ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Ερευνητική εργασία Β’ Τετραμήνου 1ο Γενικό Λύκειο Σπάρτης Τάξη Α’ Σχολικό έτος 2011-2012
Θεωρητικό μέρος της εργασίας Θεωρητικό μέρος της εργασίας
Εισαγωγή Σκοπός: Να γνωρίσουμε τον κατάλογο των θεμελιωδών δικαιωμάτων του ανθρώπου στη χώρα μας Να διερευνήσουμε τη σχέση που αυτά είχαν με την πολιτική κατάσταση Να παρακολουθήσουμε την εξέλιξη του δικαιώματος της εκπαίδευσης μέχρι σήμερα Να κατανοήσουμε τις διαδικασίες μέσα από τις οποίες προέκυψε ο θεσμός του μαθητικού συνδικαλισμού Μέθοδος εργασίας: Βιβλιογραφική ανασκόπηση Δύο ερωτηματολόγια για τους μαθητές όλου του Λυκείου μας για τους καθηγητές του Λυκείου μας Ποσοτικοποίηση και ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων των ερωτηματολογίων Συμπεράσματα
Εκπαίδευση σύμφωνα με το νομοσχέδιο του 1899 Νηπιαγωγείο (2 χρόνια) Δημοτικό σχολείο1ος κύκλος (4 χρόνια) Γυμνάσιο 1ος κύκλος (4 χρόνια) 2ος κύκλος Φιλολογικό-Πρακτικό (4 χρόνια) Α.Ε.Ι. Παραγωγή Δημοτικό Σχολείο 2ος κύκλος (3 χρόνια) Εκπαίδευση σύμφωνα με το νομοσχέδιο του 1899
Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1913 Νηπιαγωγείο (2 χρόνια) Δημοτικό Σχολείο (6 χρόνια) Γυμνάσιο Πανεπιστήμιο Ανώτατον Τεχνικόν Εκπαιδ. Σχολή Ευελπίδων Παραγωγή Αστικό Σχολείο (Ανώτερη Πρακτική Σχολή) (3 χρόνια) Διδασκαλείο Δημοτ. Εκπαιδ. Ναυτική σχολή δοκίμων Τεχνικές Επαγγελμ. Σχολές (Εμπορική/Γεωπονική)
Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1929 Νηπιαγωγείο (2χρόνια) Δημοτικό (6 χρόνια) Ανώτερο Παρθεναγωγείο (4 χρόνια) Κατωτ. Επαγγελμ. Σχολ. (Γεωργ.-Οικοκυρ.-Βιοτεχν.) (2-3 χρόνια) Παραγωγή Γενικό Γυμνάσιο Ή Πρακτικό Λύκειο (6 χρόνια) Α.Ε.Ι.
Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1964 Νηπιαγωγείο(2 χρόνια) Δημοτικό(6 χρόνια) Γυμνάσιο Γενικό (3 χρόνια) Γενικό Λύκειο Α.Ε.Ι. (4-5 χρόνια) Παιδαγωγικές Ακαδημίες Παραγωγή Γυμνάσιο Τεχνικό (3 χρόνια) Σχολές Εξειδίκευσης Τεχνικών (1-3 χρόνια) Τεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο (3 χρόνια) Σχολές Υπομηχανικών
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
Ερωτηματολόγια προς καθηγητές
Διαφωνώ απόλυτα
Συμφωνώ απόλυτα
Φιλολογικών Επ.
Ερωτηματολόγια προς μαθητές
Ερωτηματολόγια προς Ολλανδούς μαθητές
Ερωτηματολόγια προς γονείς
ΗΛΙΚΙΑ Γυναίκα Άντρας
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Γυναίκα Άντρας
ΣΠΟΥΔΕΣ Γυναίκα Άντρας
Η ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ Γυναίκα Άντρας
ΕΡΓΑΣΙΑ Γυναίκα Άντρας
ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ Γυναίκα Άντρας
ΣΕ ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΑΝΗΚΕΤΕ ; Γυναίκα Άντρας
ΠΟΣΟ ΑΣΧΟΛΕΙΣΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ ; ΠΟΣΟ ΑΣΧΟΛΕΙΣΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ ; Γυναίκα Άντρας
ΠΟΣΟ ΣΥΧΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ; Γυναίκα Άντρας
ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΟΤΙ ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ; Γυναίκα Άντρας
ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΨΟΥΝ ΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ; Γυναίκα Άντρας
ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ Ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΟΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΧΑΛΑΡΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ; Γυναίκα Άντρας
ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ (PROJECT) ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ; Γυναίκα Άντρας
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΟΛΥΠΛΕΥΡΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ; Γυναίκα Άντρας
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Με βάση τις απαντήσεις στα ερωτηματολόγια συμπεραίνουμε ότι το 50 % των γονέων έχει τελειώσει το πανεπιστήμιο . Επίσης το 52 % παίρνουν ένα πολύ καλό εισόδημα . Ακόμα το 50 % δήλωσαν ότι ασχολούνται αρκετά με την εκπαίδευση των παιδιών τους αλλά όχι όσο θα έπρεπε. Λόγω ότι το 52 % δεν είναι αρκετά ικανοποιημένοι από το σχολείο και έτσι αναγκάζονται να στέλνουν τα παιδιά τους σε φροντιστήρια. Τέλος , οι γονείς θεωρούν πως ο ελεύθερος χρόνος των παιδιών τους δεν είναι επαρκής.
