ΗΥ566 Semantic Web Εργασία 3: Περιγραφή οντολογίας μουσικών παραστάσεων (music events) σε DAML – OIL Μερόπη Πετράκη Θωμάς Σκυλογιάννης Ηράκλειο Μάιος 2003.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ … ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
Advertisements

HY-566 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΗΥ566 RDF ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ Football Championship Αλεβίζου Βασιλική Σερφιώτης Γεώργιος Τριανταφυλλίδου Δέσποινα.
ΗΥ566 DAML ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ Football Championship Αλεβίζου Βασιλική Σερφιώτης Γεώργιος Τριανταφυλλίδου Δέσποινα.
POINTERS, AGGREGATION, COMPOSITION. POINTERS TO OBJECTS.
Γιαννακόπουλος Ιωάννης Γεωργίου Γεώργιος Διαχείριση Γνώσης σε Ενδοεπιχειρησιακά Δίκτυα και το Διαδίκτυο (ΗΥ-566) Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Semantic Web Technologies
ΗΥ-566 Διαχείρηση Γνώσης στο Διαδίκτυο1 SWRC Ontology Κτιστάκης Γιώργος Μπούτσικα Κατερίνα Παπαδάκης Μύρων.
Σημασιολογικός Ιστός RDF(S) OWL Οντολογίες
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΟΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΙΣΤΟ
Αναπαρασταση Γνώσης στον Παγκόσμιο Ιστό
Resource Description Framework
Συνδυασμος foaf - meNow  Η meNow: Status Περιγραφει την κατασταση ενος foaf: Agent σε μια συγκεκριμενη χρονικη στιγμη. Η foaf: Agent κλαση περιλαμβανει.
Παρουσίαση Protégé-2000 Αλέξανδρος Βαλαράκος Αλέξανδρος Βαλαράκος, Γεώργιος Παλιούρας NCSR “Demokritos”, Inst. of Informatics & Telecommunications, SKEL.
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
Όργανα Ορχήστρας.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ.
Πώς περνούν τον ελεύθερό τους χρόνο οι μαθητές του σχολείου μας.
Η Αρχή Συμπερίληψης - Εξαίρεσης
ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΟΝΟΜΑ: ΡΟΔΟΥΛΑ ΖΑΜΠΑ.
Εντεχνο (συγχρονο) λαικο τραγουδι
« Για δες που τα όργανα ζωντανεύουν…»
Για δες που τα όργανα μιλούν
1 ΘΕΜΑ : Μελέτη του Σηµασιολογικού Ιστού: Επιχειρηµατικά Θέµατα και το αναδυόµενο επιχειρηµατικό πεδίο ( Semantic Web: Business issues and the emerging.
HY-566 Semantic Web Κατασκευή σχήματος RDFS για την περιγραφή του domain “Songs” Πάτκος Θεόδωρος (ΜΕΤ) Μπικάκης Αντώνης (ΜΕΤ)
CONFERENCE ONTOLOGY ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ ΜΕΤ ΚΡΟΝΤΗΡΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΕΤ ΦΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΡΗΝΗ ΜΕΤ Διαχείριση Γνώσης στο Διαδίκτυο.
Το Εκτεταμένο Μοντέλο Οντοτήτων - Συσχετίσεων
Μουσικά όργανα Τα μουσικά όργανα είναι κατασκευάσματα με τον μηχανισμό τους και τις τεχνικές χρήσης τους, χρησιμοποιούνται με σκοπό την παραγωγή μουσικών.
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ (1)
Γιαννακόπουλος Ιωάννης Γεωργίου Γεώργιος Διαχείριση Γνώσης σε Ενδοεπιχειρησιακά Δίκτυα και το Διαδίκτυο (ΗΥ-566) Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Μετατροπή Σχήματος Ο/Σ σε Σχεσιακό.
HY566 Semantic Web 1 Άσκηση 2 Δημιουργία οντολογίας σε RDF Κρητικός Κυριάκος (ΥΔ) Στρατάκης Μίλτος (ΜΕΤ)
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Μετατροπή Σχήματος Ο/Σ σε Σχεσιακό.
HY 566 – Web Semantics 1η Άσκηση Οντολογία για Shared Data Αλεξάνδρα Ψάλτη – Σπυρίδων Κωτούλας.
Οντολογία για κινηματογραφικές ταινίες σε DAML+OIL Φλουρή Καλλιρρόη Μουστάκας Ιωάννης Χατζόπουλος Κώστας.
