The influence of Emotion Expression on Perceptions of Trustworthiness in Negotiation (2011) Antos et al. Παρουσίαση: Μαρία Νικήτα Προηγμένη Τεχνητή Νοημοσύνη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Advertisements

ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Προσωπικές δεξιότητες
Ο ΕΡΩΤΑΣ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ.
Αυτο-συσχέτιση (auto-correlation)
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (PLANNING)..και εφαρμογές σε video games! Τεχνητή Νοημοσύνη ΙΙ Εαρινό Εξάμηνο
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 28/05/2004.
1 Α. Βαφειάδης Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Μάθημα Προηγμένες Αρχιτεκτονικές Υπολογιστών Κεφαλαίο Πρώτο Αρχιτεκτονική.
Ασκήσεις Συνδυαστικής
Σύστημα Εργαστηριακών Εγγραφών βάσει Προτιμήσεων (ΣΕΕΠ) με τη βοήθεια Εμπείρου Συστήματος Πτυχιακή Εργασία Δημοσθένης Νικούδης (051092) 14/4/2011.
Κοινωνίες και συνεργασία
Project Εξαμήνου 2008 Χρήση Ενισχυτικής Μάθησης Για Την Εύρεση Πολιτικών Του Παιχνιδιού Με Χαρτιά Poker. Μιχάλης Τρουλλινός ΑΜ:
Πειραματικά Σχέδια Ομάδων
Fluxplayer: A successful General Game Player (Stephan Schiffel, Michael Thielscher) Προηγμένη Τεχνητή Νοημοσύνη Νομικός Βαγγέλης 24/01/2008.
Ενότητα Η Δομή Επανάληψης
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Μετατροπή Σχήματος Ο/Σ σε Σχεσιακό.
Αλκοόλ ή οδήγηση Ι. Στ. Παπαδόπουλος.
Ιωάννης Γ. Κοντοχριστόπουλος Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Υπολογιστών Επιβλέπων: Επ. Καθηγητής Κ. Σγάρμπας Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Μετατροπή Σχήματος Ο/Σ σε Σχεσιακό.
Οι μαθητές να: 1.Επεξηγούν τη σχέση συναισθήματος και συμπεριφοράς 1.
Ικανότητες και δεξιότητες.
ΜΕΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Το δίλημμα του φυλακισμένου – Πειραματική προσέγγιση.
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης
Alpha-Beta Pruning for Games with Simultaneous Moves Abdallah Saffidine, Hilmar Finnsson, Michael Buro Παρουσίαση: Βάλβης Δημήτριος Εργασία στο μάθημα.
2η Διάλεξη: Μαθηματική Ανάλυση, Διαπραγματεύσεις, Δικαιοσύνη
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Τμ.
Αυτόνομοι Πράκτορες 2010 Project: Ms Pac-man Παπαδημητρίου Γεώργιος.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Μηχανική Μάθηση σε Συστήματα Πολλαπλών Πρακτόρων Παπαλιάς Κωνσταντίνος Τμήμα Πληροφορικής.
Μεθοδολογικές προσεγγίσεις των κοινωνικών αναπαραστάσεων 1. Πειραματική μελέτη των κοινωνικών αναπαραστάσεων 2. Πειραματικές έρευνες- αναπαράσταση και.
SusCity: κατασκευάζοντας ψηφιακά παιχνίδια αειφόρων πόλεων Ν. Γιαννούτσου Μ. Δασκολιά Μ. Ξένος Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Τι είναι η Κατανομή (Distribution)
P. Ekman: συναισθήματα μέσα από τις εκφράσεις του προσώπου
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
Αυτόνομοι Πράκτορες Ενισχυτική Μάθηση (Q-learning algorithm) in PONG Χανιά, 4/3/2011 Μπαμπαλής Μπάμπης.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ Δρ. ΤΣΙΝΤΖΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Οι παρουσιάσεις του μαθήματος βασίζονται στο.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Κ ΕΦΑΛΑΙΟ 14 ο: Θεωρία παιγνίων Παρακίνηση: Honda και Toyota 2. Ισορροπία κατά Nash 3. Το δίλημμα του φυλακισμένου 4. Ισορροπία με κυρίαρχη στρατηγική.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Το Παιχνίδι των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων. Επισκόπηση Φάση Α’: Αναζητώντας ΑΕΠ – Προετοιμασία – Παιχνίδι Αναζήτησης ΑΕΠ – Ανάδειξη νικητή Φάση Β’:
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΠΑΙΓΝΙΩΝ Τρίλιζα, Pacman, Age of Empires ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΠΑΙΓΝΙΩΝ Τρίλιζα, Pacman, Age of Empires Αλέξης Γελαστόπουλος, Βάσω.
1 Γενικές Έννοιες για το Χώρο Ι Η Αντίληψη του Χώρου 4 Γνωστική (ή γνωσιολογική) χαρτογράφηση είναι μία διαδικασία που αποτελείται από μία σειρά ψυχολογικών.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Μικροοικονομία Διάλεξη 2.
Μέτρα μεταβλητότητας ή διασποράς
Ασκήσεις WEKA Νευρωνικά δίκτυα.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Αλληλεπιδράσεις πρακτόρων
ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Δένδρα αποφάσεων (Decision trees)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

