ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ Αναστασία Α. Γεωργιάδου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αιδεία φροντιστήριο ΦΑΡΜΑΚΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ.
Advertisements

Καταστάσεις των υλικών
«Αναλυτική Χημεία – Ενόργανη Ανάλυση» Ισορροπίες Οξέων - Βάσεων
Μεταβολές περιοδικών ιδιοτήτων.
Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης
Χημεία Α΄Λυκείου 4ο κεφάλαιο amu, Ar, Mr mol υπόθεση Avogadro, VM
Αντιδράσεις απλής αντικατάστασης Σειρά δραστικότητας μετάλλων
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΕΝΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ
« ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΥΓΧΡΟΝΙΚΗΣ ΛΗΨΗΣ ΚΑΙ
μέταλλα αμέταλλα K, Na, Ag, Mg, Ca, Zn, Al, Cu, Fe H, F, Cl, Br, I,
προϋποθέσεις δυο άτομα ενώνονται μεταξύ τους;
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑΚΟΙ ΤΥΠΟΙ ΚΑΤΑ LEWIS.
Σε ποια θεμελιώδη σημεία διαφέρει η θεωρία των μοριακών τροχιακών (ΜΟ) από τη θεωρία δεσμού σθένους (VB) 1. Η θεωρία των ΜΟ θεωρεί ότι όλα τα ηλεκτρόνια.
1 ) Δυνάμεις Έλξης (διασποράς) και απώσεις (αποκλειόμενους όγκου)
ΧΗΜΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΙΚΕΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΑΠΛΕΣ ΧΗΜΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Δυναμικός Ηλεκτρισμός
Κεφάλαιο 23 Ηλεκτρικό Δυναμικό
Κεφ.10 : ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ : ΧΗΜΕΙΑ.
Χημεία Α΄Λυκείου 2ο κεφάλαιο Γενικά για το χημικό δεσμό
Ε.Παπαευσταθίου(Χημικός)
Διδακτικά σενάρια.
«Διδασκαλία Χημείας στη Β/βαθμια Εκπαίδευση με την υποστήριξη εύχρηστων εκπαιδευτικών λογισμικών» Α. Γ ΕΩΡΓΙΑΔΟΥ Δρ. Α. Γ ΕΩΡΓΙΑΔΟΥ Ενδοσχολική Επιμόρφωση.
ΧΗΜΙΚΟΙ ΔΕΣΜΟΙ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΧΗΜΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Α.Π.Θ.
Το μέγεθος των ατόμων των στοιχείων
Ποιο είδος διαμοριακών δυνάμεων έχουμε: α. Σε υδατικό διάλυμα CaCl 2 β. Σε αέριο μίγμα ΗCl και ΗΒr γ. Σε αέριο μίγμα CO 2 και HCl Λύση: α. Στο υδατικό.
Jump to first page Μοντέλο της πορείας της Σκέψης.
Μaθημα 1ο ΕισαγωγικeΣ ΕννοιεΣ ΧημεΙαΣ
Χημικός δεσμός Ιοντικός δεσμός.
3.2 ΧΗΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΑΤΟΜΟ.
ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΩΝ ΣΕ ΣΤΙΒΑΔΕΣ
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
ΣΤΟΙΧΕΙΟΜΕΤΡΙΑ Η έννοια του Mole.
Επιμέλεια: Αρίστη Παραδείση
Με Δχ = 0  καθαρά ομοιοπολικός δεσμός με 0< Δχ 1,7  ιοντικός δεσμός.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΜΑΡΟΥΛΗ
2ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
Χρήση Αναλογικών Μodels στη διδασκαλία της Χημείας.
μέταλλααμέταλλα K, Na, Ag, Mg, Ca, Zn, Al, Cu, Fe H, F, Cl, Br, I, O, S, N, P, C Μέταλλο + αμέταλλο  ετεροπολικός δεσμός (ιοντικός). Αμέταλλο + αμέταλλο.
προϋποθέσεις δυο άτομα ενώνονται μεταξύ τους;
1. Πού διδάσκω; Τάξη: A’ Λυκείου Επίπεδο-αποδοχή μαθητών:
Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ ΛΙΚΟ Χ ΗΜΕΙΑΣ ΣΤΗ Β /θμια Ε ΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αναβρύτων Δρ. Γεωργιάδου.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥΚΕΦ.2:2.1 (α) ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΕ ΧΗΜΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ, ΕΝΘΑΛΠΙΑ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ Ποιες από τις παρακάτω μεταβολές είναι εξώθερμες;
Η μονάδα ατομικής μάζας (Μ.Α.Μ. ή a.m.u. atomic mass unit) είναι η μονάδα μέτρησης της μάζας των ατόμων και ισούται με το 1/12 της μάζας του πυρήνα του.
Ηλεκτρόνιο e Πρωτόνιο p + Νετρόνιο n Πυρήνας.
Γενική Χημεία Χημικοί Δεσμοί Δρ. Αθ. Μανούρας.
ΛΟΥΚΕΡΗ ΜΑΡΙΑ – ΕΥΤΥΧΙΑ
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας
Χ η μ ι κ ο ί Δ ε σ μ ο ί Το μόριο του Η2 Λιόντος Ιωάννης e e p p Lio.
Σχετική ατομική και μοριακή μάζα
Οι καταστάσεις (ή φάσεις) της ύλης
ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ (concept mapping)
Τεχνολογια υλικων Θεωρητική Εισαγωγή.
Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου
Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Υλικά καθημερινής χρήσης (ανακυκλώσιμα ) μεταμορφώνονται σε συσκευές για την Πειραματική μελέτη φυσικών φαινομένων ώστε να.
μέταλλα αμέταλλα K, Na, Ag, Mg, Ca, Zn, Al, Cu, Fe H, F, Cl, Br, I,
Περιεχόμενο μαθήματος
ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΩΝ ΣΕ ΣΤΙΒΑΔΕΣ
ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ
Αριθμός Οξείδωσης (Α.Ο.) Ο ορισμός αναλυτικά
ΕΓΚΛΕΙΣΗ Εργαστήριο ανόργανης χημείας 1ου εξαμήνου
Μεταβολές περιοδικών ιδιοτήτων.
Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Υλικά καθημερινής χρήσης (ανακυκλώσιμα ) μεταμορφώνονται σε συσκευές για την Πειραματική μελέτη φυσικών φαινομένων ώστε να.
Αριθμός Οξείδωσης (Α.Ο.) Ο ορισμός αναλυτικά
Περιοδικός Πίνακας και Περιοδικές Ιδιότητες των Στοιχείων
Πειράματα Χημείας για το Λύκειο Σχολ. έτος
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
1 Δυναμικός Ηλεκτρισμός Το ηλεκτρικό ρεύμα. 2 Τι κοινό υπάρχει στη λειτουργία όλων αυτών των συσκευών;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ Αναστασία Α. Γεωργιάδου Δρ. Χημείας στο πεδίο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών Σχολική Σύμβουλος Β΄ Αθήνας

ΕΙΔΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ Πειράματα επίδειξης Εργαστηριακές ασκήσεις Πρότυπα ή Μοντέλα Προσομοιώματα Μηχανικά ανάλογα Κοινωνικές αναλογίες Νοηματικοί (εννοιολογικοί) χάρτες Διαγράμματα Διαφάνειες με εικόνες Σχηματικές Διατάξεις Εκπαιδευτικό Λογισμικό Αντικείμενα επίδειξης

ΑΤΟΜΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ Έλξη Άπωση

μοντέλο ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΚΟΥ ΠΛΕΓΜΑΤΟΣ μοντέλο ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΚΟΥ ΠΛΕΓΜΑΤΟΣ

ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΜΑΤΑ ατόμων και μορίων για την απόδοση φυσικών καταστάσεων και μορφών της ύλης Στερεή κατάσταση Υγρή κατάσταση Αέρια κατάσταση

Χημική Εξίσωση με ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΜΑΤΑ

Σχηματισμός ΙΟΝΤΩΝ –ΙΟΝΤΙΚΟΣ ΔΕΣΜΟΣ

ΟΜΟΙΟΠΟΛΙΚΟΣ ΔΕΣΜΟΣ

Νοηματικοί ή εννοιολογικοί χάρτες

Νοηματικοί ή εννοιολογικοί χάρτες

Οι σχέσεις μεγεθών με τη ΜΟΝΑΔΑ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΥΛΗΣ mol

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΕΡΙΟ Αύξηση της Θερμοκρασίας (Co) Εξαέρωση Συμπύκνωση ΥΓΡΟ Τήξη ΣΤΕΡΕΟ Πήξη Θέρμανση Αύξηση της Θερμοκρασίας (Co)

Η ΑΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΩΝ

Η ηλεκτροχημική σειρά των ΜΕΤΑΛΛΩΝ

ΙΣΟΣΤΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΧΗΜΙΚΗΣ ΕΞΙΣΩΣΗΣ ΙΣΟΣΤΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΧΗΜΙΚΗΣ ΕΞΙΣΩΣΗΣ H2+Cl2→ HCl H2+Cl2→ 2 HCl

Αντιδράσεις ΑΠΛΗΣ &ΔΙΠΛΗΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

αντιδράσεις ΣΥΝΘΕΣΗΣ & ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ αντιδράσεις ΣΥΝΘΕΣΗΣ & ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ

Ο ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ Ν= 6,023* 10 23 Ο ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ Ν= 6,023* 10 23 Αν όλοι οι σημερινοί άνθρωποι του πλανήτη άρχιζαν να μετρούν μπιζέλια όσα ο αριθμός Avogadro, με ρυθμό 2 μπιζέλια/sec, θα έπρεπε να μετρούν επί 2.600.000 χρόνια.

ΣΧΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Λυχνία ακτίνων Χ Φωτογραφική πλάκα Κρυσταλλικό στερεό Αποτύπωμα περίθλασης Αποτύπωμα εκτροπής ακτίνων Χ Φωτογραφική πλάκα (ανιχνευτής) αντινοβολίας Χ Διάφραγμα Λυχνία ακτίνων Χ

Ενεργειακή σταθερότητα με αναλογία κοινωνικού φαινομένου Ενεργειακή σταθερότητα με αναλογία κοινωνικού φαινομένου Τα στοιχεία ζηλεύουν τα ευγενή αέρια, που είναι αυτάρκη και ακατάδεκτα και μπορούν να σταθούν μόνα τους. Έτσι, όπως ακριβώς ζηλεύουν οι κάτοικοι μιας γειτονιάς τον αριστοκράτη της περιοχής. Προσπαθούν λοιπόν να τον μιμηθούν στην εξωτερική εμφάνιση (ηλεκτρονικό νέφος), χωρίς όμως να πετυχαίνουν να τροποποιήσουν την προσωπικότητά τους , την καταγωγή ή την περιουσία τους (ο πυρήνας παραμένει ο ίδιος). Πρόθεσή μας είναι να περάσουμε α) τη διατάραξη της ηλεκτρικής ουδετερότητας, β) τον προσδιορισμό από τους μαθητές του φορτίου του ιόντος ως προς την τιμή και το πρόσημο γ) να αντιληφθούν οι μαθητές την τάση των ατόμων για ενεργειακά σταθερότερη δομή.

ΟΡΙΣΜΟΙ Οι ορισμοί των εννοιών οφείλουν να εξάγονται αυθόρμητα από τους μαθητές, όταν η διδακτική μεθοδολογία έχει ανακαλυπτικό χαρακτήρα. Το να ορίσει κανείς μια έννοια, που του έχει περιγραφεί ή του έχει γίνει αντιληπτή αισθητηριακά, συνοψίζοντας σε μια περιεκτική έκφραση όλα όσα εμπεριέχει, απαιτεί αφαιρετική σκέψη. Κάτι τέτοιο δεν υφίσταται στους μαθητές του γυμνασίου. Οι ορισμοί που εξάγονται αυθόρμητα συνήθως στερούνται πληρότητας χωρίς να είναι όμως λανθασμένοι. Με την κατάλληλη καθοδήγηση όμως από το διδάσκοντα μπορούν να συμπληρωθούν και διαμορφωθούν σε ένα ικανοποιητικό ορισμό.

ΠΙΝΑΚΕΣ ΔΙΠΛΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ

ΕΙΚΟΝΕΣ κάθε τύπου