημάτων, είναι καταθλιπτικά εμφανίζουν συναισθηματικές δυσκολίες, αίσθημα μοναξιάς, ενώ οι χαμηλές σχολικές επιδόσεις και οι απουσίες κατά την φοίτηση είναι συχνά φαινόμενα. Τα παιδιά –θύματα εμφανίζουν στο μέλλον: αδυναμία να αναλάβουν ευθύνες, να επιδείξουν συνέπεια στον κοινωνικό τους ρόλο, να συνάψουν διαπροσωπικές σχέσεις ή να έχουν ομαλή σεξουαλική ζωή.

Παιδιά θύτες Τα παιδιά-θύτες, αυτά που ασκούν εκφοβισμό και βία σε άλλα, είναι συνήθως παιδιά: • με χαμηλή αυτοεκτίμηση, ενώ φαίνονται σίγουρα για τον εαυτό τους, • ενεργητικά και υπερδραστήρια, • επιθετικά, • επιρρεπή σε παραβίαση κανόνων και σε αντικοινωνικές συμπεριφορές, • ικανά να ξεφεύγουν από δύσκολες καταστάσεις, • δίχως ηθικούς ενδοιασμούς ή τύψεις για τις πράξεις τους.

Πιθανά σημάδια ότι ένα παιδί θυματοποιείται από τους συμμαθητές του Πιθανά σημάδια ότι ένα παιδί θυματοποιείται από τους  συμμαθητές του Γίνεται επιθετικό, παράλογο, ανήσυχο. Εκφοβίζει ή θυματοποιεί άλλα παιδιά ή αδέλφια. Σταματά να τρώει. Φοβάται να χρησιμοποιήσει το κινητό ή το ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο. Τρομάζει, φέρεται αμήχανα όταν λαμβάνει μήνυμα στο κινητό.

Πιθανά σημάδια ότι ένα παιδί θυματοποιείται από τους συμμαθητές του Πιθανά σημάδια ότι ένα παιδί θυματοποιείται από τους  συμμαθητές του Κάνει απουσίες, κοπάνες               Αρχίζει να τραυλίζει.             Απειλεί με αυτοκτονία.              Κλαίει πριν κοιμηθεί, έχει εφιάλτες      Χάνει συνέχεια το κολατσιό του ή τα χρήματά του - επιστρέφει πεινασμένο                      

Του λείπουν πράγματα Φοβάται να περπατήσει μόνο στο σχολείο.             Δεν θέλει να πάει σχολείο, ούτε να χρησιμοποιήσει το λεωφορείο               Εκλιπαρεί να το πάνε σχολείο με το αμάξι              Αλλάζει διαδρομή πηγαίνοντας προς το σχολείο Το πρωί νιώθει άρρωστο/δεν θέλει να πάει σχολείο.              Πέφτει η σχολική του επίδοση.             Επιστρέφει με σχισμένα ρούχα, κατεστραμμένα βιβλία.                      Ζητά ή κλέβει χρήματα (για να δώσει στο θύτη-εκβιαστή).

Που οφείλεται η έξαρση του κοινωνικού αυτού φαινομένου Που οφείλεται η έξαρση του κοινωνικού αυτού φαινομένου Οι οικονομικές ανισότητες, οι καινούριες μορφές ψυχαγωγίας των παιδιών, ο έκδηλος ρατσισμός, η έλλειψη του απαραίτητου χρόνου των γονέων και τα λάθος πρότυπα είναι κάποιες από τις αιτίες που ευνοούν παραβατικές συμπεριφορές των παιδιών.

Τρόποι –Προτάσεις αντιμετώπισης- Μέτρα κατά της σχολικής βίας Από τα ΜΜΕ Προσαρμογή των προγραμμάτων της τηλεόρασης στα ωράρια και τη ζωή των μαθητών Εκπαιδευτικά μορφωτικά ψυχαγωγικά προγράμματα Περιορισμός των έργων και σκηνών βίας Spots και σλόγκαν κατά της σχολικής βίας

Από φορείς όπως (επιστημονικούς, κοινωνικούς, ΟΤΑ κ.λπ) Ουσιαστική σχέση, παρέμβαση στη σχολική ζωή (διαλέξεις, συζητήσεις) Πρόσκληση των μαθητών στους χώρους επιστήμης, διοίκησης, έρευνας κτλ) Συμβολή στην «εκκαθάριση» των χώρων γύρω από το σχολείο από οποιαδήποτε «στέκια» που θα δημιουργούσαν προβλήματα.

