1 Το σχολείο του ΚΟΣΜΟΥ... Είμαστε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ αλλά ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΜΑΖΙ!!! ΤΣΙΛΛΕΡ & ΡΩΣ 1, 11144 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ: 210-2114078, 2114750

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΝΟΥΚΛΕΪΚΩΝ ΟΞΕΩΝ (DNA ΚΑΙ RNA) AΠΟ ΦΥΤΙΚΑ ΚΥΤΤΑΡΑ
Advertisements

ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΝΟΥΚΛΕΪΚΩΝ ΟΞΕΩΝ
Απομόνωση νουκλεïκών οξέων από τα φυτικά κύτταρα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
2.3 Περιεκτικότητα διαλύματος – Εκφράσεις περιεκτικότητας
Σαπούνι συνταγές Μπούρα Αγνή Μουτζούρη Μαρία Πετριτζικλή Ταξία
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη. 1 ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη 2 Ανίχνευση λιπών, πρωτεϊνών και αμύλου.
ΒΙΟΝΤΙΖΕΛ 2ης Γενιάς: «Το τηγανόλαδο που έγινε χρυσάφι»
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
ΒΙΟΝΤΙΖΕΛ 2ης Γενιάς: «Το τηγανόλαδο που έγινε χρυσάφι»
1 Το σχολείο του ΚΟΣΜΟΥ... Είμαστε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ αλλά ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΜΑΖΙ!!! ΤΣΙΛΛΕΡ & ΡΩΣ 1, ΤΗΛ: , Δημιουργοί:
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
ΒΙΟΝΤΙΖΕΛ 2ης Γενιάς: «Το τηγανόλαδο που έγινε χρυσάφι»
Η Λαδο-οικογένεια Το σχολείο του ΚΟΣΜΟΥ... Είμαστε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ αλλά ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΜΑΖΙ!!! ΤΣΙΛΛΕΡ & ΡΩΣ 1, ΤΗΛ: ,
ΒΙΟΝΤΙΖΕΛ 2ης Γενιάς: «Το τηγανόλαδο που έγινε χρυσάφι»
4ο ΕΠΑΛ Αθηνών «Το σχολείο του Κόσμου»
4ο ΕΠΑ.Λ. ΑΘΗΝΩΝ ΤΣΙΛΛΕΡ & ΡΩΣ 1, ΑΘΗΝΑ , ΤΗΛ: ,
Ο Καθηγητής Διεθνών Επιχειρήσεων Θανόπουλος Γιάννης
Οι Φυσικές Επιστήμες εμπνέουν τα σχολεία και αλλάζουν το μακροπεριβάλλον: Βιοντίζελ 2 ης γενιάς στο 4 ο ΕΠΑ.Λ. Αθήνας Πάσχου Κωνσταντίνα, Φυσικός, Εκπαιδευτικός.
ΒΙΟΝΤΙΖΕΛ 2ης Γενιάς: «Το τηγανόλαδο που έγινε χρυσάφι»
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Α΄ΕΠΑΛ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΞΕΩΝ ΚΑΙ ΒΑΣΕΩΝ
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές ΑσκήσειςΧημείας B΄Λυκείου (κατεύθυνσης) Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
Ε Κ Φ Ε Σ Ε Ρ Ρ Ω Ν ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Β΄ Γυμνασίου
Αλλάζοντας τη θέση χημικής ισορροπίας σε διαλύματα σόδας και γαλαζόπετρας Νίκη Σπάρταλη, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτου και Ρομπέρτος Αλεξιάδης ΕΚΦΕ Χανίων
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές ΑσκήσειςΧημείας B΄Λυκείου Γενικής Παιδείας Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΣΤΑΘΕΡΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ, ΟΞΕΑ, ΒΑΣΕΙΣ, pH. ΟΓΚΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΞΙΚΟΥ ΟΞΕΟΣ
Περιεκτικότητα %w/w - %w/v - %v/v.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
«Η Αειφορία (ή Αειφόρος Ανάπτυξη) επιτρέπει τις σημερινές γενιές να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους, χωρίς όμως να θέτει σε κίνδυνο τη δυνατότητα των επόμενων.
2.6.2 Φυσικές σταθερές των χημικών ουσιών. Τρόποι με τους οποίους μπορούμε να διαπιστώσουμε αν ένα δείγμα υλικού αποτελείται από μία μόνο ουσία ή είναι.
