Aoristul indicativ mediu şi pasiv Ὁ ἀ όριστος (χρόνος) τ ῆ ς ὁ ριστικ ῆ ς ( ἐ γκλίσεως) Ἡ μέση κα ὶ παθητικ ὴ φωνή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
GB ( ) 5 1 ( ) ( ) ( /cm 2 ) 0.2 /30min·φ90 (5 /m 3 ) 0.4 /30min·φ90 (10 /m 3 ) /30min·φ90 (25 /m 3 )
Advertisements

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Στοιχεία και αριθμητικά δεδομένα (1) : Επιδείνωση κοινωνικών δεικτών  Πληθυσμός σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
1 ΤΑ ΝΕΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ. 2 - Από τον Ιούλιο ψηφίστηκαν τρεις νόμοι που περιέχουν σημαντικές αλλαγές στην φορολογική νομοθεσία και επιβάλλουν νέους φόρους.
Το υλικό του Υπολογιστή
ΕΝΩΣΗ ΕΙΣΗΓΜΕΝΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ Θέμα που απασχόλησε την Δικαιοσύνη: • Αποτίμηση θυγατρικών εταιρειών Θέματα που μπορεί να απασχολήσουν την Δικαιοσύνη: • Εφαρμογή.
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
1 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΦΥΜΑΤΙΩΣΗΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Ευάγγελος Μαρίνης Επίτιμος Διευθυντής Μικροβιολογικού.
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
6ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας Α΄ τάξη - ερευνητική εργασία Σχ
Summer Greek 2003 Croy Lesson 14.
Aorist & Future Passive
INDICATIVUL PERFECT AL VERBELOR ÎN –ω Ὁ παρακείμενος χρόνος τῆς ὁριστικῆς ἐγκλίσεως – nivelul al II-lea –
Καλή και δημιουργική χρονιά.
Ρωτήθηκαν 67 άτομα μιας σχολής χορού και έδωσαν τις εξής απαντήσεις: Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,L,L,L,L,L,L, L,L,L,L,T,T,T,T,T,T,T,M,M,M,M,M,M,M,M,M,M,L,L,L,L,L,L,L,T,T,T,T,T,M,M,
Μαρία Κούνδουρου PROFESSIONS ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
Έρευνα για το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα Αθήνα 9 Νοεμβρίου ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Ι.Ο.Φο.Μ. Ι.Ο.Φο.Μ. – Π.Μ.Σ. Φορολογία και Ελεγκτική.
1 4 Square Questions B A D C Κοιτάξτε προσεκτικά το διάγραμμα. Θα σας κάνω 4 ερωτήσεις γι’ αυτό το τετράγωνο. ΕΤΟΙΜΟΙ;
Estoy agradecido a Wermuth’s Greekbook por esta presentación de los verbos indicativos.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
ΚΑΤΟΧΗ - ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ.
ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΕΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΕΠΙΚΑΘΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ Η έρευνα αυτή συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στα.
Αβιοτικό περιβάλλον οργανισμοί.
Σχέση Απόδοσης- Κινδύνου στα Πλαίσια της Θεωρίας Χαρτοφυλακίου
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
1 Συλλογή Στοιχείων 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Κοινωνικό, πολιτικό & οικονομικό περιβάλλον 1 1 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( Δείκτες.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Νεοχώρι, Τ.Κ , Πήλιο, Μαγνησία
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
+14 Σεπτέμβριο 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +1 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
