ΟΜΙΛΟΣ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κατηγορηματικός Λογισμός
Advertisements

Γαλιλαίος Γαλιλέι.
Ημερίδα: Η πορεία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Στόχοι και προοπτικές - 1 η Νοεμβρίου 2012 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης Προβλήματα – Δράσεις/Προτάσεις.
<<Ο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ>>
Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013 Ημέρα Γνωριμίας. Στόχος Προπτυχιακού Προγράμματος Τμήματος Αγγλικών Σπουδών  Καλλιέργεια ενσυνείδητης κριτικής σκέψης που.
Τί είναι αυτό που το λέμε επιστήμη;
GEORGES LEMAITRE ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΔΑΝΑΗ ΑΓΓΕΛΙΔΑΚΗ
LOGICOMIX Κεφ. 6: «ΜΗ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ» Θανάσης Τσιαμπαλής Μαρία Χατζή
Ρήμα – Υποκείμενο –Κατηγορούμενο Συνδετικά ρήματα
Από τη Λογική στα Παίγνια
Τι είναι συνάρτηση Ορισμός
Στατιστική Ι Παράδοση 5 Οι Δείκτες Διασποράς Διασπορά ή σκεδασμός.
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΚΗ
Εισαγωγή στην Κοινωνιογλωσσολογία
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ : ΑΛΛΑ ΣΙΡΟΚΟΦΣΚΙΧ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πρόγραμμα.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
ΟΜΙΛΟΣ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ» LOGICOMIX o ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΑΘΗΝΩΝ.
ΚΑΛΛΙΣΤΟΣ ΓΟΥΕΑΡ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Νικόλας Δεπούντης Τμήμα:Γ1.
Ο ΘΕΙΟΣ ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ Η ΕΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΓΚΟΛΝΤΜΠΑΧ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ομιλητής : Αθανάσιος Πάπιστας.
ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ 7.4 – 7.6 NP ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ.
31 Μαρτίου 2015 ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 1 ΤΥΠΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΜ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Α.Π.Θ. – ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ Ι Για τον προτασιακό.
Φιλοσοφική / Ερμηνευτική Παιδαγωγική
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Σύνοψη εξωτερικής αξιολόγησης του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΠΘ Καθ.
Φρίντριχ Χέγκελ (Georg Wilhelm Friedrich Hegel)
2 Απριλίου 2015 ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 1 ΤΥΠΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΜ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Α.Π.Θ. – ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΤΥΠΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ.
Ένας φιλόσοφος του κοινού νου
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Alexander Friedmann ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΔΑΝΑΗ ΑΓΓΕΛΙΔΑΚΗ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ  Γεννήθηκε στο Ουλμ (Ulm) της Γερμανίας. Σπούδασε στo ETH Ζυρίχης (Πολυτεχνική Ακαδημία της Ζυρίχης) στην Ελβετία όπου ολοκλήρωσε με επιτυχία.
Οι λογικές πράξεις και οι λογικές πύλες
Επιπρόσθετες Ασκήσεις στην Μαθηματική Επαγωγή. Να δειχθεί ότι: 1*2+2*3+…+n(n+1)=[n(n+1)(n+2)]/3, ∀ n≥1. Άσκηση 1.
Μαθηματική Επαγωγή Mathematical induction
H έννοια της απόδειξης Η απόδειξη είναι:  πληροφορία ή στοιχείο που δείχνει ότι κάτι αληθεύει.  (μαθηματικά) εξήγηση που με την χρήση τους κανόνες της.
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Κουργιτάκου Μιχαέλα Γ΄ Θρησκευτικά ΘΕ1: Η Χριστιανοσύνη στον σύγχρονο κόσμο ΓΕΩΡΓΙΟΣ.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2015
Fields medal Πότε θεσμοθετήθηκαν? Ποιο είναι το έπαθλο? Ποια τα κριτήρια? Διάσημοι μαθηματικοί που διακρίθηκαν με Fields Medal ή το αρνήθηκαν και άλλοι.
Η Συμβολή της Επίλυσης του Προβλήματος του Βραχυστόχρονου στη Γέννηση του Λογισμού των Μεταβολών Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία Ολυμπία Ι. Ηλιοπούλου.
Η ευκλειδeια και οι μη ευκλειδειεσ γεωμετριεσ
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
Βασίλης Νανούρης Χρήστος Πλατιάς. Carl Gustav Hempel   Γερμανός συγγραφέας και φιλόσοφος  Λογικός εμπειριστής (κι όχι λογικός θετικιστής)
ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ενότητα 6: ΝΕΟΘΕΤΙΚΙΣΜΟΣ – ΛΟΓΙΚΟΣ ΕΜΠΕΙΡΙΣΜΟΣ ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα Μαθηματικό.
John Dewey
ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΑΤΟΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ
Gödel, Realism And Mathematical ‘Intuition’
Τρίτο μάθημα Ψηφιακά Ηλεκτρονικά.
ΛΟΓΙΚΗ.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
1ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ, ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ…
Χρόνος καί αἰωνιότητα στόν Πλωτῖνο Ενότητα 3η: Αἰωνιότητα Ι Ελένη Περδικούρη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας.
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Α) Κριτική Θεωρία.
“What is mathematical truth?” By Hilary Putnam, Harvard University
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ ΟΝΟΜΑ: ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΣΟΥΤΗ ΤΑΞΗ:Γ’3
Κατερίνα Καλαμαρά Απόφοιτη Δ.Ε.Τ. Πρακτική Άσκηση:
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
21ος αιωνας Παναγιώτης Πατατούκος & ΖήσηςΚωστάκης.
Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
Σύνθετες λογικές εκφράσεις
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
Λέσχη Ανάγνωσης Μαθηματικής Λογοτεχνίας
Έλληνες Τραγουδιστές.
Ορθολογικότητα στη φιλοσοφία και τις επιστήμες
1. Το πληροφοριακό περιεχόμενο των μαθηματικών αληθειών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΜΙΛΟΣ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ» ΟΜΙΛΟΣ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ» LOGICOMIX 2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΑΘΗΝΩN 2012-13

