Edward De Bono, Τα έξι καπέλα της σκέψης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ,Η ελληνιδα που συγκίνησε το κόσμο
Advertisements

Ταξιδεύοντας … με τον καλύτερο μου φίλο …
Γιώργος Κάκαρης Γ
Ιωάννης Βηλαράς
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Εαρινή Προσέγγιση 100 χρόνια Σεφέρης Με τα χρώματα του Σεφέρη… Έργα του Γ. Ψυχοπαίδη εμπνευσμένα από τις συλλογές του ποιητή.
Τα παράδοξα των καιρών μας
Ιστορία του ρεμπέτικου τραγουδιού
Λίγο ακόμα να σηκωθούμε λίγο ψηλότερα...
Εργασια στα κειμενα νεολληνικησ λογοτεχνιασ *βιβλιοπαρουσιαση*
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
ΠΟΙΗΣΗ<<Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ>>
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
ΙΘΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ Χρυσούλα Δανίκα Κωνσταντίνα Θεωδόρου
Σεφέρης.
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
Έλληνες Λογοτέχνες: Γιώργος Σεφέρης
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
Οδυσσεας Ελυτης.
ΟΙ ΔΙΑΛΑΜΠΑΔΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
Οδυσσέας Eλύτης Η βιογραφία του Ν. Μεταξένια.
Λεωνίδας Κραλίδης 8/12/2013 1ο Πρότυπο Πειρ. Θεσ/νίκης
Μανόλης Αναγνωστάκης.
Μενέλαος Λουντέμης.
Οδυσσέας Ελύτης Ο ποιητής του Αιγαίου
Οδυσσέας Ελύτης, «Πίνοντας ήλιο κορινθιακό», Ποίηση, Ίκαρος.
ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ.
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο αυτοβιογραφία χαρακτηρίζουμε συνήθως ένα συνεχές αφηγηματικό κείμενο, στο οποίο ένας άνθρωπος γράφει ο ίδιος την ιστορία της ζωής.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΉ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
A Β για το φως και τη σκιά Ένα αλφάβητο.
Άλκη Ζέη.
Η σκηνή στον κινηματογράφο
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
 Ο Κωστής Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα στις 13 Ιανουαρίου 1859 από γονείς που κατάγονταν από το Μεσολόγγι. Πέθανε στην Αθήνα στις 27 Φεβρουαρίου 1943.
ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ: ΑΛΚΗ ΖΕΗ

Οδυσσέας Ελύτης Πρώτο Πειραματικό Δημοτικό σχολέιο Θεσσ/νικης
Έλληνες Λογοτέχνες: Άγγελος Σικελιανός Τμήμα: Ε΄1 Μιχαέλα Τ. Μαρινα Μ. Ηλιάννα Κ.
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
Παράδοση και Μοντερνισμός. Διδασκαλία και Αξιολόγηση
Βασίλης Αθανασιάδης Τάξη Ε2 ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
Κολοκοτρώνης και Μακρυγιάννης
ΣΕΦΕΡΗΣ ΓΕΩΡΓΟΣ Μαρία Ιγγλέζου Α1 – Β Αρσάκειο Ψυχικού (Λύκειο)
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
Ιστορικότητα της λογοτεχνίας
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
Βαγγέλης Χαμουρατίδης
 Ο όρος « μοντερνισμός » αρχικά τοποθετείται στο δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα και αναπτύχθηκε πλήρως στις τέσσερις πρώτες δεκαετίες του 20 ου αιώνα.
ΣΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Σχέδιο Δράσης Β’ Τετραμήνου Μελοποιημένη ποίηση.
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
Διαχείριση του άγχους των μικρών μαθητών της Α’ δημοτικού κατά τις πρώτες μέρες του σχολείου με τη μέθοδο των σκεπτόμενων καπέλων του De Bono εκπ. Αθηνά.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ ( ). Βιογραφία Ο Γιώργος Σεφέρης (φιλολογικό ψευδώνυμο του Γιώργου Σεφεριάδη) γεννήθηκε στη Σμύρνη. Είχε δύο μικρότερα αδέρφια.
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΣΤ ΤΑΞΗΣ
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
ΕΛΕΝΗ ΣΑΡΑΝΤΙΤΗ. ΕΛΕΝΗ ΣΑΡΑΝΤΙΤΗ Λίγα λόγια για την συγγραφέα Γεννήθηκε στη Νεάπολη Λακωνίας, από δεκαεπτά ετών, όμως, ζει στην Αθήνα. Έμαθε βιβλιοθηκονομία.
Τα παράδοξα των καιρών μας
ΜΑΡΙΑ ΓΝΗΣΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Β΄ ΙΕΠ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2017
Ο ρυθμός κάνει να ξεχωρίζει το ποίημα από το πεζό κείμενο.
ΚΙ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΕΜΟ ΚΩΣΤΑΣ ΤΑΧΤΣΗΣ
Λευτέρης Δάλπης 1ο Πειραματικό σχολείο
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
Μαρία Αμπατζή, Ε2, 1ο Π.Τ.Δ.Ε. – Α.Π.Θ.,
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Οδυσσεας Ελυτης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Edward De Bono, Τα έξι καπέλα της σκέψης 2ο ΓΕΛ ΔΡΑΜΑΣ ΣΧ. ΕΤΟΣ: 2012 – 2013 Β4 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ: ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ ΟΜΑΔΑ: ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΘΕΜΑ: ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Γ. Σεφέρης, «Έξι Νύχτες στην Ακρόπολη»

