ΘΕΜΑ:ΑΘΛΗΜΑΤΑ, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ & ΥΓΙΕΙΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ ΥΠΟΘΕΜΑ : ΑΘΛΗΜΑΤΑ, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Ομάδα μαθητών που έλαβαν μέρος με αλφαβητική σειρά: Δανιήλ Γ. Παπαδοπούλου ΑΘ. Πελιτάρη Ευγ. Ποσνακίδης Γ. Χατζηαθανασίου Κ. Επιβλέποντες Καθηγητές: Σπόντης Χ. / Κεσκίνογλου Σ.
Με δύο λόγια… Η εργασία μας αφορά μια σύντομη καταγραφή των βασικών αθλημάτων, παιχνιδιών (ομαδικών και ατομικών) και δραστηριοτήτων καθώς και του ρόλου τους στην υγεία μας. Ο αθλητισμός αποτελεί τη συστηματική σωματική καλλιέργεια και δράση με συγκεκριμένο τρόπο, ειδική μεθοδολογία και παιδαγωγική με σκοπό την ύψιστη σωματική απόδοση ως επίδοση σε αθλητικούς αγώνες, στο αθλητικό και κοινωνικό γίγνεσθαι.
Παιχνίδια Τα περισσότερα από τα ομαδικά παιχνί-δια παίζονται στο ύπαιθρο και έχουν μια ιδιαίτερη γοητεία, γιατί δίνουν στο παιδί την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με την φύση, να συναγωνιστεί μα και να συνερ-γαστεί με τους συντρόφους του και το σπουδαιότερο απ' όλα, να εκτονωθεί.
Παιχνίδια (συνέχεια) Ατομικά ή ομαδικά όπως τονίζει μια προσεκτική έρευνα των περιφρονημένων παιχνιδιών των παιδιών μπορεί να μας βοηθήσει να γνωρίσου-με καλύτερα την ιστορία των βίων των μεγάλων. Πράγματι, μελετώντας τα ομαδικά κυρίως παι-χνίδια, συναντούμε τον απόηχο των συνηθειών, της νοοτροπίας, της κοινωνικής συμπεριφοράς και των πρότυπων που επικρατούν κάθε φορά στη ζωή των ενηλίκων.
Αθλήματα Ο αθλητισμός είναι ένας κοινωνικός θεσμός ο οποίος αντικατοπτρίζει τη δεδομένη κοινωνία και τον πολιτισμό της. Ο αθλητισμός στην Αθήνα κατά την αρχαιότητα θεωρούνταν κοινωνικό και πολιτισμικό αγαθό και είχε παιδαγωγικό χαρακτήρα, ενώ αντίθετα στη Σπάρτη χρησιμοποιούνταν για την στρατιωτική εκπαίδευση. Ωστόσο, σημαντική είναι η στρωματική διάσταση του αθλητισμού στο πέρασμα του χρόνου. Η γενική τάση ήταν ιδίως τον προηγούμενο αιώνα τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα να ασχολούνται με τα «λαϊκά παιχνίδια» όπως το ποδόσφαιρο, ενώ τα ανώτερα στρώματα με τα «ευγενή αθλήματα» όπως η ιππασία και η ξιφασκία.
Δραστηριότητες Οι άνθρωποι, συχνά, λένε ότι δεν βρίσκουν χρόνο. Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους. Ο ένας είναι ότι ο διαθέσιμος ελεύθερος χρόνος υπάρχει αλλά δύσκολα κανείς τον εντοπίζει, και κυρίως δεν ορίζει τις προτεραιότητές του. Ο άλλος είναι ότι πολλοί άνθρωποι δύσκολα μπορούν να αντιληφθούν πόσες εναλλακτικές δραστηριότητες υπάρχουν. Το θέμα είναι να αποφασίσουν και να ιεραρχήσουν τις ανάγκες τους. Να κατανοήσουν ότι η άσκηση δεν κουράζει αλλά ξεκουράζει, ότι μας χαλαρώ-νει πραγματικά και ότι μας κάνει πιο παραγωγικούς στην εργασία μας, είτε αυτή είναι σωματική είτε διανοητική. Συνεπώς, αξίζει να βάζουμε την άσκηση σε προτεραιότητα στη ζωή μας.
Συμπερασματικά… Με δύο λόγια και μετά τη μικρή έρευνα που κάναμε στο διαδίκτυο και στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας καταλήξαμε ότι ο αθλητισμός, τα παιχνίδια και οι δραστηριότητες αποτελούν το μέσο για την κοινωνικοποίηση και την επικοινωνία μεταξύ των μαθητών. Τους διδάσκουν το ομαδικό πνεύμα, τη δικαιοσύνη και το σεβασμό των κανόνων. Για όλους αυτούς τους λόγους πιστεύουμε ότι το μάθημα της φυσικής αγωγής είναι πολύ ουσιαστικό στη εκπαίδευση (πρωτοβάθμια & δευτεροβάθμια) και πρέπει να της δίνεται μεγαλύτερη σημασία.