ΜΕΛΕΤΗ ΔΕΡΜΑΤΟΓΛΥΦΩΝ ΕΚΦΕ ΑΙΓΑΛΕΩ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Η ΚυριακΗ τηΣ ΟρθοδοξιαΣ»
Advertisements

Τι είναι μηνιγγίτιδα: Μηνιγγίτιδα αποκαλείται η φλεγμονή των προστατευτικών μεμβρανών που περιβάλλουν το κεντρικό νευρικό σύστημα και συνολικά είναι γνωστές.
Αρχαία διακόσμηση τρίποδο Οδυσσέας Ευστράτιος Ευάγγελος Σωτηριάδης Τσώτσης Πρώτο Πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Τάξη : Δ΄2 Σχολικό έτος
Αρχαιολογικό μουσείο Μυτιλήνης
Επιπτώσεις του ηλεκτρονικού εκφοβισμού
ΜΟΥΣΕΙΟΒΑΛΙΤΣΕΣ.
Η Γρίπη Θωμάς Αρμένης-Κωνσταντίνος Μυτιληνέλης Γ1’ Εργασία Βιολογίας.
Οι μαθητές της Ε1 τάξης Δημήτρης-Ελένη παρουσιάζουν την εξής άσκηση.
ΑΛΙΑΚΜΟΝΑΣ.
ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ ΚΟΥΙΖ GONSO 2010 (ΔΥΣΚΟΛΟ).
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
1ο Πειραματικό Θεσσ/νίκης
Ιστορία της διάλυσης της Γιουγκοσλαβίας
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ «ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
Ο άνθρωπος ως εικόνα θεού
6η εργασία α:Ποταμοί που εκβάλλουν στην Μεσόγειο
Αιολική Ενέργεια Έλενα Ταχίρι.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’ ΕΠΑ.Λ.
ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ Τι είναι Πώς εμφανίζεται Μονάδα μέτρησης – όρια έκθεσης
ΙΣΛΑΝΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΑΡΑ ΚΚΟΛΗ.
ΜΑΡΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ ΣΤ΄1.
Ο φόβος των περισσοτέρων μαθητών
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Με το σεις και με το σας Ενότητα 2. Άσκηση 1 Υπάρχει μια σειρά από λέξεις και τα παιδιά θα πρέπει να αντιστοιχήσουν τις λέξεις με τον αριθμό των συλλαβών.
Πεδιάδα Θεσσαλίας.
ΜΕΤΕΩΡΙΤΕΣ Ο μετεωρίτης είναι ένα ουράνιο σώμα που έλκεται από τη βαρύτητα της Γης και πέφτει στην επιφάνεια, χωρίς να διαλυθεί πλήρως στην ατμόσφαιρα.
Η ατομική βόμβα στη Χιροσίμα
Σάβιακλη Φωτεινή Τερζίδης Ηλίας Πεπόνα Λαμπρινή Παράτσιος Δημήτριος
Ο Άλμπρεχτ Ντίρερ (Albrecht Dürer)
Η πορεία των (Los)LED LosLED Ντουσάκης Ευάγγελος Παπαποστόλου Στάθης
ΟΙ ΠΕΔΙΑΔΕΣ ΤΗΣ Ν. ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ
Η ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ!!!
Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
Τμήμα :A4.  Είναι η ικανότητα να αντιδρά κανείς στο μικρότερο δυνατό χρόνο σε ένα ερέθισμα.  Είναι ο χρόνος μεταξύ της αποκάλυψης ενός ερεθίσματος και.
Καρκίνος του Στομάχου Κωνσταντίνος Μυλωνάς.
ΜΕΤΟΚΛΟΠΡΑΜΙΔΗ (PRIMPERAN)
Προτυπο πειραματικο γυμνασιο ευαγγελικησ σχολησ σμυρνης
5 ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ
ΠΟΔΗΛΑΣΙΑ Είναι ένα σχετικά νέο άθλημα.
ΛΑΜΠΕΣ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Η ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ Ζούρος Στράτος Π.Π.Γ.Ε.Σ.Σ.
Ξιφασκία σε αμαξίδιο.
ΔΕΔΕ ΔΗΜΗΤΡΑ Γ1 ΚΟΜΦΟΥΚΙΑΝΙΣΜΟΣ
Γαλαξίες.
Εργασία Οικιακής Οικονομίας Σχολικό έτος Από τις μαθήτριες: Μανουηλίδου Όλγα και Παπά Ελισάβετ Θέμα: Το κάπνισμα.
Ελληνικός τουρισμός Θετικές και Αρνητικές Συνέπειες.
Ένα υπέροχο παραολυμπιακό
Θρησκευτικά Α’ Γυμνασίου
Αντισφαίριση με αμαξίδιο
Πληροφορίες για μπάσκετ Των παραολυμπιακών αγώνων
Φεβρουάριος Βύσκα Λίντια Γεωργιάδη Δήμητρα Κουμελά Αγγελική.
ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ Τμήμα:Β2 Δημήτρης Χατζηπαυλίδης Κωνσταντίνος Μπίτσης.
Οι θάλασσες της Ελλάδας
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ θέμα Εισαγωγή Ιστορικό Εξοπλισμός (στολή)
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Δια βίου εκπαίδευση Κ Β Κ Σ Μ Χ Μ Χ Κ Ά Ορισμός δια βίου εκπαίδευσης Η μαθησιακή δραστηριότητα με την οποία η εκπαίδευση θεωρείται ως μια μακροχρόνια.
Παπαδάκης Φώτης Φάμελλος Πέτρος Β2
Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία: Β΄ Βατικανή Σύνοδος
Τίτλος Εργασίας: Το θρεπτικό μπρόκολο συμβάλει στην ζωή μας!!
Παραολυμπιακή Τοξοβολία
Παραολυμπιακοί αγώνες
ΤΡΙΑΘΛΟ.
Μια θεωρητική ματιά στο « Gravity » Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Τσάγκαρη Παναγιώτα Υπεύθυνη Μαθήτρια: Παπαβασιλείου Ελένη – Χρυσάνθη Τμήμα: Β’3 Σχολικό Έτος:
Γιάννης Ρίτσος.
Η Ακολουθία της Οξφόρδης
Ναός του Ηφαίστου Θησείο.
Η ΓΛΩΣΣΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΑ [1]. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ [2] Η Ιστιοπλοΐα είναι μια τέχνη αρμενίσματος στο νερό χρησιμοποιώντας τον άνεμο. Η Ιστιοπλοΐα είναι μια τέχνη αρμενίσματος.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Τα επίπεδα οργάνωσης της ζωής
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΕΛΕΤΗ ΔΕΡΜΑΤΟΓΛΥΦΩΝ ΕΚΦΕ ΑΙΓΑΛΕΩ

