ΠΡΟΪΟΝ I Φαίδων Θεοφανίδης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ IV: ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
Advertisements

ΔΙΑΝΟΜΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΔΡΟΥΝ ΣΤΗ ΖΗΤΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ II Φαίδων Θεοφανίδης
ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ Ι
Τμηματοποίηση της Αγοράς
Ανάλυση Ανταγωνισμού.
ΠΡΟΒΟΛΗ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Προσωπικές Πωλήσεις.
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
ΔΙΑΝΟΜΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΪΟΝ III Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΙI
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Ι Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΪΟΝ II Φαίδων Θεοφανίδης
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ I: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ II: ΤΕΧΝΙΚΕΣ & ΜΕΣΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΠΡΟΒΟΛΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Διδάσκων: Θεοφανίδης Φαίδων Ώρες Γραφείου: Παρασκευή 10:00-12:00, Γραφείο 515, 5ος Όροφος -Βιβλίο Μαθήματος: Εισαγωγή.
ΘΕΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ Μάθημα: Διαφήμιση και Δημόσιες Σχέσεις 11-Μαρτίου-2008
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ III: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Το Αθλητικό Προϊόν και τα Ιδιαίτερα Χαρακτηριστικά του
ΠΡΟΒΟΛΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
Στόχευση - Τοποθέτηση.
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΜΟΡΦΕΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
1 Segmenting Markets, Targeting and Positioning. 2 Market Segmentation Defining Reasons for Using Market  Customer Analysis  Competitor Analysis  Effective.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΑΙΟΣ ΤΕΦΑΑ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 3 η Συμπεριφορά Καταναλωτή: Προσέγγιση κατά Lancaster.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 10 : ΠΡΟΪΟΝ I Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Τμηματοποίηση Αγοράς, Στόχευση, Διαφοροποίηση και Τοποθέτηση προϊόντος (Adapted from: Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Πασχαλουδης, 2009, Σιωμκος, 2011,
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ Ορισμοί Χρησιμότητα και πλεονεκτήματα Δομή του Επιχειρηματικού Σχεδίου. Ερωτήσεις.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 11 : ΠΡΟΪΟΝ IΙ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Συμπεριφορά Καταναλωτή Μέρος Β’ Οι Διαφάνειες βασίζονται στο Βιβλίο του Γ. Σιώμκου, «Συμπεριφορά Καταναλωτή και Στρατηγική Μάρκετινγκ», 2002, Εκδόσεις.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΝΕΦΑΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ. Β2Β ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το βιομηχανικό μάρκετινγκ ασχολείται με την ικανοποίηση των αγοραστικών αναγκών και απαιτήσεων.
Προσωπικές Πωλήσεις. Προσωπικές πωλήσεις είναι η προβολή των αγαθών και των υπηρεσιών μέσω των πωλητών. Είναι η προσωπική προσπάθεια να παρακινήσει κάποιον.
μαρκετινγκ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΝΟΤΗΤΑ 7η
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
MARKETING 2η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ
Συμπεριφορά Καταναλωτή
#7 - #8 irini rigopoulou Product - Brand #7 - #8 irini rigopoulou
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
ΤΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ KAI TO MAΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ
ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ ΤΗΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ Α.Ε
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού και Λογισμικού
Πως να ξεχωρίσει η επιχείρηση σας
ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Εισαγωγή στο μάθημα Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού Λογισμικού.
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΪΟΝ I Φαίδων Θεοφανίδης E-mail: theofan@unipi.gr Διδακτικό υλικό: www.unipi.gr/faculty/theofan E-mail: theofan@unipi.gr

ΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ «Προϊόν είναι ένα σύστημα υλικών και άυλων στοιχείων που δια μέσου των χρησιμοτήτων δημιουργεί ωφέλεια». Άρα ο παραγωγός δεν πουλάει προϊόντα αλλά ωφέλειες (προσδοκίες χρησιμοτήτων). Με τον όρο «Προϊόν» εννοούμε: Προϊόντα - Υπηρεσίες.

Κλίμακας αϋλότητας Shostack (1977) Αλάτι-----------------------------------Διδασκαλία Fast-food ΤΕΧΝΙΚΑ (ΥΛΙΚΑ) & ΣΥΜΒΟΛΙΚΑ (ΑΥΛΑ) ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΤΙΚΑ Ποια είναι τα υλικά και άυλα χαρακτηριστικά μιας τράπεζας; Που θα τοποθετούσατε την τράπεζα πάνω στην κλίμακα του Shostack; Δώστε παραδείγματα υλικών-άυλων «προϊόντων».

Κριτήρια Επιλογής Τράπεζας (προσδοκίες χρησιμοτήτων) Χρόνος εξυπηρέτησης (20,7%) Ευγένεια προσωπικού (13,8%) Ύπαρξη ΑΤΜ (12,8%) Προσωπική αντιμετώπιση πελάτη (12,8%) Γνώση/εμπειρία προσωπικού (7,8%) Έλλειψη γραφειοκρατίας (7,7%) Άλλα (…%).

ΑΞΙΕΣ ΠΡΟΪΌΝΤΟΣ Τεχνικές Αξίες: χημικές, φυσικές, χειροπιαστές αξίες που μπορούν να μετρηθούν και να προτυποιηθούν (δημιουργία standards). Συμβολικές Αξίες: φθηνό/ακριβό, υψηλής/χαμηλής κοινωνικής τάξης, ωραίο/ασχημο, υγιεινό/ανθυγιεινο κτλ. Συμβολικές αξίες: - Αυθύπαρκτες (π.χ. ξενοδοχείο 5 αστέρων, η συμβολική αξία εμπεριέχεται μέσα στην φύση της υπηρεσίας) ή - Επίκτητες (π.χ, ενοικιαζόμενο δωμάτιο, όπου η συμβολική αξία πρέπει να δημιουργηθεί από τον παραγωγό της υπηρεσίας).

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΙΣ ΣΥΜΒΟΛΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Πατσάς στη Βαρβάκειο ≠ Φιλέτο Στρογγανωφ στο HILTON Χαλβάς ≠ Κρουασάν. Καφές βαρύς γλυκός ≠ Καφές βιενουά. Τσάι του βουνού ≠ Καπουτσίνο Φρέντο Σαλαμίνα ≠ Σεϋχέλλες Zastava ≠ Lamborghini Τάβλι ≠ Σκάκι

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΕΣ ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: «ΤΕΧΝΙΚΑ ΑΡΙΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ» ΤΜΗΜΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ: «ΑΡΙΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ». ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΩΝ…

ΕΙΚΟΝΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΤΕΧΝΙΚΑ (ΥΛΙΚΑ) & ΣΥΜΒΟΛΙΚΑ (ΑΥΛΑ) ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ = ΕΙΚΟΝΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ. Το ΜΚΤ πρέπει να δημιουργεί: Μια ισχυρή εικόνα Μια ξεκάθαρη εικόνα Μία αποκλειστική εικόνα Η Εικόνα του Προϊόντος εξαρτάται εκτός από το μίγμα προβολής και από τις υποκειμενικές ερμηνείες των καταναλωτών.

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ (Product Positioning) Τοποθέτηση Προϊόντος = Δημιουργία εικόνας για το προϊόν. Ορισμός: ο τρόπος όπου ένας καταναλωτής βλέπει (αντιλαμβάνεται) ένα προϊόν ή μια υπηρεσία σε σχέση με όλα τα άλλα προϊόντα ή υπηρεσίες που ο πιθανός αυτός αγοραστής τα θεωρεί σαν πιθανά υποκατάστατα.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ Χαρακτηριστικού – ιδιότητας προϊόντος: π.χ. η μόνη ψηφιακή κάμερα με το μεγαλύτερο «ζουμ» που υπάρχει στην αγορά. Σχέσης Τιμής – Ποιότητας: Υψηλή τιμή/υψηλή ποιότητα, Μεσαία/Υψηλή & Χαμηλή/Υψηλή. Χρήσης ή εφαρμογής: π.χ κατεψυγμένο ρύζι το οποίο ετοιμάζεται σε 10 λεπτά με τηγάνισμα. Χρήστης Προϊόντος: π.χ. μόνο για φοιτητές. Κλάσης Προϊόντος: π.χ RTD ποτά, βούτυρο χωρίς θερμίδες. Ανταγωνισμού: π.χ “Top Product”, “Elit Product”.

ΑΝΤΙΛΗΠΤΙΚΗ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ (Perceptual Mapping) Είναι μια αναλυτική μέθοδος έρευνας που βρίσκει και παρουσιάζει τις τοποθετήσεις διάφορων μαρκών μιας κατηγορίας προϊόντος (π.χ. το προϊόν είναι αυτοκίνητο και οι μάρκες: OPEL, BMW, VOLVO, AUDI κτλ.) σε ένα σύστημα συντεταγμένων. Οι τοποθετήσεις βασίζονται σε μια σειρά κριτηρίων. Οι τοποθετήσεις προέρχονται από επεξεργασία των απαντήσεων σε δείγμα καταναλωτών. Ο κάθε άξονας στα άκρα πρέπει να χαρακτηρίζεται από αντίθετα κριτήρια.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΚΛΑΣΙΚΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΣΠΟΡ OPEL PEUGEOT VOLKSWAGEN ALFA ROMEO BMW PORSCHE AUDI VOLVO

ΕΡΓΑΣΙΑ Χωριστείτε σε ομάδες των 5-7 ατόμων. Φτιάξτε στο τετράδιο σας έναν αντιληπτικό χάρτη για μια αγαπημένη σας κατηγορία προϊόντος ή υπηρεσίας. Επιλέξτε σαφή κριτήρια τοποθέτησης. Να είστε έτοιμοι να επιχειρηματολογήσετε για τις τοποθετήσεις σας.