The influence of Emotion Expression on Perceptions of Trustworthiness in Negotiation (2011) Antos et al. Παρουσίαση: Μαρία Νικήτα Προηγμένη Τεχνητή Νοημοσύνη

Ενδείξεις ερευνών Οι άνθρωποι μεταχειρίζονται τους υπολογιστές σαν να είναι κοινωνικοί πράκτορες (Nass&Moon, 2000; Nass, 2004)  ένας πράκτορας ίσως να επηρεάζει μέσα από την παρουσία του και τη συμπεριφορά του, το πώς τον αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι. Οι πράκτορες έχουν χρησιμοποιηθεί σε περιβάλλοντα διαπραγμάτευσης, είτε διαπραγματευόμενοι εκ μέρους των ανθρώπων (Jennings et al., 2001), είτε διαπραγματευόμενοι με αυτούς (Lin&Kraus, 2010). Αύξηση πολυπλοκότητας των τομέων στους οποίους είναι απαραίτητη η διαπραγμάτευση (π.χ. διαχείριση κυκλοφορίας, εμπόριο)  Αύξηση στη χρήση των πρακτόρων ως διαπραγματευτές. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι πράκτορες βελτιώνουν τα αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων, συγκριτικά με τους ανθρώπους (Lin et al, 2009). Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν και μη λεκτικές ενδείξεις όταν διαπραγματεύονται – η έκφραση του συναισθήματος επηρεάζει σημαντικά τα αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων (Barry et al., 2006; Van Kleef et al., 2010)

Εάν και πώς επηρεάζει η έκφραση συναισθήματος του πράκτορα την αντίληψη που έχει ο άνθρωπος για την αξιοπιστία του πράκτορα αυτού. Στόχοι της μελέτης - Πειραματική Διαδικασία Εάν και τι επίδραση έχουν τα συναισθήματα που εκφράζονται από τον πράκτορα στα αποτελέσματα της διαπραγμάτευσης. Σε ένα περιβάλλον διαπραγμάτευσης με διαπραγματευτές έναν άνθρωπο και έναν πράκτορα… 88 συμμετέχοντες 12 negotiation games Μετά από κάθε 3 negotiation games…. … 1 trust game 45min / $20 / $100 όποιος κέρδιζε τον μεγαλύτερο αριθμό πόντων

Negotiation Game (1)

Σε κάθε γύρο όπου t >1, ο διαπραγματευτής που έχει σειρά, μπορεί να… …απορρίψει την προσφορά και να αντιπροσφέρει έναν διαφορετικό διαχωρισμό των κερμάτων …δεχτεί την προσφορά  το παιχνίδι τελειώνει  οι παίκτες μετράνε τους πόντους τους  για τον άνθρωπο: …αποχωρήσει οποτεδήποτε  μηδέν βαθμοί και για τους 2. Κάθε παιχνίδι αποτελείται από max 15 γύρους  εάν δεν φτάσουν οι παίκτες σε κάποια συμφωνία  μηδέν βαθμοί και για τους 2. Negotiation Game (2) Οι πράκτορες διαφέρουν ως προς: τη στρατηγική τους: πώς συμπεριφέρεται ο πράκτορας ως διαπραγματευτής την έκφραση συναισθήματος: εάν εκφράζεται συναίσθημα ΚΑΙ τι είδους σε κάθε περίσταση.

Selfish  Σε κάθε γύρο διαλέγει τυχαία ένα μόνο κέρμα (ποτέ όμως το χρυσό) σαν αντιπροσφορά στον άνθρωπο, και κρατάει όλα τα άλλα για τον εαυτό του. Χρησιμοποιήθηκαν 4 στρατηγικές: Nash  Υπολογίζει την κατανομή που μεγιστοποιεί το τελικό προϊόν και των 2 παικτών και κάνει αυτή την προσφορά σε κάθε γύρο. Conceder  Υποχωρεί αργά / σταδιακά  σε κάθε γύρο t προσφέρει στον άνθρωπο 3t/2 των πόντων και κρατάει όλα τα υπόλοιπα για τον εαυτό του. Tit-for-Tat  όσο πιο παραχωρητικός ήταν ο άνθρωπος, τόσο πιο παραχωρητικός κι ο agent  σε κάθε γύρο t προσφέρει Negotiation Game (3) - Στρατηγικές

