Μαθηματικοί Υπολογισμοί Χειμερινό Εξάμηνο 2002-2003 4η Διάλεξη Παραστάσεις Καμπυλών και Επιφανειών 23 Οκτώβρη 2002.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στοιχειώδης γεννήτρια συνεχούς ρεύματος
Advertisements

Συμβολισμός ομογενούς μαγνητικού πεδίου
ΚΙΝΗΣΗ ΣΕ ΔΥΟ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ Η διανυσματική αναπαράσταση.
18 Δεκέμβρη 2002.
27 Νοέμβρη 2002.
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO MicroWorlds Pro
9 Νοέμβρη 2002.
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
Μαθηματικοί Υπολογισμοί Χειμερινό Εξάμηνο η Διάλεξη Δημιουργία Συναρτήσεων με Ημιτονοειδή Δεκέμβρη 2002.
Διάθλαση σε 2 διαστάσεις
Φυσική Β’ Λυκείου Κατεύθυνσης
Computational Imaging Laboratory Υπολογιστική Όραση ΤΜΗΥΠ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΗΜΑΤΩΝ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ.
Μετασχηματισμοί.
Ημερομηνία: 13/12/2006 Τμήμα: Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου
Ομάδα Γ. Ο υπολογιστής ως επιστημονικό εργαλείο. Ακρότατα συνάρτησης FindMinimum[x Cos[x],{x,2}] { ,{x  }} Plot[x Cos[x],{x,0,20}] FindMinimum[{x.
9 Οκτώβρη 2002.
Μαθηματικοί Υπολογισμοί Χειμερινό Εξάμηνο η Διάλεξη Επίλυση Εξισώσεων Νοέμβρη 2002.
Robustness in Geometric Computations Christoph M. Hoffmann.
Μαθηματικοί Υπολογισμοί Χειμερινό Εξάμηνο η Διάλεξη Οθόνες γραφικών που βασίζονται σε εικονίδια (pixels) 24.
Μαθηματικοί Υπολογισμοί Χειμερινό Εξάμηνο η Διάλεξη Εισαγωγή 2 Οκτώβρη 2002.
H Mathematica στην υπηρεσία της Φυσικής
Φυσική A’ Λυκείου 1.1 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
Καλή και δημιουργική χρονιά.
Φύλλο εργασίας Ευθύγραμμες κινήσεις.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
ΣΤΟΧΟΣ 2.1.3: Ο μαθητής να μπορεί να,
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 5) 1 Τυχαία συνάρτηση Μία τυχαία συνάρτηση (ΤΣ) είναι ένας κανόνας με τον οποίο σε κάθε αποτέλεσμα ζ.
13 & 18 Νοέμβρη 2002.
1 ΕΝΤΟΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΘΕΣΗ ΣΗΜΕΙΟΥΘΕΣΗ ΣΗΜΕΙΟΥ ΑΠΟΣΤΑΣΗΑΠΟΣΤΑΣΗ ΕΜΒΑΔΟΝΕΜΒΑΔΟΝ.
Στοιχειώδης γεννήτρια εναλλασσόμενου ρεύματος
Συστήματα Συντεταγμένων
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
Κεφάλαιο 15 Κίνηση Κυμάτων
Κεφάλαιο 11 Στροφορμή This skater is doing a spin. When her arms are spread outward horizontally, she spins less fast than when her arms are held close.
Γραφικές παραστάσεις. t(min)h(cm) 05,2 17,1 28,7 310,6 413,0 514,7 Κατ’ αρχάς γράφουμε τα πειραματικά δεδομένα σε πίνακα. Η πρώτη γραμμή περιέχει τα μεγέθη.
Μελέτη κίνησης με εξισώσεις
Τρόποι χρήσης του διαδραστικού πίνακα. Μάιος 2014.
Κεφάλαιο 5 Εφαρμογές των Νόμων του Νεύτωνα: Τριβή, Κυκλική Κίνηση, Ελκτικές Δυνάμεις Chapter Opener. Caption: Newton’s laws are fundamental in physics.
Αριθμητική Ανάλυση Μεταπτυχιακού 6η Ε Β Δ Ο Μ Α Δ Α Ακαδημαϊκό Έτος Τετάρτη 26, Νοεμβρίου 2008 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ.
Δημιουργώντας νέες λέξεις - Διαδικασίες
Τεστ κινηματικής 11 Οκτωβρίου
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
ANAKOINWSH H 2η Ενδιάμεση Εξέταση μεταφέρεται στις αντί για , την 24 Νοεμβρίου στις αίθουσες ΧΩΔ και 110 λόγω μη-διαθεσιμότητας.
Πρωταρχικά στοιχεία. Προβολή σε ψηφιακή οθόνη Εκχώρηση τιμών σε pixel Με συναρτήσεις πχ SetPixel(x, y, color) Από Buffer ή πίνακα πχ FrameBuf[x][y] =
3D Space Invader Πετράκης Γιάννης. Περιγραφή παιχνιδιού Αποτελείται από Ένα όχημα που βρίσκεται στο έδαφος, κινείται στις δύο διαστάσεις και πυροβολεί.
1. Ευθύγραμμη κίνηση. Ένα σώμα κινείται πάνω σε μια ευθεία.
Φυσική κατεύθυνσης Γ’ Λυκείου Επιμέλεια –παρουσίαση χ. τζόκας
1 Γραφική με Υπολογιστές Β. Λούμος. 2 Περιεχόμενα Εισαγωγή στη Γραφική Περιφερειακά Γραφικής και οδήγηση Αρχές σχεδίασης εικόνων Δημιουργία και σχεδίαση.
Ομάδα Α. Ο υπολογιστής ως επιστημονικό εργαλείο. Λίστες - Πίνακες In[1]:=lista1={a1, 2.1, x, Sqrt[2], I, Sin[x]} Out[1]:={a1, 2.1, x, 2, I, Sin[x]} Η.
Είδη Πολώσεων: Γραμμική Πόλωση
Ερωτήσεις Σωστού - Λάθους
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
1.1 ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΕΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΕΣ
Στοιχεία Σχεδίασης Γραφικών
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής
Πως μπορεί κανείς να λύσει προβλήματα με τη βοήθεια της Mathematica Πρόβλημα 10 α : Κλίση καμπύλης Πρόβλημα 10 β : Εμβαδόν καμπύλης Ομάδα Δ. Λύνοντας Προβλήματα.
Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΗ ΤΩΝ ΡΕΥΣΤΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σκοπός της κινηματικής είναι η περιγραφή της κίνησης του ρευστού Τα αίτια που δημιούργησαν την κίνηση και η αναζήτηση των.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 7 η Διάλεξη Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΡΙΖΩΝ  Ορισμός του γεωμετρικού τόπου ριζών Αποτελεί μια συγκεκριμένη καμπύλη,
דוגמאות - תנועה במישור בהשפעת כוח קבוע
ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι
Συναρτήσεις πολλών μεταβλητών ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ Φ
Μετασχηματισμοί 3Δ.
ΕΠΙΠΕΔΟΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
Γραφική με Υπολογιστές Γραφικά τριών διαστάσεων
Εργαστήριο Ρομποτικής
Тригонометриялық функциялардың графиктері.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαθηματικοί Υπολογισμοί Χειμερινό Εξάμηνο η Διάλεξη Παραστάσεις Καμπυλών και Επιφανειών Οκτώβρη 2002