Γιώργος Σεφέρης 1900-1971

Ο Γιώργος Σεφέρης αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα Ελλήνων ποιητών και πεζογράφων της ελληνικής αλλά και παγκόσμιας λογοτεχνίας, που άφησε το δικό του ξεχωριστό στίγμα και επισφράγισε μια ολόκληρη εποχή με τα ποιήματά του. Τιμήθηκε με βραβείο Νόμπελ το 1963. Γεννημένος στη Σμύρνη στις 29 Φεβρουαρίου του 1900, ο Γιώργος Σεφεριάδης όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, ανήκε σε μία ιδιαίτερα καλλιεργημένη οικογένεια. Πατέρας του ήταν ο Στέλιος Σεφεριάδης ένας ιδιαίτερα μορφωμένος δικηγόρος και μητέρα του η Δέσπω Τενεκίδη, ενώ την οικογένειά του ολοκλήρωναν τα δύο μικρότερα αδέρφια του, η Ιωάννα και ο Άγγελος.

Χαρακτηριστικά της ποίησης του Σεφέρη Χαρακτηριστικά της ποίησης του Σεφέρη Ομοιοκαταληξία και μέτρο Ελεύθερος στίχος Αντιλυρικά στοιχεία, καθημερινό λεξιλόγιο, προφορικός λόγος Χρήση προσωπείων στα έργα του (π.χ. Μαθιός Πασχάλης, Στράτης Θαλασσινός, Νιζίνσκι)

Έργα του ποιητή Στροφή,1931 Η στέρνα, 1932 Μυθιστόρημα, 1935 Τετράδιο γυμνασμάτων - 1940 Ημερολόγια καταστρώματος Α΄,1940 Ημερολόγιο καταστρώματος Β΄,1944 ...Κύπρον, ου μ’ εθέσπισεν …, 1955, μετονομάζεται αργότερα σε Ημερολόγιο καταστρώματος Γ΄ κ.ά. Δοκίμια, Μεταφράσεις, Ημερολόγια

Έ ξ ι ν ύ χ τ ε ς σ τ η ν Α κ ρ ό π ο λ η Έ ξ ι ν ύ χ τ ε ς σ τ η ν Α κ ρ ό π ο λ η Το μυθιστόρημα Έξι νύχτες στην Ακρόπολη ξεκίνησε κατά την εποχή του μεσοπολέμου και ολοκληρώθηκε το 1954, όμως δημοσιεύτηκε μόνο το 1974. Ένα «εισιτήριον νυκτερινής επισκέψεως της Ακροπόλεως κατά Πανσέληνον» του 1926 μαρτυρά το αυτοβιογραφικό στοιχείο και γίνεται η αφορμή για το κείμενο.

Οι έξι νυχτερινές επισκέψεις μιας παρέας στην Ακρόπολη υπό το φως της πανσελήνου αποτελούν την πρόφαση του μυθιστορήματος. Αλλά «το πεζογράφημα αυτό είναι σημαντικό ως ένας φιλόδοξος πειραματισμός του Σεφέρη με τη μυθιστορηματική γραφή, αλλά και ως μια προσπάθεια καταγραφής σε πεζό λόγο της υπαρξιακής και της ποιητικής πορείας του ποιητή: είναι σαφές ότι μέσα από την εναλλαγή του συμβόλου της σελήνης με το σύμβολο του ήλιου, ο Σεφέρης υπαινίσσεται και την ποιητική έξοδό του από το κίνημα του συμβολισμού προς τον μοντερνισμό ». Νάτια Χαραλαμπίδου, Επτά ημέρες, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 13-10-1996

Στράτης Θαλασσινός Ο ήρωας Στράτης που πρωταγωνιστεί στο πεζογράφημα, εξελίσσεται σταδιακά σε προσωπείο του ποιητή. Ο Στράτης αποτελεί το κατεξοχήν alter ego του συγγραφέα και εκφράζει συχνά ή κυρίως τη δεύτερη αφηγηματική φωνή ή την εναλλακτική θεώρηση των καταστάσεων και των γεγονότων. Το όνομα του Στράτη κάνει ήδη την εμφάνισή του ως το όνομα του ήρωα των πρώτων προσπαθειών του Σεφέρη να γράψει μυθιστόρημα. Το «Θαλασσινός» είναι νέα προσθήκη και δεν είναι υπαρκτό όνομα. Ο συνδυασμός των δυο αναδεικνύει την λανθάνουσα ομοιότητα του «Στράτη» με τη στράτα, τον δρόμο, το ταξίδι, και επομένως με την τουρκική λέξη sefer.

