Η μηχανH Enigma και η αποκωδικοποIηςη της απO τον Alan Turing

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Triglianoi.gr Δημιουργήσαμε αυτή την παρουσίαση, ώστε τα μέλη μας να πάρουν μία σύντομη ιδέα, σχετική με την λειτουργία του φόρουμ μας.
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Η Πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ενσωμάτωσης Τρίτων Χωρών Δήμητρα Καμπέλη Ηράκλειο, Σεπτέμβριος 2012.
Κεφάλαιο 8 Πειρατεία Λογισμικού Πληροφορική Α’ Γυμνασίου Κεφάλαιο 8.
• ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ • ΣΤΟΧΟΙ • ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.
Απαντήσεις Προόδου II.
Internet ‘Εκεί που η πληροφορία είναι το νόμισμα’ Παρουσιάζεται από τον Παναγιώτη Μιντόπουλο.
ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμος Μαθήματα.
WIFI-Aσύρματα Δίκτυα.
Πιθανοκρατικοί Αλγόριθμοι
Κεφ.15 Τακτικεσ επιτυχιασ στο σχολείο
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ
Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2007 Βεύη Φλώρινας Βεύη Φλώρινας 2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ.
Η Γραφή.
ΚΡΥΠΤΟΓΡΑΦΙΑ.
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
Ζητήματα Κρυπτογραφίας- Κέρβερος
Αξιολόγηση ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
Henric Johnson1 Κεφάλαιο 3 Κρυπτογραφία δημόσιου κλειδιού και πιστοποίηση αυθεντικότητας μηνυμάτων Henric Johnson Blekinge Institute of Technology, Sweden.
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Ασφάλεια δικτύων.
ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ.
2-1 Ανάλυση Αλγορίθμων Αλγόριθμος Πεπερασμένο σύνολο εντολών που, όταν εκτελεστούν, επιτυγχάνουν κάποιο επιθυμητό αποτέλεσμα –Δεδομένα εισόδου και εξόδου.
Εγκλήματα Πολέμου Μαρτυρίες 40 ανθρώπων για βασανιστήρια Σκληρά βασανιστήρια σε ιρακινές φυλακές καταγγέλλει το παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων σε.
Μαθηματικά και Κρυπτογραφία
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ Δημοσθένους Πωλίνα Δρακωνάκη Δέσποινα Κωνσταντίνου Μαρία Παπαχρυσοστόμου Κική.
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
Επικοινωνία (communicating) Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου.
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΝΑΠ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
Διδακτική Μαθηματικών Ι 23 Μαΐου 2014 Μάθημα 9 ο Πρόσθεση – αφαίρεση.
 Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον:  Τεχνικές Διδασκαλίας.
ΟΜΑΔΑ Ά Θανάσης Μυλωνάς Γιάννης Παπαδημητρίου Χριστίνα Πουλουκτσή
Βασικά στοιχεία της Java
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2.1 ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Ο Όμηρος στην Οδύσσεια περιγράφει τα προβλήματα που αντι- μετώπιζε ο Οδυσσέας για να φτάσει στην Ιθάκη. Το πρόβλημα που κλήθηκε.
Εισαγωγή στην Κρυπτογραφία Εργαστηριακό σεμινάριο Άνοιξη 2007.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
ΦΩΤΟΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΓΡΑΦΕΙΑΚΗΣ ΥΛΗΣ. Φωτοαναπαραγωγή είναι η διαδικασία δημιουργίας αντίγραφων των διαφόρων εγγράφων. Τα κύρια στοιχεία που.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Η Κρυπτογραφία στην ζωή μας. Η Κρυπτογραφία ασχολείται με την μελέτη της ασφαλούς επικοινωνίας. Ο κύριος στόχος της είναι να παρέχει μηχανισμούς για 2.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ 5 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΥΠΩΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ν. ΚΑΡΑΤΑΣΙΟΣ.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών Κωδικός Μαθήματος: 2895 Κωδικός Διαφανειών: MKT110 Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Γενικό Τμήμα Εργαστήριο Πληροφορικής.
ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ ΜΙΜΗΣΗΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ENIGMA
Προχωρημένα Θέματα Δικτύων
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Διάλεξη 15: O αλγόριθμος SIMPLE
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet
Επιστήμη των Υπολογιστών
Η έννοια του προβλήματος
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
περιεχόμενα ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΙΟ1 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΙΟ;
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
Λέσχη Ανάγνωσης Μαθηματικής Λογοτεχνίας
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Ένα κουίζ για την ασφάλεια στον ψηφιακό κόσμο
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η μηχανH Enigma και η αποκωδικοποIηςη της απO τον Alan Turing