Library ontology in DAML+OIL Πλασταρά Κατερίνα Μπαλάφα Κάσσυ.
Οντολογία για κινηματογραφικές ταινίες
Γραφικό Περιβάλλον Συγγραφής Κανόνων στο Σημασιολογικό Διαδίκτυο Διπλωματική Εργασία της Βασιλικής Ζερβάκη Επιβλέπων Καθηγητής: Νικόλαος Βασιλειάδης Θεσσαλονίκη.
HY566 Semantic Web Εργασία 2: Περιγραφή οντολογίας μουσικών παραστάσεων (music events) σε RDFS Μερόπη Πετράκη Θωμάς Σκυλογιάννης Ηράκλειο Απρίλιος 2003.
University of Crete HY566-Semantic Web CS566 – Semantic Web Computer Science Department - UoC Heraklion 15 April, 2003 Παπαγγελής Μάνος, Κοφφινά Ιωάννα,
University of Crete HY566-Semantic Web CS566 – Semantic Web Computer Science Department - UoC Heraklion 13 May, 2003 Κοφφινά Ιωάννα, Κοκκινίδης Γιώργος,
A Byzantine Coin Ontology
Κατρανίδου Αναστασία Πολιτοπούλου Ζωή. 1 Εισαγωγή Περιγραφή Οντολογίας Μοντελοποίηση ενός συστήματος αεροπορικής εταιρείας Καταγραφή των οντοτήτων με.
Library Μπαλάφα Κάσσυ Πλασταρά Κατερίνα. Εφαρμογή Χρήση του RDF schema για τη μοντελοποίηση της βιβλιοθήκης ενός πανεπιστημίου Εφαρμογή της RQL για την.
ΗΥ-566 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ AIRPORT ONTOLOGY ΟΜΑΔΑ Γαλανάκης Μανόλης ΑΜ 1607 Γλαμπεδάκης Ευτύχης ΑΜ 1603 Μπόσμος Λευτέρης ΑΜ 1396.
HY 566 – Web Semantics 2η Άσκηση Οντολογία για Files με την χρηση OWL Αλεξάνδρα Ψάλτη – Σπυρίδων Κωτούλας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΙΟΥΛΗ Ως μουσική ορίζεται η τέχνη που βασίζεται στην οργάνωση ήχων με σκοπό τη σύνθεση, εκτέλεση και ακρόαση/λήψη ενός μουσικού έργου. Με.
Πληροφορίες για τμήματα με ιδιαιτερότητες α. Τμήμα Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας β. Οι ενδιαφερόμενοι για τα Τμήματα: ●Λογοθεραπείας ●Μουσικής.
Βάσεις Δεδομένων ER-Διάγραμμα.
Μουσικά Όργανα.
Τα μουσικά φθογγόσημα (τέταρτα-όγδοα-μισό) Τάξη: Γ’ Δημοτικού Ανδρέας Σκιαδάς.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Καλώς ήλθατε, μαθητές! Όνομα δασκάλου. Πρόγραμμα τάξης 8:15 - 9:00Το σχολείο ξεκινά, παίρνουμε παρουσίες 9: :00Ανάγνωση και έκθεση 10: :00Ορθογραφία.
Το Σχεσιακό Μοντέλο Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά.
Σκοπός Σκοπός του μαθήματος είναι να παρουσιάσει μία μελέτη περίπτωσης ώστε οι φοιτητές να εμβαθύνουν στη μοντελοποίηση, κανονικοποίηση και στην υλοποίηση.
Εισαγωγή στις βάσεις δεδομένων ISBN
Το Σχεσιακό Μοντέλο Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά.
Μουσικά σύνολα Μουσική δωματίου.
Το κέντρο του πρώτου ευρωπαϊκού πολιτισμού – χρόνια πριν…
ΛΕΞΙΚΟ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΩΝ Ασημάκης Γραμματάς Δημοσθένης Τανανάκης
Εισαγωγή στην έννοια των μουσικών συνόλων
ΟΡΧΗΣΤΡΑ κ.
Όνομα σχολείου Ημερομηνία
Ειδικά Θέματα στον προγραμματισμό Υπολογιστών
Το οργανολόγιο της Συμφωνικής ορχήστρας ανά περίοδο.
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ Έγχορδα ή Χορδόφωνα. ΚΙΘΑΡΑ ΣΑΝΤΟΥΡΙ.
Το Σχεσιακό Μοντέλο Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά.
ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΣΑΣ
Καλώς ήλθατε, μαθητές! Όνομα δασκάλου.
Παράδειγμα στόχος Έμπνευση Ενέργειες/εργασίες Πόροι Σκέψεις
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΗΥ566 Semantic Web Εργασία 3: Περιγραφή οντολογίας μουσικών παραστάσεων (music events) σε DAML – OIL Μερόπη Πετράκη Θωμάς Σκυλογιάννης Ηράκλειο Μάιος 2003