Γενικά : Σπουδαίο ανθρωπολογικό γνώρισμα που διατηρείται αμετάβλητο καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του ανθρώπου (μονιμότητα). Είναι γνωστή η συμβατική τους χρήση για την ταυτοποίηση, διαλεύκανση εγκλημάτων κ.λ.π, καθώς μερτυρούν τη μοναδικότητά μας, όσο κανένα άλλο χαρακτηριστικό. Ιστολογική εικόνα : Ιστολογικώς το ανθρώπινο δέρμα αποτελείται από μια επιθηλιακή στιβάδα την επιδερμίδα και το χόριο. Αυτές συνδέονται με τους υποκείμενους μυικούς ιστούς μέσω ενός υποδόριου ιστού. Η επιδερμίδα στην εξωτερική της επιφάνεια παρουσιάζει αρκετές διαφοροποιήσεις σχηματίζοντας το ανάγλυφο που ονομάζεται δακτυλικό αποτύπωμα ή δερματογλυφή. Το αποτύπωμα που αφήνει το χέρι μας σε μια λεία επιφάνεια είναι αποτέλεσμα της ανάλογης δομής της επιδερμίδας και της κίνησης του ιδρώτα που εκκρίνεται μέσα στα αυλάκια που σχηματίζονται σε αυτήν.

Α. Γενετική άποψη Ως φαινοτυπικοί χαρακτήρες μελετώντaι από τη Φυσική Ανθρωπολογία, η οποία συνεργάζεται άμεσα με τη Γενετική αφού πρόκειται για κληρονομικούς χαρακτήρες. Ο μηχανισμός κληρονόμησης ελέγχεται από προσθετικά γονίδια. Η μοναδικότητα του χαρακτηριστικού παρουσιάζει μηδενική απόκλιση αφού ακόμη και μεταξύ πανομοιότυπων διδύμων τα δακτυλικά αποτυπώματα έχουν διαφορές. Τα αποτελέσματα των μελετών θεωρούν “κοντινές” τις δερματογλυφές των ατόμων που φέρουν συγγενικό γενετικό υπόβαθρο.