1. Θερμόμετρα και μέτρηση θερμοκρασίας
2.5 Διαχωρισμός μειγμάτων
2.2.1– Μείγματα.
Διαχωρισμός μειγμάτων
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΧΗΜΕΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Ομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Διάσπαση του αμύλου από το ένζυμο της στοματικής κοιλότητας αμυλάση
ΑΝΑΝΕΩΣIΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ BIODIESEL. Το Biodiesel είναι μια φυσική και ανανεώσιμη, εναλλακτική λύση καυσίμων για μηχανές ντίζελ, που παράγεται από φυτικά.
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
TO NEΡΟ ΩΣ ΔΙΑΛΥΤΗΣ – ΜΕΙΓΜΑΤΑ
Περιεκτικότητα διαλύματος & εκφράσεις περιεκτικότητας
Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων
ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΙΚΕΣ ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΙΚΗ ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ:
Aπομόνωση DNA από φυτικά κύτταρα Επιμέλεια: Καπασά Μαρία Βιολόγος, MSc, PhD.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ : ΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ : ΣΑΛΙΑΡΗ ΔΗΜΗΤΡΑ, A.M :16677 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΘΕΜΑ : ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ.
ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Υπεύθυνος: Ι. Θεοχαρόπουλος Ταχύτητα Αντίδρασης - Παράγοντες που την επηρεάζουν Εισηγητής:Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Συνεργάτης.
ΕΥΡΙΔΙΚΗ ΗΛΙΑ 8ο ΕΞΑΜΗΝΟ Α.Μ : Z15880 ΑΦΠ ΚΑΙ ΓΜ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΔΑΦΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ- Γ.Π.Α 9 ΙΟΥΛΙΟΥ-31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2012.
Παρασκευή σαπουνιού Μάντζιου Μαρία χημικός. σαπούνια ονομάζονται τα άλατα των ανωτέρων μονοκαρβοξυλικών οξέων (παλμιτικού, στεατικού και ελαϊκού) με νάτριο.
Μπούρου Αγγελική Πασχαλίδου Γιώτα. Ας θυμηθούμε.. Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 1Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 1 Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 2Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 2.
ΧΗΜΕΙΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΙΔΗΡΟΥ - ΧΑΛΚΟΥ
Διαχωρισμός μειγμάτων
Καλλιέργεια βακτηρίων
Απομόνωση DNA από φυτικούς οργανισμούς!.
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Διαχωρισμός μειγμάτων
ΑΣΠΙΡΙΝΗ.
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ.
2.2.2 Διαλύματα Το θαλασσινό νερό, το νερό της βρύσης
Σκληρότητα νερού Σκληρό νερό ονομάζεται το νερό που περιέχει ποσότητα αλάτων μεγαλύτερη από 0,5 gr/l (500mg/L) Το σκληρό νερό δεν είναι πόσιμο, εμποδίζει.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Το σχολείο του ΚΟΣΜΟΥ... Είμαστε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ αλλά ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΜΑΖΙ!!! ΤΣΙΛΛΕΡ & ΡΩΣ 1, ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ: , Δημιουργοί: Περιβαλλοντική Ομάδα «B2G» και Κωνσταντίνα Πάσχου (Φυσικός, Πληροφορικής, Ε-ΜΒΑ) ΑΘΗΝΑ ΒΙΟΝΤΙΖΕΛ 2 ης Γενιάς: «Το τηγανόλαδο που έγινε χρυσάφι»

