Ανθρώπινα δικαιώματα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Λαφαζάνη Τέτα Μακρή Παναγιώτα ΘΕΜΑ: ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ.
Ανθρώπινα δικαιώματα στο σχολείο και κάτι ξε-στραβώνει Διεθνής Αμνηστία Φιλικό Σχολείο Ένα διεθνές σχέδιο δράσης.
Τα Δικαιώματα των Παιδιών
τα Δικαιώματα του Παιδιού Μαρία Τσάγκαρη, ψυχολόγος-ειδική επιστήμονας
Τα δικαιώματα του παιδιού
Studio 3 ομάδα 2 “Ανθρώπινα Δικαιώματα”
Παγκόσμια ημέρα του παιδιού
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.
Ρατσισμός.
ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ Ορισμός: O αναλφαβητισμός ορίζεται ως η ανικανότητα γραφής και ανάγνωσης ενός απλού κειμένου σε μία έστω γλώσσα.
ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ Ορισμός: Σταθερές αντιλήψεις που υιοθετούμε άκριτα, ασυναίσθητα σχετικά με χαρακτηριστικά ορισμένων ομάδων.
Στο σχολείο όπως και στην κοινωνία οφείλουμε να καλλιεργούμε σχέσεις αλληλεγγύης και ανθρωπισμού. Η χρήση σωματικής ή λεκτικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής.
21 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Πόλεμος και Ειρήνη: Πόλεμος:.
Από τους μαθητές της Ε΄ τάξης Ζώη Αραδιπιώτη Άρη Αριστέιδου.
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων
ΘΕΜΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
ΧΡΟΝΙΑ UNESCO.
Ιστορική Αναδρομή Η Ευρωπαϊκή Ιδέα, δηλαδή η ιδέα μιας κοινής ανθρωπιστικής Ευρώπης, αποτέλεσε όραμα πολλών φιλοσόφων (π.χ. Καντ, Κομένιος, Ουγκώ). Οι.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Ορισμός Μορφές Σημασία Αίτια κρίσης Προγονοπληξία Προοδοπληξία Στάση απέναντι στην παράδοση.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης Κοινωνικός αποκλεισμός: Σεβασμός – Ευθύνη - Αλληλεγγύη Γεωργία Κούμα ΕΜΕ Φιλολογικών Μαθημάτων.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού
Δικαιώματα Χριστίνα Πανταζάκου.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
ΑΡΙΣΤΕΑ ΓΙΑΝΝΟΥ ΣΩΣΩ ΚΑΤΣΕΛΗ ΑΣΠΑ ΙΑΚΩΒΟΥ
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Η κοινωνία προσπαθεί να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία παιδιών και ενηλίκων με διάφορους τρόπους.
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πρόλογος Παρά την ανάπτυξη της επιστήμης, παρά τη διάδοση της γνώσης και τη ορθολογική οργάνωση των λαών. Παρά τις διακηρύξεις.
Τίτλος Προγράμματος: Eκπαίδευση με στόχο την ειρήνη
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ : ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛ
Αναστασία Ρεγγίνα Χριστίνα Μαρία
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Γεωργάκη Άννα-Μαρία Φίλιου Δήμητρα Χαλός Αλέξανδρος Χαντρόι Βησσαρίων.
3η εργασία: «ΟΙ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΑΝ ΤΗ ΜΙΚΡΗ ΥΦΑΝΤΡΑ
5. Οι αξίες της ΕΕ Άρθρο 2 ΣΕΕ. Από τις αρχές στις Αξίες Η ΕΕ βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας,
Κράτος Πρόνοιας και Εκπαίδευση Κλασσική Σοσιαλδημοκρατία & Ο Τρίτος Δρόμος.
Ρατσισμός u Φυλετικός u Κοινωνικός u Αίτια u Συνέπειες u Λύσεις.
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΓΑΛΩΝ ΚΑΛΥΒΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΧ
Η εργασία σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Teachers4Europe
Κράτος Πρόνοιας και Εκπαίδευση
Οι νέες πολιτικές έννοιες
2. Σκοπός της ΕΕ Ειρήνη, αξίες, ευημερία.
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Ρατσισμός Πολυπολιτισμικότητα και Ελληνικό Σχολείο:
ΠΟΛΕΜΟΣ Ή ΕΙΡΗΝΗ; ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Γιώργος Κοντογιάννης Τάξη: Γ΄ Τμήμα: 1 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζάχου Μ.
της έννοιας ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ μια διαγραμματική παρουσίαση
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
Ανθρώπινα δικαιώματα.
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΧΑΡΤΗΣ ΤΩΝ ΘΕΜΕΛΙΩΔΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ (2010/C 83/02)
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Α. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
Α’ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.
Η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανθρώπινα δικαιώματα

