Εισαγωγή στο Προγραμματισμό

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αλγόριθμοι σχεδίασης βασικών 2D σχημάτων (ευθεία)
Advertisements

Βασικές έννοιες αλγορίθμων
1. Να γραφτεί αλγόριθμος που θα υπολογίζει το ελάχιστο πλήθος (χαρτο)νομισμάτων που απαιτούνται για τη συμπλήρωση ενός συγκεκριμένου ποσού. Για παράδειγμα.
(READ – WRITE) ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (INTEGER,REAL,CHAR)
Προγραμματισμός PASCAL
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
ΛΟΓΙΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ.
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
Ανάλυση προβλημάτων και Αλγόριθμοι
Η εντολή Δείξε είναι μια εντολή εξόδου και χρησιμοποιείται για:
Φύλλο εργασίας Ευθύγραμμες κινήσεις.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ.
Να γραφτεί αλγόριθμος ο οποίος θα δέχεται έναν αριθμό σταθερού τηλεφώνου και αν είναι στην παλιά (7ψήφια) μορφή θα τον ξαναγράφει προσθέτοντας το πρόθεμα.
1. Να γράψετε το Διάγραμμα Ροής του επόμενου αλγόριθμου:
Ενότητα Η Δομή Επανάληψης
Κεφάλαιο 2 : Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων 2.1 Τι είναι αλγόριθμος
Απαντήσεις Θεωρίας - Ασκήσεων
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Υλικά.
Κεφάλαιο 2. Τι είναι αλγόριθμος  Η λέξη αλγόριθμος προέρχεται από μελέτη του Πέρση μαθηματικού Abu Ja’far Mohammed ibn al Khowarizmi  Στα λατινικά ξεκινούσε.
ΑΣΚΗΣΗ 5 η Δίνονται τα παρακάτω στοιχεία: 1.Εκταση Συσταδικός τύπος 1 100Ηα Συσταδικός τύπος 2 200Ηα Συσταδικός τύπος 3 60Ηα 2. Ογκος ανα Ηα και περίοδο.
Θέση και μετατόπιση x2=8 Δx=8-3=5 x1=3 x1=-2 x2=3 Δx=3-(-2)=5
HY 120 ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ Ασυγχρονα ακολουθιακα κυκλωματα.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Παράδειγμα 1:Υπολογισμός αθροίσματος αριθμών με επαναληπτική εντολή : για...από...μέχρι(for ..to) Να βρεθεί και να εκτυπωθεί το άθροισμα των 100 ακεραίων.
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου
Παραδοσιακές Συνταγές Μυτιλήνης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ & ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΝΤΟΛΩΝ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
Διάλεξη 9η: Εφαρμογή της μεθόδου Simplex στο γραμμικό προγραμματισμό κατά τη μεγιστοποίηση Μέθοδος Simplex 1.Όταν υπάρχουν μέχρι πέντε κλάδοι παραγωγής.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Σχέδιο Μαθήματος – Ανάπτυξη Εφαρμογών Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ιωάννης Βλαχόπουλος – Μ1249 Αικατερίνη Δρόσου.
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ (ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ) Καλλονιάτης Χρήστος Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας.
Computers: Information Technology in Perspective By Long and Long Copyright 2002 Prentice Hall, Inc. Προγραμματισμός Η / Υ 6 η Διάλεξη.
1. 2 Τι είναι αλγόριθμος; 1. 3 Ιδιότητες ενός αλγορίθμου 1
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Εξίσωση ευθείας. Παράδειγμα I Υποθέτουμε:Α = (0,1) και Β = (5,4) Τότε: m = (4-1)/(5-0)= 0.6 και b = 1, όπου 0  m  1 (1 o ογδοημόριο). Άρα:y = 0.6 x.
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΟΣΟ ΣΥΝΘΗΚΗ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ.
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
Αλγόριθμοι
Δομή επιλογής Πολλές φορές για να λυθεί ένα πρόβλημα πρέπει να ελεγχθεί αν ισχύει κάποια συνθήκη Παράδειγμα 2: Να διαβαστεί ένας αριθμός και να επιστραφεί.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΝΤΟΛΩΝ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
1.3 Ιδιότητες ενός Αλγορίθμου
ΔΟΜΗ ΓΙΑ (1) Για i από .... μέχρι .... Αν ………….… τότε
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της.
Οι διάφορες εκδοχές της
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Δομή Επιλογής , 8.1.
Cupcakes Κατερίνα + Μαρβίνα.
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
Ενότητα Γ7.3.8(Προβλήματα Ακολουθιακής Δομής )
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στο Προγραμματισμό Αλγόριθμοι Ανδρέας Σάββα

Τι είναι Αλγόριθμος Είναι η βήμα προς βήμα λύση ενός προβλήματος.

Μαθηματικό παράδειγμα Πρόβλημα: Ποια είναι η τιμή του x στην πιο κάτω εξίσωση; 5x – 10 = 30 Αλγόριθμος (Λύση): Βήμα 1: 5x = 30 + 10 Βήμα 2: 5x = 40 Βήμα 3: x = 40/5 Βήμα 4: x = 8

Φτιάχνω ένα κέικ Βήμα 1: Ανάβω το φούρνο σε ψηλή θερμοκρασία για να προθερμανθεί. Βήμα 2: Ανακατεύω τα αυγά με τη ζάχαρη. Βήμα 3: Προσθέτω το βούτυρο, το αλεύρι και τα υπόλοιπα υλικά. Βήμα 4: Ανακατεύω για 5 λεπτά. Βήμα 5: Βάζω το μίγμα σε ένα ταψί και το ψήνω σε μέτριο φούρνο για 40 λεπτά. Βήμα 6: Το βγάζω από τον φούρνο και το αφήνω να κρυώσει.