Kurt Gödel Μη Πληρότητα Άννα Παναγοπούλου Διονύσιος Σπηλιόπουλος

«Μόνο οι μύθοι παρουσιάζουν τον κόσμο όπως θα έπρεπε να είναι για να έχει κάποιο νόημα». (Kurt & Rudolf Gödel)

Βιογραφία Γεννήθηκε στο Μπρνο το 1906 1910: Συμπτώματα αγχώδους νεύρωσης 1912: Συμπτώματα ρευματικής αρθρίτιδας 1923: Αποφοιτεί από το σχολείο στο Μπρνο (Μπρνο, Τσεχία)

1923: Μπαίνει στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης 1929: Διδακτορική διατριβή 1929: Διδακτορική διατριβή 1930: Μέλος στη σχολή του θετικισμού (Hans Hahn)

1929: Πεθαίνει ο πατέρας του 1931: Δημοσιεύει τα αποτελέσματά του στις «επίσημα μη αποφασίσιμες προτάσεις του Principia Mathematica και των συναφών συστημάτων» 1934: Διαλέξεις στο Πρίνστον (Princeton University)

1934: Παθαίνει νευρικό κλονισμό 1934: Παθαίνει κατάθλιψη 1938: Επίσκεψη στο Γκέτιγκεν 1938: Παντρεύεται την Adele Porkert

1938-39: Περνάει ένα χρόνο στο Ινστιτούτο Ανώτερων Σπουδών 1939: Απόρριψη της αίτησής του να γίνει καθηγητής επί πληρωμή 1948: Λαμβάνει την αμερικανική υπηκοότητα

«O Gödel ήταν ο μόνος από τους συναδέλφους μας που μιλούσε με τον Άινστάιν επί ίσοις όροις» Freeman

