Ενδεικτικές δραστηριότητες με διαβάθμιση ανά τάξη στην ενότητα ΔΙΑΤΡΟΦΗ Ομαδική εργασία εκπαιδευτικών ΚΕΑ
Α΄ τάξη Α προχωρημένη Β΄ τάξη Α΄ τάξη Α προχωρημένη Β΄ τάξη Οι διαβαθμίσεις αφορούν σε: Λεξιλόγιο κάθε τάξης Σύνταξη και έκταση πρότασης
«Η Γατούλα» Αρχική μορφή παιχνιδιού Παραλλαγή: Τα παιδιά στέκονται σε γραμμή και απέναντι τους στέκεται 1 παιδί - γατούλα «Γατούλα, γατούλα, τι χρώμα ζητάς; Τι σου αρέσει και τι προτιμάς;» Παραλλαγή: Παιδιά «Γατούλα, γατούλα, τι φαγητό / φρούτο / ποτό θέλεις να φας / πιεις;» Γατούλα: λέει ένα φαγητό κλπ και τα παιδιά κάνουν τόσα βήματα όσες και οι συλλαβές της λέξης. Διαβάθμιση (αφορά στην απάντηση της γατούλας / στην ερώτηση των παιδιών) π.χ. Α’ τάξη: Θέλω μπανάνα / Α+: Μου αρέσει η μπανάνα / Β’ τάξη: Προτιμώ την μπανάνα / Μου αρέσουν οι μπανάνες
«Τι ώρα είναι κύριε λύκε;» Ρόλοι: παιδί-λύκος / παιδιά Υλικά: καρτέλες με πρωινό, μεσημεριανό, απογευματινό, βραδινό (για Β’ τάξη) Παιδιά: «Τι ώρα είναι κύριε λύκε;» Λύκος: « Είναι πρωί, ώρα για πρωινό.» Τα παιδιά διαλέγουν την καρτέλα που ταιριάζει με το γεύμα που θέλει ο λύκος. Η διαβάθμιση αφορά στο λεξιλόγιο: π.χ. για Α’ τάξη ο λύκος λέει: «είναι ώρα για μήλο / μπανάνα κλπ».
Γ’ τάξη Δ΄ τάξη
Κείμενο Η γιαγιά μαγείρεψε μακαρόνια με κιμά. Τώρα βγάζει το φαγητό από την κατσαρόλα και το βάζει στα πιάτα. - Ελενίτσα, εσύ βάλε τα πιρούνια, τα κουτάλια και τις πετσέτες πάνω στο τραπέζι. -Ναι, γιαγιά! -Μετά πες σε όλους ότι το φαγητό είναι έτοιμο. -Εγώ δεν θέλω μακαρόνια , δεν μου αρέσουν! Θέλω πίτσα! φώναξε ο Νικολάκης. -’Οχι, πίτσα σήμερα, είπε η γιαγιά. Σήμερα θα φάμε όλοι μακαρόνια με κιμά.
Σύγκριση του ύφους των 2 κειμένων Εντοπισμός του πληθ. ευγενείας
Τραγούδι «Φρούτα φρουτ»
Παιχνίδι ακρόασης και μνήμης Τα παιδιά ακούνε το τραγούδι και λένε με τη σειρά τα φρούτα που άκουσαν. Σταματούμε το τραγούδι όπου χρειάζεται. Ζητάμε σταδιακά να αναφέρουν μεγαλύτερο αριθμό φρούτων. Στο τέλος παίζουμε παιχνίδι bingo με αντίστοιχα φρούτα.
Μάντεψε τι είναι Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε δυο ομάδες και δημιουργούν αινίγματα π.χ. «Είμαι πράσινο και έχω πολλές βιταμίνες. Επίσης, με βρίσκεις στη σαλάτα σου.»
Ο σερβιτόρος Ένα παιδί υποδύεται το σερβιτόρο. Γυρνάει από τραπέζι σε τραπέζι και παίρνει παραγγελίες από τους συμμαθητές του. Βοηθητικό λεξιλόγιο: μία μερίδα, ένα πιάτο, ένα ποτήρι, ένα μπουκάλι
Ε’ τάξη Στ΄ τάξη
Παντομίμα Ένας μαθητής σηκώνεται μπροστά στους άλλους μαθητές και κάνει με μίμηση την ενέργεια ενός από τα ρήματα της ενότητας (τρώω, μαγειρεύω, σερβίρω, ζητώ λογαριασμό, παραγγέλνω, ετοιμάζω, πληρώνω, φωνάζω τον σερβιτόρο κλπ). Όταν ένας μαθητής βρει το ρήμα το λέει δυνατά στην τάξη και παίρνει ένα βαθμό . Στη συνέχεια o ίδιος μαθητής καλείται να μιμηθεί την ενέργεια ενός άλλου ρήματος για να το βρει ένας άλλος μαθητής.
Βίντεο Τα παιδιά φέρνουν βίντεο που έχουν δημιουργήσει στο σπίτι με σκηνές που έχουν σχέση με το φαγητό π.χ. η μαμά μαγειρεύει, στρώνει το τραπέζι, ο μπαμπάς φέρνει τα ψώνια κλπ. Στην τάξη καλείται να περιγράψει στον Αόριστο τη σκηνή που προβάλλει.
Project Οργανώνουμε ένα project με θέμα την υγιεινή διατροφή. Τα παιδιά ετοιμάζουν ερωτηματολόγιο και διεξάγουν έρευνα για τις διατροφικές τους συνήθειες. Δημιουργούν κώδικα υγιεινής διατροφής. Ετοιμάζουν πάρτι με υγιεινά φαγητά.