Τι είναι αυτό που το λένε Επιστήμη;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδική Σχετικότητα και Εφαρμογές Τι δεν είναι Σχετικό στην Σχετικότητα
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
ΑΡΜΟΝΙΑ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΝΟΥ –ΨΥΧΗΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΙΟΓΚΑ
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
στάδια στην εξέλιξη της Τεχνολογίας
Πυρηνικά φαινόμενα.
Συμμετρία & Σχετικότητα στον κόσμο μας Κατερίνα Ζαχαριάδου.
Ηλεκτρισμός-Μαγνητισμός
ο Επιστημονικός Πολιτισμός την Εποχή “Μετά την Μετα-Νεοτερικότητα”
Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια
Άτομο από τον Δημόκριτο στο Βohr
Τα θεμέλια της επιστημονικής σκέψης και πρακτικής
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
ΙΤΕ - Ινστιτούτο Πληροφορικής
Κεφάλαιο 1ο : Εισαγωγή στη Κοινωνιολογία
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ  Γεννήθηκε στο Ουλμ (Ulm) της Γερμανίας. Σπούδασε στo ETH Ζυρίχης (Πολυτεχνική Ακαδημία της Ζυρίχης) στην Ελβετία όπου ολοκλήρωσε με επιτυχία.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
Η Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου, η οποία είναι τάξη προσανατολισμού, περιέχει μαθήματα Γενικής Παιδείας συνολικής διάρκειας τριάντα τριών (33) ωρών εβδομαδιαίας.
Αύγουστος Κόντ Η ζωή και το έργο του.
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Η Παιδαγωγική ως επιστήμη
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η πορεία αύξουσας εξειδίκευσης των μαθητών
Το Νέο Γενικό Λύκειο Η παρουσίαση εδράζεται στα Ν.Δ.: 4327 (ΦΕΚ 50/ ) 4186 (ΦΕΚ 193/ ) 4310(ΦΕΚ 258/ ) Παραστατίδης Κων/νος.
Δομή του Νέου Γενικού Λυκείου Η παρουσίαση εδράζεται στα Ν.Δ.: 4327 (ΦΕΚ 50/ ) 4186 (ΦΕΚ 193/ ) 4310 (ΦΕΚ 258/ )
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
 Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν, ήταν φυσικός γερμανοεβραϊκής καταγωγής, ο οποίος έχει βραβευθεί με το Νόμπελ Φυσικής. Είναι ο θεμελιωτής της Θεωρίας της Σχετικότητας.
Η βιβλιογραφική έρευνα πηγές. Πρωτογενείς πηγές: άρθρα περιοδικών και συνεδρίων, αναφορές, επίσημες εκδόσεις ευρεσιτεχνίας, προδιαγραφές Δευτερογενείς.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία Ορισμοί και Ιστορική Αναδρομή.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ eclass: MED684
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Μαρξισμός και ιστοριογραφία
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Γενικό Λύκειο (σχολικό έτος )
Ειδική θεωρία της σχετικότητας
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
Τι είναι; Τι περιλαμβάνει;
Σύμπαν Από τι αποτελείται; Υπάρχουν κι άλλα;…
Πληροφορική και νέες τεχνολογίες
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
ΟΠΤΙΚΗ Οπτική ονομάζεται ο κλάδος της Φυσικής που μελετά τη συμπεριφορά και τις ιδιότητες του φωτός, ενώ επιπλέον περιγράφει και τα φαινόμενα που διέπουν.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
ΤΑ 8 ΘΑΝΑΣΙΜΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΣ
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΣΤΕΡΓΙΟΥ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΟΥΛΑΚΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΤΟΜΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Επιστημονικοί τομείς χωρίζονται σε :
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /2 Χειμερινό εξάμηνο
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τι είναι αυτό που το λένε Επιστήμη; Σπύρος Ευστ. Τζαμαρίας Εργαστήριο Φυσική Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Τι είναι αυτό που το λένε Επιστήμη;

Προφανώς, δεν υποτιμώ κανένα από τους άλλους Επιστημονικούς Κλάδους Η Ελληνική λέξη «Επιστήμη» προέρχεται από το ρήμα επί-ισταμαι = έχω συνολική εποπτεία και μεταφορικά γνωρίζω Η λέξη «Science» προέρχεται (μέσω της παλιάς Γαλλικής γλώσσας) από τη Λατινική λέξη Scientia = γνώση, που με τη σειρά της προέρχεται από την πρώτο-ινδοευρωπαική λέξη skei που σημαίνει «κόβω, ξεχωρίζω ή διαχωρίζω». Από τον Μεσαίωνα μέχρι τον Διαφωτισμό Science-Scientia (=Επιστήμη) σήμαινε κάθε συστηματική καταγραφή της γνώσης και είχε αποκτήσει την ευρεία έννοια που είχε για τους αρχαίους η «Φιλοσοφία». Στα Ελληνικά, Γαλλικά, Ισπανικά, Πορτογαλικά και Ιταλικά η σύγχρονη αντίστοιχη λέξη κρατάει αυτό το νόημα: π.χ. η επιστήμη της κοινωνιολογίας ή οικονομική επιστήμη ή η θεολογική επιστήμη ή η επιστήμη των μαθηματικών ή η ιατρική επιστήμη. Σύμφωνα με την Αγγλοσαξονική παράδοση η λέξη Science δηλώνει σχεδόν αποκλειστικά τις Φυσικές Επιστήμες (Natural Science) ενώ κατηγοριοποιεί σε αποκλειστικές κατηγορίες τους άλλους επιστημονικούς κάδους, π.χ. Μαθηματικά, Ιατρική, Τέχνες (Ιστορία, Γραμματεία…), Μηχανική (Engineering) κτλ Στα επόμενα θα περιοριστώ να χρησιμοποιώ τον όρο Επιστήμη με την στενή (αγγλοσαξονική) έννοια του όρου, δηλαδή την έννοια των Φυσικών Επιστημών, αντλώντας την συντριπτική πλειοψηφία των παραδειγμάτων μου από την Φυσική. Προφανώς, δεν υποτιμώ κανένα από τους άλλους Επιστημονικούς Κλάδους

Τι είναι η Επιστήμη (Φυσικές Επιστήμες); 1. είναι ένα οργανωμένο-συστηματοποιημένο σύνολο γνώσεων, αναφορικά με τον κόσμο που μας περιβάλει και η διαδικασία ανακάλυψης και συστηματοποίησης τους E. Hubble A. Penzias R. Wilson J. Bardeen, L.N. Cooper, J. Ρ.Schrieffer 2. αφορά στην ανακάλυψη: του παρελθόντος σύμπαντος, του παρόντος σύμπαντος αλλά και της μέλλουσας εξέλιξης του κόσμου μας

Τι είναι η Επιστήμη (Φυσικές Επιστήμες); 3. η Επιστήμη είναι χρήσιμη Joseph John Thomson

Τι είναι η Επιστήμη (Φυσικές Επιστήμες); 3. η Επιστήμη είναι χρήσιμη Molina and Rowland Rolando Garcia Susan Solomon Joseph Farman CCl3F Alexander Fleming Penicillium John Bardeen, William B. Shockley, and Walter H. Brattain  -

Τι είναι η Επιστήμη (Φυσικές Επιστήμες); 4. φαίνεται να είναι μία αέναη σειρά αλληλοδιαδεχόμενων ερωτήσεων και ανακαλύψεων R v R v R M(R)

Τι είναι η Επιστήμη (Φυσικές Επιστήμες); 4. φαίνεται να είναι μία αέναη σειρά αλληλοδιαδεχόμενων ερωτήσεων και ανακαλύψεων Τα πάντα, ακόμα και τα κυματικά φαινόμενα, φαίνονταν να περιγράφονται από μία εικόνα του κόσμου, οικοδομημένη πάνω στις μηχανικές κινήσεις των συστατικών της ύλης. Στους «παρατηρητές» του 19ου αιώνα κυριαρχούσε η αντίληψη ότι το μόνο που απέμενε για τους φυσικούς αφορούσε το «γέμισμα» κάποιων επουσιωδών κενών στο καλά-θεμελιωμένο εποικοδόμημα της επιστημονικής γνώσης Lazare Carnot Kelvin Lord W. Thomson W. Gibbs J. P. Joule Θερμοδυναμική Δυναμική στερεού σώματος Ηλεκτρομαγνητισμός Ο Alfred Nobel δεν θα μπορούσε να έχει προβλέψει ότι το ομώνυμο επιστημονικό έπαθλο που θέσπισε θα βράβευε τόσο πολλές εξέχουσες προσφορές στην ανθρώπινη γνώση, οι οποίες άνοιξαν νέους δρόμους στην επιστήμη και διαμόρφωσαν τον σύγχρονο πολιτισμό

Τι είναι η Επιστήμη (Φυσικές Επιστήμες); 4. φαίνεται να είναι μία αέναη σειρά αλληλοδιαδεχόμενων ερωτήσεων και ανακαλύψεων η απαρχή του 20ου αιώνα σηματοδοτεί μία νέα εποχή επιστημονικής αντίληψης την αντίληψη της Σύγχρονης Φυσικής The Nobel Prize in Physics 1904: Lord Rayleigh (John William Strutt) "for his investigations of the densities of the most important gases and for his discovery of argon in connection with these studies" The Nobel Prize in Physics 1901: Wilhelm Conrad Röntgen "in recognition of the extraordinary services he has rendered by the discovery of the remarkable rays subsequently named after him" The Nobel Prize in Physics 1902: Hendrik Antoon Lorentz & Pieter Zeeman "in recognition of the extraordinary service they rendered by their researches into the influence of magnetism upon radiation phenomena" The Nobel Prize in Physics 1905: Philipp Eduard Anton von Lenard "for his work on cathode rays" The Nobel Prize in Physics 1906: Joseph John Thomson "in recognition of the great merits of his theoretical and experimental investigations on the conduction of electricity by gases" The Nobel Prize in Physics 1903: Antoine Henri Becquerel, Pierre Curie and Marie Curie "in recognition of the extraordinary services he has rendered by the discovery of spontaneous radioactivity” and “their joint researches on the radiation phenomena discovered by Professor Henri Becquerel” The Nobel Prize in Chemistry 1907: Albert Abraham Michelson "for his optical precision instruments and the spectroscopic and metrological investigations carried out with their aid" The Nobel Prize in Chemistry 1908: Ernest Rutherford "for his investigations into the disintegration of the elements, and the chemistry of radioactive substances"

Τι είναι η Επιστήμη (Φυσικές Επιστήμες); 5. είναι μία παγκόσμια και διαχρονική δραστηριότητα της ανθρωπότητας

Τι είναι η Επιστήμη (Φυσικές Επιστήμες); 5. είναι μία παγκόσμια και διαχρονική δραστηριότητα της ανθρωπότητας Tom Ypsilantis 1992 "for his invention and development of particle detectors, in particular the multiwire proportional chamber" 1968 Georges Charpak Luis Walter Alvarez for his decisive contributions to elementary particle physics, in particular the discovery of a large number of resonance states, made possible through his development of the technique of using hydrogen bubble chamber and data analysis

Τι είναι η Επιστήμη (Φυσικές Επιστήμες); 5. είναι μία παγκόσμια και διαχρονική δραστηριότητα της ανθρωπότητας CERN: ATLAS, 2006 Fermilab: E705, 1985 CERN: ALEPH, 1995 η σύγχρονη «κοινωνιολογία» της παγκοσμιοποιημένης επιστήμης αξίζει να μελετηθεί ως παράδειγμα σχέσεων συμμετοχής σε διαδικασίες που στοχεύουν σε επιτεύγματα καθολικής (και όχι προσωπικής ή ατομικής )αξίας. Εθνική Πειραματική Εγκατάσταση Διεθνής Πειραματική Υποδομή Κοινός Ερευνητικός Στόχος Κοινό Ερευνητικό Πρόγραμμα Ατομική Συμβολή Προσωπική Συμβολή

Τα βασικά χαρακτηριστικά της επιστημονικής διαδικασίας E. Rutherford μελετούσε τις ιδιότητες των ατόμων √ √ √ √ θ Το ατομικό πρότυπο του Thompson απορρίπτει το άτομο-Thompson και προτείνει το «πλανητικό» πρότυπο

Τα βασικά χαρακτηριστικά της επιστημονικής διαδικασίας Οι Rutherford, Marsden και Geiger παρουσίασαν τα αποτελέσματα τους σε συνέδρια και δημοσίευσαν σε διεθνές επιστημονικό περιοδικό. Άλλοι ερευνητές επανέλαβαν το πείραμα χρησιμοποιώντας και στόχους από άλλα υλικά επαληθεύοντας τα αποτελέσματα. √ √ √ √ √ √ √ γιατί τα ηλεκτρόνια δεν πέφτουν στον πυρήνα; «απλοϊκό» κβαντικό πρότυπο του Bohr ΔΕ•Δt  /2 ΔP•Δx  /2

Τα βασικά χαρακτηριστικά της επιστημονικής διαδικασίας Στηρίζεται σε παρατηρήσεις ή/και μετρήσεις Συμβάλλει στην ανάπτυξη νέας επιστημονικής έρευνας πίδακας σωματίων cos(φ) πείραμα UA1 πείραμα Geiger-Marsden ατομικό πρότυπο Rutherford Κβαντική Χρωμοδυναμική

Τα βασικά χαρακτηριστικά της επιστημονικής διαδικασίας Στηρίζεται σε παρατηρήσεις ή/και μετρήσεις Γενική Σχετικότητα: Καμπύλωση του Χώρου “ο χωρόχρονος καθορίζει στην ύλη πως θα κινηθεί και η ύλη καθορίζει στο χωρόχρονο πως θα καμπυλωθεί”, John. A. Wheeler Arthur Eddington και Frank Dyson Νευτώνεια Μηχανική

Τα βασικά χαρακτηριστικά της επιστημονικής διαδικασίας Χρησιμοποιεί υποθέσεις και επιχειρήματα που μπορούν να ελεγχθούν Οι υποθέσεις του Rutherford παύουν να ισχύουν για μικρές αποστάσεις d Nicolaus Copernicus Το επιχείρημα της «Παράλλαξης» Όταν το παρατηρούμενο αντικείμενο είναι μακριά από τον παρατηρητή τότε η παράλλαξη είναι μικρότερη

Το Αποτέλεσμα της Επιστημονικής Διαδικασίας Επιστημονική Θεωρία Λογική Συγκρότηση - Ικανότητα Πρόβλεψης - Πειραματική Επαλήθευση Μαθηματικά το πείραμα είναι ο μοναδικός κριτής της επιστημονικής αλήθειας Λογική Συγκρότηση αξιώματα (αρχές) κανόνες (μαθηματικά και συμμετρίες) θεωρήματα (φυσικοί νόμοι)

Το Αποτέλεσμα της Επιστημονικής Διαδικασίας Επιστημονική Θεωρία Διαδοχικές προσεγγίσεις της φυσικής πραγματικότητας που άγονται από την ακρίβεια της παρατήρησης κλασική φυσική ειδική σχετικότητα κβαντομηχανική γενική σχετικότητα σύγχρονη φυσική σχετικιστική κβαντική φυσική βαρύτητα – γενική σχετικότητα Παραβίαση της «παγκοσμιότητας» των αδρανειακών συστημάτων Ειδική Σχετικότητα – μετασχηματισμοί Lorentz

Εφαρμογή της Επιστήμης - Τεχνολογία Δεν υπάρχει «εφαρμοσμένη επιστήμη»… το μόνο που υπάρχει είναι η εφαρμογή της επιστήμης Blaise Pascal The Nobel Prize in Physics 2007: Albert Fert and Peter Grünberg "for the discovery of Giant Magnetoresistance" «…Το διάγραμμα, που παριστά την εκρηκτική πρόοδο στην συμπύκνωση εγγεγραμμένης πληροφορίας , ίσως δίνει την εντύπωση κάποιας φυσιολογικής εξέλιξης, ως αυτή η εξέλιξη να ακολουθεί κάποιο τετριμμένο νόμο. Στην πραγματικότητα, η συνεχιζόμενη επανάσταση στην τεχνολογία της πληροφορικής αποτελεί πολύπλοκή συνέλιξη μεταξύ των επιτευγμάτων της θεμελιώδους επιστημονικής έρευνας και λεπτών τεχνολογικών ρυθμίσεων. Αυτό ακριβώς αφορά και το βραβείο Nobel του έτους 2007…» από την ανακοίνωση της Σουηδικής Ακαδημίας Επιστημών

Επιστημονική Δεοντολογία Κανόνες Επιστημονικής Συμπεριφοράς Να ενημερώνεσαι για την εργασία και τα αποτελέσματα των άλλων Να εκθέτεις τις ιδέες και τα αποτελέσματα σου στον έλεγχο της επιστημονικής κοινότητας. Να μη παραβλέπεις αλλά να οδηγήσε από τα αντικειμενικά στοιχεία (πειραματικά δεδομένα, παρατηρήσεις) Να επικοινωνείς τις ιδέες σου και τα αποτελέσματα σου με τους συναδέλφους σου Να είσαι δίκαιος με τον εαυτό σου και τους συναδέλφους σου: Να συμπεριφέρεσαι με τιμιότητα Παρακαλούνται οι κ.κ. Πελάτες να εκθέτουν τις ιδέες τους για έλεγχο Ευχαριστούμε Όλοι είστε ευπρόσδεκτοι, αλλά θα συμπεριφέρεστε ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ

Australopithecus africanus

το γεγονός ότι ο «άνθρωπος σοφός» έχει συνείδηση της ύπαρξής του και έχει συνείδηση ότι μπορεί να επέμβει και να αλλάξει το περιβάλλον προσδίδει στο είδος πρωτοφανείς εξελικτικές δυνατότητες Sketch by Priyan Weerappuli …Η αράχνη υφαίνει όπως ο καλύτερος υφαντής και η μέλισσα ντροπιάζει πολλούς αρχιτέκτονες με το χτίσιμο του κελιού της. Ωστόσο, εκείνο που ξεχωρίζει τον χειρότερο αρχιτέκτονα από την καλλίστη των μελισσών είναι το ακόλουθο: ότι ο αρχιτέκτονας υψώνει την κατασκευή του στην φαντασία του πριν την χτίσει στην πραγματικότητα … (Carl Marx, Capital, Vol. I, Chap. 7)

καθ’ όλη τη διάρκεια της γνωστής ανθρώπινης ιστορίας ο «πολιτισμός» αναπτύσσεται θετικά, παρά τις χρονικά περιορισμένες περιόδους «βαρβαρότητας» εκρήξεις «πολιτισμικής ανάπτυξης» -συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών αλλαγών- έπονται επιστημονικών επαναστάσεων Ίωνες Φυσικοί Φιλόσοφοι – Δημοκρατία – Κλασική Ελληνική Αρχαιότητα Αναγέννηση – Διαφωτισμός – Ανθρώπινα Δικαιώματα – Αστική Δημοκρατία – Νεωτερικότητα Μηχανική-Θερμοδυναμική-ΗλεκτροΜαγνητισμός – Βιομηχανική Επανάσταση -Εργατικά Δικαιώματα- Κοινωνικό Κράτος Σύγχρονη Φυσική-Βιολογία-Ηλεκτρονικά-Τεχνολογία- ΜεταΝεοτερικότητα-Παγκοσμιοποίηση Μερικές εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια ανθρώπινης ύπαρξης και μερικές δεκάδες χιλιάδες χρόνια ανθρώπινης ιστορίας δεν αρκούν για να τεκμηριώσουν ότι το είδος μας (πόσο μάλλον ο σύγχρονος πολιτισμός) είναι βιώσιμο.

Μία σύγχρονη φωνή από το παρελθόν… “…Στις δημοκρατικές κοινωνίες, οι πλέον σημαντικοί οργανισμοί του ιδιωτικού τομέα έχουν οικονομικό χαρακτήρα. Αντίθετα από τις μυστικές οργανώσεις, έχουν την δυνατότητα να ασκούν «τρομοκρατία» χωρίς να παρανομούν, καθώς δεν απειλούν να σκοτώσουν τους εχθρούς τους παρά μόνο να τους καταδικάσουν σε ασιτία…” Bertrand Russel l (1938) Οι πλέον εμπορικές τεχνολογικές εφαρμογές της εποχής μας εδράζονται σε θεμελιώδη γνώση της πρώιμης και μέσης Νεοτερικότητας ! Τα τεχνολογικά εργαλεία (συμπεριλαμβανομένων και των οικονομικών) μεγιστοποίησης της παραγωγής πλούτου δεν επαρκούν να θρέψουν την ανθρωπότητα ούτε να εξασφαλίσουν την βιωσιμότητα του είδους μας. “…Δεν υπάρχει ελπίδα για τον κόσμο, παρά μόνα αν δαμάσει την εξουσία» και την θέσει στην υπηρεσία, όχι αυτής ή εκείνης της ομάδας τυράννων αλλά όλης της ανθρωπότητας… γιατί η επιστήμη επέβαλλε το αναπόφευκτο: είτε ότι όλοι πρέπει να ζήσουν ή ότι όλοι πρέπει να πεθάνουμε…” Bertrand Russel l (1938)

Δος μοι πα στω και τα γαν κινάσω

Finale: η άποψή μου Ο Άνθρωπος Σοφός πάτησε μέχρι σήμερα σε πολλά «γιατί», «πως» και «πόσο» Ο σημερινός τεχνολογικός πολιτισμός και η συνακόλουθη ανάπτυξη εδράζεται εν πολλοίς στην Φυσική των πρώτων δεκαετιών του 20ου αιώνα και στον βιασμό της «περιβαλλοντικής προίκας» μας Ποτέ ο Άνθρωπος δεν ξέρει εκείνο που δεν ξέρει αλλά έχει μάθει να το αναζητά Πιστεύω ότι στις αυριανές φορολογικές δηλώσεις θα συμπεριλαμβάνεται και ο αποκτηθείς πλούτος από την εκμετάλλευση του «πρακτικά αδιανόητου», δηλαδή του πεδίου Higgs ,της σκοτεινής ύλης και ενέργειας, της σταθεράς του Plank, του μονό-πολου… Πόσο μικρός είναι ο Κόσμος ΜΑΣ !