Όραμά μας το Αειφόρο Σχολείο: ένα ΣΧΟΛΕΙΟ που ΜΑΘΑΙΝΕΙ διαρκώς από το Κοινωνικό, Πολιτισμικό, Φυσικό, Τεχνολογικό και Οικονομικό περιβάλλον. Με τη Νέα Γνώση του, παράγει ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΞΙΑ για τα μέλη του και για κάθε διάσταση του περιβάλλοντός του. ΤΣΙΛΛΕΡ & ΡΩΣ 1, ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ: , epal-athin.att.sch.gr «Βραβείο Αειφόρου Σχολείου Στη 2η θέση από την 4η θέση

Τι είναι Αειφορία; Η Αειφορία επιτρέπει τις σημερινές γενιές να ικανοποιήσουν ανάγκες τους, χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τη δυνατότητα των επόμενων γενιών να ικανοποιήσουν τις δικές τους WCED 1987

Οικολογικοί Το Υπόδειγμα Αειφορίας μας Πηγή: Espinosa, A, Porter, T, 2011, «Sustainability, complexity and learning: insights from complex systems approaches.», The Learning Organization, Vol. 18, No. 1, pp , τροποποιημένο. Παράγοντες Αειφορίας στο Μακροπεριβάλλον Βιόσφαιρα Ανθρώπινα Συστήματα Κοινωνικοί Πολιτισμικοί Οικονομικοί Τεχνολογικοί Αειφορία στο Μικροπεριβάλλον του 4 ου ΕΠΑ.Λ. ΑΘΗΝΩΝ

Μακροπεριβάλλον Τι εμποδίζει να «δούμε» τις λύσεις και τις ευκαιρίες; Τι εμποδίζει το δρόμο μας προς την αειφορία; Μήπως η νοοτροπία μας; Οικονομική Κρίση Κοινωνικές Διακρίσεις Πολιτισμικές Συγκρούσεις Οικολογική Καταστροφή

Όραμα: Αειφορία αλλά Πώς;;; Ο Καθηγητής Διεθνών Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς κύριος Θανόπουλος Γιάννης, μας έδειξε το δρόμο προς το όραμά μας δίνοντας το μήνυμα: ΣΚΕΨΟΥ–ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ-ΜΠΟΡΕΙΣ-ΧΑΜΟΓΕΛΑ Κι εμείς προσπαθούμε συνεχώς να το αξιοποιούμε και να βελτιωνόμαστε…

Σήμερα θα μοιραστούμε μαζί σας μία από τις πολλές προσπάθειές μας για τη δημιουργία του Αειφόρου Σχολείου: «Το τηγανόλαδο που έγινε χρυσάφι: Biodiesel 2 nd Generation» Αγαπητό μας 53 ο ΓΕΛ Αθήνας

Αφού απολαύσετε τα τηγανητά σας… Το κρίσιμο ερώτημα είναι: ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΤΗΓΑΝΟΛΑΔΟ; Αν δεν το θεωρούμε κατάλληλο για να ξανατηγανίσουμε τότε υπάρχουν οι ακόλουθες 2 περιπτώσεις: … ήρθε η ώρα για το πλύσιμο των μαγειρικών σκευών.

1 η Περίπτωση: Αν το ρίξετε στο… …τότε κάποια στιγμή θα συμβεί αυτό και θα χρειαστείτε αυτά:

… στο πέρασμά του αναστατώνει… Και κάποια μέρα βροχερή θα αναρωτιέστε γιατί πλημμύρισαν οι δρόμοι… Γενικά, αν το ρίξετε στην…

… και φθάνοντας στη θάλασσα πιθανό να ενισχύσει φαινόμενα όπως αυτά:

