ΤΜΗΜΑ AΠ Δ. Στράτου και Δ. Σαμίου Η συμβολή τους στην Ελληνική παράδοση « Αντικριστός ».
Γκάλπας Ιωάννης – Τιμολέων Α 1 Ξενίδης Λάζαρος Α 4 Παντζάρη Θεοδώρα Α 4 Πολυζωίδου Φρειδερίκη Α 4 Στεφανίδου Ραφαέλα Α 5
Το 1954 δημιουργείται το υπαίθριο θέατρο Δόρας Στράτου στο αρχαίο θέατρο του Πειραιά Η Σκηνή του θεάτρου της Δ. Στράτου
Tο 1965 με τη βοήθεια και συνεργασία του σκηνογράφου Σπύρου Βασιλείου δημιουργείται το Θέατρο Δόρας Στράτου στο χώρο του Φιλοπάππου.
Το έργο της αναγνωρίσθηκε διεθνώς και επιχορηγήθηκε από το Ίδρυμα Φορντ ( ). Βραβεύθηκε από την Ένωση Αμερικανικού Εκπαιδευτικού Θεάτρου, την Ακαδημία Αθηνών (1974) και Αργυρό Μετάλλιο από τον Όμιλο Ροταριανών (1975). Δόρα Στράτου
Για λόγους υγείας αποσύρθηκε από την ενεργό δράση της το Ήταν μόνιμος κάτοικος Αθηνών και μιλούσε Γαλλικά και Αγγλικά. Πέθανε στις 20 Ιανουαρίου Δόρα Στράτου
Γεννήθηκε στην Καισαριανή της Αθήνας. Οι γονείς της ήταν πρόσφυγες από την Μικρά Ασία. Σε ηλικία 13 ετών πηγαίνει στο « Σύλλογο προς Διάδοσιν της Εθνικής Μουσικής », όπου και μαθητεύει κοντά στον δημιουργό Σίμωνα Καρά. Εκεί παίρνει τα πρώτα μαθήματα βυζαντινής μουσικής και της αποκαλύπτονται τα μυστικά του παραδοσιακού τραγουδιού. Το 1954 αρχίζει μια μακρά σχέση με το Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας ( Ε. Ι. Ρ ) που τερματίζεται το Παράλληλα συνεργάζεται με την Ελληνική Τηλεόραση ( Ε. Ρ. Τ ) για μια σειρά μουσικών ντοκιμαντέρ με το τίτλο « Μουσικό Οδοιπορικό ». Το 1960 κυκλοφορούν δίσκοι της σε Ελλάδα, Γαλλία και Σουηδία.
Το 1981 δημιούργησε τον Καλλιτεχνικό Σύλλογο Δημοτικής Μουσικής « Δόμνα Σαμίου ». Παράλληλα, από το 1994 ως το 2001, παραδίδει μαθήματα δημοτικού τραγουδιού στο Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Μουσικών Οργάνων. Το 2006, της παραδίδεται το βραβείο Αρίων για τη συνολική προσφορά της στη διάσωση του δημοτικού τραγουδιού. Πέθανε στις 10 Μαρτίου 2012
Χορεύεται από άνδρες και γυναίκες σε ζευγάρια αντικριστά. Αποτελείται από 4 βήματα που επαναλαμβάνονται προς διάφορες κατευθύνσεις. Στο δεξί χέρι κρατάνε όλοι μαντήλι και το κουνάνε στο ρυθμό του χορού. Το αριστερό χέρι των γυναικών μπαίνει στη μεσολαβή, ενώ των ανδρών, πίσω στη μέση. Ο ρυθμός είναι 9/8.