Η Αγία Σοφία και η Οδηγήτρια του Μυστρά

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παναγία η Κανακαριά Στη Λυθράγκωμη, ένα χωριό της επαρχίας Αμμοχώστου στη περιφέρεια της τουρκοκρατούμενης Καρπασίας βρίσκεται ένα σπάνιο δείγμα της.
Advertisements

Ιωάννα Ιωάννου Μαρίνα Χατζηχάννα Στ’ τάξη
H ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
Παναγιά οδηγήτρια και αγια σοφια
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΠΑΡΤΑΛΗΣ ΤΙΤΟΣ ΜΙΝΙΣΣΑΛΙ
OΣΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων.
4ο ΕΠΑΛ ΑΘΗΝΩΝ Ταξίδι στο χωροχρόνο Ευγενιάδης Στέλιος
Αγία Σοφία Θαύμα Αρχιτεκτονικής!!!
Κεφάλαιο 5ο IV Εικαστικές τέχνες και μουσική
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
ΡΟΤΟΝΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ.
Έλενα Σταυρακοπουλου Μαρία Σταυροπούλου. Μια καινούργια πολιτεία, όπως ο Μυστράς, δεν θα μπορούσε να αναπτύξει δική της καλλιτεχνική παράδοση. Η εξάρτησή.
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΧΡΥΣΕΛΕΟΥΣΗΣ ΕΜΠΑΣ
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
ΜΟΝΗ ΟΣΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
Βαγγέλης αθανασιου κατερινα βουτσα
Ειρήνη Αλεξίου Σοφία Μάντρα
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
Γιάννης Βάρης Ε2’ 1 ο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΣΤΟ ΔΕΣΠΟΤΑΤΟ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΛΑΤΙΝΟΚΡΑΤΙΑΣ.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΜΗΜΑ: 3
Ευρύτερη θεματική προγράμματος:
Κατερίνα Α & Θέμης Κ Πληροφορίες Άγιοι Θεόδωροι, με το χαρακτηριστικό πασίγνωστο οκτάγωνο τρούλο, η μεγαλύτερη και αρχαιότερη εκκλησία του Μυστρά. Διατηρεί.
Ένας ναός με ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή μας
ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Γιάννης Χατζημιχαήλ Ε΄ Τάξη
Δημοσθένης Σταθάτος Γιώργος Σκουλάς.  O ναός του A γίου Δημητρίου είναι το αρχαιότερο σωζόμενο μνημείο της πόλης. H ίδρυση του τοποθετείται στη δεκαετία.
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
ΜΑΚΗΣ ΜΠΕΝΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Ε΄2. ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ Η Αγία Σοφία βρίσκεται κοντά στα Παλάτια των Δεσποτών. Ήταν το καθολικό της Μονής Ζωοδότου και χτίστηκε.
8ο. Η ναοδομία της εποχής των Μακεδόνων, των Κομνηνών και των Αγγέλων (10ος – 12ος αιώνας): ΙΙ. Η οικοδομική παράδοση στην Παλαιά Ελλάδα και την Ήπειρο.
4ο. Ο χριστιανικός ναός στην Ύστερη Αρχαιότητα και το Βυζάντιο:
ΑΓΊΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ.
ΜονH της ΧΩραΣ Βυζαντινά Μονοπάτια.
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΕΧΝΗ ΤΥΠΟΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΝΑΩΝ.
παναγια παμμακαριστοσ
Γελ Ρεντίνας Α3 Κωνσταντίνος Λουκάς Αλεξία Πλουμή
 Αρχιτεκτονική Προέλευση παλαιοχριστιανικών βασιλικών Ξυλόστεγη βασιλική Περίκεντρα κτήρια Τρουλαίες βασιλικές Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολης Σταυροειδής.
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ Το Άγιο Όρος αποτελεί αυτοδιοίκητο τμήμα του Ελληνικού Κράτους, που βρίσκεται στη χερσόνησο του Άθω της Χαλκιδικής στη Μακεδονία. Ελληνικού.
2.Αρχιτεκτονική του χριστιανικού ναού
Ιεροί Ναοί της Θεσσαλονίκης. Ρυθμός: εγγεγραμμένος σταυροειδής με τρούλο. Οι μαθητές της Γ΄2 τάξεως: Θεόδωρος Σπυρίδης και Μαργαρίτα Χανοπούλου. Επιβλέποντες.
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
Μονεμβασιά Ναύπλιο Καρώνης Παναγιώτης Μαυρογιαννάκης Μένιος Σμυρνιωτάκης Γιάννης.
Αγιος Νικόλαος Ορφανός..  Ο Ναός του Αγίου Νικολάου του Ορφανού είναι παλαιό βυζαντινό καθολικό μονής της Θεσσαλονίκης και μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής.
ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ ΕΛΕΝΗ ΠΑΤΣΑΛΙΔΟΥ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΩΝΑ Η Περιστερώνα είναι ένα χωριό περίπου 32 χιλιόμετρα δυτικά από την πρωτεύουσα Λευκωσία, στους πρόποδες της.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ : ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ( ) Μεταξύ του 726 και 843 η βυζαντινή αυτοκρατορία ταράχτηκε από μια θεολογική σύγκρουση, που έμεινε γνωστή στην ιστορία με το όνομα.
ΑΓΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΜΥΣΤΡΑ Αγιος Δημήτριος (Μητρόπολη) κτίσθηκε το Βασιλική ξυλόστεγη, με ωραία γλυπτά στο τέμπλο και τοιχογραφίες. Στο προαύλιο της βρίσκεται.
ΕΝΟΤΗΤΑ Α Μεσαιωνικός κόσμος Ι θεοκρατικός χώρος
Αγία Σοφία Η Αγία Σοφία ,ικ΄π στη Θεσσαλονίκη, είναι μία από τις παλαιότερες εκκλησίες της πόλης, η οποία έχει παραμείνει ακέραια μέσα στο βάθος του χρόνου.
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ι.Μ. ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
Ναός του Αγίου Παντελεήμονος Θεσσαλονίκης!
ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΑΛΚΕΩΝ.
Αγία Σοφία Συγγραφέας Ελένη Π..
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
Αφεντικό Μονή Παντάνασσας
Καστρο κερκυρασ 13ο Γυμνασιο πατρων 2017 Λυδία Χείρα Β'1.
Το μεγαλοπρεπές μνημείο
Μαθητής: Ανδρέας Αναδιώτης Τάξη: Β1α
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Αγία Σοφία και η Οδηγήτρια του Μυστρά Εβιτα Μπελεγρη

Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ Η Αγία Σοφία, στη συνοικία των παλατιών, ταυτίζεται με το καθολικό της πατριαρχικής Μονής του Ζωοδότη Χριστού, που ίδρυσε στα μέσα του 14ου αιώνα ο πρώτος Δεσπότης του Μυστρά Μανουήλ Καντακουζηνός, του οποίου τα μονογράμματα διαβάζονται στα επίκρανα των δυτικών ψευτοπαραστάδων και των κιόνων. Επί Τουρκοκρατίας μετατράπηκε σε τζαμί. Το μνημείο ανήκει στον αρχιτεκτονικό τύπο του δίστυλου σταυροειδούς εγγεγραμμένου με τρούλο ναού, με τρεις τρίπλευρες εξωτερικά αψίδες ανατολικά, νάρθηκα δυτικά και δύο στοές βόρεια και δυτικά, από τις οποίες διατηρείται η πρώτη και το βόρειο τμήμα της δεύτερης. Σύγχρονά του είναι το ταφικό παρεκκλήσι με την υπόγεια κρύπτη ανατολικά της βόρειας στοάς, το τριώροφο καμπαναριό δυτικά και η άλλοτε διώροφη Τράπεζα βορειοδυτικά της εκκλησίας, ενώ μεταγενέστερες προσθήκες αποτελούν τα τρία παρεκκλήσια στη νότια πλευρά του. Ο ναός στο μεγαλύτερο μέρος έχει κτιστεί κατά το πλινθοπερίκλειστο σύστημα και φέρει πλούσιο κεραμοπλαστικό διάκοσμο στα τύμπανα των κεραιών του σταυρού.  Από το αρχικό εικονογραφικό πρόγραμμα του καθολικού σώζεται καλύτερα ο ένθρονος Παντοκράτορας στην κόγχη του Ιερού, αντίθετα με τα ανατολικά παρεκκλήσια, όπου ο ζωγραφικός διάκοσμος διατηρείται σχεδόν στο σύνολό του. Με εξαίρεση το διάκοσμο στο βορειοανατολικό παρεκκλήσι, που χρονολογείται στα τέλη του 14ου αιώνα, οι υπόλοιπες παραστάσεις τοποθετούνται στο β΄ μισό του ίδιου αιώνα.  Την επιμελημένη διακόσμηση του εσωτερικού του ναού συμπληρώνουν μαρμαροθετήματα, οι δύο κίονες δυτικά και το παλιότερο, του 12ου αιώνα, επιστύλιο του τέμπλου, το οποίο σώζεται αποσπασματικά.

