ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Κεφάλαιο: 1.2 (Φυσική Γ.Π Α’ ΕΠΑΛ)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΥΝΑΜΗ- ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
Advertisements

4-3 ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Βάρος και βαρυτική δύναμη
Μηχανική Ενέργεια Τι είναι η Ενέργεια Κινητική Ενέργεια
H έννοια της δύναμης (1.2.1)-Σύνθεση δυνάμεων (1.2.2) (1.3.1),(1.3.2)
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Μετρήσεις Μάζας – τα διαγράμματα Ηλ. Μαυροματίδης
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5.
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης.  ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ x= Α * ημωt k=D F= - F 0 * ημωtω=2π/Τ F 0 =m * α max α max = ω 2 * Α D=m * ω 2 F=-D * x ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ.
Δύναμη: αλληλεπίδραση μεταξύ δύο σωμάτων ή μεταξύ ενός σώματος και του περιβάλλοντός του (πεδίο δυνάμεων). Δυνάμεις επαφής Τριβή Τάσεις Βάρος Μέτρο και.
Ισορροπία υλικού σημείου
Copyright © 2009 Pearson Education, Inc. Κεφάλαιο 7 Έργο και Ενέργεια.
3.2 ΔΥΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
3.7 ΔΥΝΑΜΗ & ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
ΕΡΓΟ Work ΦΥΣΙΚΗ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ 1. Μεγέθη που χαρακτηρίζουν μια ταλάντωση
Πότε λέμε ότι δύο σώματα αλληλεπιδρούν;
3.4 ΔΥΝΑΜΗ & ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ.
1.3 ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ & ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ
ΦΥΣΙΚΗ Ζαχαριάδου Κατερίνα Γραφείο Β250
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ & ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Ποια είναι η αιτία που προκαλεί τη μεταβολή της ταχύτητας των σωμάτων;
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Δύναμη 1.
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλo Εργασίας 3 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
Εργαστηριακη ασκηση 7 νόμος του Hook.
3.1 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ.
Φυσική κατεύθυνσης Γ’ Λυκείου Επιμέλεια –παρουσίαση χ. τζόκας
Ενέργεια. Περιεχόμενα - Διαδικασία Το επιστημονικό αντικείμενο Οι δυσκολίες των μαθητών (misc….) Οι διδακτικοί στόχοι Οι δραστηριότητες.
ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Γνωρίζουμε πώς κινούνται τα σώματα σε μια ευθεία.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
Στην προσπάθεια μας να περιγράψουμε και να κατανοήσουμε τα φυσικά φαινόμενα ορίζουμε έννοιες –ποσότητες που τις λέμε: Φυσικά μεγέθη.
Πόση είναι η μετατόπιση του καθενός;
1 Ενέργεια Έργο Ισχύς Ενέργεια Δυναμική ενέργεια Κινητική ενέργεια Θεώρημα έργου-ενέργειας Κινητική ενέργεια και ορμή Διατήρηση της Ενέργειας Μηχανές Απόδοση.
« Ερευνώ και ανακαλύπτω » Ε΄ δημοτικού Κουκούλης Πάρης
Προαπαιτούμενες γνώσεις από τη Φυσική της Α και Β Λυκείου Φυσική Γ’ Λυκείου Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών 1 ο ΓΕΛ Ρεθύμνου © Ν. Καλογεράκης.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός 1 Η έννοια της ταχύτητας.
Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες
A.Σ.ΠΑΙ.ΤΕ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ    ΜΑΘΗΜΑ: «ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΦΕΡΜΟΓΕΣ »  ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: «ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ »   ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: ΚΟΥΛΙΑΝΟΥ ΜΑΡΙΑ.
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΔΥΝΑΜΕΙΣ Γενικά περί δυνάμεων
Συνισταμένη δύναμη Το πλοίο το τραβάνε με δύο
Φυσική Β’ Γυμνασίου Ασκήσεις.
Όταν δύο μπάλες μπιλιάρδου συγκρούονται , έρχονται σε επαφή , δέχονται μεγάλες δυνάμεις (δράση – αντίδραση ) σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και οι ταχύτητές.
Η βασίλισσα ΔΥΝΑΜΗ.
Επανάληψη στις δυνάμεις
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Η έννοια της ΔΥΝΑΜΗΣ Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί:
Γυμνάσιο Φιλώτα Σχολικό έτος:2014/2015 Καθηγήτρια: Καζαντζίδου Άννα
1ος νΟμος του ΝεΥτωνα Αν η συνισταμένη των δυνάμεων που ασκούνται σε ένα σώμα είναι ίση με μηδέν (ΣF=0N) τότε το σώμα ή θα ηρεμεί (υ=0) ΣF= 0 F υ=0 B.
Δυναμική (του υλικού σημείου) σε μία διάσταση.
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Το Βάρος Βάρος λέγεται η ελκτική δύναμη την οποία
Ηλεκτρικό πεδίο (Δράση από απόσταση)
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Μέση και Στιγμιαία ταχύτητα κινούμενων σωμάτων   Μιλτιάδης Συμεωνίδης Φυσική Β’ Γυμνασίου Μ. Συμεωνίδης.
ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ.
1. Ορμή– Γενίκευση νόμου Newton
Η έννοια της δύναμης Επιτέλους, κάτι δυνατό για να ασχοληθούμε!
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
3ο Κεφάλαιο - Δυνάμεις Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί να προκαλέσει μεταβολή στην κινητική κατάσταση ενός σώματος ή την παραμόρφωση του. Είναι διανυσματικό.
Γενική Φυσική 1ο Εξάμηνο
Ισορροπία υλικού σημείου
Αδράνεια : μια ιδιότητα της ύλης
Έργο δύναμης (W) Στην εικόνα ο αθλητής ανυψώνει την μπάρα ασκώντας σ' αυτή δύναμη (F) F Όσο η μπάρα ανεβαίνει, λέμε ότι η δύναμη F παράγει έργο. Όταν ο.
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Κεφάλαιο: 1.2 (Φυσική Γ.Π Α’ ΕΠΑΛ) Μάθημα: Η έννοια της δύναμης Σύνθεση συγγραμικών δυνάμεων

ΕΠΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Δημιουργία προβληματισμού και ενδιαφέροντος. Γνωστοποίηση και αιτιολόγηση διδακτικών στόχων. Παρουσίαση παραδειγμάτων της έννοιας. Διατύπωση από τους μαθητές του ορισμού. Αναγνώριση και διατύπωση παραδειγμάτων από τους μαθητές. Αναζήτηση προεκτάσεων. Αξιολόγηση (γνώσης- μεταγνώσης- επιστήμης).

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Οι μαθητές να: Αναγνωρίζουν και να προσδιορίζουν τις δυνάμεις οι οποίες προκαλούν μετατοπίσεις, παραμορφώσεις κλπ στην καθημερινή ζωή. Σχεδιάζουν τις δυνάμεις προσδιορίζοντας το σημείο εφαρμογής, την τιμή, τη διεύθυνση και τη φορά. Διακρίνουν τις συγγραμικές δυνάμεις από τις μη- συγγραμικές. Εφαρμόζουν σωστά τους κανόνες υπολογισμού της συνισταμένης συγγραμικών δυνάμεων.

ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ Στα ακίνητα σώματα δεν ασκούνται δυνάμεις. Τα κινούμενα σώματα «έχουν δύναμη» που την ασκούν στα σώματα στα οποία προσπίπτουν(σύγχυση με την ορμή και την κινητική ενέργεια). Η έννοια της δύναμης είναι νοητικό κατασκεύασμα το οποίο συγχέεται με αισθητηριακά δεδομένα. Σύγχυση κατά την εφαρμογή των κανόνων υπολογισμού της συνισταμένης.

Τι είναι δύναμή;

Ένα σώμα σπρώχνεται ή τραβιέται.

Τι προκαλεί η δύναμη;

Οι δυνάμεις προκαλούν μεταβολή στην ταχύτητα των σωμάτων.

Τι άλλο όμως προκαλούν οι δυνάμεις;

Αλληλεπίδραση δυνάμεων.

Μπορούν να ασκηθούν δυνάμεις και από απόσταση;

Όργανο μέτρησης δυνάμεων.

Η επιμήκυνση του ελατηρίου είναι ανάλογη με τη δύναμη που ασκείται σε αυτό

Μέτρηση δύναμης Δύο κορίτσια αγόρασαν ένα πεπόνι και θέλουν να το ζυγίσουν. Δεν έχουν ζυγαριά αλλά ένα ελατήριο και ένα πακέτο ζάχαρη του 1 kg.Η σακούλα με τη ζάχαρη επιμηκύνει το ελατήριο 60mm και το πεπόνι 80mm. Πόσο είναι το βάρος του;

Δραστηριότητα

Δραστηριότητα

Δραστηριότητα

Εφαρμογές

ΦΥΛΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 1. Να αναφέρετε ένα παράδειγμα στο οποίο να φαίνεται ότι η δύναμη είναι διανυσματικό φυσικό μέγεθος. 2. Παρακάτω φαίνεται ένα σώμα και οι δυνάμεις που δέχεται σε τρεις περιπτώσεις. Να υπολογίσετε τη συνισταμένη δύναμη σε τιμή και κατεύθυνση σε κάθε περίπτωση. 5Ν 20Ν 5Ν 20Ν 20Ν 10Ν 10Ν 5Ν 10Ν