1 Μηχανές αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό Search Engines.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Triglianoi.gr Δημιουργήσαμε αυτή την παρουσίαση, ώστε τα μέλη μας να πάρουν μία σύντομη ιδέα, σχετική με την λειτουργία του φόρουμ μας.
Advertisements

Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Antonopoulos.com.gr Google Adwords Campaign. Η μηχανή αναζήτησης Google είναι η No1 σε επισκέψεις ιστοσελίδα παγκοσμίως και το πλέον δημοφιλές εργαλείο.
Ένα απαραίτητο στοιχείο στην ζωή μας. Εργασία Α’ εξαμήνου (Internet)  Τμήμα:1Ι-ΙΝΠ01  Έτος:  Ονοματεπώνυμο : Αντώνης Δημητριάδης  Μάθημα: Τεχν.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Αναζητήσεις στο διαδικτύο.
Πέτσας Δημήτριος Παρουσίαση στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
Καθηγητής: Δ. Μπουτακίδης
Έγινε επίδειξη και πρακτική εφαρμογή δύο δημοφιλών προγραμμάτων επεξεργασίας κειμένου (Microsoft Office, OpenOffice Writer). Μάθαμε πώς αλλάζουμε τη γλώσσα.
ΕΝΤΟΛΕΣ.
Απαντήσεις Προόδου II.
ΕΠΛ 001: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Μηχανές αναζήτησης.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (INTERNET) Γκόγκου A. Μάρθα Msc Πληροφορικής.
Διαδίκτυο.
Case Study: Philly Dentistry Αποστολέρη Η., Ιωαννίδης Α., Ναζίρη Μ., Πεχλιβάνη Ε. S.E.M. & S.E.O.
Βελτιοποίηση των νομικών ιστοσελίδων για καλύτερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης και προώθηση νομικών ιστοσελίδων στο Διαδίκτυο Βελτιοποίηση των νομικών.
Ημερίδα Χαροκοπείου Πανεπιστημίου με θέμα:
1 Α. Βαφειάδης Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Μάθημα Προηγμένες Αρχιτεκτονικές Υπολογιστών Κεφαλαίο Πρώτο Αρχιτεκτονική.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Ειδικά & Υβριδικά Εργαλεία Αναζήτησης. Εισαγωγή  Υπάρχει μια πλειάδα από ειδικά και υβριδικά εργαλεία αναζήτησης που αξίζουν ιδιαίτερης αναφοράς.  Αυτά.
1 Δημιουργία blog. 2   Κατευθυνθείτε στη διεύθυνση:   Επιλέξτε στο πάνω δεξιά πλαίσιο την Ελληνική Γλώσσα.
Σελ. 1 Ε.2.2 Υπηρεσίες – Λειτουργία Helpdesk Καταχώρηση και παρακολούθηση αιτημάτων μέσω web Ε Καταχώρηση αιτημάτων υποστήριξης.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Μεθοδολογία αναζήτησης. Χαρακτηριστικά των ερευνητών του διαδικτύου.
Οι ιστοσελίδες ως πηγές πληροφόρησης και η αξιοπιστία τους
Δ.Π.Θ. Συνδέοντας έγγραφα - 1 Συνδέοντας έγγραφα Μια σύνδεση στο Web (link) αποτελείται από δύο μέρη : Aυτό που βλέπουμε στη σελίδα και λέγεται άγκυρα.
Το Δίκτυο Ηλεκτρονικής Μάθησης για την Τάξη
ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΟΥ ΚΛΕΒΕΙ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΑΛΛΟΥ Πρόκειται για παραβίαση προσωπικών δεδομένων. Αυτό από μόνο του αρκεί για να κινηθεί κάποιος.
Αναζήτηση στο διαδίκτυο Για να μπούμε στον κόσμο του διαδικτύου, θα πρέπει να ξέρουμε ποια πόρτα να κτυπήσουμε!
Εφαρμογές Πληροφορικής
Τομέας Πληροφορικής ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκη
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Εύρεση πληροφοριών Επίπεδο.
Heal Link Η HEAL Link (Hellenic Academic Libraries Link) είναι ο Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών και λειτουργεί υπό.
Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Λογισμικό: Προγράμματα περιήγησης στο.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Θέμα: Διοίκηση ανάπτυξης μη-κερδοσκοπικού ιστόπεδου (ιστόπεδου Δήμου Αγ.Παρασκευής)