Ευχαριστούμε… Τη Διευθύντρια της Δ. Βιβλιοθήκης κ. Ε. Τζινιέρη Τον υπεύθυνο κ. Δ. Βαχαβιώλο και το υπόλοιπο προσωπικό της βιβλιοθήκης Τον διευθυντή, τους καθηγητές και τη γραμματεία του 1ου Γενικού Λυκείου Σπάρτης Τους καθηγητές, τους γονείς και τους μαθητές που απάντησαν τα ερωτηματολόγια
Μαθητές Αντωνίου Κων/νος Αρμπούζη Γεωργία Αρώνη Ελένη Γιαλελή Αγγελική Γεωργόπουλος Φοίβος Βρωμοβρυσιώτη Μαριάννα Διαμαντάκου Ευαγγελία Καλκάνη Παναγιώτα Κουράκου Σοφία Κούτρου Θεοδώρα Κουτσοβίτης Ευάγγελος Μιχαλόπουλος Γεώργιος Μπούζα Βασιλική Παπά Παναγιώτα Πλαγάκη Ειρήνη Ρασσιά Ευτυχία Ρουμελιώτη Αποστολία Σούπου Γεωργία Τσατουμά Γεωργία Φλώρου Γεωργία Χίου Αγγελική
Βιβλιογραφία Β.ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ Σ. ΖΙΩΓΟΥ (1994, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ‘’ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΦΥΛΟ” ΜΗΝΑ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ (1984 , ΑΘΗΝΑ) ‘’ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ –ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ’’ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΒΩΛΟΥ (1972 , ΑΘΗΝΑ) ’’ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑ 1821-1952’’ ΓΙΩΡΓΙΟΣ Χ. ΣΩΤΗΡΕΛΗΣ (1991,ΑΘΗΝΑ) ’’ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 1864-1909’’ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Φ. ΤΣΙΠΛΗΤΑΡΗΣ (1998 ,ΑΘΗΝΑ) ‘’ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ’’ ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΙ ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΑΤΣΙΡΑΣ (2011,ΑΘΗΝΑ) ‘’ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ’’ ΡΕΓΓΙΝΑ ΚΑΣΙΜΑΤΗ ,ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ ,ΣΤΡΑΤΟΣ ΓΕΩΡΓΟΥΛΑΣ ΚΑΙ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΑΝΤΑΛΟΣ ( 2011,ΑΘΗΝΑ) ‘’ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ’’ Α΄ΒΑΒΟΥΓΥΙΟΥ,Σ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ-ΓΟΝΑΤΑΣ, Δ.ΠΑΥΛΑΚΟΥ – ΣΤΑΡΤΗΓΑΚΗ ΚΑΙ Κ.Ι(2011,ΑΘΗΝΑ ) ‘’ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ’’ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ( 2003,ΑΘΗΝΑ ) ‘’Η ΔΟΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ’’ ΨΩΤΕΙΝΗ ΚΟΣΣΥΒΑΚΗ (2003, ΑΘΗΝΑ) ‘’ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΜΕΤΑΝΕΩΤΕΡΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ’’ ΜΑΡΩ ΠΑΝΤΕΛΙΔΟΥ (2007 ,ΑΘΗΝΑ ) ΜΙΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΨΗΦΟΥ , ΜΙΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ (Β ‘ ΕΚΔΟΣΗ) Π.Δ. ΞΩΧΕΛΛΗΣ , Ν.Π. ΤΕΡΖΗΣ ΚΑΙ Α.Γ. ΚΑΨΑΛΗΣ (1982, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ‘’ΛΕΞΙΚΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΑΙΔΩΓΩΓΙΚΗΣ’’
Ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας!!! Ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας!!! Εποπτεία- Καθοδήγηση Διαμαντάκου Αναστασία Παυλάκου Δήμητρα