Συλλέγετε το τηγανόλαδο σε κάθε είδους δοχεία για ανακύκλωση (πλαστικά, γυάλινα, μεταλλικά…) και το φέρνετε στο σχολείο μας ή το παραλαμβάνουμε εμείς από το χώρο σας. 2 η Περίπτωση:

Θα το μετατρέψουμε σε Βιοντίζελ και Σαπούνι! Αναρωτιέστε που θα το χρησιμοποιήσουμε;

Biodiesel 2 nd Generation

ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ  1 βαθμονομημένο ογκομετρικό (πλαστικό) σκεύος 1L  1L αποσταγμένο νερό  Ένα ζυγό ακριβείας gr (έως 200g min)  1g NaOH  1 γυάλινο χωνί  1 γυάλινο μπουκάλι με βιδωτό πώμα 1,5L  1 ποτήρι ζέσεως 20-50mL  1 λύχνο Bunsen με τρίποδα και πλέγμα θέρμανσης  1 αναπτήρα  1mL τηγανέλαιο  1 βαθμονομημένη σύριγγα 3-5mL  1 βαθμονομημένο ογκομετρικό κύλινδρο των 20 ή 50 mL  10mL Ισοπροπυλική αλκοόλη  1 ποτήρι ζέσεως 100mL  Διάλυμα φαινολoφθαλεΐνης

Διαδικασία τιτλοδότησης (1/3) Δημιουργία Stock Διαλύματος NaOH 1) Διαλύουμε 1g NaOH ακριβώς σε 1L απεσταγμένο νερό. Επειδή το στερεό ΝaOΗ διαλύεται δύσκολα στο νερό, βάζουμε mL νερό σε ένα γυάλινο μπουκάλι. Προσθέτουμε το 1g NaOH και το ανακατεύουμε καλά μέχρι να διαλυθούν οι κόκκοι. Μετά μεταφέρουμε αυτό το διάλυμα στο υπόλοιπο αποσταγμένο νερό και το κουνάμε για λίγο ώστε το διάλυμα να γίνει ομογενές. Αυτό είναι το stock διάλυμα.

Διαδικασία τιτλοδότησης (2/3) 2) Μετράμε 10 mL Ισοπροπυλικής αλκοόλης με τον ογκομετρικό κύλινδρο (π.χ. των mL) και τη ρίχνουμε σε ένα ποτήρι ζέσεως (π.χ. των 100 mL). 3) Ζεσταίνουμε περίπου 10 mL του τηγανόλαδου που θα μετρήσουμε στους 55°C. 4) Παίρνουμε ακριβώς 1mL τηγανόλαδου με τη σύριγγα των 3mL και το ρίχνουμε στο ποτήρι ζέσεως που περιέχει την ισοπροπυλική αλκοόλη. Αναδεύουμε το μίγμα μέχρι να πάρει ένα κιτρινωπό χρώμα. 5) Προσθέτουμε 3-4 σταγόνες φαινολοφθαλεΐνης στο προηγούμενο μίγμα.

Διαδικασία τιτλοδότησης (3/3) 6) Προσθέτουμε με τη σύριγγα stock διάλυμα σιγά- σιγά, ενώ ανακινούμε κυκλικά το γυάλινο δοχείο. Το υγρό θα γίνει ανοιχτό φούξια και όσο το ανακινούμε θα ξαναγίνει κίτρινο. Ξαναπροσθέτουμε σιγά-σιγά (σταγόνα-σταγόνα) από το stock διάλυμα, και σταματάμε όταν το χρώμα παραμένει φούξια για 30s. Σημειώνουμε πόσα mL του stock διαλύματος χρησιμοποιήσαμε. Επαναλαμβάνουμε όλη την παραπάνω διαδικασία τουλάχιστον 3 φορές και υπολογίζουμε το Μέσο Όρο των μετρήσεων για να μειώσουμε το σφάλμα μέτρησης.