Από το Υπουργείο Παιδείας Χωροθέτηση σχολείων και αρχιτεκτονική ενταγμένες στον κοινωνικό ιστό της περιοχής Προγράμματα εκπαίδευσης με ανοικτό ορίζοντα, σύγχρονα και ελκυστικά Φιλελευθεροποίηση της σχολικής ζωής

Από τη διεύθυνση του σχολείου Αποφυγή στιγματισμού, περιθωριοποίησης, απομόνωσης μαθητών Ώρες ψυχαγωγίας, εκδηλώσεις δημιουργίας, ενθάρρυνση πρωτοβουλιών

Από τους καθηγητές Όχι βαθμολογικό άγχος, όχι σχέση εξουσιαστή/εξουσιαζόμενου (διακρίσεις, ταπείνωση) Όχι τυπική διδασκαλία, αλλά μόρφωση, ζεστασιά, επικοινωνία Όχι ηθικολογία, αλλά στάση ζωής

Από τους γονείς Αποφυγή της ενδοοικογενειακής βίας Αποφυγή της ενδοοικογενειακής βίας Το δωμάτιο του μαθητή ως χώρος ελευθερίας και χαλάρωσης Η μελέτη στο σπίτι όχι ως καταναγκασμός αλλά ως αυτοπειθαρχία

Από τους πολιτιστικούς, πνευματικούς συλλόγους κ.λπ. Έκδοση ενημερωτικών (για τη βία στην Ιστορία, στον κόσμο, στην τέχνη) βιβλίων Επαφές με ομάδες μαθητών και οργάνωση καλλιτεχνικών/ ποιητικών βραδιών

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ σε 169 μαθητές Λυκείου

4. Έχεις δεχθεί επιθετική συμπεριφορά στο χώρο του σχολείου; 4. Έχεις δεχθεί επιθετική συμπεριφορά στο χώρο του σχολείου;

8. Αισθάνεσαι προστατευμένος στον χώρο του σχολείου; 8. Αισθάνεσαι προστατευμένος στον χώρο του σχολείου;

9. Έχεις ασκήσει βία στο χώρο του σχολείου;

10. Έχεις καταγγείλει ποτέ επιθετική συμπεριφορά; 10. Έχεις καταγγείλει ποτέ επιθετική συμπεριφορά;

12. Έχεις δεχθεί επιθετική συμπεριφορά από:

13. Έχεις υποστεί κάποια μορφή βίας από τις παρακάτω;

14. Αν κάποια στιγμή τύχει να βρεθείς σ’ ένα περιστατικό ενδοσχολικής βίας, πώς πιστεύεις πως θα αντιδράσεις;

Ημερολόγιο 2012

24

23

22

21

20

19

18

17

16

15

14

13

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

Μηνύματα κατά της σχολικής βίας & του εκφοβισμού

Μηνύματα κατά της σχολικής βίας & του εκφοβισμού Η σχολική βία είναι απαράδεκτη σταμάτησέ την! Όχι στην ενδοσχολική βία και στην επιθετικότητα!

Μην κρατάς την ενδοσχολική βία κρυφή!

Αναφέρω στους καθηγητές οποιαδήποτε μορφή βίας Μην κρατάς την ενδοσχολική βία κρυφή! Αναφέρω στους καθηγητές οποιαδήποτε μορφή βίας μέσα στο σχολείο!

Η βία γεννά βία!

Η βία γεννά βία! Λέμε: ναι στην επικοινωνία, ναι στο διάλογο, ναι στο παιχνίδι, ναι στη συνεργασία, όχι στη βία

Μίλα μη φοβάσαι. Η σιωπή βολεύει ΜΟΝΟ τον εκφοβιστή!

Όχι στην ενδοσχολική βία, ναι στη συνεργασία και στη φιλία! Μίλα μη φοβάσαι. Η σιωπή βολεύει ΜΟΝΟ τον εκφοβιστή! Όχι στην ενδοσχολική βία, ναι στη συνεργασία και στη φιλία!

Η βία δεν είναι ΜΑΓΚΙΑ!

Έχουμε δικαίωμα να μιλήσουμε για αυτά που μας απασχολούν ! Η βία δεν είναι ΜΑΓΚΙΑ! Έχουμε δικαίωμα να μιλήσουμε για αυτά που μας απασχολούν ! Λέμε την αλήθεια!

Η βία δεν έχει πλάκα ΠΛΗΓΩΝΕΙ

Η βία δεν έχει πλάκα ΠΛΗΓΩΝΕΙ Μη γελάς και μην υποστηρίζεις αυτόν που κάνει κακό!

Η συγκάλυψη της βίας είναι μια μορφή βίας!

υποστηρίζουμε τους άλλους Η συγκάλυψη της βίας είναι μια μορφή βίας! Όταν σεβόμαστε και υποστηρίζουμε τους άλλους είμαστε πραγματικά δημοφιλείς!

είναι σύνθεση του Clint Mansell και ακούστηκε στην ταινία Η μουσική επένδυση «Lux Aeterna» είναι σύνθεση του Clint Mansell και ακούστηκε στην ταινία «Requiem for a Dream»

είναι σύνθεση του Clint Mansell και ακούστηκε στην ταινία Η μουσική επένδυση «Lux Aeterna» είναι σύνθεση του Clint Mansell και ακούστηκε στην ταινία «Requiem for a Dream»

Ευχαριστούμε

Ευχαριστούμε