Όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους 1ο Νηπιαγωγείο Ρίου Η συμμετοχή μας στην Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση Action Aid 21 έως τις 28 Απριλίου 2013
Τίτλος υλοποιημένης δραστηριότητας: Μια δασκάλα για την Νουράν - - Τι χρειάζονται για να κάνουν μάθημα Τι χρειάζονται για να κάνουν μάθημα ; ; - - Τι χρειάζονται οι μαθητές Τι χρειάζονται οι μαθητές για να μαθαίνουν για να μαθαίνουν ; ; - - Έχουν όλα τα παιδιά όσα εμείς θεωρούμε δεδομένα στην εκπαίδευσή μας Έχουν όλα τα παιδιά όσα εμείς θεωρούμε δεδομένα στην εκπαίδευσή μας ; ; - - Γιατί χρει Τι πρέπει Τι πρέπει Γιατί χρει Στοχοθεσία βασισμένη στον εννοιολογικό χάρτη. Στοχοθεσία βασισμένη στον εννοιολογικό χάρτη. Οργάνωση και πραγματοποίησ Οργάνωση και πραγματοποίησ άζονται οι Δ άζονται οι Δ όμως όμως να έχει ένα σχολείο για να είναι κατάλληλο για παιδιά να έχει ένα σχολείο για να είναι κατάλληλο για παιδιά άσκαλοι και οι Δασκάλες άσκαλοι και οι Δασκάλες Τίτλος υλοποιημένης δραστηριότητας: Μια δασκάλα για την Νουράν η αντίστοιχων ομαδικών δραστηριοτήτων η αντίστοιχων ομαδικών δραστηριοτήτων ; ; ; ; Αρχικά είδαμε μαζί με τα παιδιά σχολεία από διάφορα μέρη του αναπτυγμένου κόσμου. Στην συνέχεια συζητήσαμε γι αυτά που είδαμε, τι μας άρεσε, τι μας έκανε εντύπωση. Μετά διαπιστώσαμε πως παρ όλες τις διαφορές τους όλα αυτά τα σχολεία είχαν κάτι κοινό: δασκάλους και εξοπλισμό( κτίριο, έπιπλα, υλικό, γωνιές, κτλ) Στη συνέχεια έθεσα τα παρακάτω ερωτήματα στα παιδιά, με σκοπό να δω τις προϋπάρχουσες γνώσεις/στάσεις που έχουν σχετικά με το θέμα, ώστε να θέσω τους στόχους και να σχεδιάσω τις ανάλογες δραστηριότητες. Αρχικά συζητήσαμε γιατί τα παιδιά πηγαίνουν σχολείο? Μετά ρώτησα τα παιδιά γιατί όλα τα σχολεία να έχουν δασκάλους /ες? Τι άλλο χρειάζεται να έχει ένα σχολείο? Γιατί χρειάζεται να μαθαίνουμε καινούργια πράγματα? Γιατί πρέπει όλοι να ξέρουν – τουλάχιστον- γραφή, ανάγνωση και αριθμητική? Έχουν όλα τα παιδιά του κόσμου σχολείο και δασκάλους? Θέτοντας τα ερωτήματα αυτά στα νήπια διαπιστώνουμε π Θέτοντας τα ερωτήματα αυτά στα νήπια διαπιστώνουμε π λούτο ιδεών που μας λούτο ιδεών που μας οδήγησε στ οδήγησε στ o o ν ν παρακάτω εκπαιδευτικό σχεδιασμό αναφορικά με το θέμα μας: παρακάτω εκπαιδευτικό σχεδιασμό αναφορικά με το θέμα μας: Αποτύπωση των ιδεών τους σε εννοιολογικό χάρτη με τη χρήση του Αποτύπωση των ιδεών τους σε εννοιολογικό χάρτη με τη χρήση του προγράμματος προγράμματος '' '' Inspiration Inspiration ". ".
Έχουν όλα τα παιδιά του κόσμου σχολείο και δασκάλους? Ουσιαστικά με αυτό το ερώτημα ξεκινάει η εμπλοκή μας στην εβδομάδα δράσης της Action Aid. Είδαμε το DVD και τις κάρτες της Action Aid,είδαμε Φώτο από τον υπολογιστή και από βιβλία, συζητήσαμε για τους λόγους που σε πολλά μέρη του κόσμου δεν υπάρχουν σχολεία και δάσκαλοι/ες. Τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν πολύ με το θέμα και είπαν πως αυτό είναι άδικο και πως όλα τα παιδιά του κόσμου έχουν δικαίωμα στο σχολείο, στη μάθηση, στη χαρά και στο παιγνίδι! Στο τέλος αποφάσισαν με χαρά να γράψουμε ένα παραμύθι και να το εικονογραφήσουμε. Το παραμύθι τους αυτό το αφιερώνουν σ΄ όλα τα παιδιά του κόσμου!
Το παραμύθι μας «Μια δασκάλα για την Νουράν» Το παραμύθι μας «Μια δασκάλα για την Νουράν» Μια φορά κι ένα καιρό, σε μια πολύ φτωχή χώρα της Αφρικής, ζούσε ένα μικρό κοριτσάκι η Νουράν. Οι γονείς της Νουράν ήταν πολύ φτωχοί, όμως αποφάσισαν να την στείλουν στο σχολείο για να μάθει πολλά πράγματα και να γίνει έξυπνη! Το σχολείο όμως δεν είχε δασκάλα και η Νουράν ήταν πολύ στεναχωρημένη .
η μαμά της, της έλεγε να μην στενοχωριέται και πως γρήγορα θα έρθει μια δασκάλα στο χωριό και τότε όλα τα παιδιά θα πάνε σχολείο και θα περνάνε όμορφα.. Οι μέρες όμως περνούσαν και η δασκάλα δεν ερχόταν. Η Νουράν πήγαινε κάθε μέρα στη θάλασσα και περίμενε μήπως κάποιο καράβι φέρει και την δασκάλα της.
Μια μέρα της είπαν πως επιτέλους μια δασκάλα θα έρθει στο χωριό Μια μέρα της είπαν πως επιτέλους μια δασκάλα θα έρθει στο χωριό. Η Νουράν έτρεξε γρήγορα στη θάλασσα να την προϋπαντήσει γεμάτη χαρά.
Όταν έφτασε η δασκάλα η Νουράν την πήγε αμέσως στο σχολείο Όταν έφτασε η δασκάλα η Νουράν την πήγε αμέσως στο σχολείο. Εκεί περίμεναν και άλλα παιδιά, να γνωρίσουν την καινούργια τους δασκάλα!
Από τότε κάθε μέρα η Νουράν και οι φίλοι της πήγαιναν σχολείο και ήταν πολύ χαρούμενοι! Δεν είχαν βέβαια μεγάλο σχολείο, δεν είχαν παιγνίδια, παραμύθια και υπολογιστή… Είχαν όμως μια δασκάλα που τους αγάπαγε πολύ και τους μάθαινε ένα σωρό καινούργια πράγματα! Και έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα!