Να καταργήσουμε τη ΓΛΩΣΣΑ και να κρατήσουμε μόνο την ψευδογλώσσα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επαναληπτικό Μάθημα ΑΕΠΠ
Advertisements

Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ Α΄φάση Επιμόρφωσης Εκπ/κών κλάδου ΠΕ19 Διδακτική της Πληροφορικής Ρόδος, Νοέμβρης 2007.
Εκτέλεση Αλγορίθμων σε ψευδογλώσσα
ΑΕΠΠ: Ζητήματα Διδακτικής
Παράδειγμα 1: Εκτύπωση διαδοχικών αριθμών(χρήση επαναληπτικής εντολής Επανέλαβε...μέχρις_ότου (repeat…until) Να γραφεί αλγόριθμος που να εμφανίζει τους.
Ενότητα Η Δομή Επανάληψης
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
Ασκήσεις.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
ΗΥ302 Διδακτική της Πληροφορικής Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO Writer Ομάδα Εργασία: Αλεβίζου Βασιλική (Α.Μ.:1029) Κοφφινά Ιωάννα (Α.Μ.:1035) Τριανταφυλλίδου.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Η Δομή Επανάληψης οι 3 Δομές Επανάληψης ή αλλιώς οι τρεις σωματοφύλακες… Η παρουσίαση της εντολής Μέχρις_ότου είναι από την εισήγηση των κ. Σ. Δουκάκη.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Συναρτήσεις.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΟΣΟ ΣΥΝΘΗΚΗ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ.
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ Γεωργαλλίδης Δημήτρης 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Πληροφορική 2 Γλώσσες Προγραμματισμού 1. Γλώσσες προγραμματσιμού  Επιτρέπουν την κωδικοποίηση των αλγορίθμων  Η εκτέλεση ενός προγράμματος θα πρέπει.
Προγραμματισμός & Εφαρμογές Υπολογιστών Κωδικός Μαθήματος: 2890 Κωδικός Διαφανειών: MKT130 Καθηγητής Νίκος Λορέντζος Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΑΝ συνθήκη_ισχύει ΤΟΤΕ εντολές ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Ενισχυτική διδασκαλία
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
Αν συνθήκη_ισχύει τότε εντολές Τέλος_Αν
Τελεστές και ή όχι Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
Δομημένος Προγραμματισμός - Κεφάλαιο 4 - Ανάπτυξη αλγορίθμων
ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Δομή Επιλογής , 8.1.
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Συμβολικά: αν = α ·α · α · · · α
ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αναδρομή (1/2).
οι 3 Δομές Επανάληψης ή αλλιώς οι τρεις σωματοφύλακες…
Ενότητα Γ7.3.8(Προβλήματα Ακολουθιακής Δομής )
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Να καταργήσουμε τη ΓΛΩΣΣΑ και να κρατήσουμε μόνο την ψευδογλώσσα Να καταργήσουμε τη ΓΛΩΣΣΑ και να κρατήσουμε μόνο την ψευδογλώσσα Χρ. Κοίλιας Αναπλ. Καθ. Τμ. Πληροφορικής ΤΕΙ Αθήνας

ή ποιες επεκτάσεις χρειάζεται η ψευδογλώσσα, ώστε να μην είναι απαραίτητη η ΓΛΩΣΣΑ

1. Μεταβλητές Πινάκων. Όπως και οι απλές μεταβλητές, αλλά ακολουθούνται από ζεύγος παρενθέσεων ή αγκυλών που περικλείουν έναν ή περισσότερους δείκτες (indexes) χωριζόμενους με κόμμα. Π.χ. Α(3) ή Α[3] και Χ(i, j) ή X[i, j] αλλά και Α3 και Χij αντίστοιχα.

2. Τελεστές Αριθμητικοί +, -, *, /, mod, div, ^ αλλά και 23 Σημ. Ωστόσο η γραφή δεικτών και εκθετών με τον υπολογιστή είναι πρόβλημα.

Συναρτησιακοί τελεστές ή Συναρτήσεις Αριθμητικές Τριγωνομετρικές: ημ(x), συν(x), εφ(x), τοξεφ(x) Μαθηματικές: abs(x), exp(x), log(x), ln(x), sqr(x), int(x). αλλά και [x], |x|, x Αλφαριθμητικές left(x, 1), right(x, 2), mid(x, i, j), len(x)

3. Είσοδος και Έξοδος τιμών 3. Είσοδος και Έξοδος τιμών α) Είσοδος Διάβασε λίστα_μεταβλητών β) Έξοδος {Γράψε | Εμφάνισε | Εκτύπωσε} λίστα_μεταβλητών ή/και σταθερών Προβλήματα Γράψε "Αποτελέσματα:", x, 2, 5 Λύσεις τελεία αντί για κόμμα στις αριθμ. σταθερές Αλλαγή του κόμματος ως διαχωριστή στη λίστα Οι σταθερές πάντα σε εισαγωγικά (δηλ. αλφαριθμητικές)

Εναλλακτικά Χρήση των εντολών Δεδομένα και Αποτελέσματα Αλγόριθμος Άθροισμα_1 Διάβασε α, β γ  α + β Γράψε γ Τέλος Άθροισμα_1 Αλγόριθμος Άθροισμα_2 Δεδομένα // α, β // Αποτελέσματα // γ // Τέλος Άθροισμα_2

Σε άλλα βιβλία χρησιμοποιούνται οι εντολές Είσοδος και Έξοδος, π.χ. Αλγόριθμος Άθροισμα_2 Είσοδος : α, β Έξοδος : γ γ  α + β Τέλος Άθροισμα_2

Πρόβλημα 1. Να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος να διαβάζει τα στοιχεία του πίνακα Α και να …. Λύση. Γράφονται οι εντολές ανάγνωσης των στοιχείων του πίνακα και μετά οι εντολές επεξεργασίας του. Πρόβλημα 2. Δίδεται ο πίνακας Α. Να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος …. Λύση. Ο αλγόριθμος ξεκινά με τη γραμμή Δεδομένα // Α() // και ακολουθούν οι εντολές επεξεργασίας του πίνακα.