Μαθηματικοί Υπολογισμοί 2 Περιεχόμενα  Ρητές Παραστάσεις - Άμεσες Παραστάσεις  Παραμετρικές Παραστάσεις Καμπυλών  Δεν είναι μοναδικές!  Δύο Παραμετρικά Ελικοειδή  Παραμετρικές Επιφάνειες  Παράσταση Ευθύγραμμου Τμήματος  Αλλάζοντας Παραμετροποίηση  Αλλάζοντας την Παραμετροποίηση στην Maple  Μετασχηματισμοί Καμπυλών  Μια Καμπύλη  Περιστρέφοντάς την κατά π/2  Περιστρέφοντάς την κατά 0.31

Μαθηματικοί Υπολογισμοί 3 Εισαγωγή Καμπύλες σε 2δ και 3δ, και επιφάνειες σε 3δ είναι ιδιαίτερα χρήσιμα εργαλεία σε πολλές εφαρμογές πληροφορικής:  Ψηφιακή σχεδίαση (CAD): πχ. Ο σχεδιασμός ενός αυτοκινήτου.  Εικονογράφηση: πχ. Η παραγωγή των εικόνων (με γραμμές) ενός βιβλίου.  Μοντελοποίηση της πραγματικότητας: πχ. Η τροχιά πάνω στην οποία κινείται κάτι, ή η φιγούρα / σχήμα ενός αντικείμένου. Θα δούμε πως μπορούμε να παραστήσουμε καμπύλες και επιφάνειες με κατάλληλο και βολικό τρόπο.