Η Οικουμενική Διακήρυξη του 1948

Ανθρώπινα δικαιώματα Ατομικά ή θεμελιώδη: ζωή, αξιοπρέπεια, τιμή, ασφάλεια, περιουσία, ελευθερία λόγου, ανεξιθρησκία, ιδιωτικότητα (οικογενειακό άσυλο, απόρρητο επικοινωνιών, προσωπικά δεδομένα κ.λπ.) Κοινωνικά : εργασία, μόρφωση, ψυχαγωγία, κοινωνική ζωή, υγεία, κοινωνική μέριμνα, ποιότητα ζωής, ισότητα…

Ανθρώπινα δικαιώματα Πολιτικά : «εκλέγειν», «εκλέγεσθαι», «συνέρχεσθαι», «συνεταιρίζεσθαι», ενημέρωση, ισονομία, αξιοκρατία Εθνικά : εθνική ανεξαρτησία, εθνικός αυτοπροσδιορισμός, εδαφική ακεραιότητα, διατήρηση της πολιτιστικής ιδιαιτερότητας και εθνικής ταυτότητας (γλώσσα, παράδοση κ.λπ.)

Η παραβίαση των ανθρώπινων δικαιωμάτων στην εποχή μας Η παραβίαση των ανθρώπινων δικαιωμάτων στην εποχή μας

Ο πόλεμος, η τρομοκρατία, η εγκληματικότητα, η θανατική ποινή υποβιβάζουν και σχετικοποιούν την αξία της ανθρώπινης ζωής. Οι ισχυροί του πλανήτη επιβάλλουν το δίκαιο της πυγμής, επεμβαίνουν στα εσωτερικά άλλων κρατών, καταπατούν την εθνική ανεξαρτησία και αξιοπρέπεια των λαών.

Ο υποσιτισμός και η φτώχεια στερούν από τους πολίτες του Τρίτου κόσμου το βασικό ανθρώπινο δικαίωμα σε ένα ανεκτό επίπεδο διατροφής και διαβίωσης.

Αυταρχικά καθεστώτα συνεχίζουν αναιδώς τη δράση τους και διατηρούν ή ενισχύουν σκοταδιστικούς και προσβλητικούς για τον άνθρωπο θεσμούς (π.χ. βασανιστήρια, λογοκρισία, θανατική ποινή, απαγορεύσεις κ.λπ.).

Το δικαίωμα στη διαφορά Το δικαίωμα στη διαφορά. περιορίζεται από το ρατσισμό, τις διακρίσεις, την έλλειψη ανεκτικότητας, το φανατισμό. Ο «άλλος» γίνεται συχνά στόχος κακομεταχείρισης, κακοποίησης και ρατσιστικής αντιμετώπισης.

Η οικολογική καταστροφή στερεί από τους ανθρώπους το δικαίωμα ζωής σε ένα υγιές περιβάλλον και τραυματίζει τη σωματική και ψυχική υγεία.