Β. Φαινοτυπική ανάλυση Οι δερματογλυφές αποτελούν ανθρώπινο χαρακτηριστικό που δεν επηρεάζεται από την ηλικία. Ως εκ τούτου προσφέρονται για πληθυσμιακές μελέτες. Μετά τη δημιουργία τους (3ος – 4ος μήνας εμβρυικής ζωής) οι μόνες αλλαγές που παρατηρούνται αφορούν το μέγεθος λόγω αύξησης του μεγέθους των άκρων. Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά (τύπος δερματογλυφής) και τα ποσοτικά χαρακτηριστικά (αριθμός κορυφογραμμών/δάκτυλο) των δακτυλικών αποτυπωμάτων εμφανίζουν γεωγραφική διαφοροποίηση που σημαίνει και φυλετική αξία. Αποτελούν ένα ανθρωπολογικό γνώρισμα που μπορεί να μελετηθεί σε μικρές και μεγάλες γεωγραφικές ομάδες και να οδηγήσει σε συμπεράσματα για τις διαφορές τους ή τη γενετική τους συγγένεια.

Τύποι Τα δακτυλικά αποτυπώματα με κριτήριο την εικόνα που παρουσιάζουν οι κορυφογραμμές ή αυλάκια διακρίνονται σε 3 μεγάλες ομάδες: 1. Κολποειδής (loop) 2. Τοξοειδής (arch) 3. Περιστροφικός (whorl) Η ταξινόμηση αυτή αντανακλά τον αριθμό των δέλτα που εμφανίζονται σε κάθε χέρι. Σε ένα δέλτα συναντώνται οι γραμμές 3 διαφορετικών κατευθύνσεων.

Τοξοειδής: Οι κορυφογραμμές διασχίζουν την επιφάνεια του δακτύλου χωρίς να κάμπτονται για να δημιουργήσουν κόλπο, γι αυτό δεν υπάρχει. Κολποειδής: Η ύπαρξη ενός κόλπου συνεπάγεται την ύπαρξη 1 δέλτα. Αναλόγως προς τα πού ανοίγει ο κόλπος διακρίνουμε ωλενικό και κερκιδικό κολποειδή τύπο. Περιστροφικός:Υπάρχουν 2 δέλτα και σπανιότερα 3.

Συγκριτικός πίνακας της κατανομής των 3 βασικών τύπων δερματογλυφών σε διάφορους πληθυσμούς και φυλές (Geipel,1957). Ομάδα Περιστροφικός (%) Τοξοειδής (%) Κολποειδής (%) Βουσμάνοι 18.8 13.4 68.2 Ευρωπαίοι 28.8 6.4 64.8 Μαύροι 31.2 6.0 62.8 Ινδοί 37.6 3.0 59.4 Ινδιάνοι 38.6 5.4 56.0 Μογγόλοι 45.8 2.4 51.8

Μέθοδος κατάταξης δερματογλυφών (Bonnevie,1924). Κατά τη μέθοδο αυτή μετρώνται οι κορυφογραμμές που παρεμβάλλονται μεταξύ ενός δέλτα και της κορυφής ή κέντρο του τύπου. Στον τοξοειδή η μέτρηση είναι ίση με μηδέν αφού δεν υπάρχει δέλτα. Στον περιστροφικό τύπο που υπάρχουν 2 δέλτα χρησιμοποιούμε εκείνο που απέχει περισσότερο από την κορυφή ή κέντρο του δακτυλικού αποτυπώματος. Η μέτρηση δίνει τον υπολογισμό του μεγέθους της δερματογλυφής. Είναι ένα αντικειμενικό χαρακτηριστικό, σε αντίθεση με τη μέτρηση της απόστασης από το δέλτα έως το κέντρο η οποία εξαρτάται άμεσα από την ηλικία. Προσθέτοντας τους αριθμούς των κορυφογραμμών και των 10 δακτύλων προκύπτει ένας χαρακτηριστικός αριθμός.

Εύρεση της έντασης του αποτυπώματος. Για τον προσδιορισμό της έντασης του αποτυπώματος χρησιμοποιείται το άθροισμα των δέλτα και των δέκα δακτύλων. Αυτό το ευρετήριο έχει εύρος από 0 (καθαρός τοξοειδής) έως 20 (καθαρός περιστροφικός με 2 δέλτα).