Συμπέρασμα Οι εντολές Δεδομένα και Αποτελέσματα Συντομεύουν τη γραφή των αλγορίθμων Απαλλάσσουν από τη γραφή τετριμμένου κώδικα και επικεντρώνουν την προσοχή στο προς επίλυση πρόβλημα. Προτρέπουν το δομημένο προγραμματισμό Είναι απαραίτητες για την κλήση αλγόριθμου από αλγόριθμο (βλ. παρακάτω).

4. Πολλαπλή εντολή επιλογής Επίλεξε έκφραση Περίπτωση τιμές_1 εντολές­_1 Περίπτωση τιμές_2 εντολές­_2 ............................... Περίπτωση τιμές_ν εντολές­_ν Περίπτωση αλλιώς εντολές­_αλλιώς Τέλος_επιλογών Οι τιμές_i μπορεί να είναι: διάφορες τιμές χωριζόμενες με κόμμα π.χ. 1, 3, 7, 11 τιμές που ορίζονται με τη χρήση ενός σχεσιακού τελεστή π.χ. > 10 τιμές που είναι όροι αριθμητικής προόδου

5. Γενικό επαναληπτικό σχήμα 1η σύνταξη Κάνε [ {όσο | μέχρις ότου} συνθήκη ] εντολές επανάληψη 2η σύνταξη Κάνε επανάληψη [ {όσο | μέχρις ότου} συνθήκη ]

6. Κλήση αλγόριθμου από αλγόριθμο Ένας αλγόριθμος μπορεί να καλεί έναν άλλο με χρήση της εντολής Κάλεσε

α) Με χρήση καθολικών μεταβλητών Αλγόριθμος Καλών Καθολικές Μεταβλητές α, β, γ Διάβασε α, β Κάλεσε Καλούμενος Γράψε "Αποτέλεσμα = ", γ Τέλος Καλών Αλγόριθμος Καλούμενος γ  α + β Τέλος Καλούμενος

β) Με μεταβίβαση τιμών Αλγόριθμος Καλών Διάβασε α, β Κάλεσε Καλούμενος (α, β, γ) Γράψε "Αποτέλεσμα = ", γ Τέλος Καλών Αλγόριθμος Καλούμενος Δεδομένα // x, y // z  x + y Αποτελέσματα // z // Τέλος Καλούμενος Η αντιστοιχία των μεταβλητών των δύο αλγορίθμων γίνεται με τη σειρά που αναφέρονται στις αντίστοιχες γραμμές, δηλ. α  x, β  y και γ  z. Ερώτηση Με αναφορά ή με τιμή; Απάντηση Με τιμή

γ) Αναδρομή Αλγόριθμος ΜΚΔ Δεδομένα // x, y // z  x mod y Κάλεσε ΜΚΔ (y, z, m) αλλιώς m  y Τέλος­_αν Αποτελέσματα // m // Τέλος ΜΚΔ

7. Συναρτήσεις Συνάρτηση F Δεδομένα // x, y // F←x^2+y^2+x*y Τέλος F κλήση Εμφάνισε F(1,2)

8. Αποθήκευση αποτελεσμάτων και είσοδος προαποθηκευμένων τιμών

Είσοδος Διάβασε [από πληκτρολόγιο] α Διάβασε από αρχείο α Έξοδος Εμφάνισε [στην οθόνη] α Γράψε [στον εκτυπωτή] α Γράψε στο αρχείο α

Παραδείγματα Διάβασε “STOCK.DAT”, α Γράψε “CUSTOMER.TXT”, α ή πιο τυπικά Άνοιξε “STOCK.DAT” για Είσοδο ως f1 Διάβασε f1, α Άνοιξε “CUSTΟMER.TXT” για Έξοδο ως f2 Γράψε f2, α

ή αλά BASIC Άνοιξε “STOCK.DAT” για Είσοδο ως #1 Διάβασε#1, α Άνοιξε “CUSTΟMER.TXT” για Έξοδο ως #2 Γράψε#2, α

Παραδείγματα a) Εκτύπωση διαδοχικού αρχείου Αλγόριθμος List_Seq_File Άνοιξε "CUST.SEQ" για Είσοδο ως #1 Όσο όχι ΕΟF(1) επανάλαβε Διάβασε#1, κωδ, ον_μο, ΑΦΜ, υπολ Εκτύπωσε ον_μο, υπολ Τέλος_επανάληψης Κλείσε#1 Τέλος List_Seq_File

β) Εκτύπωση άμεσου αρχείου (random) Αλγόριθμος List_Rnd_File Άνοιξε "CUST.DAT" ως #1 Πεδία#1, κωδ, ον_μο, ΑΦΜ, υπολ αρ_εγγρ  0 Όσο όχι ΕΟF(1) επανάλαβε αρ_εγγρ  αρ_εγγρ +1 Διάβασε#1, αρ_εγγρ Εκτύπωσε ον_μο, υπολ Τέλος_επανάληψης Κλείσε#1 Τέλος List_Rnd_File

τελειώνοντας Το μάθημα δεν πρέπει να ασχολείται με άλλες δομές δεδομένων εκτός από τον πίνακα

[Εισαγωγή στην] Αλγοριθμική και τέλος … Το όνομα του μαθήματος να γίνει [Εισαγωγή στην] Αλγοριθμική