1940-46: Μέλος του Ινστιτούτου Ανωτέρων Σπουδών Πεθαίνει το 1978

Διακρίσεις 1951: Einstein Award 1974: National Medal of Science Μέλος της διεθνούς Ακαδημίας Επιστημών των Η.Π.Α. Συνάδελφος της Royal Society Μέλος του Ινστιτούτου της Γαλλίας Συνάδελφος της Royal Academy Επίτιμο μέλος της London Mathematical Society

Εισαγωγή για την απόδειξη Απανωτές επαναστάσεις σε επίπεδο ιδεών Μεγάλη προσπάθεια από τους μαθηματικούς για την θεμελίωση των μαθηματικών συστημάτων Ανθρωποκεντρική θεώρηση των πραγμάτων στην τέχνη και την διανόηση

Φορμαλισμός και μαθηματικά: Η αντίληψη ότι τα μαθηματικά ταυτίζονται με την τελειότητα, την τυπικότητα, την πληρότητα, την αδιαμφισβήτητη βεβαιότητα, τον απόλυτο υπολογισμό. (Hilbert)

Κύκλος της Βιέννης Θετικισμός: Τα μαθηματικά, όπως η λογική, είναι απαλλαγμένα περιγραφικού περιεχομένου και είναι εμπειριοκρατικά. Vs Πλατωνισμός: Οι αλήθειες των μαθηματικών είναι ανεξάρτητες από ανθρώπινες δραστηριότητες (έλλειψη στήριξης στην εμπειρία) (Πλάτων)

Συνέπεια - Πληρότητα Μια θεωρία θα τη λέμε συνεπή όταν δεν θα οδηγεί σε αντιφάσεις Μια θεωρία θα τη λέμε πλήρη όταν για κάθε πρόταση που ισχύει υπάρχει τυπική απόδειξη που να αποδεικνύει την πρόταση (Από τον Λευτέρη Παναγόπουλο)

«Σε κάθε τυπικό σύστημα επαρκές για τη θεωρία αριθμών υπάρχει ένας τύπος που δεν είναι αποδείξιμος και που η άρνησή του είναι επίσης μη αποδείξιμη»

Σκιαγράφηση απόδειξης του πρώτου θεωρήματος πληρότητας Σκιαγράφηση απόδειξης του πρώτου θεωρήματος πληρότητας 1ο ΒΗΜΑ ΑΡΙΘΜΗΣΗ Gödel: Θεωρούμε ένα Αξιωματικό Σύστημα όπως αυτό των Φυσικών Αριθμών σε κάθε λογικό τύπο p σε κάθε φυσικό αριθμό p σε κάθε πρόταση p σε κάθε ακολουθία αποδείξεων p Αντιστοίχιση Μοναδικό Φυσικό Αριθμό τον Αριθμό Gödel G(p) Οι αριθμοί G(p) κατασκευάστηκαν έτσι ώστε Για κάθε προτασιακό τύπο f(x) με μεταβλητή φυσικό αριθμό να υπάρχει φυσικός ν με G(f(ν))=ν Διαγώνια ιδιότητα

Δημιουργία ειδικού προτασιακού τύπου 2ο ΒΗΜΑ Δημιουργία ειδικού προτασιακού τύπου F(x)={Η πρόταση με τον αριθμό Gödel x δεν είναι αποδείξιμη} Δημιουργία πρότασης (πρόταση Gödel) g={Δεν είμαι αποδείξιμη} με αριθμό Gödel G(g) Από Διαγώνια Ιδιότητα ισχύει: G(F(G(g)))=G(g) 3ο ΒΗΜΑ Τι λέει το G(F(G(g)))=G(g) Υπάρχουν δύο επιλογές Η πρόταση Gödel είναι αληθής άρα μη αποδείξιμη Η πρόταση Gödel είναι ψευδής άρα η άρνηση της μη αποδείξιμη

«Άραγε η ψυχική του αρρώστια είναι συνέπεια του ότι απέδειξε τη μή αποδειξιμότητα της φορμαλιστικής αριθμητικής ή μήπως η αρρώστιά του είναι αναγκαία για ένα τέτοιο εγχείρημα;» Filip Furtwangler