Αλγόριθμοι Πρόβλημα: Πώς θα πάει το ρομπότ στο χαρτοφύλακα; Αλγόριθμος Βήμα 1: Προχώρα 3 τετράγωνα και στρίψε δεξιά. Βήμα 2: Προχώρα 1 τετράγωνο και στρίψε αριστερά. Βήμα 3: Προχώρα 2 τετράγωνα και στρίψε αριστερά. Βήμα 4: Προχώρα 2 τετράγωνα και στρίψε δεξιά. κλπ. Πρόβλημα: Πώς θα πάει το ρομπότ στο χαρτοφύλακα;

Τρόποι περιγραφής Αλγορίθμου (Μορφές Αλγόριθμου) Λεκτική περιγραφή Ψευδογλώσσα Λογικό διάγραμμα ή διάγραμμα ροής

Λεκτική περιγραφή αλγορίθμου Παράδειγμα: Γράψετε έναν αλγόριθμο που να διαβάζει και να υπολογίζει τον μέσο όρο τριών αριθμών. Αλγόριθμος: Βήμα 1: Ζήτα τον πρώτο αριθμό. Βήμα 2: Ζήτα τον δεύτερο αριθμό. Βήμα 3: Ζήτα τον τρίτο αριθμό. Βήμα 4: Πρόσθεσε τους τρεις αριθμούς για να βρεις το άθροισμα. Βήμα 5: Διαίρεσε το άθροισμα δια το 3. Βήμα 6: Παρουσίασε το αποτέλεσμα.

Λογικά Διαγράμματα ή Διαγράμματα Ροής Αρχή – Τέλος Είσοδος – Έξοδος δεδομένων Επεξεργασία Επεξεργασία – Εκτέλεση Υποπρογράμματος Έλεγχος συνθήκης Ροή Πληροφοριών Σχόλια

Λογικό Διάγραμμα Δ Ζ Athrisma a MesosOros b c Αρχή Ζήτα a Ζήτα b Athrisma  a + b + c MesosOros  athrisma / 3 Τύπωσε MesosOros Τέλος

Δομές Για τη λύση ενός προβλήματος χρησιμοποιούμε τρεις βασικές δομές: Διαδοχική δομή (sequential) Δομή Διακλάδωσης (conditional) Επαναληπτική Δομή (repetitive)

Παράδειγμα 2 Γράψετε έναν αλγόριθμο που να διαβάζει δύο αριθμούς και να εμφανίζει το κατάλληλο μήνυμα στην οθόνη αν είναι ή όχι ίσοι. Ζήτα a. Ζήτα b. Αν a = b τότε εμφάνισε μήνυμα στην οθόνη ότι οι δύο αριθμοί είναι ίσοι. αλλιώς εμφάνισε μήνυμα στην οθόνη ότι οι δυο αριθμοί δεν είναι ίσοι.

Δομή Διακλάδωσης Αρχή Ζήτα a Ζήτα b ΟΧΙ a = b; ΝΑΙ Τύπωσε: ”Οι δύο αριθμοί δεν είναι ίσοι” Τύπωσε: ”Οι δύο αριθμοί είναι ίσοι” Τέλος

Παράδειγμα 3 Γράψετε έναν αλγόριθμο που να διαβάζει δύο αριθμούς a και b και να βρίσκει το άθροισμα όλων των ακέραιων αριθμών από το a μέχρι το b, π.χ. a = 3, b = 7, Sum = 3 + 4 + 5 + 6 + 7 = 25 a = 1, b = 100, Sum = 1 + 2 + 3 + … + 100 = 5,050 Ζήτα a, b Sum  0 Metritis  a Αν ο Metritis > b τότε πήγαινε στο βήμα 8 Sum  Sum + Metritis Metritis  Metritis + 1 Πήγαινε στο βήμα 4 Παρουσίασε Sum

Επαναληπτική Δομή Αρχή Ζήτα a, b Sum  0 i  a i είναι ο Μετρητής TRUE i > b ? TRUE FALSE Sum  Sum + i i  i + 1 Παρουσίασε Sum Τέλος

Ασκήσεις Σχεδιάστε το λογικό διάγραμμα των πιο κάτω προβλημάτων: Παρουσίασε των μισθό ενός υπαλλήλου, αν το όνομα, οι ώρες εργασίας και ο μισθός του ανά ώρα δίνονται. Αν οι ώρες εργασίας του υπερβαίνουν τις 40, ο μισθός που παίρνει για αυτές τις ώρες είναι διπλάσιος του κανονικού. Δίνονται 4 αριθμοί X1, X2, X3, και X4, βρείτε και παρουσιάστε τον μικρότερο. Δίνονται δύο αριθμοί A και B. Βρείτε και παρουσιάστε το υπόλοιπο τις διαίρεσης τους B:A. (Βοήθημα: Συνεχίστε να αφαιρείτε το A από το B μέχρι να βρείτε ένα αριθμό πιο μικρό από το A. Π.χ. Για τη διαίρεση 20:6 το υπόλοιπο είναι 20 – 6 = 14; 14 – 6 = 8; 8 – 6 = 2; τότε Υπόλοιπο = 2).