H επιστήμη της μυστικής γραφής

Η διαδικασία της κρυπτογράφησης και της αποκρυπτογράφησης

Η κρυπτογραφική μηχανή Μηχανή Alberti, 15ος αιώνας

Κρυπτογραφικός δίσκος των Νοτίων (αμερικάνικος εμφύλιος,1861-1864) Κρυπτογραφικός δίσκος των Νοτίων (αμερικάνικος εμφύλιος,1861-1864)

Η εξέλιξη των Γερμανικών μυστικών κωδίκων κατά τον 20ο αιώνα 1899-Εφεύρεση «ασυρμάτου» από τον Μαρκόνι Μεγάλη εμβέλεια και ευκολία στις τηλεπικοινωνίες Δυνατότητα υποκλοπής από τρίτους Άμεση η ανάγκη για κρυπτογράφηση

Η πρώτη κρυπτoγραφική μηχανή Enigma (1918) (Σέρμπιους )

Περιγραφή της μηχανής Enigma

Κάθε μέρα δινόταν στους ασυρματιστές το κλειδί επικοινωνίας του Enigma Παράδειγμα : -Ρύθμιση πίνακα βυσμάτων Α/L-P/R-T/D-B/W- K/F-O/Y. -Διάταξη «αναδιατακτών» 2-3-1 -Προσανατολισμοί «αναδιατακτών» Q-C-W Στέλνονταν επίσης για κάθε μήνυμα «μηνύματα- κλειδιά»

Μεταβλητές και πιθανότητες να βρεθεί το κλειδί επικοινωνίας

Η αποκωδικοποίηση της μηχανής Enigma Γραφείο Ζιβρόφ (Πολωνία) Απόκτηση μέσω της κατασκοπείας απόρρητων γερμανικών εγγράφων που εξηγούσαν λεπτομερώς τις εσωτερικές καλωδιώσεις των αναδιατακτών και τη χρήση των κωδικών βιβλίων που περιείχαν τα κλειδιά

Ο Πολωνός μαθηματικός Μάρκους Ρεζέφσκι εστίασε στην επανάληψη του «μηνύματος κλειδιού» πριν από κάθε μήνυμα. Δημιούργησε αλυσίδες σχέσεων ανάμεσα στα μηνύματα που είχαν υποκλαπεί Παράδειγμα :

Σ’ ένα επόμενο βήμα ο Ρεζέφσκι παρατήρησε ότι ο πίνακας των βυσμάτων δεν επηρέαζε των αριθμό των δεσμών των αλυσίδων. Μείωσε έτσι τις πιθανές επιλογές από 100 τρις στις 105.456 [αριθμός διατάξεων (6) Χ αριθμό προσανατολισμών (17.546)] Μετά από ένα χρόνο καταγραφής και συνδυασμού των αλυσίδων όλων των μηνυμάτων άρχισε να δοκιμάζει τις ρυθμίσεις των αναδιατακτών

Στη συνέχεια έχοντας στη διάθεση του μια μηχανή Enigma δοκίμαζε συνδυασμούς βυσμάτων με βάση τους αναδιατάκτες του. Με ένα σύστημα από 6 enigma («μπόμπα») ο Ρεζέφσκι δοκίμαζε μία προς μία τις 107.576 ρυθμίσεις των αναδιατακτών. Το 1938 οι Γερμανοί πρόσθεσαν στην Εnigma δύο επιπλέον αναδιατάκτες. Η μηχανή Enigma πιο απαραβίαστη από ποτέ έγινε το κύριο μέσο του «πολέμου-αστραπή». Οι Πολωνοί ανήμποροι πλέον να χρησιμοποιήσουν τις «μπόμπες» του Ρεζέφσκι παρέδωσαν τα σχέδια στους Βρετανούς.

Ο Άλαν Τούριγκ (1912-1954) Ο Τούριγκ γεννήθηκε στην Ινδία το 1912 και σπούδασε στον Κινγκς Κόλετζ του Κέμπριτζ μαζί με τον Μπέρναρντ Ράσελ και τον Λούντβιχ Βιτγκενστάιν. Στο επίκεντρο της επιστημονικής διαμάχης ήταν το ζήτημα της «μη αποδειξιμότητας μιας αμφιλεγόμενης ιδέας» του Γκέντελ. Σύμφωνα με το θεώρημα αυτό, οποιοδήποτε σύστημα αξιωμάτων, περιλαμβάνει προτάσεις τις οποίες δεν μπορούμε να διερευνήσουμε αν είναι αληθείς ή ψευδείς, με τα μέσα που μας δίνει το ίδιο το σύστημα. Το 1937 ο Τούριγκ γράφει το άρθρο «Περί των υπολογίσιμων αριθμών». Εκεί περιγράφει μια φανταστική μηχανή («μηχανή Τούριγκ») σχεδιασμένη να εκτελεί μια συγκεκριμένη μαθηματική πράξη ή αλγόριθμο.

Στη συνέχεια ο Τούριγκ φαντάστηκε μια μηχανή που θα εκτελούσε όλες τις λειτουργίες των «μηχανών Τούριγκ» (Καθολική μηχανή Τούριγκ). Αυτή η μηχανή θα απαντούσε σε όλα τα ερωτήματα που θα μπορούσαν να απαντηθούν λογικά. Στην πράξη αποδείχτηκε ότι ούτε αυτή η μηχανή θα μπορούσε να εντοπίσει τα ερωτήματα σχετικά με τη μη αποδειξιμότητα ενός άλλου ερωτήματος.

Ο Τούριγκ στο Μπλίτσλεϊ Παρκ Το 1939 τον κάλεσαν ως κρυπταναλυτή στο Μπλίτσλεϊ Παρκ. Το παλαιό «δωμάτιο 40» το κέντρο δηλαδή της αποκρυπτογράφησης επικοινωνιών στο Λονδίνο είχε μεταφερθεί λίγο πριν το πόλεμο στην έπαυλη του Μπλίτσλει Παρκ.

Αρχικά, οι κρυπταναλυτές του Μπλίτσλει επινοούσαν τρόπους για να μειώσουν τις πιθανές επιλογές κλειδιών (απέκλειαν ήδη χρησιμοποιημένες διατάξεις αναδιατακτών) Ο Τούριγκ προσπάθησε να αποκωδικοποιήσει τα μηνύματα της Enigma λαμβάνοντας υπόψη την προέλευση και το χρόνο αποστολής. Επινόησε, έτσι,«τυφλοσούρτες» δοκιμάζοντας κάποιες λέξεις που πιθανολογούσε ότι υπήρχαν στο μήνυμα.

Αρχικά διαχώρισε όπως ο Ρεζέφκσι το πρόβλημα της ανεύρεσης των ρυθμίσεων των βυσμάτων από το πρόβλημα της ανεύρεσης των προσανατολισμών των αναδιατακτών. Όπως ο Ρεζέφσκι επινόησε αλυσίδες σχέσεων, ο Τούριγκ επινόησε «βρόγχους» με την υπόθεση ότι οι Γερμανοί συνέδεαν γράμματα του κανονικού κειμένου με γράμματα του κρυπτογραφικού κειμένου.

Βρόγχος του Τούριγκ με τυφλοσούρτη τη λέξη “wetter”

Ο Τούριγκ συνέλαβε την ιδέα τριών μηχανών Enigma που θα δοκίμαζαν να αποκωδικοποιήσουν κάθε μία από τι ς ρυθμίσεις S, S+1, S+3. Την ίδια στιγμή θα έπρεπε να αλλάζουν με ταχύτητα τα καλώδια στον πίνακα των βυσμάτων. Τέλος, και οι τρεις μηχανές θα συνδέονταν με ηλεκτρικά καλώδια και ένας λαμπτήρας θα άναβε όταν θα είχαν βρεθεί οι σωστές ρυθμίσεις.

Η μπόμπα του Τούριγκ

Για να ολοκληρώσει την προσπάθεια του ο Τούριγκ έπρεπε να έχει 60 τέτοια συστήματα (για κάθε έναν από τους 60 πιθανούς συνδυασμούς αναδιατακτών) Όταν έβρισκε το σωστό συνδυασμό αναδιατακτών στη συνέχεια με μια νέα μηχανή Enigma και ανάλογα με το αποτέλεσμα (π.χ «tewwer» τοποθετούσε στον πίνακα βυσμάτων καλώδια με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταλλάσουν τα w με t.

H τελική μπόμπα “ Αgnes” του Turing με τους 36 αναδιατάκτες

Αντίγραφο της μπόμπας Τούριγκ με τους πίνακες βυσμάτων

Την 1 Μαΐου 1940 οι Γερμανοί σταμάτησαν να επαναλαμβάνουν το μήνυμα κλειδί με αποτέλεσμα να μειωθούν οι επιτυχίες των Άγγλων. Μετά από ενάμισι χρόνο κατασκευάστηκαν άλλες 15 «μπόμπες Τούριγκ» που μπορούσαν να βρουν το κλειδί του Enigma μέσα σε μια ώρα. Παρά την αρχική διστακτικότητα τοποθετήθηκαν έως το 1942, 49 μπόμπες και με διαγωνισμό της Daily Telegraph προσελήφθησαν άλλοι 6 κρυπταναλυτές.

Οι Γερμανοί είχαν διαφορετικές μηχανές Enigma σε κάθε τομέα και χρησιμοποιούσαν διαφορετικά κλειδιά.

Το ναυτικό Enigma ήταν το κύριο αίτιο της επιτυχίας των γερμανικών υποβρυχίων στη μάχη του Ατλαντικού.

Οι Άγγλοι «ψάρευαν» τυφλοσούρτες (κηπουρική) ρίχνοντας νάρκες σε μια περιοχή και συγκεντρώνοντας εκεί την προσοχή των Γερμανών. Προετοίμαζαν την «Επιχείρηση Αδίστακτος» για να κλέψουν τα βιβλία με τα κλειδιά του Enigma. Αν και ακυρώθηκε κατάφεραν να τα πάρουν με χτυπήματα σε γερμανικά υποβρύχια. Δεν προχωρούσαν άμεσα σε εντοπισμό όλων των εχθρικών θέσεων, για να μην καταλάβουν οι Γερμανοί ότι οι αντίπαλοί τους ήξεραν τα κλειδιά του Enigma.

Οι Γερμανοί θεωρούσαν ότι το σπάσιμο του Enigma ήταν αδιανόητο

Η Ούλτρα Ο κωδικός «Ούλτρα» αντιστοιχούσε στις πληροφορίες που συγκεντρώνονταν από τις επικοινωνίες των δυνάμεων του Άξονα. Το Μπλίτσλεϊ Παρκ βοήθησε τους Συμμάχους τόσο στην Β. Αφρική όσο και στην D Day.

Η σημασία και η σκοπιμότητα της «Ούλτρα» ήταν απόρρητες ακόμη και για τους ίδιους τους κρυπταναλυτές. Οι κρυπταναλυτές είχαν δώσει όρκο σιωπής και πολλοί λοιδορήθηκαν μετά τον πόλεμο ως φυγοπόλεμοι. Η πρώτη δημόσια αναφορά έγινε το 1974 με το βιβλίο του λοχαγού Ουίντερμπόθαμ «Το μυστικό της Ούλτρα».

Το τέλος μιας ιδιοφυΐας Ο Άλαν Τούριγκ καταγγέλλοντας το 1952 μια διάρρηξη στο σπίτι του αποκάλυψε ότι είχε ομοφυλοφιλική σχέση. Καταδικάστηκε για «βαρεία προσβολή των χρηστών ηθών» και υπέστη από τις εφημερίδες δημόσιο εξευτελισμό. Του απαγορεύτηκε να εργάζεται σε κυβερνητικά προγράμματα και υποχρεώθηκε σε ορμονοθεραπεία. Στις 7 Ιουνίου του 1954 βρέθηκε νεκρός στην κρεβατοκάμαρά του δίπλα σε ένα μήλο βουτηγμένο σε διάλυμα υδροκυανίου.

Θέματα εργασιών Η μαθηματική δομή της μπόμπας Τούριγκ Η μαθηματική δομή της μπόμπας Ρεζέφσκι Η συμβολή της μπόμπας Τούριγκ στη συμμαχική νίκη στο Β’Παγκόσμιο Πόλεμο Η επίδραση του θεωρήματος του Γκέντελ στην κατασκευή της μπόμπας Τούριγκ Ο διάλογος Βιτγκενστάιν Τούριγκ και η επίδραση του στη μαθηματική σκέψη το Τούριγκ Η μπόμπα Τούριγκ, ο πρώτος υπολογιστής ; Η επίδραση του Μπέρνραντ Ράσσελ στη μαθηματική σκέψη τουΤούριγκ