1 Τοπικές βλάβες από δήγματα όφεων Κουτσουμπού Γεωργία Ειδικευόμενη Γενικής Ιατρικής ΓΚΑ Αθήνα, 18 η Ιουλίου 2002.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ 2007 ΑΛΛΟΓΕΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΛΟΓΕΣ ΜΑΚ 1.Γ. Παπανικολάου (n= 71) 2.Ευαγγελισμός (n= 60) 3.Άγ. Σάββας,
Άσκηση 6 Α) Να συμπληρώσετε τον πίνακα: μν X=μ 2 -ν 2 Ψ=2μνΖ=μ 2 +ν Β) Να εξετάσετε αν η κάθε τριάδα αριθμών Χ, Ψ, Ζ του πίνακα, μπορεί να είναι.
6 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Εξωτερική Πολιτική: Τουρκία – Κυπριακό – ΠΓΔΜ - Κοσσυφοπέδιο 1 6 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( Τουρκία.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Travel Salesman. ABDCA, ABCDA, ACBDA, ACDBA, ADBCA, ADCBA … (3!) 3 σταθμοί και 1 βάση (3! διαδρομές) 4 σταθμοί και 1 βάση (4! = 24) 5 σταθμοί και 1 βάση.
Εργαστήριο Δασικής Διαχειριστικής & Τηλεπισκόπησης Ασκήσεις Δασικής Διαχειριστικής Ι Διδάσκων Δημήτριος Καραμανώλης, Επίκουρος Καθηγητής Άσκηση 4.
Δημιουργικό Marketing συνθέσεις...με χρωματιστούς όγκους παιδικές.
Georgakopoulou Anna. Εμείς«Ανήκειν;»και βέβαια«Ανήκειν»
ΚΕ.ΣΥ.Π ΠΟΡΟΥ ΣΜΥΡΝΑΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ ΠΕ 09 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ Σ.Ε.Π
ΜΑΘΗΜΑ AIMATΟΛΟΓΙΑ - ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ - ΠΡΟΝΟΙΑΣ Γ’ ΤΑΞΗ ΕΠΑ. Λ
ANAKOINWSH H 2η Ενδιάμεση Εξέταση μεταφέρεται στις αντί για , την 24 Νοεμβρίου στις αίθουσες ΧΩΔ και 110 λόγω μη-διαθεσιμότητας.
1 Τ.Ε.Ι. ΚΑΒΑΛΑΣ Σ.Δ.Ο. Τμήμα: Διαχείριση Πληροφοριών Ον.Επ.: Μπίκος Κωνσταντίνος Μάντη Χρυσάνθη Χατζημάρκου Αθηνά Καπίταλη Ζωή Εισηγητής: Χατζής Θέμα:
1 Ανατολική Μακεδονία - Θράκη Τμήμα Γεωλογίας Α.Π.Θ., Ασκήσεις Υπαίθρου Β’ έτους.
Παν. Πάλλα - ΕΚΦΕ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Τα προϊόντα της EmGoldEx Τα προϊόντα της EmGoldEx Ράβδοι χρυσού 24k καθαρότητας 999,9 απο 1 έως 100 γραμμάρια Όλες οι ράβδοι χρυσού είναι πιστοποιημένες.
ΜΑΘΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΓΓΙΣΗ ΑΙΜΑΤΟΣ - ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
Croy—Lesson 22 Liquid Verbs Verbs ending in λ μ ν ρ CLASS REPRESENTATIVES!!!!
8 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Θεσμοί/ Οργανισμοί 1 8 ΘΕΣΜΟΙ /ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ (Βαθμός επιρροής, Αναγκαιότητα επιρροής, Βαθμός.
Class II – 1st Aorist Act/Mid Indicative
Δομές Δεδομένων - Ισοζυγισμένα Δυαδικά Δένδρα (balanced binary trees)
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου Δράμα 2006
EL AORISTO. DOS TIPOS: Aoristo sigmático:  Lleva aumento (sólo en indicativo) y σα, pero no vocal temática. (ε) + Raíz + σα + desinencia secundaria. Φύω.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Τα υπέρ και τα κατά Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
Griekse werkwoorden: schema
Онтологи ба сайэнс “Сайэнсийн тэори” Проф. С. Молор-Эрдэнэ Лэкц 4
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Aoristul indicativ mediu şi pasiv Ὁ ἀ όριστος (χρόνος) τ ῆ ς ὁ ριστικ ῆ ς ( ἐ γκλίσεως) Ἡ μέση κα ὶ παθητικ ὴ φωνή