No-Face  κανένα πρόσωπο στον agent / baseline. Poker Face  Έχει πρόσωπο με ουδέτερη έκφραση πάντα / κανένα συναίσθημα. Always-smile  Έχει πρόσωπο που χαμογελάει σε ΟΛΕΣ τις προσφορές που κάνει ο άνθρωπος. Always-angry  Έχει πρόσωπο που εκφράζει θυμό προς ΟΛΕΣ τις προσφορές που κάνει ο άνθρωπος. Appraisal  Έχει πρόσωπο που εάν στον γύρο t ο άνθρωπος προσφέρει τουλάχιστον 3t/2 πόντους, χαμογελάει – αλλιώς δείχνει θυμό Κοιτάνε δεξιά εκεί που είναι τα κέρματα για να δουν την προσφορά του ανθρώπου  κοιτάνε προς τον άνθρωπο με ευθεία ματιά  εκτελούν την έκφρασή τους (χαρά ή θυμό) και κάνουν αντιπροσφορά (ή αποδοχή)  παίρνουν σταδιακά ουδέτερη έκφραση ενώ ο άνθρωπος αποφασίζει την κίνησή του. Negotiation Game (4) – Εκφράσεις συναισθήματος

Trust Game 1 trust game κάθε 3 negotiation games (με agents ίδιας στρατηγικής - διαφορετικής συναισθηματικής έκφρασης) Ο agent επιλέγει τι ποσοστό p є [0,1] της αξίας των κερμάτων θα επιστρέψει στον άνθρωπο και πόσο θα κρατήσει για τον εαυτό του. Όλοι οι πράκτορες επιλέγουν το p τυχαία μέσα στο [1/3, 2/3], αλλά οι άνθρωποι δεν το γνωρίζουν. Στο τέλος του trust game ο άνθρωπος κρατάει τους πόντους που δεν εμπιστεύτηκε στον agent + πόντους.

Συναισθηματική έκφραση action-consistent με στρατηγική  το συναίσθημα του agent δίνει έμφαση στα χαρακτηριστικά που εκδηλώνει στις ενέργειές του. Υποθέσεις Θετικό συναίσθημα (χαρά - χαμόγελο) action-consistent με non-self-interested και flexible στρατηγικές Αρνητικό συναίσθημα (θυμός) action-consistent με self-interested και inflexible στρατηγικές Y2: Στα negotiation games: (α) Θυμός  υψηλότερες τιμές παραχώρησης, (β) Χαρά  άθροισμα των κερδών των 2 παικτών υψηλό, (γ) Χαρά  υψηλότερες τιμές παραχώρησης. Y1: Οι αντιλήψεις των ανθρώπων για την αξιοπιστία ενός agent επηρεάζονται από την action-consistency μεταξύ της συναισθηματικής έκφρασης του agent και της στρατηγικής του  στο trust game θα προτιμούν τους agents που η έκφρασή τους είναι συνεπής με τη στρατηγική τους

Συμπεριφορά των ανθρώπων στο trust game – επιλογή συμπαίκτη – Y1 Αποτελέσματα (1) Δμ = μ smile – μ angry μ x : το κλάσμα των φορών που επιλέχθηκε η έκφραση x Υ1: επιβεβαιώθηκε Nash Tit for Tat Selfish Conceder

Επίδραση των συναισθηματικών εκφράσεων στα αποτελέσματα της διαπραγμάτευσης – Y2 Αποτελέσματα (2) Υ2 (α): απορρίφθηκε Υ2 (β): απορρίφθηκε (π Σ δεν επηρεάστηκε από συναίσθημα) Average concession rate (κ) Υ2 (γ): απορρίφθηκε Οι action-consistent εκφράσεις προτιμούνταν από άλλες Καμιά επίδραση του συναισθήματος στο q3

Επιπλέον Αποτελέσματα Self-interested Average human drop-out rate Average duration of game in rounds

Συζήτηση – Μελλοντική έρευνα Πράκτορες με τις κατάλληλες συναισθηματικές εκφράσεις μπορούν να γίνουν αντιληπτοί ως πιο αξιόπιστοι και να επιλέγονται συχνότερα για επαναλαμβανόμενες αλληλεπιδράσεις, ακόμη κι αν οι αλγόριθμοί τους για λήψη αποφάσεων είναι ίδιοι με των άλλων Τι πληροφορία μπορεί να δώσει το συναίσθημα στον άνθρωπο για μια κατάσταση… Μελλοντικά: μεγαλύτερο εύρος στρατηγικών (περισσότερες από 2 διαστάσεις), συναισθηματικών εκφράσεων, συναρτήσεων appraisal Πώς επιδρούν τα σήματα συναισθήματος στον στρατηγικό συλλογισμό / υπολογισμός καλύτερων αποκρίσεων σε παιχνίδια λήψης απόφασης δεδομένων συναισθηματικών ενδείξεων.