Εικόνες Αγίας Σοφίας

Η Οδηγήτρια Ο ναός της Οδηγήτριας κτίστηκε από τον ηγούμενο Παχώμιο στις αρχές του 14ου αιώνα ως καθολικό της Μονής Βροντοχίου, στην οποία ανήκε και ο κοντινός ναός των Αγίων Θεοδώρων. Ανήκει στον ''μικτό τύπο του Μυστρά'', που συνδυάζει τη βασιλική στο ισόγειο και τον τετράστυλο σταυροειδή εγγεγραμμένο με πέντε τρούλους ναό στο υπερώο, με στοές στη δυτική, βόρεια και νότια πλευρά. Δύο διώροφα παρεκκλήσια διαμορφώνονται στα άκρα του νάρθηκα και δύο ισόγεια στη βόρεια στοά, ενώ νότια της δυτικής στοάς υψώνεται τριώροφο κωδωνοστάσιο. Η νότια στοά, μετά από αλλαγές κατά το 14ο αιώνα, πήρε τη μορφή κοιμητηριακού παρεκκλησίου με αρκοσόλια.  Το μνημείο είναι κτισμένο με απλή λιθοδομή, με αραιές στενές οριζόντιες σειρές πλίνθων, ενώ κατά το πλινθοπερίκλειστο σύστημα έχει κτιστεί το κωδωνοστάσιο. Ορθομαρμάρωση και γείσα, με επιπεδόγλυφη ή ζωγραφική διακόσμηση, κοσμούσαν αρχικά το εσωτερικό του, όπως και τοιχογραφίες των αρχών του 14ου αιώνα, άμεσα συνδεδεμένες τεχνοτροπικά με την τέχνη της Κωνσταντινούπολης της ίδιας εποχής, οι οποίες διατηρούνται αποσπασματικά. Καλύτερα διατηρείται ο ζωγραφικός διάκοσμος στα παρεκκλήσια, που χρονολογείται σε διαφορετικές περιόδους: στο βορειοδυτικό παρεκκλήσι οι παραστάσεις είναι σύγχρονες του υπόλοιπου ναού, στο νοτιοδυτικό, στους τοίχους του οποίου ξετυλίγονται τέσσερα αντίγραφα χρυσοβούλλων βυζαντινών αυτοκρατόρων υπέρ της Μονής, τοποθετούνται ανάμεσα στο 1312/3 και στο 1322, στο νοτιοανατολικό στο 1366, ενώ λίγο υστερότερες είναι εκείνες στο νοτιοδυτικό.

Εικόνες Οδηγήτριας

Ευχαριστώ Για την Προσοχή σας ΤΕΛΟΣ Ευχαριστώ Για την Προσοχή σας