Ο οδηγός περιγράφει πώς να: - Εγγραφείτε στο Blog του HiStory (σελίδες 2-3). - Αλλάξετε την επισκόπηση χρησιμοποιώντας το ζουμ (σελίδες 4- 5). - Δημιουργήσετε.
1 Ενότητα 5.3.2: Ανάλυση δεδομένων επισκεψιμότητας ιστοτόπων Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
Τεχνικές Αναζήτησης στο Διαδίκτυο και όχι μόνο….
Εισαγωγή στις Βασικές Έννοιες Πληροφορικής
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Το 1989 ο Τιμ Μπέρνερς μέλος του κέντρου cern επινόησε τον παγκόσμιο.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Γιάννης Μόκιας1 Δημιουργία ιστοσελίδων με το FrontPage 2003 Χρήσιμος οδηγός βήμα προς βήμα.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Ανάκτηση Πληροφορίας (Information Retrieval – IR) Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχ. Η/Υ, Τηλ/νιών & Δικτύων Ακαδημαϊκό Έτος
1 6.Εισαγωγή γραφικού 6.1 Εισαγωγή γραφικού Στο μενού «Εισαγωγή» τοποθετούμε τον κέρσορα στην επιλογή «Εικόνα»
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΑΜΠΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Β ΚΑΛΩΤΑ ΑΝΝΑ Β
Τα προβλήματα στην διαχείριση της πληροφορίας μέσα στην επιχείρηση
Δομές Αναζήτησης TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Θέλουμε να υποστηρίξουμε δύο βασικές λειτουργίες:
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Εύρεση και είσοδος σε κανάλι συνομιλίας Χρησιμοποιήστε την αναζήτηση του Lync για την εύρεση καναλιών στα οποία έχετε πρόσβαση. 1.Στο κύριο παράθυρο του.
ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ. Η διανομή επιτρέπεται μόνο σε Συνεργάτες με τον όρο μη κοινοποίησης. Η Microsoft δεν παρέχει καμία εγγύηση, ρητή ή σιωπηρή. © 2012 Microsoft.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 7: Υπηρεσίες Αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό Λέξεις Κλειδιά: Διεύθυνση Ιστοσελίδας (URL), Θεματικοί Κατάλογοι, Λέξεις Κλειδιά (Key.
ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Εξετάσεις Πιστοποίησης «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ» Εκπαιδευτών Ενηλίκων
 Ηλεκτρονικό κείμενο ονομάζουμε ένα κείμενο που έχει ψηφιοποιηθεί.  Η νέα τεχνολογία επιτρέπει την ψηφιοποίηση του ήχου, της εικόνας και της οπτικο-ακουστικής.
ΜΑΘΗΜΑΤΑ SEO & CONTENT Κάποτε οι « καταναλωτές » αγόραζαν κάπως έτσι … ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΣΤΙΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ Και μετά άρχιζε το « παζάρι »…
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο Ι. ΓΡΗΓΟΡΑΤΟΣ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2015/2016 ΕΡΓΟ: «Εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων και εργαλείων κατάρτισης και επικοινωνίας για την τριετία.
Βιβλιογραφική Αναζήτηση: αναλυτική παρουσίαση και εφαρμογή της Υπηρεσίας Διαδανεισμού Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Βιβλιοθήκη και Κέντρο.
 Στόχος της παρουσίασης αυτής είναι η εξοικείωση με τον Ηλεκτρονικό Κατάλογο της Βιβλιοθήκης προκειμένου να αναζητήσουμε ένα τεκμήριο από τη συλλογή.
Που και πως ψάχνουμε.
Δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου
3.1. Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών
Εφαρμογές Πληροφορικής Κεφάλαιο 11
Αναζήτηση στο Διαδίκτυο
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες
Οι ιστοσελίδες ως πηγές πληροφόρησης και η αξιοπιστία τους
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μηχανές αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό Search Engines

