Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Χρήση διαδικτύου και αξιολόγηση ιστοσελίδων. Χρήση διαδικτύου Πλαίσιο αναφοράς: η εκπαιδευτική αξιοποίηση Λειτουργίες: αναζήτηση, επεξεργασία, αναμετάδωση.
Advertisements

Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο Ντάνης Αντώνης ΠΕΟ4 ΧΗΜΙΚΟΣ.
Διαδίκτυο.
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου.
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Λέξεις Κλειδιά: Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός (World Wide Web), ιστοσελίδα.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ. ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΟ INTERNET ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΑΠΟ ΔΕ • Σε σχετικά.
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Υπηρεσίες Διαδικτύου Βαμβακάς Δημήτριος Καθηγητής Πληροφορικής ΓΕΛ Σάμου.
Wikipedia Η Βικιπαίδεια ή Wikipedia είναι ένα εγχείρημα: • Συλλογικό, • Εγκυκλοπαιδικό παγκόσμιο, • Πολύγλωσσο, Στόχος • Να παρέχει ελεύθερα επαναχρησιμοποιήσιμο.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (INTERNET) Γκόγκου A. Μάρθα Msc Πληροφορικής.
Διαδίκτυο.
To Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Ενότητα Πλεονεκτήματα σε επίπεδο πηγών ► Υπάρχει πληθώρα πληροφοριών (που περιλαµβάνουν µεγάλο εύρος από media).
To Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Ενότητα 3. Πλεονεκτήματα σε επίπεδο πηγών ► Υπάρχει πληθώρα πληροφοριών (που περιλαµβάνουν µεγάλο εύρος από media). ►
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ WEBQUEST;.  Είναι μια εικονική διάταξη διδασκαλίας και μάθησης μέσα στο διαδίκτυο.  Όλες οι πληροφορίες γι’ αυτή τη διαδικασία προέρχονται.
Online Essentials Κίκα Χρυσοστόμου. Για να βρούμε κάτι που μας ενδιαφέρει στον Παγκόσμιο Ιστό μπορούμε να χρησιμοποιούμε Μηχανισμούς Αναζήτησης (Search.
Οι ιστοσελίδες ως πηγές πληροφόρησης και η αξιοπιστία τους
Δ.Π.Θ. Συνδέοντας έγγραφα - 1 Συνδέοντας έγγραφα Μια σύνδεση στο Web (link) αποτελείται από δύο μέρη : Aυτό που βλέπουμε στη σελίδα και λέγεται άγκυρα.
Ημερίδα επιμόρφωσης Φιλολόγων στις Νέες Τεχνολογίες Σχολικός Σύμβουλος Μηχανολόγων ΠΕ12 Λ. Ψαρράς Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών: Εκπόνηση ιστοσελίδας.
Ενότητα Β: Εισαγωγή στο Διαδίκτυο Κουμπή Βασιλάντα, Ph.D, MSc.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Σύνδεση online Επίπεδο γνώσεων:
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Αναζήτηση στο διαδίκτυο Για να μπούμε στον κόσμο του διαδικτύου, θα πρέπει να ξέρουμε ποια πόρτα να κτυπήσουμε!
Εφαρμογές Πληροφορικής
. Πλεονεκτή µ ατα από τη χρήση του ∆ιαδικτύου για την αναζήτηση πληροφοριών Σε επίπεδο πηγών Σε επίπεδο επικοινωνίας Εξεικόνιση και μοντελοποίηση.
Γενικό Μέρος ΠΑΚΕ-Ε.Μ.Π. Ενότητα 4η Π.Χαμοσφακίδη Σεπτέμβριος – Οκτώβριος 2008.
MODULE 3 – Εξερευνώντας το τοπίο της Ανοικτής Πρόσβασης: πώς να χρησιμοποιήσουμε την ΑΠ.
διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Τεχνικές Αναζήτησης στο Διαδίκτυο και όχι μόνο….
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Το 1989 ο Τιμ Μπέρνερς μέλος του κέντρου cern επινόησε τον παγκόσμιο.
Το Διαδίκτυο Τι πρέπει να ξέρετε για το Διαδίκτυο.
Μόκιας Γιάννης Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΗ.
Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Πλεονεκτήματα και επιφυλάξεις
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Σχεδιασμός ιστοχώρων Σπύρος Κοκολάκης* ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΗ.
Β΄Γυμνασίου Κουτζαγιώτη Αγγέλα.  Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, γνωστό και ως (electronic mail), είναι μια από τις σημαντικότερες υπηρεσίες του διαδικτύου.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ TO ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ; Δίκτυο υπολογιστών (γενική έννοια)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΩΣ ΕΓΑΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΘΕΜΑ: ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Οδηγίες συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής αίτησης για το πρόγραμμα Teachers 4 Europe
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Αξιοποίηση – αξιολόγηση δικτυακών χώρων Ιστοσελίδες – ιστοχώροι - πύλες.
Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών. Πλεονεκτήματα: Σε επίπεδο πηγών Πληθώρα πληροφοριών Οι μαθητές->ερευνητές πληροφοριών λόγω εύκολης πρόσβασης σε δεδομένα.
Domain Name System DNS. Αντιστοίχηση διευθύνσεων ΙΡ με συμβολικά ονόματα Π.χ. Στο εργαστήριο Η/Υ1 o user10 είναι ο user10.osk.local Σε περίπτωση που ένας.
Ε.Κ.Π.Α 1 Διάθεση αρχείων βίντεο στο Διαδίκτυο Δρ. Μιχάλης Γκατζώνης Κέντρο Λειτουργίας και Διαχείρισης Δικτύου Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Β’ Γυμναςιου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 7: Υπηρεσίες Αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό Λέξεις Κλειδιά: Διεύθυνση Ιστοσελίδας (URL), Θεματικοί Κατάλογοι, Λέξεις Κλειδιά (Key.
Σπυρόπουλος Χαράλαμπος Μηχανικός Πληροφορικής MSc in Computational Intelligence Υπ.Διδάκτορας Πανεπιστημίου Μακεδονίας - Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΣΙΦΛΙΔΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ ΙΩΑΝΝΑ.
3.1 ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Κεφάλαιο 6o. Επίπεδο εφαρμογής
Άκουσμα Διαδικτυακό λογισμικό για αλλόφωνους μαθητές με δραστηριότητες για την κατανόηση προφορικού λόγου.
Τι είναι το domain name system (DNS)
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
3.1. Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών
Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου
Χρήση διαδικτύου και αξιολόγηση ιστοσελίδων
Το Διαδίκτυο - Internet
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Λέξεις Κλειδιά: Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός (World Wide Web), ιστοσελίδα.
Πλοήγηση στο Διαδίκτυο
ΙΙ. Η κοινωνία της πληροφορίας
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Αναζήτηση στο Διαδίκτυο
ՀԱՄԱԿԱՐԳՉԱՅԻՆ ՀԵՌԱՀԱՂՈՐԴԱԿՑՈՒՂԻՆԵՐ
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Λέξεις Κλειδιά: Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός (World Wide Web), ιστοσελίδα.
Άκουσμα Διαδικτυακό λογισμικό για αλλόφωνους μαθητές με δραστηριότητες για την κατανόηση προφορικού λόγου.
Οι ιστοσελίδες ως πηγές πληροφόρησης και η αξιοπιστία τους
διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών και εκπαιδευτικών πόρων, ως μέσο επικοινωνίας και ως «χώρος» δημοσίευσης έργων.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών

Στόχοι Να αναζητήσουμε πληροφορίες μέσα από μηχανές αναζήτησης, αρχειοκαταλόγους και εργαλεία μετα-αναζήτησης. Να μάθουμε βασικές τεχνικές και μεθόδους για την αποτελεσματική χρήση του Διαδικτύου ως πηγή πληροφόρησης.

πλεονεκτήματα Πληθώρα πληροφοριών Μαθητές – ερευνητές Ταχύτητα, ευκολία, αποτελεσματικότητα. Δυνατότητα άμεσης σύνδεσης με άλλα μέρη κι άλλους ανθρώπους. Κίνητρο να μοιραστούν οι μαθητές τη δουλειά τους. Ευκολότερη κατανόηση μέσω της αναπαράστασης της γνώσης. Περισσότερος έλεγχος στους μαθητές

Μειονεκτήματα Υπερφόρτωση πληροφοριών. Έλλειμμα ποιότητας. Κριτήρια εμπορικά και οικονομικά για τη σειρά παρουσίασης και όχι ακαδημαϊκά. Θέμα πνευματικών δικαιωμάτων. Αντιγραφή – επικόλληση

Τεχνικές αναζήτησης στο διαδίκτυο Αρχειοκατάλογος http://www.in.gr/ (βλέπουμε το πλαίσιο «κατάλογος ελληνικoύ internet). Μηχανή αναζήτησης www.google.gr Εργαλεία μετα – αναζήτησης. http://www.metacrawler.com/

συμβουλές Μήπως μπορώ να προσδιορίσω κάτι από αυτά; Ποιος/τι ψάχνω Τι είναι αυτός/αυτό Πού βρίσκεται Πότε συνέβη Πώς συνέβη Γιατί συνέβη

Συμβουλές Σαφήνεια Χρήση συνώνυμων Χρήση φράσεων AND OR NOT Προσοχή στην ορθογραφία 6-8 λέξεις Φίλτρα. Π.χ. κατάληξη διεύθυνσης ΄ληξ

URL http://gym-platan.chan.sch.gr/theory/internet/internet.htm#url Το ακρώνυμο URL προέρχονται από τη φράση «Uniform Resource Locator» και σημαίνει την μοναδική διεύθυνση ενός αρχείου στο internet. (Δεν μπορεί ένα δεύτερο αρχείο να έχει την ίδια διεύθυνση URL) Ένα τυπικό URL μοιάζει με το παρακάτω: http://www.pi-schools.gr/

Στο παράδειγμα που προαναφέραμε η κατάληξη είναι “ Στο παράδειγμα που προαναφέραμε η κατάληξη είναι “.gr” Αυτό σου φανερώνει ότι το δίκτυο με το οποίο θα συνδεθείς βρίσκεται στην Ελλάδα. Ανάλογες είναι οι καταλήξεις και στα υπόλοιπα διεθνή δίκτυα. Πχ. .ca - Καναδάς.fr - Γαλλία.uk - Αγγλία.nl - Ολλανδία.jp – Ιαπωνία.au – Αυστραλία Σε πολλά όμως δίκτυα (κυρίως των Η.Π.Α.) η κατάληξη του domain name φανερώνει την ιδιότητα του φορέα στον οποίο ανήκει το δίκτυο. Έτσι έχουμε καταλήξεις όπως : com – Εμπορική εταιρία (Commercial). org – Μη εμπορικός οργανισμός. edu – Φορέας εκπαιδευτικού χαρακτήρα. gov – Φορέας κυβερνητικού χαρακτήρα. net – Φορέας παροχής υπηρεσιών Internet. mil – Φορέας στρατιωτικού χαρακτήρα

Σε άλλο παράδειγμα στη διεύθυνση http://www. oswego Σε άλλο παράδειγμα στη διεύθυνση http://www.oswego.edu/~baloglou/anatolia/fokies.pdf Καταλαβαίνουμε ότι πρόκειται για προσωπική σελίδα γιατί έχει το σημαδάκι ~ Επίσης καταλαβαίνουμε ότι πρόκειται για έγγραφο του Acrobat.

Καλοί τρόποι στο διαδίκτυο http://www.phys.uoa.gr/~nektar/science/internet/netiquette.htm http://www.etwinning.net/ww/el/pub/etwinning/publications/reference_material/using_the_twinspace/rules_and_netiquette.htm