Μαθηματικοί Υπολογισμοί 4 Ρητές Παραστάσεις Μερικές καμπύλες και επιφάνειες μπορούν να παρασταθούν με ρητές συναρτήσεις. Για παράδειγμα: Μια παραβολή, δίνεται από την εξίσωση y=x 2 > plot(x“2,x=­2..2); Δυστυχώς δεν μπορούμε να δούμε όλες τις καμπύλες (ή τις επιφάνειες) σαν συναρτήσεις. Μερικές καμπυλώνουν έτσι ώστε να υπάρχουν περισσότερες τιμές του y για μια συγκεκριμένη τιμή του x.

Μαθηματικοί Υπολογισμοί 5 Άμεσες Παραστάσεις Κάθε καμπύλη ή επιφάνεια μπορεί να παρασταθεί με μια εξίσωση η οποία ικανοποιείται στα σημεία της καμπύλης ή τις επιφάνειας. Για παράδειγμα: x 2 +y 2 =r 2 ορίζει έναν κύκλο με ακτίνα r και κέντρο στην αρχή των αξόνων. Μπορούμε να πάρουμε την μορφή μιας σφαίρας με ακτίνα r ως εξής x 2 +y 2 +z 2 =r 2 Ωστόσο, οι παραστάσεις αυτές μπορεί να είναι δύσκολες να επεξεργασθούν γενικότερα. Ειδικότερα, συνήθως δεν είναι καθόλου εύκολο να τις λύσουμε!

Μαθηματικοί Υπολογισμοί 6 Παραμετρικές Παραστάσεις Καμπυλών Μπορούμε εύκολα να παραστήσουμε μια καμπύλη ( σε 2δ ή 3δ) εάν την θεωρήσουμε σαν ένα σημείο που ταξιδεύει με τροχιά που ορίζει η καμπύλη αυτή. Να καθορίσουμε λοιπόν τις συντεταγμένες κάθε σημείου της σαν συνάρτηση του χρόνου. Για παράδειγμα, για να πάρουμε έναν κύκλο ακτίνας r έχουμε x = cos(t), y = sin(t) και αφήνουμε το t να τρέξει από το 0 στο 2π. Στο Maple, αυτό μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε άμεσα: > plot([sin(t),cos(t),t=0..2*Pi],scaling=constrained);

Μαθηματικοί Υπολογισμοί 7 Παραμετρικές Παραστάσεις – Δεν είναι μοναδικές! Υπάρχουν πάντα πολλοί τρόποι να παρασταθεί παραμετρικά μια καμπύλη. Ένας κύκλος μπορεί να παρασταθεί και ως εξής x = cos(-t 2 ), y = sin (-t 2 ) για t από 0 έως. Σε τι διαφέρει η παράσταση αυτή από την παραπάνω; Ειδικότερα ως προς το τρόπο ανίχνευσης του κύκλου.

Μαθηματικοί Υπολογισμοί 8 Δύο Παραμετρικά Ελικοειδή Χρησιμοποιόντας παραμετρικές παραστάσεις μπορούμε να κατασκευάσουμε εύκολα πολλών ειδών περίπλοκες καμπύλες: > plot ([t*cos(t),t*sin(t),t=0..10], scaling=constrained); > plot ([(t+sin(10*t)/3)*cos(t),(t+sin(10*t)/3)*sin(t),t=0..10], scaling=constrained);

Μαθηματικοί Υπολογισμοί 9 Παραμετρικές Επιφάνειες Η παραμετρική παράσταση μιας επιφάνειας μας δίνει τις συντεταγμένες x, y και z σαν συναρτήσεις δύο παραμέτρων, u και v. x = cos(u) cos(v), y = cos(u) sin(v), z = sin(u). Στην Maple: > plot3d ([cos(u)*cos(v),cos(u)*sin(v),sin(u)], > u=­Pi..Pi, v=­Pi..Pi, > scaling=constrained, axes=frame, colour=black);