2 Μηχανές αναζήτησης (Search Engines) •Οι μηχανές αναζήτησης είναι προγράμματα που έχουν σχεδιαστεί για την εύρεση πληροφοριών στο –Web –News groups –Προσωπικούς υπολογιστές (Windows Desktop Search στα windows) –Intranets •O χρήστης προσδιορίζει κάποιο ερώτημα, και η μηχανή αναζήτησης επιστρέφει τα αποτελέσματα

3 Μέγεθος web και μηχανές αναζήτησης •Μία μηχανή αναζήτησης (Google) μπορεί να λαμβάνει και 200 εκατομμύρια ερωτήματα κάθε ημέρα •Έχει πληροφορίες (Ιούνιος 2005), – για 8.05 δισεκατομμύρια σελίδες web –1.3 δισεκατομμύρια εικόνες –Περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο Usenet messages –Σύνολο 10.4 δισεκατομμύρια πληροφορίες!

4 Κεντρικά της Google, Καλιφόρνια

5 Δορυφορική από ύψος 32m

6 Προσφερόμενες υπηρεσίες από τo Google

7 Αναζήτηση πληροφοριών •Αναζήτηση κειμένου •Εικόνας •Μηνύματος σε Newsgroup •Δορυφορικής φωτογραφίας (google earth)

8 Αναζητώντας κείμενο στο Google α’ Γίνετε όσο το δυνατόν σαφέστεροι στις πληροφορίες που αναζητάτε. Οι τρεις όροι σημαίνουν αναζήτηση και με vacation και Hawaii και gold Το google διαγράφει από τους όρους που του δίνετε κάποιες κοινές λέξεις, όπως from, the, καθώς και μερικά απομονωμένα γράμματα και αριθμούς Αν θέλετε να συμπεριληφθούν στην αναζήτηση πρέπει να προτάξετε το + Η να βάλετε όλη την πρόταση σε διπλά εισαγωγικά

9 Αναζητώντας κείμενο στο Google β’ Αν θέλετε να αναζητήσετε μία συγκεκριμένη φράση πρέπει να την περικλείσετε σε εισαγωγικά Αν θέλετε να αποκλείσετε κάποια λέξη βάζετε το – προ αυτής. Π.χ. αν ψάχνετε για το ψάρι bass (πέρκα) και όχι για τον μουσικό όρο πρέπει να γράψετε όπως φαίνεται αριστερά

10 Αναζητώντας κείμενο στο Google γ’ Αν επιλέξετε το κουμπί I’m feeling Lucky το google θα σας πάει στην πρώτη επιλογή από τα αποτελέσματα που επιστρέφει. Αν γράψετε pet lemur dietary needs το Google θα ψάξει και για pet lemur diet needs. Παραλλαγές λέξεων (stemming)

11 Αναζητώντας επιστημονική γνώση Google scholar μπορεί να ανακαλύψει επιστημονικά άρθρα

12 Αναζητώντας εικόνες Αναζήτηση φωτογραφιών με περιεχόμενο: nicosia

13 Αναζητώντας πληροφορίες σε ομάδες συζητήσεων Αναζήτηση σε newsgroups των όρων alfa romeo brera. Το google βρήκε σχετικές πληροφορίες στο newsgroup alt.autos.ferrari

