1/15 Αλέξανδρος Μπαλτζής Γιώργος Αγγελόπουλος Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Διεθνείς κατατάξεις ΑΕΙ: Λόγοι περί καταστροφής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Έρευνα 16-19/5/05 Πανελλαδική πολιτική έρευνα κοινής γνώμης ΠΕΙΡΑΙΑΣ Μάιος 2005.
Advertisements

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Στοιχεία και αριθμητικά δεδομένα (1) : Επιδείνωση κοινωνικών δεικτών  Πληθυσμός σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό.
Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Συνεισφορά στις ελληνικές εξαγωγές ανά περιφέρεια Διάστημα: Ιαν-Ιούνιος 2012 •70% των ελληνικών εξαγωγών εξακολουθεί να πραγματοποιείται από τις περιφέρειες.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ Νικόλαος Τουρίδης Εκπαιδευτικός Σύμβουλος/ Υπεύθυνος Αμερικανικού Προγράμματος Ίδρυμα Fulbright.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
CERTH Θεσσαλονίκη, 11 η Δεκεμβρίου 2007 ΕΚΕΤΑ 11 η Συνάντηση του Εθνικού Δικτύου Κέντρων Κινητικότητας Ερευνητών 1 Περιγραφή, νέα εμφάνιση και προοπτικές.
F.B.S. Η Διοίκηση του Επιμελητηρίου Καβάλας και η εταιρία “F.B.S. Δρ. ΔΗΜ. ΚΑΜΠΟΥΡΗΣ &ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ” Σας καλωσορίζουν στην παρουσίαση της μελέτης με.
Πνευματικό κέντρο Ερμουπόλεως Σύρου
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 9 ΜΑΙΟΥ 2012.
Πληροφοριακό Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας ΔΙΠΑΕ(1) Η μέθοδος αξιολόγησης «Institutional Review» που εφαρμόζεται από την QAA. Αριστέα Γκόντρα Quality Assurance.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΟΥ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Συνέδριο «Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας.
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας του ΤΕΙ Σερρών
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
H Αξιολόγηση στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Έρευνα για το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα Αθήνα 9 Νοεμβρίου ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Ι.Ο.Φο.Μ. Ι.Ο.Φο.Μ. – Π.Μ.Σ. Φορολογία και Ελεγκτική.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Dr Λάουρα Mαράτου-Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, EΚΚΕ.
Εφαρμογές πληροφοριακών συστημάτων στα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Μυλωνάς Θεόφιλος Διευθύνων Σύμβουλος Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχ/κος MSC MIS.
Ο αυτοματισμός στις εργασίες διαχείρισης περιοδικών : έρευνα σε βιβλιοθήκες της Αθήνας Αναστασία Διαγγελάκη Χριστίνα Κανάκη (Ιωάννινα, Σεπτέμβριος 2008)
Εξάσκηση στην προπαίδεια
Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 Οκτώβριος 2011 © ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
1 Συλλογή Στοιχείων 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Κοινωνικό, πολιτικό & οικονομικό περιβάλλον 1 1 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( Δείκτες.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
Η ΧΡΥΣΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΡΑΓΟΥΝΗ Η ΧΡΥΣΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΡΑΓΟΥΝΗ Εβδομαδιαίο ένθετο περιοδικό μαγειρικής από.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Αριστοτέλειο Παν. Θεσσαλονίκης 22/05/2008 Πανεπιστήμιο και Βιώσιμη Ανάπτυξη: Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Παρουσίαση στα πλαίσια της ημερίδας: “Περιβάλλον:
19 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Αθήνα, 3-5 Νοεμβρίου 2010, Πάντειον Πανεπιστήμιο. Βιβλιοθήκη-Υπηρεσία Πληροφόρησης Οι υπηρεσίες διαδανεισμού.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
TESTLAB TEsting Systems using Telematics for Library Access for Blind and visually handicapped readers Δοκιμές Συστημάτων με χρήση Τηλεματικής για την.
Θεσσαλονίκη, 20-21/9/2012 ΚΕΔΕΑ ΑΠΘ
Διημερίδα για την Κοινωνική Διάσταση της Κοινωνίας της Πληροφορίας Αθήνα, Δεκεμβρίου 2004 Μελέτη Αξιολόγησης «Η διάσταση της ισότητας των φύλων.
JEAN MONNET. Στόχοι Προώθηση της αριστείας στη διδασκαλία και την έρευνα στο γνωστικό αντικείμενο της Ε.Ε. Συμφιλίωση των φοιτητών και νέων επαγγελματιών.
1 Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΙΙ (C++) Κληρονομικότητα.
Ημερίδα ΜΟΔΙΠ «Η εμπειρία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών» Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
1 Παρουσίαση της Φιλοσοφίας των Πρακτικών Ασκήσεων στο ΤΕΠΑΕΣ ΠΕΡΣΑ ΦΩΚΙΑΛΗ Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Επιστ. Υπεύθυνη Προγράμματος Πρακτικής Άσκησης ΤΕΠΑΕΣ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ σύγχρονες σπουδές στην κοιτίδα της γνώσης
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Για το SBC TV Η Palmos Analysis είναι μέλος της ESOMAR και της WAPOR και έχει Αριθμό Μητρώου 11 στο Μητρώο Επιχειρήσεων και.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Ελληινκή Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ,Αθήνα 3-5 Ιουλίου 2006 ΘΕΜΑ: Η Βιομηχανία Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην.
Η επίδραση της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στην επίδοση των φοιτητών Βασίλης Πολυχρονόπουλος Έρευνα Μονάδα Ολικής.
1 Ο ευρωπαϊκός χώρος ανώτατης εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ) 1.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Κριτήρια ποιότητας στην κοινωνική έρευνα
Παρουσίαση Γραφείου Διασύνδεσης ΟΠΑ
Η Αξιολόγηση & οι Απαιτήσεις του Σχεδίου Αξιολόγησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1/15 Αλέξανδρος Μπαλτζής Γιώργος Αγγελόπουλος Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Διεθνείς κατατάξεις ΑΕΙ: Λόγοι περί καταστροφής και θαύματος σε ένα ομιχλώδες τοπίο Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση: Διοίκηση και καλές πρακτικές Θεσσαλονίκη, Σεπτεμβρίου 2012