Τι σημαίνει το αποτέλεσμα της τιτλοδότησης Κάθε 1 mL stock διαλύματος (δηλαδή υδατικού διαλύματος NaOH) που χρησιμοποίησα αντιστοιχεί σε 1 ΕΠΙΠΛΕΟΝ g/L NaOH που θα πρέπει να προσθέσω ως καταλύτη κατά την παραγωγή του βιοντίζελ για να εξουδετερώσω τα ελεύθερα λιπαρά οξέα (FFA ή Free Fatty Acids) του τηγανόλαδου.

Αποτέλεσμα Τιτλοδότησης και καταλληλότητα τηγανόλαδου για Βιοντίζελ 2G Εάν από την τιτλοδότηση προκύψουν: 1) μέχρι 3mL stock διάλυμα, το τηγανόλαδο είναι κατάλληλο για παραγωγή βιοντίζελ. 2) 3 - 6mL stock διάλυμα, το τηγανόλαδο είναι σχετικά κατάλληλο για παραγωγή βιοντίζελ. 3) πάνω από 6mL stock διάλυμα, το τηγανόλαδο είναι οριακά κατάλληλο έως ακατάλληλο για παραγωγή βιοντίζελ. Αυτό σημαίνει ότι το τηγανόλαδο έχει πυρολυθεί από υπερβολικό τηγάνισμα και ίσως η ποιότητα του βιοντίζελ να μην είναι τόσο καλή. 4) πάνω από 10mL stock διάλυμα το τηγανόλαδο είναι εντελώς ακατάλληλο για παρασκευή βιοντίζελ με καταλύτη NaOH.

Διαδικασία Παρασκευής Βιοντίζελ 2G (1/3) Πώς θα φτιάξετε methoxide  Πηγαίνετε σε ανοικτό χώρο ή σε καλά αεριζόμενη περιοχή και λάβετε όλα τα μέτρα προστασίας.  Μετρήστε τη μεθανόλη με τον ογκομετρικό κύλινδρο, ρίξτε τη σε γυάλινο δοχείο και βιδώστε καλά το πώμα.  Μετρήστε το NaOH. Προσέξτε να μην έρθει σε επαφή με οτιδήποτε πλαστικό αντικείμενο ή ζωντανό οργανισμό. Χρησιμοποιήστε μια ύαλο ωρολογίου ή γυάλινο σκεύος πάνω στη ζυγαριά για να ζυγίσετε το NaΟH. Το NaΟH έχει την τάση να προσκολλάται σε οτιδήποτε!!!

Διαδικασία Παρασκευής Βιοντίζελ 2G (2/3) Πώς θα φτιάξετε methoxide  Ανοίξτε το σφραγισμένο δοχείο της μεθανόλης και ρίξτε μέσα προσεκτικά το NaOH. Ξανακλείστε καλά το δοχείο.  Ανακινήστε απαλά το δοχείο ώστε να διαλυθεί το NaOH στη μεθανόλη. Αυτό μπορεί να πάρει μερικά λεπτά. Το δοχείο θα θερμανθεί ελαφρά και θα δημιουργηθεί μικρή πίεση μέσα στο δοχείο. Ανοίξτε απαλά και προσεκτικό το πώμα του δοχείου ώστε να αεριστεί χωρίς να αναπνεύσετε τους ατμούς.  Αφήστε το δοχείο σε εξωτερικό χώρο, αλλά όχι στον ήλιο.

Διαδικασία Παρασκευής Βιοντίζελ 2G (3/3)  Ξεκινήστε θερμαίνοντας 1 λίτρο τηγανελαίου στους 55 o C.  Ρίξτε το θερμό λάδι με το χωνί στο μεγάλο γυάλινο δοχείο με το βιδωτό πώμα.  Πάρτε το δοχείο με το λάδι και το χωνί σε εξωτερικό χώρο. Προσεκτικά αλλά γρήγορα ρίξτε το methoxide στο λάδι χρησιμοποιώντας το ίδιο χωνί. Ξανακλείστε καλά το δοχείο.  Αφού βεβαιωθείτε ότι το δοχείο είναι εντελώς σφραγισμένο, ανακινήστε το μείγμα δυνατά για 10 λεπτά περίπου.  Τοποθετήστε το δοχείο σε μια καλά φωτισμένη περιοχή και παρακολουθήστε τη μαγεία της μετεστεροποίησης!!!