Μαθηματικοί Υπολογισμοί 10 Παράσταση Ευθύγραμμου Τμήματος Η απλούστερη καμπύλη είναι το ευθύγραμμο τμήμα. Μπορούμε να παραστήσουμε τα περισσότερα ευθύγραμμα τμήματα δίνοντας άμεσα το y σαν συνάρτηση του x: y = ax + b κάποιου μήκους, Τι είναι τα a και b; Γιατί η παραπάνω δεν δουλεύει πάντα ; Μπορούμε εναλλακτικά να χρησιμοποιήσουμε μια παραμετρική παράσταση σαν την εξής x = (1-t)x 0 + tx 1, y = (1-t)y 0 + ty 1 όπου Εδώ, P 0 = (x 0,y 0 ) και P 1 = (x 1,y 1 ) είναι τα άκρα του ευθύγραμμου τμήματος. Μπορούμε να γράψουμε την παραμετροποίηση αυτή σε μορφή διανυσμάτων ως εξής L(t) = (1-t) P 0 + t P 1

Μαθηματικοί Υπολογισμοί 11 Αλλάζοντας Παραμετροποίηση Μπορούμε να αλλάξουμε από μια παραμετροποίηση x = F x (t), y = F y (t) Σε άλλη θέτοντας t = g(u). Η νέα μας παραμετροποίηση είναι x = F x ( g(u) ), y = F y ( g(u) ). Πρέπει όμως να βρούμε το πεδίο τιμών του u που αντιστοιχεί στο πεδίο τιμών του t. Είναι κάτι τέτοιο πάντα εφικτό; Για παράδειγμα, το ευθύγραμμο τμήμα x = 1 + 2t, y = 3 - t για t στο [-8,8] μπορεί να ανα-παραμετροποιηθεί με t=u 3 x = 1 + 2u 3, y = 3 - u 3 για u στο [-2,2].

Μαθηματικοί Υπολογισμοί 12 Αλλάζοντας την Παραμετροποίηση στην Maple Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις συμβολικές δυνατότητες της Maple για να αλλάξουμε την παραμετροποίηση: > x := 1+2*t; x := t > y := 3­t; y := 3 ­ t > plot([x,y,t=­8..8]); > x:=subs(t=u^3,x); x := u 3 > y:=subs(t=u“3,y); y := 3 ­ u 3 > solve(u^3=­8,u); ­2, 1 + I 3 1/2, 1 ­ I 3 1/2 > solve(u^3=8,u); 2, ­ 1 + I 3 1/2, ­ 1 ­ I 3 1/2 > plot([x,y,u=­2..2]);

Μαθηματικοί Υπολογισμοί 13 Μετασχηματισμοί Καμπυλών Από την στιγμή που έχουμε την παραμετρική παράσταση μιας καμπύλης, μπορούμε να παράγουμε άλλες καμπύλες απλά μετασχηματίζοντάς την – πχ, με περιστροφή. Περιστρέφοντας το σημείο (x,y) αριστερόστροφα κατά μια γωνία a ακτίνια καταλήγουμε στο παρακάτω σημείο (x’,y’): x’ = cos(a)x – sin(a)y y’ = sin(a)x – cos(a)y Η περιστροφή αυτή υλοποιείται στην Maple με την εξής διαδικασία: rotate:=proc(x,y,a) cos(a)*x ­ sin(a)*y, sin(a)*x + cos(a)*y end;

Μαθηματικοί Υπολογισμοί 14 Μια Καμπύλη Ας ξεκινήσουμε θεωρώντας την παρακάτω καμπύλη την οποία θα περιστρέψουμε > plot ([sin(t),sin(2*t), t=­Pi..Pi], > scaling=constrained);

Μαθηματικοί Υπολογισμοί 15 Περιστρέφοντας την Καμπύλη κατά π/2 Ας περιστρέψουμε τώρα την καμπύλη κατά π/2 ακτίνια (90 ο ): > plot ([rotate(sin(t),sin(2*t),Pi/2), t=­Pi..Pi], > scaling=constrained); Η Maple κάνει την περιστροφή συμβολικά, καταφέρνει μάλιστα να απλοποιήσει το αποτέλεσμα: > rotate(sin(t),sin(2*t),Pi/2); ­ sin(2 t), sin(t)

Μαθηματικοί Υπολογισμοί 16 Περιστρέφοντας την Καμπύλη κατά 0.31 Ας προσπαθήσουμε να περιστρέψουμε την καμπύλη κατά 0.31 ακτίνια: > plot ([rotate(sin(t),sin(2*t),0.31), t=­Pi..Pi], > scaling=constrained); Η Maple αυτή την φορά χρησιμοποιεί αριθμητική υποδιαστολής: > rotate(sin(t),sin(2*t),0.31); sin(t) ­ sin(2 t), sin(t) sin(2 t)