Case study: Καραγκούνης Θεόδωρος «Ένα στέλεχος με 14χρονη εμπειρία» Συνέντευξη με στέλεχος ξενοδοχειακής μονάδας «Assa Maris», Χαλκιδική - Άγιος Νικόλαος Ακαδ. Περίοδος: 2005-2006
Ποια είναι η εμπειρία που διαθέτει το διευθυντικό στέλεχος; 14ετής εμπειρία Τελευταία απασχόληση στη Διεύθυνση του ξενοδοχείου «Assa Maris», Χαλκιδική - Άγιος Νικόλαος Διάρκεια απασχόλησης ενός διευθυντικού στελέχους: 3-4έτη η μέση διάρκεια στο μάνατζμεντ της μονάδας
Που απευθύνεται το ξενοδοχείο «Assa Maris Α. Ε Οικογένειες, δίπλα στο κύμα, ζευγάρια με παιδιά, μικρά μεγάλα παιδιά και , animation & παιχνίδια στην θάλασσα, επικέντρωση στο παιδί και ξεκούραση ζευγαριού, ξεκούραση από φόρτο εργασίας για 20 μέρες του έτους Υπάρχουν και τα Γκρούπ, αλλά και οι Τουρ-οπερέϊτορ, ξένοι με τσάρτερ
Τελευταία απασχόληση στη Διεύθυνση του ξενοδοχείου «Assa Maris», Χαλκιδική - Άγιος Νικόλαος Επιχείρηση που δραστηριοποιείται εδώ και μια 10 ετία σχεδόν Πρώτα χρόνια δύσκολα Είναι Α.Ε. Δραστηριοποιείται στον τουριστικό τομέα Οικογενειακό ξενοδοχείο 66 δωματίων, οικογενειακά δωμάτια, 4κλινα, 5 κλινα και 6 κλινα Δίπλα από το κύμα Στυλ Μπάνγκαλοους Σεζόν εξάμηνιαία, Προσωπικό: 35-40 άτομα εποχιακό προσωπικό, εξωτερικοί συνεργάτες για τεχνική κάλυψη και 3 στελέχη μονίμου βάσεως Απασχόληση του στελέχους ως Γενικός Διευθυντής. Είναι απόφοιτος ΤΕΙ και έχει κάνει μονοετές master από ιδιωτικό κολλέγιο, Διαθέτει 14 εμπειρία.
Ποιότητα δραστηριοτήτων Επίπεδο: Η τεχνολογία γενικότερα στα ξενοδοχεία δεν είναι υψηλού επιπέδου Επιδοτήσεις από το κράτος μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχαν κίνητρα Οι Τουρ οπερέϊτορ απαιτούν Όχι πολλά έσοδα, τα έξοδα για υιοθέτηση αγορά νέας τεχνολογίας είναι υψηλά οι επιδοτήσεις για δημιουργία υποδομών βοηθούν π.χ. υποδομές για δίκτυο ISDN στην περιοχή με αποτέλεσμα να μην υπάρχει γρήγορη πρόσβαση στο internet
Ποιες οι κύριες αγορές στο εξάμηνο της δραστηριότητας; Οικονομικές συνθήκες επηρεάζουν; 80-90% δουλεύει με Γερμανία και Αυστρία Ρώσοι Σκοπιανοί, Ρουμάνοι και Βούλγαροι Σέρβοι κάπως λόγω πολέμου αδρανοποιήθηκαν Έλληνες 50-60% Ιούλιος και Αύγουστος και 10-12% για υπόλοιπους μήνες όσο αφορά το εξάμηνο [διακοπές μόνο λόγω σχολικών διακοπών]
Οι τιμές; Για τους Έλληνες δεν είναι ακριβές Προσαρμόζονται στην πελατεία Οι άδειες είναι συγκεκριμένες συνδυάζονται με το σχολείο Στην Γερμανία υπάρχουν άλλες περίοδοι π.χ. εορτές Μάιο στη Νότια Γερμανία έχουμε για 20 ημέρες Φέριενφεστ (Ferienfest), τον Ιούνιο έχουν άλλες πάλι διακοπές. Υπάρχει κίνηση όλο το εξάμηνο Με τους Έλληνες δουλεύεις Σαββατοκύριακα, τριήμερα, αργίες από 10 Ιουλίου έως 20 Αυγούστου
Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν; Τοπίο, φυσικό περιβάλλον. Το ξενοδοχείο είναι πάνω στο κύμα, προσφέρεται για ξεκούραση οικογενειών Καιρικές συνθήκες δυνατές βροχές, φυσικές καταστροφές 4.000.000-5.000.000 ευρώ ζημιές. Παρασύρθηκαν πράγματα στην θάλασσα, υγρασία στα δωμάτια, σκασίματα στους διαδρόμους Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης. Δεν μπορούν να προσγειωθούν μεγάλα αεροπλάνα. Τρίτη-Πέμπτη-Σάββατο μόνο οι Γερμανοί. Το οδικό δίκτυο πλέον πάρα πολύ καλό. Αυτά αφορούν τους κυβερνώντες και ιθύνοντες της Νομαρχίας.