Η εκμετάλλευση της παιδικής εργασίας και η κακοποίηση παιδιών (χρησιμοποίηση από το οργανωμένο έγκλημα, στρατιωτικές ομάδες κ.λπ.) αποτελούν μελανό στίγμα του πολιτισμού μας.

Η καταπίεση της γυναίκας κυρίως σε κοινωνίες θεοκρατικές δικαιολογείται με το πρόσχημα της προσήλωσης στη θρησκεία ή την παράδοση.

Η ιδιωτική ζωή μετατρέπεται από τα μέσα ενημέρωσης σε τηλεοπτικό θέαμα που θυσιάζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια στο βωμό του κέρδους και της δημοσιογραφικής «επιτυχίας».

Η αξία των ανθρώπινων δικαιωμάτων Η αξία των ανθρώπινων δικαιωμάτων

Τα ανθρώπινα δικαιώματα καταξιώνουν τον άνθρωπο ως οντότητα, αφού παρέχουν τις συνθήκες για την προσωπική του ανάπτυξη, καλλιέργεια και πρόοδο, όπως τη μόρφωση, την υγεία, την εργασία, την αξιοπρέπεια, αγαθά απαραίτητα για την αυτοπραγμάτωση και την ευτυχία του ανθρώπου.

Συμβάλλουν στην πραγμάτωση και το βάθεμα της δημοκρατίας, όχι μόνο ως πολιτικού συστήματος, αλλά και ως τρόπου ζωής και εξασφαλίζουν την αξιοπρέπεια, την ελευθερία και την ισότητα όλων των ανθρώπων.

Η κατοχύρωσή τους αποτελεί συντελεστή κοινωνικής συναίνεσης και ευρυθμίας, εφόσον αμβλύνει τις κοινωνικές αντιπαραθέσεις και καλλιεργεί τη συλλογικότητα, και το αίσθημα δικαίου και συνυπευθυνότητας.

Διαμορφώνουν πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη του πολιτισμού, των γραμμάτων, των τεχνών και των επιστημών, επειδή ευνοούν την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την επικοινωνία των πολιτισμών.

Αποτελούν προϋπόθεση για την εξασφάλιση της ειρήνης, της ασφάλειας και της ευημερίας όλων των κοινωνιών. Οι ανισότητες, η καταπίεση, ο πόλεμος γεννούν αναταραχές και προβλήματα που εξάγονται και σε γειτονικές κοινωνίες και επηρεάζουν τη ζωή σε όλο τον πλανήτη.

Αίτια της καταστρατήγησης των δικαιωμάτων Αίτια της καταστρατήγησης των δικαιωμάτων

Αίτια της καταστρατήγησης των δικαιωμάτων Τα ανταγωνιστικά οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα των κρατών και η αλαζονεία των ισχυρών οδηγούν σε διαμάχες και συγκρούσεις μέσα από τις οποίες επιβάλλεται το δίκαιο της πυγμής. Η επιδίωξη ατόμων, κοινωνικών ομάδων ή πολιτικών σχηματισμών για επιβολή και η όξυνση του ανταγωνισμού καταλήγουν στην προσπάθεια επιβολής των πιο ισχυρών στους πιο αδύναμους.

Η επιδίωξη διατήρησης στην εξουσία και ελέγχου της κοινής γνώμης από διεφθαρμένους ηγέτες σε αυταρχικά καθεστώτα οδηγεί σε πρακτικές και συμπεριφορές που προσβάλλουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και την αξία της ανθρώπινης ζωής. Οι προκαταλήψεις και τα στερεότυπα που βρίσκονται διάχυτα στην κοινωνία γεννούν διακρίσεις, φανατισμό και βία.