Όργανα, μέσα και υλικά άσκησης. http://www.buzzle.com/articles/spy-gadgets-for-kids.html Μολυβόσκονη - Πινέλο Αυτοκόλλητη διαφανής ταινία Ανθρωπολογικό δελτίο ή μελάνι ή δακτυλομπογιές Μεγεθυντικός φακός http://www.detective-james.gr/%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B5%CF%82/test-dna/%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%84%CF%85%CF%80%CF%8E%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1//

Βήματα εργαστηριακής δραστηριότητας. Απλώνουμε δακτυλομπογιά στα δάκτυλά και των 2 χεριών μας διαδοχικώς. Είναι σημαντικό να αφαιρέσουμε όλη την περίσσεια της δακτυλομπογιάς, ώστε να βγει καθαρό το αποτύπωμα. Αγγίζουμε ελαφρά στο ανθρωπολογικό δελτίο δερματογλυφών, κάθε δάκτυλο στην αντίστοιχη θέση. Συνεχίζουμε με δεξιόστροφη κίνηση του δακτύλου κατά την εναπόθεση του αποτυπώματος, ώστε να μη γυρίζει πίσω και υπάρχει επικάλυψη. Καθαρίζουμε τα δάκτυλά μας. Με τη βοήθεια του μεγεθυντικού φακού παρατηρούμε στο ανθρωπολογικό δελτίο τη δομή του ανάγλυφου του δακτυλικού αποτυπώματος, Κατατάσσουμε το αποτύπωμα κάθε δακτύλου στον τύπο που ανήκει στην αντίστοιχη στήλη. Τέλος, μετράμε σύμφωνα με τη μέθοδο της Bonnevie τις κορυφογραμμές από το δέλτα –εφόσον υπάρχει- μέχρι το κέντρο και σημειώνουμε το άθροισμά μας.

Φωτογραφίες με τα ζώα να «βουτούν» στο μελάνι....

Δεν μπορούν να υπογράψουν καμία εκστρατεία για τη διάσωση της άγριας ζωής και την προστασία της φύσης. Μπορούν όμως να αφήσουν το αποτύπωμά τους και να στείλουν με αυτό το μήνυμα για το σεβασμό στο περιβάλλον και την προσπάθεια διατήρησης της βιοποικιλότητας. Έτσι, περίπου 4.000 ζώα (!) στο ζωολογικό κήπο Taronga στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας, από το πιο μικρό μέχρι το πιο μεγάλο, από τον πιγκουίνο μέχρι τον ελέφαντα, άφησαν τα «δακτυλικά τους αποτυπώματα» συμμετέχοντας στο πρότζεκτ που λάνσαραν οι υπεύθυνοι του κήπου. Στόχος, να στείλουν το δικό τους μήνυμα υποστήριξης στην άγρια ζωή.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΗΓΕΣ ΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Μανώλης Σ., Σημειώσεις Εργαστηρίου Φυσικής ανθρωπολογίας, Βιολογικό Τμήμα (1994). Αθήνα http://john-fb.blogspot.gr/2012/06/blog-post_30.html#more ΠΗΓΕΣ ΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δ1 http://www.nasbor.ru/biblioteka.html Δ2.1 http://www.nist.gov/itl/iad/ig/fpvte_2003_plan.cfm Δ2.2 http://biology-gymn.blogspot.gr/2012_10_01_archive.html Δ3. http://www.modernhandreadingforum.com/t167-fingerprints-of-identical-twins Δ4 http://gr.bahai.org/gr.bahai.org/201.html Δ5 http://eisforexplore.blogspot.gr/2012/12/are-you-loop-arch-or-whorl.html Δ6 http://www.tommynelson.com/2011/02/god-the-ultimate-detective/ Δ7 http://ashishastrologer.blogspot.gr/2013_08_01_archive.html Δ8 http://manar9.mam9.com/t11231-topic Δ9 http://www.pbs.org/wgbh/nova/education/activities/2214_arsonist_01.html Δ10 http://forensics4fiction.com/2011/08/01/how-are-fingerprints-compared/ Δ11 www.innovateus.net  Δ12.1 http://www.buzzle.com/articles/spy-gadgets-for-kids.html Δ12.2 http://www.detective-james.gr/%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B5%CF%82/test-dna/%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%84%CF%85%CF%80%CF%8E%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/ Δ13.1 http://www.troktikaras.com/1980/04/blog-post_4273.html Δ13.2 http://www.troktikaras.com/1980/04/blog-post_4273.html Δ13.3 http://apliense.xtec.cat/arc/node/29211 Δ13.4 http://forensics4fiction.com/2011/08/01/how-are-fingerprints-compared/ Δ14-15 http://john-fb.blogspot.gr/2012/06/blog-post_30.html#more