2/15 Σημασία της μελέτης  Τι είναι οι ακαδημαϊκές δραστηριότητες  Τι συνιστά επιστήμη  Τι είναι το πανεπιστήμιο  Ποιες οι λειτουργίες του και η αποστολή του 1. Η θέση και οι λειτουργίες των ΜΜΕ 2. Οι λειτουργίες της δημοσιογραφίας •Ρηματική συγκρότηση των επίκαιρων γεγονότων •Παραγωγή ειδικής κατηγορίας περιεχομένου •Επεξεργασία και συστηματοποίηση της ιδεολογίας

3/15 Διεθνείς κατατάξεις •Academic Ranking of World Universities (ARWU) (Center for World- Class Universities & Institute of Higher Education του πανεπιστημίου Jiao Tong της Σαγκάης (η γνωστή «λίστα της Σαγκάης) •Times Higher Education World University Rankings (THE) •Webometrics (Spanish National Research Council – CSIC) •Quacquarelli Symonds World University Rankings (QS) •Leiden Ranking (Centre for Science and Technology Studies – CWTS, του πανεπιστημίου Leiden) •Performance Ranking of Scientific Papers for World Universities (Higher Education Evaluation & Accreditation Council of Taiwan – HEEACT) (Πηγή: INQAAHE – Αύγουστος 2012)

4/15 Διεθνές δίκτυο ΑΔΙΠ (INQAAHE) •Συμμετέχουν 242 μέλη (Αρχές Διασφάλισης Ποιότητας) από 93 χώρες στις πέντε ηπείρους και 35 ατομικά μέλη από 24 χώρες •Από τους έξι φορείς που δημοσιεύουν διεθνείς κατατάξεις συμμετέχει μόνο ένας (Higher Education Evaluation & Accreditation Council of Taiwan – HEEACT) •Από την Ελλάδα δεν συμμετέχει κανένας φορέας (Πηγή: INQAAHE – Αύγουστος 2012)

5/15 Βασικά σημεία κριτικής •Είναι μονοδιάστατες και παραβλέπουν την ετερογένεια των ιδρυμάτων, των οικονομιών και των κοινωνιών •Αγνοούν τους μακροκοινωνικούς παράγοντες και μεροληπτούν •Δεν παρέχουν καμία ουσιαστικά χρήσιμη πληροφορία στις ομάδες αναφοράς (υποψήφιοι φοιτητές, γονείς, ακαδημαϊκή κοινότητα, πολιτικοί) •Παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα εγκυρότητας, αδυναμία διαχρονικών συγκρίσεων και είναι υποκειμενικές •Αγνοούν τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του επιτελούμενου έργου στα ακαδημαϊκά ιδρύματα •Αγνοούν τις πολύπλευρες σχέσεις τους με τις τοπικές κοινωνίες

6/15 Εμπειρική έρευνα Ο λόγος των εφημερίδων

7/15 Ερευνητικές υποθέσεις Ο λόγος για τις διεθνείς κατατάξεις των ελληνικών ΑΕΙ στον Τύπο: •Είναι μεροληπτικός και ελλιπής •Υιοθετεί ανεπιφύλακτα τις ιεραρχικές κατατάξεις •Παρουσιάζει στοιχεία ενημερωδιασκέδασης •Προπαγανδίζει τη μονοδιάστατη αξιολόγηση •Υποβαθμίζει και αποσιωπά τις μεθοδολογικές αδυναμίες και τις αρνητικές συνέπειες από την υιοθέτηση των ιεραρχικών κατατάξεων •Είναι πολιτικά προσανατολισμένος

8/15 Μέθοδοι 1.Κριτική ανάλυση λόγου, κατάλληλα προσαρμοσμένη στο αντικείμενο της συγκεκριμένης έρευνας: α)Ρητορικά σχήματα β)Θεματολογία (= στρατηγική επιχειρημάτων και στρατηγική παρουσίασης) Μονάδα ανάλυσης: άρθρο 2.Ανάλυση του τύπου και του τόνου του λόγου (στοιχεία της ενημερωδιασκέδασης) Τύπος λόγου: περιγραφικός, αξιολογικός, προπαγανδιστικός Τόνος λόγου: θετικός, αρνητικός, ουδέτερος 3.Μετρήσεις αμεροληψίας και πληρότητας Αμεροληψία: αναφέρονται και άλλες κατατάξεις, καθώς και κριτικές της παρουσιαζόμενης κατάταξης ή των κατατάξεων γενικά Πληρότητα: αναφέρονται οι περιορισμοί, οι βασικοί δείκτες και οι σκοποί της παρουσιαζόμενης κατάταξης

9/15 Το δείγμα δημοσιευμάτων στο διάστημα 1/1/2011-2/9/2012 Εφημερίδα ΣύνολαΕφημερίδα Σύνολα 1Τα Νέα991814Η Ελλάδα Αύριο-22 2Το Βήμα63915Επενδυτής-22 3Η Καθημερινή24616Νίκη της Δημοκρατίας-22 4Ημερησία15617Πριν-22 5Αυριανή23518Focus1-1 6Ελεύθερος Τύπος14519MetroSport-11 7Ναυτεμπορική41520Ελευθεροτυπία*1-1 8Τύπος Θεσσαλονίκης14521Εξπρές-11 9Espresso-2222Καρφί1-1 10Αδέσμευτος Τύπος12323Κόσμος-11 11Μακεδονία-3324Ο Λόγος1-1 12Αγγελιοφόρος-2225Ριζοσπάστης-11 13Έθνος Σύνολο

10/15 Ενδεικτική κυκλοφορία εφημερίδων Πρωινές-Απογευματινές: φύλλα Κυριακάτικες: φύλλα Εβδομαδιαίες: φύλλα 21Πολιτικές εφημερίδες 11Αθλητικές 8Οικονομικές Μία εφημερίδα σπάνια διαβάζεται από ένα μόνο άτομο Πηγή:

11/15 Αναφορές στις διεθνείς κατατάξεις Κατάταξη Σύνολα ARWU («λίστα Σαγκάης»)32326 THE16925 Webometrics-24 QS538 Γενικά*6-6 Universitas Leiden-44 ER-Rank3-3 U-Multirank (EU)-33 Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης-33 AHELO (OECD)-11 FT-MBA-11 US News and World Report1-1 Σύνολα * Γενική και αόριστη αναφορά στις κατατάξεις

12/15 Κυριότερα ευρήματα Ρητορικά σχήματα: •Άρρητα δεδομένα (81) •Υποβάθμιση-αποσιώπηση (81) •Γενίκευση-τυποποίηση (36) •Αυθαίρετα συμπεράσματα (24) Στρατηγική επιχειρημάτων & παρουσίασης Η ποιότητα σπουδών συνάγεται από τις ετεροαναφορές ή την παρουσία στο διαδίκτυο Η εγκυρότητα των κατατάξεων συνάγεται από τη δημοτικότητά τους Θετικά στερεότυπα για τις κατατάξεις – αρνητικά στερεότυπα για τα ελληνικά ΑΕΙ Περιβαλλοντικοί παράγοντες, μεθοδολογικές αδυναμίες, καλή θέση στις κατατάξεις δεδομένων των συνθηκών Ανταγωνιστικός χαρακτήρας του ακαδημαϊκού πεδίου, αξιοπιστία και εγκυρότητα κατατάξεων, μονοδιάστατη αξιολόγηση •Ο ακαδημαϊκός χώρος είναι ένα ομοιογενές πεδίο ανταγωνισμού •Οι ιεραρχικές κατατάξεις είναι έγκυρες και αξιόπιστες •Η θέση σε αυτές ισοδυναμεί με αξιολόγηση της ποιότητας του ερευνητικού και εκπαιδευτικού έργου •Οι χαμηλές θέσεις αποδεικνύουν τη χαμηλή ποιότητα του εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου

13/15 Κυριότερα ευρήματα Τύπος λόγου Τόνος λόγου Αμεροληψία Πληρότητα Περιγραφικός (34) Αξιολογικός (6) Προπαγανδιστικός (47) Θετικός (37) Αρνητικός (34) Ουδέτερος (16) Άλλες κατατάξεις (20) Κριτικές (10) Βασικοί δείκτες (37) Σκοποί (3) Περιορισμοί (2)

14/15 Κυριότερα ευρήματα Τύπος λόγου Τόνος λόγου Αμεροληψία Πληρότητα Περιγραφικός (34) Αξιολογικός (6) Προπαγανδιστικός (47) Θετικός (37) Αρνητικός (34) Ουδέτερος (16) Άλλες κατατάξεις (20) Κριτικές (10) Βασικοί δείκτες (37) Σκοποί (3) Περιορισμοί (2)

15/15 Συμπεράσματα Ο λόγος για τις διεθνείς κατατάξεις των ελληνικών ΑΕΙ στον Τύπο:  Είναι μεροληπτικός και ελλιπής  Υιοθετεί ανεπιφύλακτα τις ιεραρχικές κατατάξεις  Παρουσιάζει στοιχεία ενημερωδιασκέδασης  Προπαγανδίζει τη μονοδιάστατη αξιολόγηση και συχνά αρνητικά στερεότυπα για τα ΑΕΙ  Υποβαθμίζει και αποσιωπά τις μεθοδολογικές αδυναμίες και τις αρνητικές συνέπειες από την υιοθέτηση των ιεραρχικών κατατάξεων  Είναι πολιτικά προσανατολισμένος

16/15 Αλέξανδρος Μπαλτζής Γιώργος Αγγελόπουλος Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Διεθνείς κατατάξεις ΑΕΙ: Λόγοι περί καταστροφής και θαύματος σε ένα ομιχλώδες τοπίο Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση: Διοίκηση και καλές πρακτικές Θεσσαλονίκη, Σεπτεμβρίου 2012