14 Google Earth Δορυφορικές φωτογραφίες από την περιοχή της υδρογείου που θα επιλέξετε

15 Πως λειτουργεί μία μηχανή αναζήτησης; Μία μηχανή αναζήτησης επιτελεί τα παρακάτω βήματα: 1.Crawling 2.Indexing 3.Searching

16 Μηχανές αναζήτησης β’ Crawling O Crawler: –Είναι ένα πρόγραμμα που επισκέπτεται εκατομμύρια σελίδων web –ακολουθεί όλα τα links κάθε σελίδας που επισκέπτεται

17 Μηχανές αναζήτησης β’ Indexing •Τα περιεχόμενα κάθε σελίδας αναλύονται για να καθοριστεί τι θα καταγραφεί σε ένα ευρετήριο (index) –Διάφορες λέξεις εξάγονται από τις επικεφαλίδες ή από κάποια πεδία που λέγονται meta tags •Οι παραπάνω λέξεις αποτελούν τα δεδομένα που θα καταγραφούν σε μία βάση δεδομένων (Indexing database). –Google: αποθηκεύει όλη ή τμήμα κάθε σελίδας που επισκέπτεται (cache) καθώς και πληροφορίες για τη σελίδα. Αυτό είναι χρήσιμο όταν η αρχική σελίδα δεν υπάρχει πλέον

18 μηχανές αναζήτησης γ’; Searching (αναζήτηση) •Όταν ο χρήστης χρησιμοποιεί μία μηχανή αναζήτησης, σχηματίζει ένα ερώτημα (query), το οποίο αποτελείται από λέξεις κλειδιά •Στη συνέχεια η μηχανή αναζήτησης ψάχνει στο ευρετήριο για να βρει τις σελίδες web που ταιριάζουν όσο το δυνατόν περισσότερο στα κριτήρια του χρήστη. –Επιστρέφει στο χρήστη ένα κατάλογο αυτών των σελίδων καθώς και μία μικρή περίληψη κάθε σελίδας •Η χρησιμότητα μίας μηχανής αναζήτησης εξαρτάται από το πόσο σχετικά είναι τα αποτελέσματα αναφορικά με το ερώτημα του χρήστη •Για παράδειγμα μία λέξη ή φράση που αναζητάει ο χρήστης μπορεί να βρίσκεται σε χιλιάδες ή και εκατομμύρια σελίδες. Οπότε πρέπει η μηχανή αναζήτησης να κατατάξει τα αποτελέσματα βάσει κάποιας βαθμολογίας που υποδεικνύει το βαθμό συνάφειας με τις ερωτήσεις του χρήστη

19 Προκλήσεις για τις μηχανές αναζήτησης •Το web μεγαλώνει ταχύτερα από ό,τι οποιαδήποτε τεχνολογία μηχανών αναζήτησης μπορεί να κατατάξει •Πολλές σελίδες web αλλάζουν συχνά, συνεπώς πρέπει οι μηχανές αναζήτησης να τις επισκέπτονται περιοδικά •Ως επί το πλείστον, οι ερωτήσεις αφορούν σε λέξεις κλειδιά (keywords) και τα αποτελέσματα έχουν πολλά false positives •Για τους δικτυακούς τόπους που δημιουργούνται δυναμικά μπορεί να είναι δύσκολο ή και αδύνατο να τους καταγράψει ένας web crawler •Πολλοί δικτυακοί τόποι, που δημιουργούνται δυναμικά, δεν καταγράφονται από μηχανές αναζήτησης αυτό το φαινόμενο είναι γνωστό ως το αόρατο web (invisible web) •Μερικές μηχανές δεν ταξινομούν τα αποτελέσματα βάσει της σχετικότητας με τις ερωτήσεις του χρήστη, αλλά ανάλογα με τα χρήματα που έχει πληρώσει το site •Μερικά site μετέρχονται τεχνασμάτων, ώστε η μηχανή αναζήτησης να τα εμφανίζει ως έχοντα υψηλή συσχέτιση