Συμβολή στην τοπική ανάπτυξη; 70% που απασχολούνται στο ξενοδοχείο είναι οι κάτοικοι περιοχής Αγίου Νικολάου. Ο κόσμος που φιλοξενείται επισκέπτεται τα χωριά και την γύρω περιοχή.
Ομάδα στόχος Οικογένειες Αλλά δεν αποκλείουμε και τις άλλες ομάδες
Τρόποι ανίχνευσης ευκαιριών και απειλών στο περιβάλλον Ευκαιρίες: Κοινοτικά πλαίσια στήριξης, αναπτυξιακοί νόμοι. Προτάσεις προς όλους και όχι επιλογή επιχειρηματιών π.χ. λόγω πολιτικών, κοινωνικών λόγων.. Να μην χάνονται οι επιδοτήσεις για άλλους λόγους. Τα έσοδα προέρχονται μετά την ναυτιλία από τον τουρισμό. Νομικά πλαίσια να είναι προσαρμοσμένα στην εκμετάλλευση ευκαιριών. Ανταγωνισμός: Οι τουρ-οπερέϊτορ λίγοι, ο ανταγωνισμός μεγάλος, λίγα τα αεροπλάνα που έρχονται 100 θέσεις αεροπλάνα και θέλει 200 κρεβάτια για μια εβδομάδα η προσφορά τα καλύπτει υπάρχουν 4-5 ξενοδοχεία τα διαθέτουν αυτά τα ξενοδοχεία και οι υπόλοιποι δεν παίρνουν μερίδιο έτσι οι τουρ-οπερέϊτορς πιέζουν για καλύτερες τιμές τα ξενοδοχεία και κάνουν κόλπα για να μπεις στην μπροσούρα με υψηλό κόστος επίσης.
Στην Χαλκιδική τι επικρατεί; Η Χαλκιδική απευθύνεται σε πολλές κατηγορίες πελατών, τα διαθέτει όλα έχει ποικιλία [όλο τον κόσμο] Το ξενοδοχείο παρέχει σε άλλες περιόδους χαμηλής έλευσης πολύ χαμηλές τιμές, μπορούμε να δώσουμε 100 € ένα δωμάτιο για μια 4μελη οικογένεια με πλήρη διατροφή, αναψυκτικά, ποτά.