Structura cursului: 1. Repere bibliografice. 2. Aoristul sigmatic mediu şi pasiv. 3. Aoristul radical tematic mediu şi pasiv. 2 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon

1. Repere bibliografice.  Ana Felicia Ştef, Manual…, L. 9 şi 24.  John Tipei: L  Manualul “de Seminar”: L. 28 şi 31.  Ovidiu Pop, Limba greacă veche, p  C. Georgescu, Manual…, L Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon

2. Ἀ νάμνησις: aoristul sigmatic activ – mod de formare – 4 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon  Augment (silabic sau temporal; vezi imperfectul) + tema de prezent + -σ- + desinenţele specifice active: SINGULARPLURAL -α-αμεν -ας-ατε -ε-αν

2. Aoristul sigmatic activ – mod de formare – 5 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon  Exemplu: verbul βουλεύω = a sfătui. SINGULARPLURAL ἐ -βούλευ-σ-α ἐ -βουλεύ-σ-αμεν ἐ -βούλευ-σ-ας ἐ -βουλεύ-σ-ατε ἐ -βούλευ-σ-ε ἐ -βούλευ-σ-αν

2. Aoristul sigmatic mediu – mod de formare – 6 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon  Augment (silabic sau temporal; vezi imperfectul) + tema de prezent + -σα- + desinenţele secundare medii: SINGULARPLURAL -μην-μεθα -σο-σθε -το-ντο

2. Aoristul sigmatic mediu – mod de formare – 7 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon  Exemplu: verbul βουλεύω = a sfătui. SINGULARPLURAL ἐ -βουλευ-σά-μην ἐ -βουλευ-σά-μεθα ἐ -βουλεύ-σα-σο > ἐ -βουλεύ-σω (!) ἐ -βουλεύ-σα-σθε ἐ -βουλεύ-σα-το ἐ -βουλεύ-σα-ντο

2. Aoristul I pasiv – mod de formare – 8 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon  Augment (silabic sau temporal; vezi imperfectul) + tema de prezent + -θη- + desinenţele secundare active: SINGULARPLURAL -ν-μεν -ς-τε -τ (ø)-σαν (!)

2. Aoristul I pasiv – mod de formare – 9 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon  Exemplu: verbul βουλεύω = a sfătui. SINGULARPLURAL ἐ -βουλεύ-θη-ν ἐ -βουλεύ-θη-μεν ἐ -βουλεύ-θη-ς ἐ -βουλεύ-θη-τε ἐ -βουλεύ-θη ἐ -βουλεύ-θη-σαν

2. Transformări în contact cu -σ-  În contact cu -σα-, oclusivele suferă aceleaşi transformări care se produc şi la indicativul viitor.  Labială + ς > πς, notată ψ. (la fel şi πτ + ς)  Guturală + ς > κς, notată ξ.  Dentală (inclusiv ζ) + ς > σσ > σ. Verbele contrase lungesc vocala temei înainte de -σ-. 10 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon

2. Transformări în contact cu θ  La diateza pasivă: sufixul -θη-.  În contact cu -θ-, oclusivele suferă următoarele transformări:  Labială + θ > φ.  Guturală + θ > χ.  Dentală + θ > σ. 11 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon

2. Transformări. Teme în labială.  Verbul κόπτω (a tăia); R = κοπ-  Α: ἔ κοψα (am tăiat).  M: ἐ κοψάμην (mi-am tăiat).  P: ἐ κόφθην (am fost tăiat / m-am tăiat). 12 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon

2. Transformări. Teme în guturală.  Verbul τάττω (a orîndui); R = ταγ-  Α: ἔ ταξα (am orînduit).  M: ἐ ταξάμην (mi-am orînduit).  P: ἐ τάχθην (am fost orînduit / m-am rînduit). 13 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon

2. Transformări. Teme în dentală.  Verbul σκευάζω (a pregăti); R = σκευάδ-  Α: ἐ σκεύασα (am pregătit).  M: ἐ σκευασάμην (mi-am pregătit).  P: ἐ σκευάσθην (am fost pregătit / m-am pregătit). 14 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon

2. Transformări. Teme în vocală.  Verbul νικάω (a învinge); R = νικά-  Α: ἐ νίκησα (am învins).  M: ἐ νικησάμην (mi-am învins).  P: ἐ νικήθην (am fost învins / m-am învins). 15 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon

3. Aoristul radical tematic (aoristul II).  Se întîlneşte la o serie de verbe din fondul lexical principal.  Nu are forme decît pentru A şi M. Diateza pasivă se formează în acelaşi mod ca la aoristul I.  Nu are sufixul -σα-. 16 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon

3. Ἀ νάμνησις: Aoristul radical tematic = ?.  Radical: fiindcă întotdeauna se construieşte direct pe R verbului.  Tematic: fiindcă Des se leagă de R prin VT (vocala tematică ο sau ε).  Seamănă cu imperfectul.  Are o temă de aorist diferită de tema de prezent. 17 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon

3. Aoristul RT mediu – mod de formare – 18 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon  Augment (silabic sau temporal; vezi imperfectul) + R + VT + desinenţele secundare medii: SINGULARPLURAL -μην-μεθα -σο-σθε -το-ντο

3. Aoristul RT mediu – mod de formare – 19 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon  Exemplu: verbul λείπω = a lăsa. R = λιπ- SINGULARPLURAL ἐ -λιπ-ό-μην ἐ -λιπ-ό-μεθα ἐ -λίπ-ε-σο > ἐ λίπου (!) ἐ -λίπ-ε-σθε ἐ -λίπ-ε-το ἐ -λίπ-ο-ντο

3. Aoristul RT. Alte exemple.  Verbul λαμβάνω (a lua); R = λαβ-  Α: ἔ λαβον (am luat).  M: ἐ λαβόμην (mi-am luat).  [P (neregulat): ἐ λήφθην (am fost luat).] 20 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon

3. Aoristul RT. Alte exemple.  Verbul βάλλω (a arunca); R = βαλ-  Α: ἔ βαλον (am aruncat).  M: ἐ βαλόμην (mi-am aruncat).  [P (neregulat): ἐ βλήθην (am fost aruncat).] 21 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon

3. Aoristul RT. Alte exemple.  Verbul φέρω (a aduce); R = ἐ νεγκ-  Α: ἤ νεγκον (am adus).  M: –  [P (neregulat): ἠ νέχθην (am fost adus).] 22 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon

3. Aoristul RT. Alte exemple.  Verbul γίγνομαι (a se face, a deveni, a fi); R = γεν-  – – – –  M: ἐ γενόμην (m-am făcut). –––– 23 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon

Retrospectivă: analiză.  ἐ -βουλεύ-σα-τε  ἐ -βουλευ-σά-μεθα  ἐ -βουλεύ-σω < ἐ -βουλεύ-σα-σο  ἐ -βουλεύ-θη-ν  ἐ -βουλεύ-θη-σαν  ἐ -κόφ-θη  ἐ -κόψα-το 24 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon

Retrospectivă: analiză.  ἐ ταξάμην  ἐ τάχθημεν  ἐ σκεύασε  ἐ σκευάσθης  ἐ νικησάμην  ἐ νίκησαν  ἔ -λιπ-ε-ς  ἐ -λίπ-ε-σθε 25 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon

Retrospectivă: analiză.  ἔ λαβε  ἐ λαβόμεθα  ἐ λήφθησαν  ἔ βαλε  ἤ νεγκον  ἐ γένετο 26 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon

Τέλος το ῦ μαθήματος ἀ ορίστου ὁ ριστικ ῆ ς. Ε ὐ χαριστ ῶ. 27 Curs de limba greacă: Aoristul. © Octavian Gordon