Οι μεγάλες αντιφάσεις – αντιθέσεις της εποχής μας (ανισότητα, φτώχεια, οικολογικό αδιέξοδο κ.λπ.) τροφοδοτούν την εκμετάλλευση ανθρώπων και λαών. Το τεχνοκρατικό πνεύμα της εποχής μας ευνοεί την επιδίωξη μιας χωρίς όρια τεχνοοικονομικής ανάπτυξης, η οποία στρέφεται ενάντια στο περιβάλλον, την ποιότητα ζωής και τον άνθρωπο.

Η άγνοια ή η ανοχή και η παθητική στάση του πολίτη ενθαρρύνουν την καταπάτηση των δικαιωμάτων από τους μηχανισμούς της εξουσίας.

Τρόποι προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων Τρόποι προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων

Υπεύθυνος , δημοκρατικός πολίτης με αγωνιστικό φρόνημα Υπεύθυνος , δημοκρατικός πολίτης με αγωνιστικό φρόνημα Ενημέρωση, πληροφόρηση, ενδιαφέρον, ευαισθητοποίηση. Ενεργοποίηση, συμμετοχή σε δραστηριότητες, ομάδες εθελοντικής προφοράς, εκδηλώσεις συμπαράστασης και αλληλεγγύης. Δημοκρατικό ήθος, διαλλακτικότητα, ανεκτικότητα. Σεβασμός στα δικαιώματα των άλλων ως καθημερινή στάση ζωής. Καταπολέμηση των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων.

Παιδεία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων Ενημέρωση των νέων από το σχολείο για φαινόμενα προσβολής ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην εποχή μας. Καλλιέργεια της ανεκτικότητας και της ανθρωπιάς, της οικουμενικότητας και της πολυπολιτισμικότητας. Όξυνση κριτικής σκέψης του νέου και αποφυγή του φανατισμού και των προκαταλήψεων.

Εξασφάλιση στην πράξη της ισονομίας και της αξιοκρατίας. Ενίσχυση και εμπέδωση των δημοκρατικών θεσμών και του κοινωνικού κράτους Εξασφάλιση στην πράξη της ισονομίας και της αξιοκρατίας. Μέριμνα για μειονότητες, ανεκτικότητα, προστασία των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, πολιτική εξάλειψης της ξενοφοβίας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Πολιτική στήριξης και ενίσχυσης του εθελοντισμού ως αναγκαίο συμπλήρωμα του κράτους πρόνοιας.

Ενίσχυση του κύρους και του ρόλου των διεθνών οργανισμών Αυτονόμησή τους από πολιτικές και εθνικές εξαρτήσεις και κυρίως από την εξάρτηση των ισχυρών κρατών. Επιβάλλεται να αποτραπεί η επιλεκτική στάση απέναντι σε καθεστώτα και κυβερνήσεις που γεννά την ανυποληψία των Ηνωμένων Εθνών. Διεθνής έλεγχος, θέσπιση οργάνων και μηχανισμών για την παρακολούθηση της κατάστασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε κάθε γωνιά του πλανήτη, στιγματισμός φαινομένων αλαζονείας.

Η Γενική Συνέλευση του Ο.Η.Ε.

Διεθνής συνεννόηση με στόχο τη δικαιότερη κατανομή του πλούτου παγκόσμια, την καταπολέμηση του υποσιτισμού και της φτώχειας και την εξασφάλιση ενός ανεκτού επιπέδου διαβίωσης για όλους τους κατοίκους του πλανητικού χωριού.

Διαμόρφωση μιας παγκόσμιας δημοκρατικής κοινής γνώμης Ανάδειξη και προβολή των φαινόμενων καταπάτησης από τους ανθρώπους του γραπτού και ηλεκτρονικού τύπου και τους διανοούμενους. Διαφώτιση της κοινής γνώμης και αποφυγή αναπαραγωγής και ενίσχυσης προκαταλήψεων και ξενοφοβικών συμπεριφορών. Εδραίωση της δημοκρατίας που αποτελεί προϋπόθεση της προστασίας των ελευθεριών και των δικαιωμάτων των πολιτών.