Επεξεργασία γλυκερίνης για παρασκευή σαπουνιού Για κάθε 1L γλυκερίνης που θα προκύψουν σαν υποπροϊόν από την παρασκευή του βιοντίζελ απαιτούνται 40g καυστικής σόδας (ΝΑΟΗ) για τη μετατροπή της γλυκερίνης σε σαπούνι. Προαιρετικά: μπορείτε να προσθέσετε και αρωματική ουσία Γραφικά: από το μαθητή μας Παππά Παναγιώτη Γ’ ΕΠΑ.Λ. Ειδικότητα Γραφιστικής

Παρασκευή 1 λίτρου στερεού σαπουνιού από τα υποπροϊόντα της παρασκευής βιοντίζελ (1/2) 1) Βράζουμε τη γλυκερίνη στους 78-80°C για εξάτμιση της μεθανόλης που περιέχεται μέσα στο υποπροϊόν έτσι ώστε να μείνει μόνο η γλυκερίνη και να μπορέσουμε να την επεξεργαστούμε. Αν δεν αφαιρέσουμε τη μεθανόλη, το σαπούνι που θα παραχθεί θα είναι επικίνδυνο για το δέρμα. 2) Φιλτράρουμε τη γλυκερίνη από τυχόν υπολείμματα που παρέμειναν από τη παραγωγή βιοντίζελ, με μία ψηλή σήτα (σουρωτήρι) κουζίνας. 3) Μετράμε 1L ζεστής γλυκερίνης και το κρατάμε ζεστό.

Παρασκευή 1 λίτρου στερεού σαπουνιού από τα υποπροϊόντα της παρασκευής βιοντίζελ (2/2) 4) Παίρνουμε 100mL νερού (και προαιρετικά αρωματική ουσία) και προσθέτουμε 40g NaOH. 5) Τοποθετούμε τη αναλογία (νερό + καυστικό νάτριο) σε ένα σκεύος ΙΝΟΧ και ρίχνουμε τη ζεστή γλυκερίνη. Ανακατεύουμε μέχρι να σιγουρευτούμε ότι τα δύο υγρά έχουν ενωθεί πλήρως και η αντίδραση έχει ολοκληρωθεί. 6) Ρίχνουμε το μίγμα μέσα σε ανακυκλώσιμα δοχεία (π.χ. πάτους μπουκαλιών νερού) και το αφήνουμε σε θερμοκρασία δωματίου να κρυώσει. 7) Μετά από 24 ώρες το αφαιρούμε από τα δοχεία και τα τοποθετούμε σε ξηρό κρύο περιβάλλον για 2 εβδομάδες έτσι ώστε η καυστική σόδα να έχει αντιδράσει πλήρως για να μην είναι «σκληρό» το σαπούνι για το δέρμα.

Το σχολείο του ΚΟΣΜΟΥ... Είμαστε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ αλλά ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΜΑΖΙ!!! ΤΣΙΛΛΕΡ & ΡΩΣ 1, ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ: , Το 4 ο ΕΠΑ.Λ. Αθηνών ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ ΟΛΟΨΥΧΑ για το τηγανόλαδο που ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΕΤΕ…

Γιατί ΜΠΟΡΟΥΜΕ από τα φαινομενικά άχρηστα πράγματα, να παράγουμε Αξία για τους Ανθρώπους και να Μειώσουμε το Ανθρώπινο Αποτύπωμά μας στον πλανήτη ΓΗ