2Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΝΙΧΝΕΥΤΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Advertisements

Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπ. Μακεδ.
Παραδοσιακοί Χοροί της Μακεδονίας
Η λειτουργία των εθίμων στις τοπικές κοινωνίες: Ήπειρος
Αλάτι χοντρό – αλάτι ψιλό
Η Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική !!!
ΤΜΗΜΑ AΠ Δ. Στράτου και Δ. Σαμίου Η συμβολή τους στην Ελληνική παράδοση « Αντικριστός ».
ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ.
Θεοχαροπούλου Θεοδώρα Καμενίδου Χαρά Μπαζούκη Ντίνα
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΧΟΡΟΥ ΧΟΡΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
2ο ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ :
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
14ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών Τάξη ΣΤ’
Μουσικά όργανα απο ξένες χώρες
Αμαλία Κ. Ηλιάδη (Φιλόλογος-Ιστορικός, ΜΑ Βυζαντινής Ιστορίας) Ε-Mail:
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ.
Ο Καραϊσκάκης Γεώργιος Ο Μεγάλος Αγωνιστής Χρήστος Μ. Στ ’ Τάξη 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
ΘΕΜΑ: Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΟΝΟΜΑ: ΡΟΔΟΥΛΑ ΖΑΜΠΑ.
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
Σχέδιο μαθήματος “Γιάννη μου το μαντήλι σου» (Παραδοσιακό Ηπείρου) Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. Μουσικολόγος Σχ. Σύμβουλος μουσικών ΠΕ16 Κεντρικής.
« Για δες που τα όργανα ζωντανεύουν…»
Για δες που τα όργανα μιλούν
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΚΙΘΑΡΑ Η κιθάρα ανήκει στην κατηγορία των έγχορδων μουσικών οργάνων. Αποτελείται συνήθως από έξι χορδές. Κατασκευάζεται από ξύλο σε διάφορους χρωματισμούς,
Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο ΔΔΜΝ Ναυστάθμου Κρήτης
Μαθησιακά κέντρα:. Η μουσική, ο ρυθμός, το τραγούδι και η κατασκευή αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων Η μουσικοκινητική αγωγή είναι όρος ταυτόσημος με τη ρυθμική.
ΣΔΕ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
 Γεννήθηκε στο Βόλο και σε ηλικία 6 ετών άρχισε μαθήματα πιάνου.  Το 1989, ξεκίνησε η προσωπική του σταδιοδρομία ως συνθέτης και ερμηνευτής ταυτόχρονα.
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Γιώργος Νταλάρας Τμήμα: ΣΤ΄1 Βασίλης Βρ. Βασίλης Β.
Δημοτικό Σχολείο Πέγειας
Ο ρυθμός ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : 2012 – 2013 ΤΜΗΜΑ : ΑΠ4 ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ :
Βασίλης Γιωργαλλάς Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Βασίλης Γιωργαλλάς Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Ερωτήσεις Multiple choice.
Τα μουσικά όργανα Θεοδώρα κυρικλίδου.
Διεξαγωγή πολιτιστικού προγράμματος με τίτλο:
Παραδοσιακή μουσική Λέσβου Χριστίνα Δρόσου. Ιστορία της μουσικής της Λέσβου-Επιρροές Η κύρια επιρροή της μουσικής της Λέσβου βρίσκετε ανατολικά στην Μ.
Σχολείο:1ο ΕΠΑ.Λ. ΜΥΡΙΝΑΣ
Tα πρωτα βήματα Μετά τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο, κατά τα τέλη της δεκαετίας του 1940 το μπουζούκι έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των κατώτερων οικονομικά.
ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ ΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ΧΟΡΟΣ(HIP-HOP)
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Γιάννης Πάριος
Πληροφορίες για τμήματα με ιδιαιτερότητες α. Τμήμα Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας β. Οι ενδιαφερόμενοι για τα Τμήματα: ●Λογοθεραπείας ●Μουσικής.
TO ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ-ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ. Τα άτομα που συνέβαλαν σημαντικά στην εξέλιξη και κοινωνικοποίηση του ρεμπέτικου τραγουδιού. Ο Μάρκος Βαμβακάρης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Ο Μικρός Γιάννης (10 ετών) θα πρέπει να παρουσιάσει στη γιορτή του σχολείου του ένα παραδοσιακό χορό από την ιδιαίτερη πατρίδα του, στη γιορτή του σχολείου,
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΚΟΛΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ Όταν στα μέσα της δεκαετίας του ’70 ξεκίνησα τα πρώτα μου ταξίδια στην Ευρώπη, ένα από τα κατά την γνώμη μου πιο ενδιαφέροντα αξιοθέατα.
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
Οργανολογία Ι Μάθημα ΧΙ Ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα.
Κρητικοί Παραδοσιακοί Χοροί Χανιώτης Πεντοζάλι Μαλεβυζιώτης.
ΜΠΑΤΖΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α.Μ Φοιτήτρια ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής στο Μ.Π.Σ. «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση ː «Πρόληψη- Παρέμβαση- Αποκατάσταση» Μάθημα ː.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
ΙΝΔΙΑΝΙΚΕΣ ΦΥΛΕΣ.
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
5ο δημοτικό Σχολείο Καβάλας Τμήμα Δ2
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΣΥΡΤΟΣ 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
ΚΙΘΑΡΙΣ Η επτάχορδη ομηρική κιθαρίς Μεγαλοπρεπές έγχορδο όργανο με ξύλινο αντηχείο, που συνόδευε το τραγούδι («κιθαρωδεία») σε μουσικούς αγώνες και άλλες.
Αννα θεσσαλια.
Εισαγωγή στην έννοια των μουσικών συνόλων
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Θέατρο Σκιών Τάσου Ανδριώτη Τηλ: Website: Facebook:
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Γιάννης Βάρης Ε2’ 1ο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π. Τ. Δ
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ Έγχορδα ή Χορδόφωνα. ΚΙΘΑΡΑ ΣΑΝΤΟΥΡΙ.
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

2Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΝΙΧΝΕΥΤΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΒΑΙΟ ΜΑΛΛΙΑΡΑ 2Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΝΙΧΝΕΥΤΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ Αναπτύσσεται τον 10ο αι. μέχρι τις αρχές του 19ου αι. Η ακμή τους ανάγεται το 18ο αι. και κυρίως στην Ελληνική Επανάσταση .

ΚΥΡΙΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ ΚΥΡΙΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ Λιτός και πυκνός Αρχή της Ισομετρίας Η επανάληψη ή η ολοκλήρωση του νοήματος του πρώτου ημιστιχίου στο δεύτερο Το θέμα των άσκοπων ερωτημάτων Το θέμα του αδυνάτου Οι προσωποποιήσεις

ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑΝ ΜΕ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑΝ ΜΕ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ Πολλοί αξιόλογοι άνθρωποι ασχολήθηκαν με το Δημοτικό τραγούδι. Για παράδειγμα ο Ν. Πολίτης ,ο Γ. Ρίτσος , ο Ο. Ελύτης , ο Β. Μαλιάρας και πολλοί άλλοι άνθρωποι διάσημοι και μη.

Θεσσαλοι Δεξιοτέχνες μουσικοί Κλαρίνο Βάϊος Μαλιάρας (1907-1988) - Πυργετός Λάρισας Γιώργος Βούκιας - Τρίκαλα Χρήστος Παλιούρας - Καρδίτσα Χρήστος Μπανιάκας - Γαρδίκι Τρικάλων Βασίλης Τρομάρας - Μαγνησία Δημήτριος Καρακώστας - Φάρσαλα Μέτος - Μαγνησία Πέτρος Χαλκιάς Βιολί Αχιλλέας Νταλάρας - Καρδίτσα Σωκράτης Κρομμύδας Χρήστος Νταράλας Γιώργος Λίτσιος – Δεσκάτη Σαντούρι Θεοχάρης Ποντίδης - Βόλος Ανδρέας Κατσιγιάννης – Βόλος

Γκάϊντα Τραγούδι Λαϊκοί μουσικοί Στέφανος Στεφούδης - Νέο Μοναστήρι Λάρισας Ιωάννης Δ. Γκουτσίδης - Λάρισα (ακορντεόν, γκάϊντα, φλογέρα, καβάλι) Τραγούδι Σωτήρης Γοργογέτας - Τρίκαλα Κώστας Ακρίβος - Τρίκαλα Αντώνης Κυρίτσης Γιούλα Κοτρώτσιου Λαϊκοί μουσικοί Βασίλης Τσιτσάνης (1915-1984) - Τρίκαλα Κ. Βίρβος- Τρίκαλα Α. Καλδάρας - Τρίκαλα Γιώργος Νταλάρας Δημήτρης Μητροπάνος Διονύσης Τσακνής Θανάσης Παπκωνσταντίνου Γιώργος Μαργαρίτης Λάκης Χαλκιάς

Λόγω της πολυπολιτισμικότητας της Θεσσαλίας ακούγονται εκεί σχεδόν όλα τα μουσικά όργανα και υπάρχουν πολλοί παραδοσιακοί χωροί.

ΘΕΣΣΑΛΙΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΣΒΑΡΝΙΑΡΑ ή το ΝΕΡΟ ΣΤΟ ΡΕΜΑ Χορεύεται από άνδρες και γυναίκες στη Θεσσαλία με λαβή των χεριών απ' τις παλάμες. Είναι αργός χορός, που χορεύεται σε κύκλο ή και ζευγάρια, με το τραγούδι " Το νερό στο ρέμα" . Πήρε το όνομα ΣΒΑΡΝΙΑΡΑ γιατί στο χορό σέρνουν τα πόδια (σβαρνίζουν).Σβαρνιάρα επίσης ονομάζουν και την Καραγκούνα που χορεύουν συνέχεια μπροστά, προς τη φορά, με τα ίδια βήματα του Καλαματιανού, αλλά πολύ βαριά και αργά και με το τραγούδι "Καραγκούνα πάει στη βρύση". Αφού χορέψουν αρκετές φορές τη Σβαρνιάρα, το γυρίζουν μετά στην Καραγκούνα. Αρχική θέση είναι η προσοχή. Το μουσικό μέτρο είναι τα 2/4. ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΑ Χορεύεται από άνδρες & γυναίκες σ' ολόκληρη τη Θεσσαλία, με λαβή των χεριών απ' τις παλάμες & λυγισμένους τους αγκώνες. Σχετικά με την προέλευση της λέξης Καραγκούνα, επικρατούν διάφορες εκδοχές. Μία εκδοχή είναι ότι πήρε το όνομά της απ' τους Καραγκούνηδες, που είναι κάτοικοι της Θεσσαλίας & ασχολούνται με τη γεωργία & την κτηνοτροφία. Άλλη εκδοχή είναι ότι προήλθε από το Καρα - γκούνα, που σημαίνει μαύρη γούνα. Είναι αργός & μεγαλοπρεπής χορός. Αρχική θέση είναι η προσοχή. Αποτελείται από 3 μέρη των 8 βημάτων, και Καλαματιανό, που επαναλαμβάνεται 2 φορές. Το μέτρο του χορού είναι τα 4/4 & 2/4. ΠΗΛΕΙΟΡΙΤΙΚΟΣ Χορεύεται από άνδρες & γυναίκες στο Πήλιο, με λαβή των χεριών απ' τις παλάμες. Αντίθετα με τους άλλους θεσσαλικούς χορούς, που χορεύονται αργά, είναι πολύ γρήγορος. Αποτελείται από 12 βήματα. Αρχική θέση η προσοχή. Το μουσικό μέτρο είναι τα 2/4.

Τα μουσικά όργανα που χρησιμοποιούμε ακόμη και σήμερα στους δημοτικούς χορούς είναι τα εξής: ΕΓΧΟΡΔΑ Λαγούτο, μπαγλαμάς, βιολί, νησιώτικη λύρα, ποντιακή λύρα (κεμεντζές), σαντούρι, ούτι, κανονάκι και μπουζούκι. ΠΝΕΥΣΤΑ Κλαρίνο, φλογέρα, καραμούζα, πίπιζα ή ζουρνάς, γκάιντα ή τσαμπούνα ή ασκομαντούρα, σουραύλι ΚΡΟΥΣΤΑ Νταούλι, νησιώτικο τουμπί, ντέφι, τουμπελέκι, τρίγωνο, η ταμπουτσά της Κύπρου & μασιά

Σε αυτή την εργασία θα ασχοληθούμε με έναν θρύλο του Δημοτικών Τραγουδιών στη Θεσσαλία, τον Βάιο Μαλιάρα . Ας δούμε κάποια βιογραφικά στοιχεία γι αυτό τον άνθρωπο

Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΒΑΙΟΥ ΜΑΛΙΑΡΑ Γεννιέται το 1907 στον Πυργετό Θεσσαλίας Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΒΑΙΟΥ ΜΑΛΙΑΡΑ Γεννιέται το 1907 στον Πυργετό Θεσσαλίας Στα 12 του χρόνια φτιάχνει μια φλογέρα από καλάμι και παίζει ότι ακούει από τα αηδόνια Στα 14 του χρόνια μαθαίνει εύκολα Λάουτο αλλά γρήγορα το εγκαταλείπει Παράλληλα ο πατέρας του τον στέλνει να γίνει μαραγκός, όμως αυτός ανεβαίνει στις σκεπές και παίζει φλογέρα. Μεγάλο του μεράκι να μάθει κλαρίνο Τα πρώτα του βήματα στο κλαρίνο τα έκανε δίπλα σε δύο Τουρκόγυφτους Στα 16 του χρόνια αρχίζει να παίζει σε πανηγύρια κα η φήμη του αρχίζει να εξαπλώνεται σε όλη τη θεσσαλία

Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΒΑΙΟΥ ΜΑΛΙΑΡΑ Στα 26 του χρόνια ηχογραφεί τα δύο πρώτα τραγούδια και έτσι αρχίζει μια λαμπρή πορεία στον καλλιτεχνικό χώρο που θα κρατήσει για περίπου 45 χρόνια. Συνεργάζεται με μεγάλες δισκογραφικές εταιρίες και με μεγάλους τραγουδιστές Μετά από την πορεία αυτή φεύγει και πάει στην Αυστραλία. Δυστυχώς το 1988 ο Βάιος ο Μαλιάρας φεύγει σε ηλικία 81 ετών αφήνοντας στις επόμενες γενιές μια τεράστια κληρονομιά

Ο εγγονός του Βάϊου Μαλλιάρα λίγο πριν μας δώσει συνέντευξη