Σαλώμη-Μπίλιω Ο δεσμός του Στρατή με τη Σαλώμη δεν είναι εύκολος, αλλά στην πορεία του ο Στρατής ολοκληρώνεται και ως άνθρωπος και ως ποιητική προσωπικότητα. Ενώ αρχικά δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στην Ελλάδα, στην οποία έχει επιστρέψει από τις σπουδές του στο Παρίσι και όλα του φαίνονται ξένα, τώρα το σώμα του και το μυαλό του είναι ένα.

Ο έρωτάς του με τη Σαλώμη ολοκληρώνεται ένα μεσημέρι ενώ ο ήλιος λαμπιρίζει στα μάρμαρα της Ακρόπολης. Το φεγγάρι αντικαθίσταται από τον ήλιο και σκηνογραφικά και ουσιαστικά: η Σαλώμη του αποκαλύπτει σημαδιακά ότι στην πραγματικότητα την λένε Μπίλιω. Δυστυχώς όμως η Σαλώμη-Μπίλιω πεθαίνει και τη θέση της στην καρδιά του Στρατή παίρνει η φίλη της η Λάλα, η οποία τον βοηθά να αφομοιώσει το θάνατό της και να ανακαλύψει μια άλλη –μεταφυσική- διάσταση της ζωής.

Έτσι, είναι φανερό ότι η Σαλώμη και η Λάλα λειτουργούν ως «οδηγοί» του νεαρού ποιητή-ήρωα προς την υπαρξιακή, ερωτική και ποιητική ολοκλήρωση. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι οι «Έξι νύχτες στην Ακρόπολη» είναι ένα κείμενο ωριμότητας παρά τα όποια αυτοβιογραφικά στοιχεία ενσωματώνει από τη ζωή του, του μεσοπολέμου, το οποίο συγχωνεύει ποιητικές και κάποιες προσωπικές εμπειρίες.

Στρατησ / σεφερησ Με παρόμοια συναισθήματα, υπό το βάρος πια της αναγκαστικής εξορίας, στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική, ο Στράτης επανέρχεται σε δύο ποιητικές στιγμές του Σεφέρη, στο Ημερολόγιο καταστρώματος Β΄. Η αίσθηση του ξεριζωμού, της εξορίας και της αθεράπευτης νοσταλγίας προσδίδουν έναν σπαρακτικό τόνο αυτή τη φορά. Σε γενικές γραμμές, η παρουσία του Στράτη στην ποίηση του Σεφέρη έχει αναμφισβήτητα και κάποια συγγένεια με τη δημοτική παράδοση και τα τραγούδια της ξενιτιάς.

Η ιστορία της ζωής του Σεφέρη είναι η ιστορία της διχασμένης προσωπικότητας. Με άλλα λόγια, το αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα «Έξι Νύχτες στην Ακρόπολη» δεν είναι η ιστορία του ποιητή Σεφέρη ή του διπλωμάτη Σεφεριάδη, αλλά, αντίθετα, η ιστορία του ανθρώπου που ήταν και τα δύο. « Ο άνθρωπος είναι πάντα διπλός: εκείνος που πράττει και εκείνος που βλέπει τον εαυτό του να πράττει ˙ εκείνος που υποφέρει και εκείνος που βλέπει τον εαυτό του να υποφέρει ˙ εκείνος που αισθάνεται και εκείνος που παρατηρεί τον εαυτό του να αισθάνεται». Mark Twain, Autobiography, Ν. Υόρκη 1924 Ρόντρικ Μπήτον, Γ. Σεφέρης - Περιμένοντας τον Άγγελο-Βιογραφία

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ - ΠΗΓΕΣ Γιώργος Σεφέρης, Με τον καημό της Ρωμιοσύνης, Η Καθημερινή, Επτά Ημέρες Κυριακή 13 Οκτωβρίου 1996 Γιώργος Σεφέρης, Έξι νύχτες στην Ακρόπολη, Εκδόσεις Ερμής, Αθήνα 1974 Γιώργος Σεφέρης, Ποιήματα, Εκδόσεις Ίκαρος Ρόντρικ Μπήτον, Γ. Σεφέρης - Περιμένοντας τον Άγγελο, Βιογραφία, Εκδόσεις Ωκεανίδα