Τα γραφεία και οι τουρ-οπερέϊτορς προωθούν .. Τα ξενοδοχεία δεν μπορούν να επηρεάσουν Οι μικροί καταστηματάρχες που είναι δίπλα από τα ξενοδοχεία κινδυνεύουν να κλείσουν Το All inclusive είναι καταστροφή προϊόντος γιατί δεν αφήνεις ελεύθερο τον πελάτη να κάνει ότι θέλει. Μειώνουμε το κόστος και πέφτει η ποιότητα. Καλές υπηρεσίες στο μπάρ, στο animation, για να κρατηθεί μέσα στο ξενοδοχείο. Στην Τουρκία, μπορούν και διαθέτουν ποσότητα και κάπως καλύτερη ποιότητα. όμως στο service είμαστε καλύτεροι π.χ. χαμόγελο. Τα έσοδα μπορείς να το προϋλογήσεις. Λόγω κρατήσεων που κάνεις με τουρ-οπερέϊτορς λόγω των συμβολαίων που κλείνονται. Μεγάλα έξοδα: Προϋπολογισμός για τρόφιμα, πόσοι θα σιτιστούν. ΙΚΑ, ΤΑΧΙS, προσωπικό, Κέρδος για επιχείρηση.
Οι τουρ-οπερέϊτορ.. Κρατήσεις: Μήνες 1μέχρι 5ος μήνας. Κάθε μήνα παίρνουμε λίστα με βάσει τις κρατήσεις. Το 90% το διαμορφώνουμε από τις λίστες ως εικόνα και το 10% των κρατήσεων το κινούμε μετά το Μάϊο π.χ. υποκίνηση Βαλκάνιων, Ελλήνων κ.ά.
Προβολή ξενοδοχειακού προϊόντος Το τουριστικό προϊόν είναι δύσκολο. Διπλή καμπάνια. Τοπική και εξωτερικού Τουρ-Οπερέϊτορς Κανάλια και ΜΜΕ Εσωτερικό και Εξωτερικό. Εμείς: Ραδιόφωνο για κάποιους μήνες [Θεσσαλονίκη], Τηλεόραση [Θεσσαλονίκη], Έντυπα μέσα [Αθήνα, Βόρεια Ελλάδα και Στερεά Ελλάδα] Αττική. 5.000.000 κατοίκων ένα ποσοστό μπορείς να το τραβήξεις. Για τους Αθηναίους οι ακριβές για εμάς τιμές είναι πολλές φορές χαμηλές. Μάρκετινγκ Plan. Γραφική ύλη, ηλεκτρονικά και έντυπα συνεργασία με συμβούλους επιχειρήσεων
Ανθρώπινο δυναμικό Μάνατζμεντ. Γνώσεις για τον κλάδο και αντικείμενο, μόρφωση πανεπιστημιακή και τίτλο μεταπτυχιακό με εργασιακή εμπειρία [3-4 άτομα]. ΙΕΚ, ΤΕΙ. Κοντά στον Πελάτη, animation, ρεσεπσιόν, μπάρ, γνώση ξένες γλώσσες, επικοινωνία με πελάτη Βοηθητικό, τεχνικό, καμαριέρες, ομπρέλες, συντήρηση, γνώσεις τεχνικές Οι σπουδές στις μέρες μας δεν χρειάζονται.
Η μείωση του κόστους εργασίας Οδηγεί στην μείωση της εκπαίδευσης του προσωπικού Εταιρείες εξειδικεύουν το προσωπικό μιας μονάδας και σου βγαίνει φθηνότερα από το να πάρεις κάποιον έμπειρο του κλάδου
Ποια προϊόντα πουλάνε; Ιδιαίτερο service [spa, πισίνες, καλό γεύμα και service] απευθύνεται σε ομάδες επισκεπτών όπως π.χ. κομμάτι στην Ρωσία, Ελβετία, Αυστρία Tour Operator αναγκαίοι για να τους φέρουν Ο ΕΟΤ βοηθάει Πολιτικές Μάρκετινγκ για επιτυχία. Τα κανάλια το έντυπο και ραδιόφωνο είναι πολύ καλά. Οι εκθέσεις τουρισμού στο εσωτερικό και εξωτερικό. Προβολή και συμμετοχή των ξενοδοχείων, το έντυπο και τα συγκεκριμένα περιοδικά και οδηγοί που κυκλοφορούν χρόνια.
Χάρτης απεικόνισης της τοποθεσίας της ξενοδοχειακής μονάδας
Assa Maris
Assa Maris
Assa Maris
Assa Maris