Περιορισμοί της RDFS  Local scope of properties To rdfs:range ορίζει το range μίας property πχ έχουμε την property isToughtBy για όλες τις κλάσεις MasterCourse. Δεν μπορούμε να ορίσουμε range restriction που εφαρμόζεται σε μερικές μόνο κλάσεις. Π.Χ.. Έστω ότι η κλάση Faculty έχει τις υποκλάσεις Professor και Lecturer. Στην Rdfs δεν μπορούμε να πούμε ότι ένα μεταπτυχιακό μάθημα διδάσκεται μόνο από καθηγητές και όχι από λέκτορες.

Περιορισμοί της RDFS  Disjoints Πολλές φορές θέλουμε δύο κλάσεις να είναι disjoint(να μην έχουν κοινά στοιχεία). Π.Χ η κλάση solist είναι disjoint με την κλάση singer. Στο RDF schema, μπορούμε μόνο να δώσουμε subclass relationships. :Ότι δηλαδή οι κλάσεις singer, solist είναι subclasses της artist.  Cardinality Restrictions Έστω ότι θέλουμε να πούμε ότι σε ένα event παίζονται το πολύ 10 συνθέσεις ή ότι μία ορχήστρα έχει το πολύ 3 κιθάρες. Η RDF δεν επιτρέπει τέτοιου είδους δηλώσεις.

Περιορισμοί της RDFS  Inversions Μια άλλη σημαντική αδυναμία της RDFS είναι ότι δεν μας επιτρέπει να ορίσουμε ότι ένα property είναι inverse ενός άλλου property. Π.Χ. Έστω ότι ένας συνθέτης (composer) έχει συνθέσει (hasComposed) μία σύνθεση (composition). Θέλουμε να δείξουμε ότι η property hasBeenComposedBy είναι inverse property της hasComposed. composer composition hasComposed hasBeenComposedBy

Περιορισμοί της RDFS  Boolean Combination of classes H RDFS δεν επιτρέπει την δημιουργία κλάσεων από την ένωση τομή και διαφορά άλλων κλάσεων. Π.Χ. Η κλάση artist αποτελεί την ένωση των κλάσεων singer, narrator, solist, conductor.

Περιορισμοί της RDFS  Property uniqueness Θέλουμε να εξασφαλίσουμε ότι κάποιες properties είναι μοναδικές. Π.Χ. eventTime, eventName, composerName.

Γράφος RDFS (1/2) orchestra Orchestra conductor musician music instrument piano percussionwinds woodWinds flute oboeclarinet fagoto brassWinds tumbatrombonehorntrumpet strings violinharpcelloviolacontrabassoon timpani various percussion plays isMemberOf conducts orchestraParticipatesIn conductorNationality conductorName literal musicianName musicianNationality orchestraName literal

Γράφος RDFS (2/2) solist singer conductor artist barok proclassic classic modern composer composition trio group narrator event chorus quarteto childadult solistPlays chorousParticipatesIn hasComposed isPlayed groupParticipatesIn artistParticipatesIn artistNamegroupNamechorousName literal composerName CompositionName literal eventDateeventTimeeventTitle eventPlace artistParticipates InComposition

schema changes regarding uniqueness of properties Οι παρακάτω properties ορίσαμε να είναι μοναδικές: 1. conductorName 2. musicianName 3. orchestraName 4. eventName 5. eventTitle 6. eventDate 7. composerName 8. compositionName 9. groupName 10. chorousName 11. artistName

schema changes regarding inverse relation of properties Ορίσαμε τις παρακάτω inverse relations: musicianmusical instr. plays isPLayed orchestraConductororchestra conducts isConductedBy musicianorchestra isMemberOf hasMember

schema changes regarding inverse relation of properties artistcomposition artistParticipatesInComposition inCompositionUsuallyAppears solistmusical instr. solistplays instrumentPlayedBySolist composercomposition hasComposed hasBeenComposed

schema changes regarding Disjoints & Unions  Ορίσαμε τις παρακάτω disjointUnion σχέσεις:  Artist είναι disjointUnion των: Singer – Solist - Conductor – Narrator  Group είναι disjointUnion των: trio – quarteto  Composer είναι disjointUnion των: classic – proclassic – modern – barok  Chorus είναι disjointUnion των: child – adult  Music instrument είναι disjointUnion των: piano – strings – percussion - winds

schema changes regarding cardinalities  Στο σχήμα μας ορίσαμε τα παρακάτω cardinalities:  Ένα κλασσικό έργο έχει μόνο έναν συνθέτη.  Μία ορχήστρα έχει μόνο έναν μαέστρο.  Μία ορχήστρα αποτελείται τουλάχιστον από τα παρακάτω μουσικά όργανα. 3 Βιολιά 1 Βιόλα 1 Τσέλο 1 Κοντραμπάσο 2 Κλαρινέτα 1 Τρομπέτα 2 Φαγκότα 1 Τύμπανο 1 Άρπα

schema changes regarding cardinalities ... Συνέχεια  Ένας Σολίστας παίζει από ένα μέχρι δύο μουσικά όργανα.  Σε ένα event παίζονται το πολύ 10 συνθέσεις (compositions) Αλλά συμμετέχουν απεριόριστοι καλλιτέχνες.  Ένας Μουσικός παίζει μόνο ένα μουσικό όργανο εκτός από αυτούς που παίζουν κρουστά οι οποίοι μπορούν να παίξουν μέχρι τρία.

Τέλος