ΟΜΑΔΑ ΓΟΝΕΩΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 1η 14/4/2010 ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ & ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ Εκπαιδευόμενοι Κοινωνικοί Λειτουργοί : Ιντζέ Ελένη, Ξένου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
Advertisements

Προσωπικές δεξιότητες
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Οι μαθητές να: 1.Επεξηγούν τη σχέση συναισθήματος και συμπεριφοράς 1.
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΙΟΜΕΤΟΧΟΥ Παρουσίαση: Μαρία Τσούντα
Συναισθηματικη αγωγη.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΘΥΜΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ.
ΕΦΗΒΕΙΑ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Μερικές φορές νιώθω πολύ θυμωμένη!!
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
Πειθαρχία.
Πανελλήνιες, Άγχος και Οικογένεια
Ψυχολογία των νέων 1)Η μετάβαση της παιδικής στην εφηβική ηλικία
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Α τάξη Καλφαγιάννειου Γυμνασίου Φίλιας Βιωματικές Δράσεις.
1.ΠΟΙΟΙ ΛΟΓΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ;
Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ορισμός, δομή, μοντέλα, μέσα αξιολόγησης
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΝΝΑ ΓΑΛΟΥΠΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΑΠΑΝΑ ΣΤΑΜΑΤΙΑ.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ. Συναίσθημα είναι μια κατάσταση εσωτερική, μια μοναχική εμπειρία του ατόμου.Υπάρχει λεκτική έκφραση του συναισθήματος και μη λεκτική.Οι συναισθηματικές.
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΟΧΙ ΒΙΑ. Εκφοβισμός: επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά που εκδηλώνεται από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων επαναλαμβανόμενα,
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
ΑΛΚΟΟΛ: Ο «αθώος» φίλος του ανθρώπου
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΟΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΝΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Επίλυση Συγκρούσεων στον Εργασιακό Χώρο των Εκπαιδευτικών με την Αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Τεχνικής Παιχνίδι Ρόλων.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ BULLING.
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΜΑΔΑ ΓΟΝΕΩΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 1η 14/4/2010 ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ & ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ Εκπαιδευόμενοι Κοινωνικοί Λειτουργοί : Ιντζέ Ελένη, Ξένου Παναγιώτα, Σπανού Μαρία Υπεύθυνες Επόπτριες: Κ. Γεωργοπούλου Λίλιαν, Κ. Παλαιοθεοδώρου Γεωργία

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΥΜΟΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΚΔΗΛΩΝΕΤΑΙ; Ο θυμός είναι μια συναισθηματική διέγερση, η οποία προκαλείται από κοινωνικές συνθήκες που ενέχουν απειλή ή παρεμπόδιση-ματαίωση στόχων. Είναι μια φυσιολογική αντίδραση όταν νιώθουμε ότι έχουμε προσβληθεί, αδικηθεί, πληγωθεί ή όταν μας έχουν συμπεριφερθεί με άσχημο τρόπο. Ο θυμός είναι δυνατόν να έχει ένα εποικοδομητικό ρόλο όταν ξέρουμε πως να το χειριστούμε ορθά. Μας επιτρέπει να αμυνόμαστε, να προστατεύουμε τον εαυτό μας, να καταπολεμούμε τις αδικίες και να αντιλαμβανόμαστε όταν είναι αναγκαίο να κάνουμε αλλαγές στη ζωή μας.

Αντίθετα, πολλοί άνθρωποι δεν ξέρουν να χειρίζονται σωστά το θυμό τους, δεν σκέπτονται πάντοτε λογικά για αυτά που κάνουν ή τις συνέπειες τους και δεν σταματούν να σκεφτούν για το τι κάνουν όταν είναι σε κατάσταση θυμού. Επίσης, μερικοί άνθρωποι καταστέλλουν τα αισθήματα θυμού συγκρατώντας τα μέσα τους ή ακόμη αρνούμενοι την ύπαρξη του θυμού. Όμως, ο θυμός που δεν εκφράζεται μπορεί να έχει ψυχολογικές και σωματικές αρνητικές συνέπειες.

ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΘΥΜΟ ΜΑΣ; Η διαχείριση του θυμού αποσκοπεί στη μείωση τόσο των συναισθημάτων θυμού όσο και της φυσιολογικής διέγερσης που αυτά προκαλούν. ΣΤΟΧΟΣ: να κατανοούμε γιατί θυμώνουμε, να αναλαμβάνουμε την ευθύνη γι’ αυτό και να μπορούμε να περιορίζουμε τις αντιδράσεις μας για να αποφύγουμε τις ακραίες αντιδράσεις

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΚΥΡΙΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΞΗΣ: ΕΚΦΡΑΣΗ ΑΠΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΧΑΛΑΡΩΣΗ

ΑΛΛΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΥΜΟΥ ΕΙΝΑΙ: «Aλλαγή του τρόπου σκέψης» Λύση προβλημάτων Βελτίωση της επικοινωνίας Χρήση του χιούμορ Αλλάξτε το περιβάλλον σας

ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΘΥΜΟΥ: Προβλήματα υγείας Χαμηλή αυτοεκτίμηση Εκπαιδευτικές και επαγγελματικές δυσκολίες Εξασθενημένες διαπροσωπικές και οικογενειακές σχέσεις Στην οικογενειακή ζωή(Βλέπε σχήμα)

Στην οικογενειακη ζωη

Θυμωμένοι γονείς Θυμωμένα παιδιά

«ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΘΥΜΟΣ»

Ο παιδικός θυμός δεν είναι κάτι που πρέπει να προκαλεί φόβο, να απαγορεύεται ή να καταπιέζεται. Αντίθετα, ο επίμονος θυμός μπορεί να προκαλέσει σύγχυση στο παιδί και να είναι μία τρομακτική και μοναχική εμπειρία. Τα παιδιά που βιώνουν τον εκτός ελέγχου θυμό συνήθως περιμένουν από τους ενήλικες να τους μεταδώσουν την αίσθηση του ελέγχου και της ασφάλειας.

ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΘΥΜΟΥ: ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΘΥΜΟΥ: Σωματική ταραχή – βηματισμός πάνω κάτω, νευρικό παίξιμο με αντικείμενα, τίναγμα των ποδιών Με εκφράσεις του προσώπου τους π.χ. κλάμα Υπερασπίζοντας με σθένος σωματικά ή λεκτικά την ιδιοκτησία τους Επιθετική εκδίκηση, κάνοντας αντίποινα σ' αυτόν που τους προκάλεσε θυμό Αποφεύγουν ή προσπαθούν να ξεφύγουν από αυτό που τους προκάλεσε θυμό Απότομη αλλαγή της διάθεσης Υπερευαισθησία σε προτάσεις και σχόλια

ΚΥΡΙΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΘΥΜΟΥ: η ζήλια και ο αδελφικός ανταγωνισμός η αίσθηση της άδικης μεταχείρισης, π.χ. τιμωρία για κάτι που δεν έχει κάνει η αμηχανία η απογοήτευση η παρέμβαση ενός ενήλικα για να βοηθήσει, όταν δεν χρειάζεται το να είναι μάρτυρας αδικίας σε βάρος άλλου η ταπείνωση

η απώλεια ελέγχου / αίσθησης αυτονομίας η έλλειψη κατανόησης από τους άλλους (συναίσθηση) η έλλειψη συναισθηματικής ταύτισης με τους άλλους η άρνηση ή απόρριψη των ειλικρινών συναισθημάτων του η πείνα (χαμηλά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα) η κόπωση η ασθένεια / ο πόνος

ΠΩΣ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΤΟ ΘΥΜΟ ΤΟΥΣ: Υπάρχουν αρκετά βασικά στοιχεία τα οποία είναι καθοριστικής σημασίας για την ανάπτυξη της ικανότητας της σωστής διαχείρισης θυμού στην παιδική ηλικία. Αυτά είναι: Η αυτογνωσία Η γλωσσική ικανότητα να ονομάζει το συναίσθημα το οποίο βιώνει Η ικανότητα να εκφράζει με επιτυχία τι είναι αυτό που θέλει 0 αυτοέλεγχος

Η ενσυναίσθηση Η δεξιότητα καλής ακρόασης Η ικανότητα να αναλογίζεται τη δική του συμπεριφορά και τις συνέπειές της Η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, συνεργασίας και διαπραγμάτευσης Η ικανότητα του παιδιού να μπορεί από μόνο του να αποσπά την προσοχή του και να ηρεμεί τον εαυτό του.

Γιατι χρηςιμοποιουμε παιχνιδια για να υποςτηριξουμε την υγιη διαχειριςη θυμου; Το παιχνίδι είναι σοβαρή υπόθεση! Τα παιχνίδια χαρακτηρίζονται από δομή και προβλεψιμότητα και προσφέρουν ένα ασφαλές περιβάλλον για την διερεύνηση συναισθημάτων ν. Τα παιχνίδια αντικατοπτρίζουν πλευρές της πραγματικής ζωής. Οι τρόποι με τους οποίους τα παιδιά συμπεριφέρονται καθώς παίζουν απεικονίζουν συνήθως την συμπεριφορά τους στη ζωή γενικότερα. Τα παιχνίδια παράγουν πολύτιμες ευκαιρίες μάθησης σε πολλούς διαφορετικούς τομείς κοινωνικής και προσωπικής εξέλιξης.  

ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΘΥΜΩΜΕΝΟ; Στρατηγικές για να βοηθήσετε το παιδί σας να αντιμετωπίσει το θυμό του, όταν αυτός βρίσκεται σε αρχικό στάδιο: Διατηρήστε την ηρεμία σας Βεβαιωθείτε ότι το σώμα σας είναι περίπου στο ίδιο επίπεδο με αυτό του παιδιού Ταυτιστείτε συναισθηματικά με το παιδί Αναγνωρίστε την αναστάτωση του παιδιού Μία αγκαλιά ή ένα απαλό χάδι

Τα περισσότερα παιδιά θα θέλουν να σας πουν γιατί είναι θυμωμένα Όταν το παιδί είναι σε θέση να σας εξηγήσει το λόγο που προκάλεσε το θυμό του, δώστε του χρόνο να σας διηγηθεί όλη την ιστορία Βεβαιωθείτε ότι έχετε καταλάβει την κατάσταση από την πλευρά του παιδιού Όταν έχει ηρεμήσει αρκετά και είναι σε θέση να συζητήσει λογικά μαζί σας, βοηθήστε το παιδί να καταλάβει πώς θα μπορούσε να κινηθεί στη συνέχεια

Συνήθως τα μικρά παιδιά επωφελούνται από λύσεις που αποσπούν την προσοχή τους και την κατευθύνουν σε πιο ευχάριστες δραστηριότητες, που καταπραΰνουν το θυμό τους Εάν γνωρίζετε ότι το παιδί θα αντιδράσει θετικά στο χιούμορ, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να εκτονώσει την κατάσταση

“ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΘΥΜΩΜΕΝΟΣ - ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ “ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΘΥΜΩΜΕΝΟΣ - ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ. ΑΛΛΑ ΤΟ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΘΥΜΩΜΕΝΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΑΤΟΜΟ, ΣΤΟ ΣΩΣΤΟ ΒΑΘΜΟ, ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΣΤΙΓΜΗ, ΓΙΑ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΤΡΟΠΟ - ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ” ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